Tramwaje pojadą ciszej przez al. Havla
Na przecięciu tras tramwajowych w ciągu al. Havla i Nowej Warszawskiej będzie nieco ciszej. W sąsiedztwie rozjazdów pojawią się smarownice torowe. To urządzenia wydzielające specjalny smar celem redukcji zużycia szyn, kół oraz minimalizujący charakterystyczny pisk tramwajów na łukach.
Urządzenia będą wydzielać specjalny smar w obrębie szyn, który wpłynie na ograniczenie charakterystycznego pisku na łukach podczas przejazdu tramwajów. Ponadto rozwiązanie takie zmniejsza zużycie szyn i kół.
Łącznie przewidziano montaż czterech smarownic (miejsc dozowania smaru): dwóch po stronie Chełmu oraz dwóch bliżej węzła Łostowice Świętokrzyska.
Rozkłady jazdy komunikacji miejskiej w Trójmieście
Zdalne sterowanie i kontrola pracy urządzeń
W Gdańsku smarownice wykorzystywane były dotychczas m.in. w obrębie tzw. Wysepki we Wrzeszczu, na węźle Kliniczna czy pętli Zaspa. Jak informuje spółka Gdańskie Autobusy i Tramwaje, na obszarze całego miasta funkcjonuje ponad 40 urządzeń tego typu.
Urządzenia na al. Havla - Nowej Warszawskiej będą konstrukcjami najnowszej generacji, których sterowanie możliwe jest zdalnie m.in. w zakresie ilości podawanego smaru, włączenia, wyłączenia czy sprawdzenia stanu napełnienia zasobników. Zasilanie czterech urządzeń będzie realizowane za pomocą paneli fotowoltaicznych.
Jedna oferta w postępowaniu przetargowym
W przetargu ogłoszonym przez Dyrekcję Rozbudowy Miasta Gdańska na dostawę, montaż oraz przeszkolenie pracowników wpłynęła jedna oferta: Bibus Menos z Gdańska na kwotę 174 660 zł. Oferta ta mieści się w budżecie rezerwowym na ten cel w wysokości 200 tys. zł.
Zgodnie z zapisami przetargu, na montaż smarownic przewidziano 13 tygodni od dnia zawarcia umowy. Obecnie trwa analiza złożonej oferty pod kątem formalno-prawnym.
Komunikacja w Trójmieście
Rozpocznij quizMiejsca
Opinie (83) 5 zablokowanych
-
2024-01-14 20:18
Opinia wyróżniona
Poproszę
Proszę o takie smarowanie na Jana z Kolna, mam nadzieję że będzie można otworzyć w końcu okno bez wrażenia iż włącza się radio na cały regulator.
- 9 0
-
2024-01-15 09:28
Opinia wyróżniona
Oby
W tym okresie jak okna są pozamykane nie jest źle ale w wakacje to był istny horror sama szykowałam się żeby to zgłosić , cieszę się że ktoś zrobił to szybciej
- 6 0
-
2024-01-14 15:12
Opinia wyróżniona
(8)
Ja bym wolal zeby szybciej jechaly zamiast co chwila stac na swiatlach
- 116 8
-
2024-01-14 20:18
u nas najwazniejsze są prywatne samochody (2)
nic nie zrobisz
- 5 0
-
2024-01-15 07:39
Gorzej - rowery! (1)
Zapytaj w tzw. Inżynierii Ruchu GZDiZ.
- 1 1
-
2024-01-15 11:30
Rowery muszą być "najważniejsze", bo na samochodziki nie ma dotacji z UE.
A że u nas rowerowe inwestycje to "droga dla rowerów z pomocniczą dwupasmówką", albo "parking dla 100 rowerów i przy okazji dla 500 samochodów", to na papierze same rowerowe udogodnienia.
- 1 0
-
2024-01-14 16:55
Kazdy by chciał ! (4)
Ale to jest miasto a nie wioska gdzie są dwie ulice na krzyż ! Nie da się zwyczajnie
- 4 22
-
2024-01-15 10:14
Ale ta sygnalizacją ktoś zarządza? Kupiono m.in. chyba PO to, za ogromne miliony system Tristar...
- 1 0
-
2024-01-14 17:11
Warszawa to też raczej nie wioska, a tam się da.
- 16 2
-
2024-01-14 16:59
Tak weim (1)
W bastionie PO nic się nie da
- 9 9
-
2024-01-14 20:45
Prowokacja ?
- 2 3
Wszystkie opinie
-
2024-01-14 15:02
Cieszej?:) A ile to ciszej kosztowało czy będzie jeszcze kosztować mieszkańców?:) (3)
te prawie 200 tyś to za miesiąc czy za rok?:)
- 17 16
-
2024-01-14 15:10
Za przejazd. (1)
- 8 2
-
2024-01-14 16:05
Za każdy dzień funkcjonowania. To model subskrypcji.
- 3 1
-
2024-01-14 16:54
A tam mieszkają Warszawiacy i nie płacą w Gdańsku podatków?
- 3 0
-
2024-01-14 15:03
(5)
Jeszcze przydałoby się kupować tramwaje ze skrętnymi wózkami żeby nie piłowały szyn
- 30 3
-
2024-01-14 16:11
To zapomnijmy (4)
To zapomnijmy o tramwajach z całkowicie niską podłogą na całej długości pojazdu...
- 3 2
-
2024-01-14 16:21
A to już nie macie sił podnieść nogi?
- 2 8
-
2024-01-14 16:32
(2)
Może być tramwaj i z niską podłogą i z obrotowymi wózkami. Poczytaj trochę - wystarczy nie lecieć po taniości jak GAiT
- 3 6
-
2024-01-14 16:52
To poczytaj ... (1)
To poczytaj i ile droższy jest taki produkt który tylko część wózków ma skrętnych ... to o 30 40 procent więcej.
do tego dochodzi przekroczenie skrajni pojazdu co ma istotne znaczenie gdyż taki pojazd może nie mieścić się na niektórych trasach.- 6 2
-
2024-01-14 19:26
A o ile droższe i częstsze jest utrzymanie infrastruktury w przypadku takich tramwajów? Warto oszczędzać te 30%?
- 1 5
-
2024-01-14 15:03
(1)
Jak to mawiali onegday moi drodzy i kochani,nie POsmarujesz,nie pojedziesz.
- 7 8
-
2024-01-14 15:16
Proces deratyzacji złodziei z pis postępuje, miło słyszeć
kwik odrywanych od koryta
- 5 4
-
2024-01-14 15:03
Z tą fotowoltaiką to niepotrzebna zabawa (2)
Na dachach warsztatów czy innych budynków jak najbardziej, ale taka smarownica przecież nie działa non-stop tylko gdy musi dozować... Kompletne nieporozumienie dodawanie do tego zamówienia takiej fanaberii, która na domiar złego jest droga... Fotowoltaikę do biura, tutaj zróbcie normalnie.
- 9 4
-
2024-01-14 16:17
(1)
Jeśli jest to urządzenie offgrid to ma to sens. Nie trzeba kopać dołów na kable zasilające.
A podejrzewam, że do najbliższego transformatora jest kawałek drogi i trzeba się przekopać pod całą Havla.- 0 3
-
2024-01-14 16:23
jasne... taki kawałek że siec NN leci wzdłuż torowiska...
- 3 0
-
2024-01-14 15:05
Może gombką obłożyć szyny? (1)
Powinno zredukować cały chałas.
- 6 7
-
2024-01-15 07:44
HAŁAS
Przez samo h
- 2 0
-
2024-01-14 15:06
Hmmm... a to te smarownice nie były w standardzie od początku?
Cóż to za osiągnięcie? spie*rzyć od początku a później trąbić wszem i wobec, że naprawa to wejście na wyższy poziom?
- 22 4
-
2024-01-14 15:10
(2)
Tam przecież nikt nie mieszka blisko. A na Mickiewicza jak tramwaj jedzie pod oknami to nikt się nie przejmuje
- 47 12
-
2024-01-14 15:38
Z hallera jest za mocny łuk i tam nic smarownice nie dadzą. A na samej Mickiewicza jest prosto
- 5 2
-
2024-01-14 16:57
Na Kartuskiej jest tak samo głośno. Nawet nikt nie dba o dosypkę na betonowe podkłady szynowe co jak wiadomo sporo wygłusza.
- 3 1
-
2024-01-14 15:11
HP (3)
Dlaczego nie było to zrobione przy budowie ? Przecież to nowa trasa a kolejna poprawka! Ktoś za to jest rozliczany ?? Przecież to z naszych pieniędzy !!!
- 19 3
-
2024-01-14 15:40
Nowa? Otwarcie trasy było 12 lat temu.
- 2 4
-
2024-01-14 16:56
Żeby kacperek konferencję prasową zrobił i kwiczał - drogo! (1)
- 3 1
-
2024-01-14 19:43
Majewski juz przeczytał artykuł i posta produkuje,
- 0 0
-
2024-01-14 15:12
Opinia wyróżniona
(8)
Ja bym wolal zeby szybciej jechaly zamiast co chwila stac na swiatlach
- 116 8
-
2024-01-14 16:55
Kazdy by chciał ! (4)
Ale to jest miasto a nie wioska gdzie są dwie ulice na krzyż ! Nie da się zwyczajnie
- 4 22
-
2024-01-14 16:59
Tak weim (1)
W bastionie PO nic się nie da
- 9 9
-
2024-01-14 20:45
Prowokacja ?
- 2 3
-
2024-01-14 17:11
Warszawa to też raczej nie wioska, a tam się da.
- 16 2
-
2024-01-15 10:14
Ale ta sygnalizacją ktoś zarządza? Kupiono m.in. chyba PO to, za ogromne miliony system Tristar...
- 1 0
-
2024-01-14 20:18
u nas najwazniejsze są prywatne samochody (2)
nic nie zrobisz
- 5 0
-
2024-01-15 07:39
Gorzej - rowery! (1)
Zapytaj w tzw. Inżynierii Ruchu GZDiZ.
- 1 1
-
2024-01-15 11:30
Rowery muszą być "najważniejsze", bo na samochodziki nie ma dotacji z UE.
A że u nas rowerowe inwestycje to "droga dla rowerów z pomocniczą dwupasmówką", albo "parking dla 100 rowerów i przy okazji dla 500 samochodów", to na papierze same rowerowe udogodnienia.
- 1 0
-
2024-01-14 15:15
Co sie dzieje z tym smarem po przejezdzie tramwaju? (4)
Wsiąka w glebe? Moze wróćmy do wylewania oleju silnikowego do dołka na lace lub toalety...
- 24 3
-
2024-01-14 16:07
Jest zbierany do pojemników i sprzedawany jako Kola
- 6 1
-
2024-01-14 18:25
Krzysztof
Ten smar źle rozprowadzany a tak się niestety dzieje prowadzi do nadmiernego smarowania a co za tym idzie brak przyczepności na danym odcinku,brak przyczepności przy rozruchu to półbiedy ale przy hamowaniu to horror prowadzącego
- 3 0
-
2024-01-15 08:18
idąc Twoim tokiem rozumowania zapewne przemieszczasz się tylko na pieszo.
- 0 0
-
2024-01-15 16:59
Tak, jest scierany razem z brudem i odklada sie na ziemi.
Tylko ze mowimy tu o naprawde minimalnej ilosci. To troche tak, jakbys na przyklad na sciezce rowerowej chcial doszukiwac sie smaru z lancuchow. Kilogram zazwyczaj wystarcza na kilka miesiecy, oczywiscie zalezy to od ustawienia smarownicy. Kilka calkowicie sprawnych samochodow potrafi w taim czasie "stracic" wiecej substancji oleistych z konserwacji podwozia czy smarowania sworzni, przegubow albo prowadnic hamulcowych niz taka smarownica. Takze bez obaw, nie zauwazysz nawet.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.