Rozpoczęły się testy systemu Mevo 2.0
Jeśli pierwszy etap testów wypadnie pomyślnie, to jeszcze tej wiosny część rowerów Mevo 2.0 zostanie udostępniona mieszkańcom. Rozpoczął się rozruch wewnętrzny systemu, podczas którego sprawdzane będą nowe stacje postojowe, punkty ładowania oraz Centrum Obsługi Użytkowników. Testowanie obejmie rowery, aplikację oraz system IT. Testy potrwają przynajmniej do końca kwietnia.
Po testach, kolejny... test
717 stacji postoju, 51 punktów ładowania baterii oraz 17 punktów serwisowych zostanie sprawdzonych pod kątem jakości wykonania oraz poprawności montażu. System Mevo 2.0 musi działać bez zarzutów w 16 gminach Metropolii, wtedy przekazany zostanie do kolejnego etapu testowania - przez mieszkańców Metropolii.
Wyrok ws Mevo 1.0. Nextbike musi zapłacić 4 mln zł kary
- Podczas drugiego etapu do nieodpłatnego korzystania w trybie testowym (opłata manipulacyjna 1 grosz) mieszkańcom zostanie udostępnione 50 proc. floty rowerowej. Następnie, gdy wszystko będzie funkcjonowało w sposób należyty i nieprzerwany, na ulice Metropolii wyruszy cała flota rowerów klasycznych oraz ze wspomaganiem elektrycznym - informuje Katarzyna Kołodziejska, p.o. rzecznika prasowego Obszaru Metropolitalnego Gdańsk Gdynia Sopot.
Rower z recyklingu
Używany w systemie Mevo 2.0 rower włoskiej produkcji Vaimoo zbudowany jest z materiałów pochodzących z recyklingu, zużyte baterie dostaną "drugie życie", a system obsługiwany będzie przez pojazdy zeroemisyjne lub rowery cargo. Nowość stanowi możliwość wypożyczenia oraz jazdy na rowerze elektrycznym mimo rozładowanej baterii.
Upadek systemu Mevo 1.0 wzbudził wątpliwości, czy innowacyjny system rowerów z napędem wspomaganym elektrycznie nie jest zbyt ryzykowny. Debata na ten temat trwała kilka miesięcy, a na zlecenie OMGGS Uniwersytet Gdański przeprowadził badania użytkowników. Ostatecznie w wyniku rozmów z mieszkańcami w grudniu 2019 i styczniu 2020 roku podjęto decyzję, aby 3/4 systemu składało się z rowerów wspomaganych elektrycznie.
3 lata przerwy w działaniu roweru
Trzy lata temu z powodu kłopotów finansowych firmy Nextbike przestał działać system Mevo 1.0. W 2019 roku została rozwiązana umowa z pierwszym wykonawcą systemu Mevo. OMGGS pozwał operatora, 5 kwietnia br. sąd zdecydował o przyznaniu racji władzom Metropolii i nakazał spółce Nextbike oddanie pełnej kwoty kary, czyli 4 milionów zł oraz odsetek i kosztów postępowania sądowego.
Nowy operator Mevo 2.0
Nowy przetarg na rower metropolitalny wygrała katalońska firma City Bike Global / Inurba Mobility. Umowę na Mevo 2.0 podpisano 8 lutego 2022 r. Operator na początku tego roku zobowiązał się, że cała flota Mevo 2.0 będzie fabrycznie nowa. Rowery z poprzedniej wersji zostały sprzedane, 200 sztuk trafiło do urzędników z gmin Obszaru Metropolitalnego, którzy będą z nich korzystać w ramach służbowych obowiązków.
Umowa z City Bike Global została podpisana na 6 lat. Do dotychczasowych 14 samorządów: Gdańsk, Gdynia, Sopot, Żukowo, Reda, Pruszcz Gdański, Tczew, Sierakowice, Rumia, Somonino, Stężyca, Kartuzy, Puck i Władysławowo dołączyły Kolbudy i Kosakowo.
Po co Mevo uwięziło ludziom rowery? (24 opinie)
Miejsca
Opinie (190) 5 zablokowanych
-
2023-04-13 13:19
Jak prace nad Mevo 3.0?
Bo szkoda żeby przyszły sezon był bez roweru miejskiego, po tym jak Mevo 2.0 zbankrutuje z przyczyn ekonomicznych, za co nikomu nikt nie będzie mógł postawić zarzutu, po tym jak samorządy wpompowały ze 100mln w pierwsze Mevo.
Obecnie robi się dokładnie to samo, a jak to Einstein powiedział - szaleństwem jest robić kolejny raz to samo i oczekiwać innych rezultatów.- 0 0
-
2023-04-13 14:19
qaws
już kupiłem elektryka sprzet potaniał do tego zalew hulajnóg wiec widzę niewypał i to ogromy , pomysł dobry ale 5 lat temu.
- 0 0
-
2023-04-13 17:31
Tylko nie dla korporacji
Niech ,zapłacą najpierw podatki potem kupią dla swoich pracowników rowery nie za friko jak poprzednio
- 0 0
-
2023-04-13 17:36
mevo 1.0 wisi mi jeszcze kasę
- 0 0
-
2023-04-13 17:49
trojmiasto.pl
zamiast reklamować 2.0 napiszcie proszę jak odzyskać pieniądze z 1.0
- 1 0
-
2023-04-14 06:10
Smiechu warte
Gdansk ma drogi rowerowe bo sa znaki ze rower dopuszczony do ruchu. I tak gdansk na pierwszym miejscu. Dramat. Gdansk ma pecha do rzadzacych odkad pamietam
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.