Słupki niezgody będą likwidować rok
Pół roku temu władze Gdyni przyznały, że kontrapas rowerowy na pl. Górnośląskim w Orłowie to nie był najlepszy pomysł. Kierowcy myśleli, że szybko uda się ułatwić im jazdę i przede wszystkim parkowanie w tym miejscu. Nic z tego. Poczekają jeszcze kolejne pół roku.
Krytykowany był praktycznie od początku, a w lutym tego roku przedstawiciele stowarzyszenia Nasze Orłowo wysłali do władz miasta pismo, w którym proszono o jego likwidację. Argumentowali tym, że jest to rozwiązanie niepraktyczne (to żaden skrót), a także rzadko używane przez rowerzystów. Utrudniło też życie kierowcom, bo ograniczono i tak już nieliczne miejsca parkingowe w tym rejonie.
Władze Gdyni: kontrapas był błędem, zlikwidujemy
Władze Gdyni zgodziły się z tą argumentacją. W kwietniu przyznano, że wprowadzenie tego rozwiązania było błędem.
- W ramach wdrożenia strefy płatnego parkowania mieliśmy do dyspozycji jedynie środki w zakresie oznakowania, a w przedmiotowym miejscu duża liczba punktów kolizji (miejsca postojowe w połączeniu z obszarami trzech skrzyżowań) sprawiła, że pierwsze wybrane przez nas rozwiązanie nie okazało się idealne - przyznał Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
Parkowanie prostopadłe zamiast równoległego i więcej miejsc
Wiceprezydent Gdyni poinformował też, że kontrapas zostanie zlikwidowany, choć zachowany zostanie kontraruch, czyli rowerzyści będą mogli jeździć w obu kierunkach jednokierunkowej jezdni, ale bez wyznaczonego na stałe i odgrodzonego pasa. Równoległe miejsca parkingowe dla aut zostaną zastąpione prostopadłymi, więc ich liczba się naturalnie zwiększy.
Mieszkańcy najpierw ucieszyli się, a potem cierpliwie czekali na zmiany, ale - jak dotąd - się ich nie doczekali. Zapytali więc kiedy obietnica likwidacji słupków i zmiany organizacji ruchu zostanie spełniona.
Zmiany dopiero w połowie 2024 roku
Mogłoby się bowiem wydawać, że niewiele trzeba, by to zrobić. Zarówno pod względem nakładów pracy, jak i finansów. Znamy już odpowiedź.
- Zarząd Dróg i Zieleni informuje, że likwidacja słupków w obrębie ulic otaczających pl. Górnośląski planowana jest na połowę 2024 roku - czytamy w piśmie od ZDiZ.
Miejsca
Opinie (105) 4 zablokowane
-
2023-12-13 20:50
Ile milionów będzie kosztowała ta likwidacja?
- 3 0
-
2023-12-14 05:33
Ale jak słupki mogą zlikwidować rok?! Niebywałe!
- 0 0
-
2023-12-14 06:15
Łucyk to taka bomba atomowa gdyńskiego UM !!!
Bajzlu w całej Gdyni narobił ! - nie lepiej gdyby wysłać go w Bieszczady do wypalania węgla drzewnego ?! ...
- 1 0
-
2023-12-14 08:39
Podobnie jak wiele innych dróg rowerowych, (1)
Którymi nikt nie jeździ np. Brzechwy i Nałkowskiej na Karwinach. I które czasami zaczynają się i kończą znikąd... Slupkomania ma się u nas bardzo dobrze.
- 3 2
-
2023-12-14 10:36
Umówmy się, żeby jechać drogą rowerową na Brzechwy pod górę trzeba mieć konkretną kondycję... Na pewno są tacy co dadzą radę, ale to będzie ułamek tych co jadą w dół. Ale mamy autostrady rowerowe po obu stronach, ciekawe po co. Jedna strona mogłaby (jezdnia "w dół") mieć ukośne miejsca parkingowe bo tam na tych uliczkach jest ciężko znaleźć miejsce czasami.
- 2 2
-
2023-12-14 10:35
jaki jest sens
budowania dróg donikąd, nie łączących już istniejącej infrastruktury. W konsekwencji siec dróg rowerowych jest niespójna, niebezpieczna, nielogiczna i ciężko się z niej korzysta.
Jakoś dróg dla samochodów nikt nie buduje na raty.- 0 0
-
2023-12-17 08:50
Realista
Ścieżki w całej Gdyni to przejaw działań jakiegoś schizofrenika, tysiące słupków, jakieś małe plastikowe znaczki poprzekręcane do jezdni, istny koszmar. Mam nadzieję że nowi wybrani zrobią , by Gdynia znowu była przyjaznym miejscem a nie lasem głupoty.
- 0 0
-
2023-12-17 08:57
Paweł.
Ta ilość słupkomanii jest na tyle zastanawiająca , że trzeba by zbadać kto tak naprawdę dostaje w łapę za słupki i ich zakopywanie. Bo inaczej nie da się tego wytłumaczyć
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.