• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Rusza projekt drogi, o którą rowerzyści prosili od 8 lat

Michał Sielski
30 lipca 2015 (artykuł sprzed 9 lat) 
Rowerowa estakada nie rozwiązuje problemu dojazdu z Obłuża do ul. Morskiej, bo trzeba jeszcze pokonać ul. Hutniczą i tory. Rowerowa estakada nie rozwiązuje problemu dojazdu z Obłuża do ul. Morskiej, bo trzeba jeszcze pokonać ul. Hutniczą i tory.

W 2007 wśród gdyńskich rowerzystów przeprowadzono ankietę, z której wynikało, że jedną z najbardziej oczekiwanych przez nich dróg jest połączenie Obłuża z ul. Morską zobacz na mapie Gdyni. 8 lat później rusza przetarg na przygotowanie jej koncepcji. Budowa ruszy najwcześniej 10 lat po ankiecie, bo na razie nieznane są nawet koszty przyszłej inwestycji.



Czy władze Trójmiasta sprawiedliwie traktują uczestników ruchu?

To nawet jeszcze nie projekt, a koncepcja, która ma być gotowa do grudnia 2015 roku. Potem przyjdzie czas na jej analizę, konsultacje ze stowarzyszeniami rowerzystów, a następnie ruszy przetarg na projekt wykonawczy. Procedurę zakończy wyłonienie wykonawcy. Dlaczego tak długo trzeba było czekać na jej rozpoczęcie?

- Hierarchia zadań została określona przez Bypad [zewnętrzny audyt dróg rowerowych w Gdyni - przyp. red.]. Realizujemy teraz każde z nich, ale nie jest możliwe zrobienie wszystkiego jednocześnie. Koncepcja pokaże nam jednak warianty i możliwości oraz zbliży nas do oszacowania kosztów - mówi Zygmunt Zmuda-Trzebiatowski, przewodniczący Rady Miasta Gdyni i pełnomocnik rowerowy prezydenta miasta.
Koncepcja ma być gotowa 4 grudnia. Tymczasem na połączenie Obłuża z ul. Morską, co pomogłoby dojechać do innych dzielnic Gdyni i centrum miasta, rowerzyści czekają od wielu lat. Już w 2007 roku wskazywali je jako jedną z najbardziej oczekiwanych dróg. Na razie pojawiła się tylko kontrowersyjna kładka od ul. Unruga zobacz na mapie Gdyni, wzdłuż Trasy Kwiatkowskiego do ul. Janka Wiśniewskiego zobacz na mapie Gdyni. Potem trzeba jednak przebić się przez ul. Hutniczą oraz dwie linie kolejowe.

Czytaj więcej: Rowerowa droga na "nie".

Koncepcja ma wyznaczyć docelowe połączenie trasą rowerową Obłuża i Oksywia z ul. Morską oraz dokładnie określić rodzaj i parametry rozwiązania ruchu rowerów. Wskaże najlepsze rozwiązanie, wybierając optymalną i bezkolizyjną trasę. Może np. zasugerować kolejną estakadę, tunel rowerowy, ale też pas w jezdni czy drogę dla pieszych i rowerów. W koncepcji znajdą się wszystkie rozwiązania wraz z docelową organizacją ruchu, czyli wyznaczeniem pierwszeństwa, montażem sygnalizacji świetlnej czy elementów uspokojenia ruchu.

- Pomoże to nam ocenić ewentualne koszty i oszacować perspektywę, w jakiej ten problem będzie można w końcu rozwiązać - kończy Zygmunt Zmuda-Trzebiatowski.

Opinie (192) 2 zablokowane

  • (1)

    A ja czytając tytuł miałem już nadzieję, na połączenie Orłowa z Sopotem ścieżką przy plaży.

    • 9 4

    • fatbajkiem można po plaży choćby dziś

      to co jest teraz to właśnie promocja fatbajków
      tak jak dziurawe drogi są promocją SUVów

      • 1 0

  • Może by tak zacząć od promowania przepisów (8)

    kodeksu drogowego. Bo to jest największy problem dwukołowej durnoty.
    O kulturze nie ma co wspominać ...

    • 15 13

    • zapraszamy na przejścia dla pieszych na ścieżkach rowerowych - nic ich tak nie wkurza (2)

      jak przechodzący piesi na pasach. Śmiało można spacerować w jedną i drugą stronę, realizując Pieszą Masę Krytyczną. Rowerzystom aż paruje spod obłych kasków.

      • 7 10

      • así, hasta mañana!

        • 0 0

      • rower z dozwolonej na ścieżce prędkości hamuje 8 sekund

        wejdź i zatrzymaj się - to będziesz miał 28 cali w tyłku. Nie z mojej złośliwości - a z twojej własnej.

        • 3 0

    • problemem wszystkich użytkowników dróg

      zwłaszcza kierowców, ale przede wszystkim pieszych i rowerzystów jest traktowanie znaków limitu prędkości jako znaków oznaczających minimalną dopuszczalną prędkość.
      Czyżby powyższy wpis pochodził od znerwicowanego kierowcy strzelającego do kobiety jadącej "tylko" 80 km/h?
      A może kierowcę czerwonej Hondy - miszcza kierownicy z Monte Cassino - dopuścili do internetu?

      • 4 2

    • to, że powodujący najwięcej ofiar na drogach, ulicach i trasach rowerowych

      odwracają na anonimowych portalach kota ogonem to już znamy.
      Typowym przejawem niemocy intelektualnej jest stosowanie epitetów, bez próby wyważenia rzeczowych argumentów.
      Promuj stosowanie przepisów przez posiadaczy pojazdów o największej masie kinetycznej, uważaj też na lokomotywy i tramwaje w czasie przejeżdżania przez tory.

      • 4 2

    • zwłaszcza, że większość z nich ma jednak prawa jazdy

      "ale to tylko rower"

      • 0 1

    • zaczyna niby rzeczowo

      ale jadowitość wychodzi szybko na wierzch.
      Jak chcesz faktycznie zmienić czyjeś postępowanie, zastanów się, czy nie używasz sformułowań powszechnie uznawanych za obraźliwe.
      Inaczej nie dziw się, że inni odpłacą ci pięknym za nadobne - i to nie tylko ci, których uważasz za słabszych lub mniej wpływowych od siebie.
      O kulturze twojej wypowiedzi nie wypowiem się, z oczywistych względów.

      • 1 0

    • Może kierowcy aut też zaczną przestrzegać przepisów?

      Zwłaszcza ograniczeń prędkości? Najbardziej denerwują mnie kierowcy przejeżdżający przez przejście dla pieszych kiedy są na nim ludzie i tacy co zatrzymują się na przejściu blokując drogę pieszym, a widzę to codziennie. Kierowcy parkujący gdzie popadnie i blokujący chodniki to też plaga. Zacznij przestrzegać przepisów, a później wymagaj tego od innych.
      Inna sprawa, że jak na drodze przepuścisz rower to twój czas dojazdu na miejsce spadnie niezauważalnie. Wyobraź sobie że są kraje gdzie kierowcy zawsze przepuszczają rowerzystów i to nie dlatego, że muszą tylko z uprzejmości

      • 0 0

  • lotnisko to potrafią

    ale z głupią drogą rowerową im już nie idzie

    • 10 4

  • Wspólnie z grupą znajomych, którzy mają dość rowerowego terroru, postanowiliśmy wyrazić nasze niezadowolenie (21)

    Wytypowaliśmy dwa przejścia dla pieszych na jednej ze ścieżek rowerowych, która jest uczęszczana przez typowych, tu przepraszam za określenie, "tych w obcisłych gaciach". Oczekiwaliśmy na zbliżające się stado rowerowych strusi pędziwiatrów w obłych kaskach, a gdy ci byli już blisko, spokojnym krokiem przekraczaliśmy przejście dla pieszych - czyli mniej więcej podobnie jak oni robią na ulicach; gdy widzą samochód, który ma skręcić w prawo, a kierowca może ich nie zauważyć, raptownie przyspieszają, aby sprowokować kolizję. Zatem zastosowaliśmy podobną prowokacyjną metodologię.

    Wściekłość tychże "P" graniczyła z furią i wręcz histerią, obelgi, pretensje panów ścieżki rowerowej, ogólne zdziwienie, że jak kto...piesi mają pierwszeństwo? Itd..itd...

    Postanowiliśmy cyklicznie kontynuować protesty i zebrać większą grupę, aby przejście dla pieszych trwało co najmniej parę minut. Skuteczne zablokowanie ruchu na ścieżce rowerowej równie skutecznie da im odczuć to, co odczuwają kierowcy samochodów, gdy oni blokują swoimi "iwentami" całe miasto.

    • 22 22

    • (6)

      Popieram!!

      • 8 8

      • dziękujemy za słowa poparcia i damy znać, kiedy będzie następna Piesza Masa Krytyczna (5)

        • 8 8

        • (4)

          nad ogniem w mojej pieczarze jest już ciasno
          ale znajdę miejsce na obydwa lusterka twojego samochodu
          zwykle jeżdżę po Gdańsku, ale dla ciebie zrobię wyjątek

          • 4 5

          • cierpliwie będziesz musiał zaczekać, aż przejdę przez przejście dla pieszych; niestety wolno chodzę (3)

            Ale z wyboru, lubię wolne spacery:) W szczególności gdy przechodzę przez przejście dla pieszych na ścieżce rowerowej:)

            • 6 3

            • wybierz się na Chwarznieńską, tam już piesi zdobywają doświadczenie w blokowaniu (2)

              pamiętaj, byś ani przez chwilę nie wsiadał do samochodu po drodze.
              Parkuj wyłącznie w miejscach do tego przeznaczonych, nie blokując ruchu.
              Jak zobaczysz w lusterku swojego pojazdu inne samochody za tobą, włącz opcję "teleportacja" i uciekaj przed podobnymi sobie, którzy - gdyby dopadli cię na kolejnych światłach: obili by ci sympatyczny uśmiech.

              • 4 3

              • (1)

                tych babć nie obili tylko dzięki eskorcie policji,
                bo bicie kobiet, staruszek, to właśnie ich styl,
                ale to była zarejestrowana demonstracja polityczna, stąd policja

                • 1 0

              • to was wykończy i wasze rajtuzki:)

                • 3 2

    • (3)

      Popieram. Pomysl wart rozgloszenia. Dosc terroryzmu frustratow na rowerach.

      • 6 9

      • ty tak na poważnie?

        "podobnie jak oni robią na ulicach; gdy widzą samochód, który ma skręcić w prawo, a kierowca może ich nie zauważyć, raptownie przyspieszają, aby sprowokować kolizję."

        • 11 5

      • każdy, kogo drażnią mężczyźni w rajtuzach i obłych kaskach, może podczas każdego (1)

        spaceru trenować przed Pieszą Masą Krytyczną i wolnym krokiem przemierzać przejścia dla pieszych na ścieżkach rowerowych:)

        • 3 2

        • zapraszamy jutro
          a im was/ciebie na przejściach więcej tym lepiej :-)

          tak tak, jutro jest Masa,
          wypróbuj swe słowa w praktyce, Demonstratorze Idiotyzmu

          trasę znajdziesz w sieci, nawet tu na trojmiasto.pl

          • 3 3

    • nowy nick matematyka, do tego kierowcy?

      czy po prostu troll z wyobraźnią zajętą wyziewami benzopirenu, który zapomniał zażyć tabletek?
      Zaproś znajomych by policzyli liczbę pieszych, którzy w Trójmieście zginęli lub odnieśli poważne obrażenia na chodnikach z powodu niezachowania limitów prędkości przez spieszących się do pracy praworządnych obywateli, płacących podatki i tworzących dochód narodowy?

      • 4 3

    • ... i wtedy sie obudziłes cały w mokrym prześcieradle, a obok twój otyły chłopak mruczy 'jak ja nienawidzę rowerzystów'

      • 5 4

    • wyrażajcie non stop swoje niezadowolenie

      Zamiast jeździć swoimi bryczkami bez sensu po całym mieście, będzie więcej miejsca dla rowerzystów i mniej potrąceń.

      • 5 4

    • wtargnij mi pod koło (5)

      mam kamerkę - się wybronię. A Ty będziesz miał połamane kości.

      • 1 1

      • pieszy ma ZAWSZE pierwszeństwo gdy wchodzi na przejście dla pieszych - musisz zachować szczególną ostrożność (4)

        Dojeżdżając do przejścia, a widząc grupę pieszych, musisz zwolnić, a wtedy ja spokojnym krokiem wejdę na pasy i powolutku będę szedł...i szedł...i szedł...a potem zawrócę, bo mogę:) I znowu wrócę na przejście, taki będę miał kaprys. I co mi zrobisz?:)

        • 1 4

        • nie możesz (2)

          pieszy ma pierwszeństwo NA przejściu dla pieszych, nie przed wejściem. Nie może też wtargnąć przed nadjeżdżający pojazd, a wchodząc na przejście musi się rozejrzeć. Jak taki z ciebie cwaniak - wejdź pod ciężarówkę - czas hamowania ma podobny do większości rowerów, tylko masę "nieco" większą.

          • 3 1

          • wole przerażenie tego w kasku z kamerką i damskich gaciach (1)

            • 1 2

            • przerażenie?

              wyobraź sobie, że będzie mi szkoda takiego osobnika, bo nie jestem ch**em bez uczuć i jak kogoś uszkodzę (nawet nie ze swojej winy) to się tym przejmuję. Ale jeśli będę miał pewność, że zrobiłeś to złośliwie - to prosto z urazówki pojedziesz spotkać się z wymiarem sprawiedliwości i jeszcze mi odszkodowanie za uszkodzenie ciała zapłacisz (rower o dziwo wyszedł bez szwanku z poważniejszych kolizji). Tego chcesz? Bo ja nie - zwalniam, gdy widzę pieszych szykujących się do przejścia. Jadąc ulicą - a przecinając drogę rowerową - puszczam rowerzystów. Jadąc drogą rowerową nie zawsze korzystam ze swojego pierwszeństwa. Ale jeśli ktoś mnie zaskoczy, nie dając czasu na reakcję?
              A co do przestrzegania przepisów to można napisać całą książkę o tym, jak zawodowi kierowcy wsiadając na dowolne dwa kółka zapominają o KRD.

              • 1 1

        • piszesz te teksty do kierowców widzących pieszych zbliżających się do przejścia?

          • 2 0

    • Obcisły

      halo Ty masz spocone jaja??

      • 0 0

  • Po co więc 3 miasto o tym napisało? Przecież władza się zmieni jeszcze ze 3 razy a część rowerzystów umrze!!! Piszcie o tym co nas czeka niebawem a nie o planach które i tak może będą zrealizowane za 10 lat!

    • 10 1

  • Budowlanych Gdańsk

    A kiedy doczekamy sie kontynuacji drogi rowerowej na ul Budowlanych od Słowackiego do ronda turbinowego na Nowatorów w Gdańsku?????

    • 1 5

  • Rusza projekt drogi...

    Szok. To już prawie jak odbiory techniczne. Gdyńscy rowerzyści oszaleją ze szczęścia.

    • 7 1

  • projekty do kosza! patrzcie na potrzeby ludzi

    Zróbcie najpierw dziurę ze scieszkami Gdyni jaka jest na skrzyżowaniu al.Zwycięstwa i Wiekopolskiej!!!!

    • 5 2

  • alternatywa za ułamek tej forsy i od razu (1)

    oczywiście nie jestem na tyle naiwny, żeby wierzyć
    -że to tu ktokolwiek czyta (trolli nie liczę)
    -zwł kompetentni i władni ntt
    -że coś tak prostego w tym dzikim kraju "się da"

    ale jak by zrobić rowerzystom przejazd (choćby i ogrodzony siatką)
    przez tereny MarWoju
    i promik pieszo-rowerowy z ul Wagi na Polską, przez najwęższe miejsce portu
    to wszyscy byli by happy
    w tym kierowcy, których "ci groźni rowerzyści" nie napastowali by na drogach
    kto wie, może nawet zadowolona była koteria Szczurka, bo byli by znów wybrani

    przy "dobrej woli politycznej", od teraz za trzy dni już by tą drogą było rowerem szybciej, bezpieczniej, ciekawiej, taniej itd

    • 3 2

    • pomysl budowy zwodzonej kładki pieszo-rowerowej od ulicy Admirała Wagi

      do placu Gombrowicza pojawiał się wielokrotnie na tym portalu. Dlaczego nie ma mowy o badaniu wykonalności tej koncepcji, ułatwiającej życie tysiącom mieszkańców Obłuża i Oksywia?
      Projekty takich połączeń powinny być nie wynikiem anonimowego projektu (BYPAD) tylko wynikiem pracy stale działającej przy Urzędzie Miasta grupy ewaluacyjnej, która powinna działać stale: by mieszkańcy mieli poczucie, że jak zgłoszą pomysł, to co najmniej zostaną wysłuchani.
      Inaczej będą wydawane miliony złotych na drogi rowerowe prowadzące znikąd do nikąd.

      • 1 0

  • Rusza projekt a kiedy ruszy budowa?

    • 2 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Popołudniowa wycieczka rowerowa po pracy, nad Jezioro Marchowo

30-50 zł
zajęcia rekreacyjne, rajd / wędrówka

Zawody Rowerowe Cross Country Sobieszewo

100 zł
zawody / wyścigi

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum