Sopot wybuduje nowe drogi rowerowe
Zarząd Województwa Pomorskiego podjął decyzję o rozszerzeniu zakresu rzeczowego Projektu "Rozwój Komunikacji Rowerowej Aglomeracji Trójmiejskiej w latach 2007-2013" o kolejne drogi rowerowe na terenie Sopotu, za kwotę ponad 2,5 mln złotych, z czego dofinansowanie w wysokości 70%.
Do końca 2015 r. Sopot zamierza wykonać:
1. Budowa drogi rowerowej wzdłuż ul. Powstańców Warszawy na odcinku od przepustu na Kamiennym Potoku do ul. Haffnera. .
2. Przebudowa al. Wojska Polskiego na odcinku od ul. Ks. Kordeckiego do ul. Chrobrego , w celu wyodrębnienia drogi rowerowej.
3. Budowa drogi rowerowej wzdłuż ul. Obodrzyców na odcinku od ul. Cieszyńskiego do ul. Łużyckiej .
4. Budowa ciągu pieszo-rowerowego na odcinku od ronda Hestii (w ul.Bitwy pod Płowcami) do Ergo Areny na granicy miast. .
W ramach Projektu Rozwój Komunikacji Rowerowej Aglomeracji Trójmiejskiej w latach 2007-2013 dotychczas w Sopocie zrealizowano 4,8 km dróg rowerowych oraz parkingów dla rowerów przy stacjach SKM, na co wydano łącznie 4 813 645,00 zł. Dofinansowanie z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego wynosi 3 369 551,50 (70%).
Opinie (119) 1 zablokowana
-
2015-05-03 12:42
Co to za moda z tymi ścieżkami dla rowerów? (2)
Zakute w kaski łby z kamerkami i tak nimi nie jeżdżą, tylko prowokują niebezpieczne sytuacje z samochodami i wrzucają te filmy do internetu.
- 0 20
-
2015-05-03 13:11
z puszkarzami nie trzeba prowokować niebezpiecznych sytuacji
- 4 1
-
2015-05-03 15:10
zieew, naprawdę nie czujesz, że jesteś nudny?
- 4 1
-
2015-05-03 12:45
(3)
Dokończyć ścieżkę na Sobieskiego między Chopina a Pułaskiego
- 5 1
-
2015-05-03 13:17
uwaga (1)
Pisać po polski i nie używać bezokoliczniki...
- 0 2
-
2015-05-03 14:03
na tym odcinku rowery powinno sie przenosic
- 0 1
-
2015-05-03 14:39
i zmienić oznakowanie, żeby z 3 maja można było skręcić w lewo w tą ścieżkę
skoro już ją zrobili
- 3 0
-
2015-05-03 12:48
B.Dobrze! (1)
Tylko z głową budować bo niektóre ścieżki rowerowe zwłaszcza te w mieście są b.niebezpieczne dla pieszych i rowerzystów! Brak połączeń między poszczególnymi ścieżkami( górny sopot a dolny).! Sopot dla rowerzystów!
- 6 1
-
2015-05-03 18:09
dużo jezdni, przy których nie ma żadnych chodników ani dróg dla rowerów
jest niebezpiecznych dla wszystkich użytkowników. Zwróć uwagę na sens uspokojenia i redukcji ruchu dwuśladów zmotoryzowanych, rowerzyści i piesi dadzą sobie radę w wielu przypadkach bez twojej pomocy.
- 0 1
-
2015-05-03 13:17
uprzejma uwaga (5)
Tylko proszę ograniczyć dopuszczalną prędkość do 5 km/h.
To jest taka polska metoda na ogłupianie: samochody 50 km/h a rowery 10 km/h.
Ja proponuję hipergłupotę: samochody 30 km/h a rowery 5 km/h
Oczywiście żartuję, bo aż takich głupców w urzędach nie mamy...- 4 4
-
2015-05-03 13:29
oj...
Oj, nie kuśmy, nie kuśmy... ;)
- 4 0
-
2015-05-03 15:06
z jaką predkością poruszasz się puszką po przewymiarowanych drogach w godzinach szczytu? (2)
limit 20 mil na godzinę (32 km/h) popiera 70% kierowców brytyjskich. Średnia prędkość samochodu w wielu miastach w godzinach szczytu jest dużo niższa niż 20 km/h. Europejska Inicjatywa Obywatelska zebrała kilkaset tysięcy podpisów osób popierających wprowadzenie limitu 30 km/h jako standardu w mieście: taki limit przedłużył przeciętny czas przejazdu samochodem w pierwszym mieście Europy, który go wprowadził o 1 (słownie: jedną minutę) - z 15 do 16 minut. W ciągu roku liczba tzw. stłuczek spadła o 25%. Podniosło się bezpieczeństwo i jakość życia wszystkich mieszkańców.
- 1 3
-
2015-05-03 22:46
kolego, chętnie pojadę 30 km/h w mieście (1)
kiedy Gdańsk zmieni się w Londyn;)
- 1 1
-
2015-05-04 21:16
po co wypisujesz takie dyrdymały?
pod wieloma względami warunki mieszkania w Sopocie są duużo lepsze niż w Londynie
- 0 0
-
2015-05-03 15:10
jeśli wprowadzających coraz szerzej strefy 30 w naszych miastach masz za głupców
jakie określenie rezerwujesz dla kierowców jeżdżących w stylu: wyprzedzę wszystko co się rusza byle tylko zdążyć się zatrzymać na najbliższym czerwonym świetle? Co powiesz na temat przyczyn wysokiego miejsca Polski w europejskich statystykach liczby ofiar wśród pieszych na terenach zabudowanych? Piesi i rowerzyści u nas giną nawet wtedy, gdy poruszają się na specjalnie wydzielonych częściach przestrzeni ulicznej: na chodnikach i drogach dla rowerów. I to nie z powodu wchodzenia pieszych na drogi dla rowerów ani z powodu wjeżdżania rowerzystów na chodniki. o pomyśle limitu 5 km/h dla rowerzystów zmilczę, zgodnie z zasadą, że z gołębiami nie gra się w szachy.
- 1 4
-
2015-05-03 13:47
dobra nasza witalisku / JBrzechwa/ (1)
nasi zarobią
- 2 3
-
2015-05-03 16:02
swoją drogą to typowo sopockie
Gdańsk i Gdynia, województwo i państwo, unia i Norwedzy zapłcą
a wydadzą to bez dodawania swojej forsy - Sopocianie
i jeszcze sopockie ścierwowyborcy będą miały zniżki i przywileje, bo trza lupić sąsiadów, jak się dają
Sopot powinien przestać istnieć.- 0 3
-
2015-05-03 14:38
proszę przy okacji pomyśleć nad sensownym wkomponowaniem ścieżkek
w drogę. Tzn. jej koniec i początek powinien sprowadzać rowerzystę na drogę lub chodnik, jeżeli jest to główna arteria. (zgodnie z obowiązującymi przepisami ruchu) Niestety nikt o to nie dba. Jedynym wyjątkiem jest droga rowerowa wzdłuż Grunwaldzkiej. Na Przymorzu zjeżdżając np. w Kołobrzeską ścieżka sama wpada w drogę (mniejsza o jej jakość i jak się dalej jedzie tą drogą).
Sztandarowym przykładem na to o czym piszę jest skrzyżowanie 3 Maja z Sobieskiego (właśnie w Sopocie). Jadę 3 Maja w dół i chcę skręcić w lewo. Sobieskiego jest jednokierunkowa, więc jest tam zakaz skrętu. Ok, ale ścieżka rowerowa przy niej już ma dwa kierunki. I jak mam tam skręcić? Zejść z roweru, zamienić się w pieszego, przejść przez przejście i znów na rower.
Problem z rowerzystami zaczyna się już głowach samych planistów, którzy sami do końca nie wiedzą płynnie łączyć ruch samochodowy, rowerowy i pieszy.- 11 1
-
2015-05-03 15:13
W Sopocie potrzebne jest przekształcenie mostka nad jarem na przedłużeniu ulicy Obrońców Westerplatte
tak, by można tam było bezpiecznie i płynnie jechać rowerem i iść pieszo. Warto także zbudować drogę rowerową wzdłuż linii SKM od wiaduktu drogowego nad linią SKM do skrzyżowania z ulicą Goyki po stronie wschodniej.
- 3 2
-
2015-05-03 15:53
a syf na AK zostanie, bo to źródło wziątków policji?
ten mendrujący nielegalny, bo niezgodny z zasadą ruchu prawostronnego i wytycznymi projektowania dróg - kontrapas Armii Krajowej od sopockiej policji do Oliwy.
Jak sopockie gliny nie mają na wódkę, to wychodzą przed swoją kanciapę zapolować, a to na rowerzystów, a to na parkujące bucowato (inaczej się nie bardzo da) samochody. Ciurkajace nieustannie źródełko jak z bajki "stoliczku nakryj się".- 8 0
-
2015-05-03 17:57
(1)
Tylko nie ciąg rowerowo-pieszy. To tylko generuje konflikty. Chyba, ze oddziela jednych i drugich jakas barierka.
- 2 2
-
2015-05-03 18:11
konflikty generuje mentalność zakładająca, że ludzie nie potrafią się porozumieć
przy pomocy prostego kontaktu wzrokowego gdy jadą z umiarkowaną prędkością. Oddzielanie pieszych krawężnikami od jezdni nie zapewnia im bezpieczeństwa przed piratami drogowymi, którzy nie mieszczą się w jezdni i koszą zarówno pieszych jak i rowerzystów mimo barierek i słupków.
W wielu miastach Polski rowerzyści i piesi poruszają się bez konfliktów, problem na deptaku w Sopocie stworzył kierowca czerwonej Hondy, a nie brak barierek i innych odgrodzeń.- 2 0
-
2015-05-03 18:37
Nooo dziękuje jaśnie Państwu....
.. szczególnie kiedy mnie zalewa, bo jak się informuje petenta nie ma pieniędzy na zbudowanie instalacji deszczowej, już nie wspomnę na załatanie dziur w mojej ulicy !!! No , ale deszczówki nie wypada oddać w towarzystwie mediów, ale trasę rowerową czemu nie ???
- 2 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.