Weź udział w warsztatach na temat tras rowerowych w Gdańsku
Dziewiętnaście spotkań warsztatowych z mieszkańcami Gdańska to pomysł Biura Rozwoju Gdańska na rozwój tras rowerowych w mieście. Warsztaty to pierwszy etap projektu System Tras Rowerowych dla Gdańska (STeR).
30% podróży w mieście odbywa się na dystansie do 3 km, 50% podróży na dystansie do 5 km, na trasach do 7,5 km rower jest szybszym środkiem transportu niż samochód - te dane pozwalają przypuszczać, że większość codziennych podróży najłatwiej i najszybciej odbyć pieszo lub rowerem.
Projekt STeR jest odpowiedzią na rosnące zainteresowanie użytkowaniem roweru jako codziennego środka transportu oraz potrzebę koordynacji inwestycji związanych z komunikacją rowerową. A jego celem jest stworzenie warunków do bezpiecznego i wygodnego przemieszczenia się po mieście.
STeR to dokument planistyczny przedstawiający docelowy układ tras rowerowych w Gdańsku zintegrowany z systemem komunikacji publicznej oraz siecią strategicznych parkingów rowerowych. Projekt realizowany jest przez Biuro Rozwoju Gdańska we współpracy z Pełnomocnikiem Prezydenta Miasta Gdańska ds. komunikacji rowerowej.
Podstawowym założeniem projektu STeR jest budowanie dostępnego, przyjaznego i funkcjonalnego Gdańska we współpracy z mieszkańcami i organizacjami pozarządowymi. Dlatego właśnie ważnym elementem prac projektowych są proponowane w ramach STeR warsztaty skierowane do mieszkańców Gdańska.
Celem warsztatów jest stworzenie możliwie pełnego obrazu istniejących tras rowerowych (preferowanych kierunków poruszania się rowerami i tras rowerowych, przeszkód napotykanych podczas rowerowych podróży) oraz poznanie oczekiwań mieszkańców w kwestii wytyczania nowych szlaków.
Aby umożliwić i ułatwić udział wszystkim zainteresowanym mieszkańcom i przedstawicielom organizacji pozarządowych warsztaty, odbędą się aż w 19 punktach miasta. Liczba i rozmieszczenie warsztatów umożliwić ma mieszkańcom uczestnictwo w warsztatach w sąsiedztwie miejsc najlepiej znanych poszczególnym osobom - w pobliżu miejsca zamieszkania, pracy, szkoły lub najlepiej znanego fragmentu Gdańska.
Wspólnie przygotowany projekt zostanie przedstawiony do publicznej debaty.
Harmonogram warsztatów:
-e-mailem na adres brg2@brg.gda.pl
-telefonicznie pod nr +48 58 308 44 11
Optymalna liczba uczestników warsztatów to 40 osób.
Więcej informacji o projekcie STeR na stronie Biura Rozwoju Gdańska
Na stronie dostępna jest także ankieta dotycząca środków transportu wykorzystywanych przez gdańszczan do poruszania się po mieście.
Efekty wspólnej pracy mieszkańców i planistów w postaci szczegółowego opracowania poznamy najprawdopodobniej jesienią bieżącego roku.
Źródło: Biuro Prasowe UMG
Opinie (79) 2 zablokowane
-
2011-05-03 22:09
(1)
bardzo dobra inicjatywa - tak trzymać
- 29 6
-
2011-05-04 14:34
niech poprawią ścieżkę na al. rzeczpospolitej i jana pawła II prowadzącą do plazy bo to kpina jakaś...
- 2 3
-
2011-05-03 22:14
Ciekawe czy władze Gdyni wpadną na podobny pomysł... (5)
...ponieważ w Gdyni trasy rowerowe to prawdziwa makabra. Brawo dla Gdańska.
- 42 3
-
2011-05-03 22:36
Mieszkam w Osowie, mój kolega w Matarni a koleżanka na Zakoniczynie (4)
i nie potwierdzam... Nie ma żadnych ścieżek w Budyniowie
za wyjątkiem centrum a i z tym bywa różnie- 6 10
-
2011-05-04 03:19
Nieprawda, ścieżek i to całkiem przyzwoitych jest bardzo dużo w całym dolnym tarasie Gdańska
Choć rzeczywiście w wielu miejscach wciąż jest ich za mało, zwłaszcza na obrzeżach miasta. Za to przynajmniej w jego części jest coś co można by nazwać namiastką spójnej sieci dróg rowerowych.
W Gdyni jest niestety zdecydowanie gorzej bo w całym mieście ścieżek jest bardzo mało a do tego większość istniejących ma bardzo niski standard.- 13 1
-
2011-05-04 09:42
nieprawda (2)
3, 5 km ścieżki rowerowej na Nowatorów od Buowlanych.
To nie jest centrum i dolny taras.- 6 2
-
2011-05-04 15:51
Taa do Ronda Budynia faktyczni jest a potem trzy zdrowaśki i może
jeszcze tym razem cię nie zabiją zanim dojedziesz
do Słowackiego...
Spójna sieć ścieżek rowerowych z Budyniu?- 3 5
-
2011-05-04 16:05
ścieżka przerywana na zjazdach i z podskokami ...
- 0 2
-
2011-05-03 22:19
faktycznie (5)
najbardziej oczekiwanym rozwiązaniem jest wydłużenie nadmorskiej trasy rowerowe aż do Gdyni, a może i dalej...
- 25 7
-
2011-05-03 22:38
Raczej wzdłuż Spacerowej/Słowackiego itp...
Budyń tam gdzie mu Gierek pozwolił pomalował kawałek
chodnika na brązowo i udaje wielkiego budowniczego...
A tam gdzie musiałby zacząć od zera... nic nie ma- 14 9
-
2011-05-03 22:41
Dawno, dawno temu... (3)
...plan zakładał budowę trasy rowerowej z Gdańska na Hel
Faktycznie, po drodze widać pojedyncze odcinki trasy rowerowej: Gdańsk, Sopot, Puck, Półwysep Helski, jednak na żeby połączyć to wszystko ze sobą w jedną całość trzeba wiele zrobić z Gdyni i na wylocie w kierunku chociażby Cypla Rewskiego, bo tam zupełnie zapomniano o rowerzystach ;(((- 9 0
-
2011-05-03 23:15
co z tego, że jest droga dla rowerów (2)
z Pucka na Hel jak zbudowali ją z kostki :/
I tak trzeba jechać asfaltem z samochodami. Porażka, jakim trzeba być matołem, żeby na taki bubel wydac pieniądze.- 6 4
-
2011-05-04 00:53
Z kostki jak z kostki...
...ale co za ćwierć inteligent wpadł na pomysł by "udekorować" ów trasę kwietnikami? O mały włos a moja wycieczka skończyłaby się tragedią.
...Wiele ścieżek rowerowych czy tras powstaje bez konsultacji profesjonalistów w tej dziedzinie. Za wykonawstwo biorą się osoby, które w ogóle nie mają pojęcia o trasach rowerowych, stąd te buble. I najgorsze, że nadal błędy te powielają się !- 12 0
-
2011-05-04 08:11
zwyczajnie po kaszubsku
czerwona kostka = chodnik
szara= droga dla rowerów- 0 5
-
2011-05-03 22:32
a czego brakowało w koncepcji (4)
którą Kampania Rowerowa przez kilka lat promowała?
- 3 5
-
2011-05-03 22:56
kasy na realizację (2)
której poskąpił Adamowicz Paweł. Zatem trzeba jakoś wybrnąć z kłopotu i wytłumaczyć, czemu jedyne co się buduje to ogryzki z projektu Ś. P. Szczyta (dwa lata po jego odejściu z Urzędu Miasta, a ostatnio z tego świata). "przygotowywanie koncepcji" jest wytłumaczeniem idealnym. "Mało robimy bo najpierw trzeba przygotować koncepcję" ;)))
- 8 7
-
2011-05-04 11:54
Ile razy można robić koncepcje? (1)
Czym ona będzie się różnić od poprzedniej?
- 4 1
-
2011-05-04 19:07
tym, że zacznie się od słuchania ludzi
a nie od myślenia, jak rowerzystom odmówić prawa do poruszania się po jezdni pod pretekstem pomalowania linii na chodniku
- 4 1
-
2011-05-04 12:34
brakuje realizacji przede wszystkim :-)
I to jest wystarczający powód by ogłosić narodziny nowej koncepcji.
A o starej...zapomnijmy bo przecież będzie nowa na najbliższe kilka lat.- 7 4
-
2011-05-03 22:38
Powinna powstać trasa rowerowa wzdłóż obwodnicy (1)
może nie dokładnie na "poboczu",ale w okolicach,możliwie najbliżej.Bardzo ułatwiłaby komunikację pomiędzy sąsiednimi dzielnicami wzdłóż obwodnicy.Po co mam wsiadać w auto,aby przejechać w korkach z osowej do karwin czy nawet na chwarzno?Czasem fajnie po lesie pojechać,ale po deszczach już nie koniecznie,i niestety trzeba samochodem.
- 32 4
-
2011-05-04 12:02
Albo chociaż wzdłuż... ;)
- 3 0
-
2011-05-03 22:44
Żeby dostać się z Osowej do Oliwy, to dopiero jest masakra ! (4)
Piechurzy trenują już skoki przez płotki,
a rowerzyści jak zwykle mają przerąbane !- 28 2
-
2011-05-03 23:03
e tam masakra... (1)
Z Osowy to ja to prosze pana mam bardzo dobre połączenie. Zakładam, uważasz pan, grube opony (na piach), błotniki (bo jak trochę popada to tam się płynie w bagnie a nie jedzie) biere 3 do 4 latarek (środek lasu i wieczorem ciemno jak u bociana pod pachą) i kij do odpędzania się od dzików.
Jeszcze biere kanapki na droge i tak wyposaży moge już uśmiechnięty i zadowoleny udać się przez las Kościerską na trasie Osowa-Oliwa, czekając cierpliwie na DDR wzdłuż spacerowej, którą Bob Budowniczy obiecywał już ładnych kilka lat temu... oraz kładkę nad obwodnicą....- 20 0
-
2011-05-04 08:06
Proszę Kolegi!
1. Bob Bud... zapuścił brzuch i rowerek mu pewnie już jest obojętny.
2. Trzeba wziąć pałę żeby nie dać się sterroryzować quadom i chętnym na Kolegi rowerek.
3. Kładka a nawet wiadukt jest w Barniewicach a potem to już Dolina Czystej Wody hehehehe czyli dolina śmierdzącej kanalizacji.
4. Błoto jest tam obecne dosyć rzadko.- 4 4
-
2011-05-04 11:35
Ale chrzanisz... (1)
I Ci poniżej również. Od miesiąca nie pada. Jest tam sucho i pięknie. Zielono i ptaszki ćwierkają. Do Oliwy zjeżdżam Kościerską z Osowej w 15 minut.
- 4 2
-
2011-05-04 21:02
No wspaniale
Ja tez zjeżdżam w 15 minut. Tylko, ze to o niczym nie świadczy, bo teraz jest maj.
Nie każdy traktuje rower jako zabawkę na lato i ładną pogodę. Zapraszam na Kościerską w połowie marca, w październiku albo po solidnej, letniej burzy.
zobaczymy, czy dalej będziesz taki entuzjastyczny :)
I dodatkowo przyczep do roweru sakwę z wyprasowaną koszulą do pracy i laptopem - zobaczymy, czy po przejechaniu do pracy koszula nadal będzie wyprasowana a laptop dalej będzie działał po tym rodeo na dziurach.
No i wracanie do domu przez ciemny las to tez przecież czysta przyjemność.- 6 0
-
2011-05-03 22:56
Fatalne logo
Chyba pani Zosia z sekretariatu projektowała, bo przełożony kazał, ale budżetu na to nie dał...
- 17 12
-
2011-05-03 23:15
Kiedy w końcu powstanie droga na Długich Ogrodach ?
Kiedy w końcu powstanie droga na Długich Ogrodach ?
Przecież to koszmar tam jechać,linia tylko narysowana...piesi wchodzą jak chcą.Kiedy powstanie na tamtym odcinku normalna droga rowerowa? nie linia rysowana farbą!!- 16 3
-
2011-05-03 23:23
"na trasach do 7,5 km rower jest szybszym środkiem transportu niż samochód" (1)
Władze Gdyni! Czy mnie słyszą?
też chcemy drogi dla rowerów (tylko nie z kostki!!)- 26 2
-
2011-05-09 22:33
Kostka na
chodniki,asfalt na sciezki rowerowe.
- 0 0
-
2011-05-04 07:59
Orunia Górna
Orunia Górna, Orunia Górna, Orunia Górna, ....
- 15 5
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.