• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Testy Mevo w obecnym kształcie nie mają sensu - czas je przerwać

Maciej Korolczuk
26 września 2023, godz. 07:00 
Opinie (455)
Najnowszy artykuł na ten temat W Mevo nowa doba nie zaczyna się o północy?
Choć w sobotę w południe uruchomiono wysokie kary finansowe za łamanie regulaminu Mevo, to przez pierwsze doby nie ukarano nimi ani jednego użytkownika. Choć w sobotę w południe uruchomiono wysokie kary finansowe za łamanie regulaminu Mevo, to przez pierwsze doby nie ukarano nimi ani jednego użytkownika.

W środę, 27 września, miną dwa tygodnie testów systemu Mevo. Testów, które idą jak po grudzie. Testów, w których brakuje rowerów, naładowanych baterii i zdrowego rozsądku. Czas je przerwać - uważa Maciej Korolczuk.



Czy testy Mevo powinny zostać przerwane?

Niedziela, wczesne popołudnie, tor pump track w Rumi. Troje dzieci z rowerem Mevo jeździ po usypanych górkach, służących do jazdy wyczynowymi rowerami. Chłopcy "testują" na wzniesieniach rower miejski wykonując powietrzne ewolucje.

  • Testowa jazda w koszykach na kierownicy? Już nikogo nie dziwi.
  • Testowe rozwożenie posiłków rowerem miejskim? Proszę bardzo!
  • Testowe zamykanie rowerów w garażach i na prywatnych posesjach? Prawdziwa plaga.

Skala nadużyć i łamania regulaminu tylko w ciągu pierwszych dwóch tygodni testów jest porażająca. A na ulicach Trójmiasta jest zaledwie połowa dostępnej floty.

Co będzie, gdy z magazynów wyjedzie druga połowa nowych rowerów i system ruszy już w pełnej skali? Czy aktów wandalizmu będzie jeszcze więcej, a rowerów jeszcze mniej? Skoro operator nie jest w stanie zapanować nad dostępnością rowerów i zachowaniami użytkowników już teraz, to co nas czeka dalej?

Zepsuty rower Mevo (9 opinii)

3 dzień kiedy rower nadal jest zepsuty dziś dołączam numer roweru oraz numer stacji
Trzymam kciuki że mevo wkoncu naprawi problem
3 dzień kiedy rower nadal jest zepsuty dziś dołączam numer roweru oraz numer stacji
Trzymam kciuki że mevo wkoncu naprawi problem


Testy w obecnym kształcie nie mają sensu. Czas je przerwać i albo wprowadzić radykalne ograniczenia i zacząć egzekwować zapisy regulaminu, albo uruchomić system już w pełnym zakresie z poborem opłat.

Pierwszy mały krok wykonano w sobotę uruchamiając tabelę kar i opłat za łamanie regulaminu. Dlaczego mały krok? Bo gdy w poniedziałek sprawdziliśmy, ile kar nałożono przez pierwsze dwie doby ich obowiązywania, okazało się, że... ani jednej.

Na forach dyskusyjnych coraz częściej pojawiają się opinie, że bezpłatne oddanie w ręce i nogi użytkowników 2 tys. nowych rowerów było błędem i czas najwyższy go naprawić.

Jazda w dwie a nawet trzy osoby jednym rowerem już nikogo nie dziwi. Jazda w dwie a nawet trzy osoby jednym rowerem już nikogo nie dziwi.
Kłopotem okazała się już sama formuła bezpłatnych i niczym nieograniczonych testów. Miały one - w jak najbardziej zbliżonych warunkach do rzeczywistych - dać odpowiedź Obszarowi Metropolitalnemu i operatorowi, co działa, a co wymaga jeszcze poprawek. Ale testy w obecnym kształcie takich odpowiedzi dać nie mogą.

  1. Po pierwsze - na ulicach jest tylko połowa rowerów.
  2. Po drugie - teraz system jest darmowy, a będzie płatny.

Już tylko te dwa elementy sprawiają, że testy są niemiarodajne i kompletnie bezcelowe.

Zwłaszcza, że docelowo mają potrwać jeszcze... siedem tygodni! Jeśli nadal będą przebiegać na dotychczasowych zasadach, to w drugiej połowie listopada nie będzie czego zbierać.

Nie ma już ani sensu ani czasu, by biernie się temu przyglądać. Szkoda i rowerów, i publicznych środków i pracy całego zespołu Mevo, który - jak zakładam - robi wszystko co w jego mocy, by system ruszył i okazał się sukcesem.

Miejsca

Opinie (455) ponad 20 zablokowanych

  • Czy Mevo będzie rentowne? (2)

    Ile pieniędzy miasto będzie dokładało rocznie do tego projektu który jest tylko dla pewnej grupy kosztem wszystkich. Im szybciej ten projekt upadnie tym mniej będzie drenował pieniądze publiczne.

    • 19 3

    • jeśli poznasz podstawy ekonomii

      to ogarniesz wyobraźnią pojęcie "nadwyżki konsumenta" i "korzyści zewnętrznych". Wtedy może zaczniesz rozumieć sens dopłacania do transportu publicznego i systemu rowerów publicznych.

      • 3 2

    • Czy system dróg jest rentowny?

      Ile pieniędzy miasto będzie dokładało rocznie do tego projektu który jest tylko dla pewnej grupy kosztem wszystkich. Im szybciej ten projekt upadnie tym mniej będzie drenował pieniądze publiczne.

      • 3 2

  • Oj tam, znawcy twierdza

    Że testów nie należy przerywać ani wprowadzać zmian. Wczoraj jeszcze zostałem zjechany za wskazanie, że w tym ciągu testowym nikt nie wyciąga wniosków ani nie wdraża działań zaradczych.

    Może to crash testy? :)

    • 16 3

  • Jak widać w niektórych przypadkach ewolucja zatoczyła duże koło i wrócili do punktu wyjścia.

    • 8 2

  • ech

    Fala też jest bezsensu i co? i tak ją wprowadzają.

    • 18 2

  • Jak ktoś chce jeździć na rowerze to sobie go kupi

    Mevo jest dla Januszy którzy nauczyli się że chcą wszystko za darmo za pól darmo. Precz z socjalami i dofinansowaniem.

    • 29 3

  • Nie da się ich obecnie zaparkować (2)

    Więc nic dziwnego że:
    Testowe zamykanie rowerów w garażach i na prywatnych posesjach? Prawdziwa plaga

    Skasowali mnie 20 zł za to że rower zablokowałem 2 razy na 3 min pod sklepem. Tak by NIK mi nim nie odjechał jak chciałem kupić jakiś drobiazg. Następnym razem biorę własną blokadę albo zamykam w garażu.

    • 9 21

    • Wlasnie przez takich jak ty sa problemy

      Jest prosty regulamin odstawiasz zapinasz idziesznpo nastepny jak teho nie ma , chyba ze cie stac placic po 20 zl to prosze bardzo

      • 14 1

    • Każdy rower ma zapięcie

      Pierwszy raz na rowerze jechałeś?

      • 1 0

  • (4)

    Ale jak to, w trojmiejskiej oazie postępu, tolerancji i nowoczesności spoleczenstwo nie dorosło do uszanowania majątku wspólnego? Tu gdzie wystarczy mieć a rejestracji GK..coś tam zamiaskt GD i jest się ofiarą hejtu, gdzie inwektywa słoik pojawia się w co drugim komentarzu, nie udaje się wprowadzić ponownie projektu rower miejski bo społeczeństwo nie dorosło ? No nie wierzę, to jakiś fejk

    • 23 4

    • bo to na pewno nie ci rodowici korzystają z mevo (1)

      jakby to sami rodowici (zza Buga po 1945) rowery byłyby po każdym wypucowane.

      • 1 4

      • Tak jak wypucowane są klatki schodowe :D

        Ale czego spodziewać się po ludziach wystawiających buty i śmieci za drzwi?

        • 3 0

    • Zakompleksiony panie rolmops, piszesz pan coś..., a wiedzy brak. (1)

      To nie jest trójmiejski rower, to jest wspólny projekt 16 gmin, również tych z rejestracją GK.., GW.., itd.
      Tak dla przypomnienia to Trójmiasto, Żukowo, Reda, Pruszcz Gdański, Tczew, Sierakowice, Rumia, Somonino, Stężyca, Kartuzy, Puck i Władysławowo,,Kolbudy i Kosakowo

      • 5 5

      • Zdjęcia, informacje w artykule dotyczą ewidentnie Gdańska i gdańskiej (przeważnie) młodzieży. Jeżeli w tym samym czasie testy mevo są i w pozostałych miejscowościach, a tam cisza o zniszczeniach na masową skalę tzn. że Gdańsk ma problem z zachowaniem g*wniarzy, a rolmops słusznie kpi z wielkomiejskich obyczajów:)

        • 4 2

  • Z tym Mevo nie będzie chyba do 3 razy sztuka

    Czy ktoś odpowie,a nieudany pierwszy projekt. W prywatnym przedsiębiorstwie już by nie pracował.

    • 14 4

  • Przypominam, że tak jak Mevo 1.0 tak i Mevo 2.0 ma upaść...

    Tu od początku o to chodziło i jak pokazują testy wszystko idzie w bardzo dobrym kierunku. Tym razem to mieszkańcy mają być winni za zdewastowanie sprzętu. I kolejne 160 milionów zł ktoś przygarnie... A rowery w innym mieście będą jeździć. Tak to już jest w Trójmieście jak nie Mevo to Fala za 160 milionów zł + 25 milionów zł co roku lub inne rydwany elektryczne XD

    • 22 2

  • Masakra (1)

    "Szkoda i rowerów, i publicznych środków i pracy całego zespołu Mevo, który - jak zakładam - robi wszystko co w jego mocy, by system ruszył i okazał się sukcesem." Sukces? W związku z dewastacją sprzętu, nie pozostaje nic innego jak posadzić na każdym rowerze kontrolera poprawnej jazdy z Firmy Mevo ........ Oczywiście jest to mało fajny żart, no ale chyba nie ma innego wyjścia. Skoro głownie młodzi ludzie nie potrafią szanować ogólnie mówiąc "dobra wspólnego", to po co trwonić publiczne pieniądze. Bezstresowe wychowanie, daje efekty. Szkoda, że na tym cierpią niewinne osoby.

    • 21 1

    • 5 tys kary powinno byc w zawieszeniu

      Jak jeden z drugim rodzicem dostal by 5 kola do zapalty za kochanego Brianka czy Dzesike to by sie odnalazl szybko kabel od prodiza

      • 4 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Popołudniowa wycieczka rowerowa po pracy, nad Jezioro Marchowo

30-50 zł
zajęcia rekreacyjne, rajd / wędrówka

Zawody Rowerowe Cross Country Sobieszewo

100 zł
zawody / wyścigi

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum