• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Władze przyznały społecznikom rację. Nie będzie kontrapasa wokół targowiska w Orłowie

Patryk Szczerba
12 kwietnia 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (273)
Najnowszy artykuł na ten temat Słupki niezgody będą likwidować rok
  • Gdynia Orłowo. Kontrapas rowerowy przy ulicy Bytomskiej.
  • Gdynia Orłowo. Kontrapas rowerowy przy ulicy Bytomskiej.
  • Gdynia Orłowo. Kontrapas rowerowy przy ulicy Bytomskiej.
  • Gdynia Orłowo. Kontrapas rowerowy przy ulicy Bytomskiej.
  • Gdynia Orłowo. Kontrapas rowerowy przy ulicy Bytomskiej.
  • Gdynia Orłowo. Kontrapas rowerowy przy ulicy Bytomskiej.
  • Gdynia Orłowo. Kontrapas rowerowy przy ulicy Bytomskiej.
  • Gdynia Orłowo. Kontrapas rowerowy przy ulicy Bytomskiej.
  • Gdynia Orłowo. Kontrapas rowerowy przy ulicy Bytomskiej.
  • Gdynia Orłowo. Kontrapas rowerowy przy ulicy Bytomskiej.
  • Gdynia Orłowo. Kontrapas rowerowy przy ulicy Bytomskiej.
  • Gdynia Orłowo. Kontrapas rowerowy przy ulicy Bytomskiej.
  • Gdynia Orłowo. Kontrapas rowerowy przy ulicy Bytomskiej.
  • Gdynia Orłowo. Kontrapas rowerowy przy ulicy Bytomskiej.
  • Gdynia Orłowo. Kontrapas rowerowy przy ulicy Bytomskiej.
  • Gdynia Orłowo. Kontrapas rowerowy przy ulicy Bytomskiej.
  • Gdynia Orłowo. Kontrapas rowerowy przy ulicy Bytomskiej.
  • Gdynia Orłowo. Kontrapas rowerowy przy ulicy Bytomskiej.
  • Gdynia Orłowo. Kontrapas rowerowy przy ulicy Bytomskiej.

Kontrapas rowerowy wokół targowiska przy pl. GórnośląskimMapka w Orłowie zostanie zlikwidowany. To efekt starań m.in. mieszkańców dzielnicy, którzy stworzyli petycję do władz Gdyni. Przy okazji postojowe miejsca równolegle mają zmienić się na prostopadłe.



Czy jeżdżąć rowerem, korzystasz z kontrapasów i kontraruchu?

Kontrapas został wytyczony podczas zmian w strefie płatnego parkowania w Orłowie na ul. Bytomskiej naokoło popularnego targowiska. Zaledwie ok. 40-metrowy odcinek nie łączy się z żadnymi innymi drogami rowerowymi.

Od początku kontrowersyjne rozwiązanie



Nie tylko z tego powodu od początku wywoływał kontrowersje. Szybko okazało się, że powoduje też wiele niebezpiecznych sytuacji dla kierowców, wzbudzając przy okazji mieszane odczucia estetyczne, bowiem słupki są wyłamywane przez kierowców.

Pod koniec lutego na biurka władz miasta trafiła petycja podpisana przez członków stowarzyszenia Nasze Orłowo.



- W sytuacji, gdyby jakiś rowerzysta z nieznanych powodów chciał objeżdżać brukowany plac Górnośląski może to uczynić, podobnie jak inne pojazdy, zgodnie z obowiązującym ruchem jednokierunkowym. Kontrapas ma uzasadnienie, gdy w sposób istotny skraca rowerzystom podróż z punktu A do punktu B (jak ma to miejsce np. na jednokierunkowych ulicach w Śródmieściu), tutaj natomiast taka sytuacja nie występuje - argumentowali członkowie stowarzyszenia.

Społecznicy: najpierw remont, później inne zmiany



Podkreślali, że ul. Bytomska wymaga pilnego remontu nawierzchni oraz chodników zamiast mocowania zbytecznych słupków farby na nawierzchni, zwracając uwagę, że jest niebezpieczny.



- Usytuowanie w tym miejscu kontrapasa rowerowego jest również niebezpieczne, gdyż w dniach roboczych jest to ulica o znacznym natężeniu ruchu pieszego i samochodowego oraz rejon codziennych dostaw towarów do targowiska przez samochody dostawcze z ograniczoną widocznością i manewrowością - dodawali w petycji.

Władze Gdyni zmieniają zdanie



Władze Gdyni przyznały w odpowiedzi na petycję, że popełniono błąd, wytyczając w tym miejscu kontrapas rowerowy.

- W ramach wdrożenia strefy płatnego parkowania mieliśmy do dyspozycji jedynie środki w zakresie oznakowania, a w przedmiotowym miejscu duża liczba punktów kolizji (miejsca postojowe w połączeniu z obszarami trzech skrzyżowań) sprawiła, że pierwsze wybrane przez nas rozwiązanie nie okazało się idealne - wskazuje Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.


Informuje, że nastąpi zmiana organizacji ruchu. Kontrapas zostanie zastąpiony kontraruchem, a postojowe miejsca równoległe zmienią się w prostopadłe.

Kiedy to nastąpi? Na razie nie wiadomo.

- Projekt stałej organizacji ruchu zostanie wykonany przy uwzględnieniu liczy i priorytetu pozostałych zadań oraz ilości środków finansowych - zapowiada Marek Łucyk.
Quiz Trójmiasto w liczbach Średni wynik 47%

Trójmiasto w liczbach

Rozpocznij quiz

Miejsca

Opinie (273) 3 zablokowane

  • Kontrapasy to kiepski pomysł, zlikwidować wszystkie w całej Gdyni, jest jeden kierunek jazdy i wszyscy jadą w jednym kierunku.

    • 3 0

  • Zła decyzja (2)

    Codzienne dojeżdżam do pracy rowerem, korzystając właśnie z tej drogi. Tym samym nie jadę po chodniku wzdłuż Wielkopolskiej i przy przystankach, a samobójcą nie jestem, aby jechać Wielkopolską do al. Zwycięstwa.
    Ten kontrapas ułatwiał przejazd przez odcinek Wielkopolskiej, zatłoczony pl. Górnośląski, na którym nie ma ścieżki rowerowej i jedzie się między pieszymi.
    Może zostawić kontrapas ale bez słupków?
    Uważam, że bardziej poważną sprawą jest strefa skrzyżowań równoległych wokół placu, których nikt nie przestrzega. Codzienne jestem świadkiem łamania pierwszeństwa przejazdu z prawej strony. Może tym rada dzielnicy by się zajęła?

    • 0 3

    • W tym rejonie (1)

      Trzeba umieć jeździć a szczególnie na rowerze. Przez i**otyczne zmiany jest chaos. Część jeździ po staremu a część po nowemu. Jako że to najczęściej lokalesi oraz starzy bywalcy to dajemy radę. Generalnie chodzi o pierwszeństwo. Niezależnie czy jadę rowerem czy autem dojeżdżam do krzyżówki i zaczyna się zabawa

      • 1 0

      • Skrzyzowania

        Ja jeżdżę tam zarówno rowerem jak i samochodem i zawsze problem z pierwszeństwem, szczególnie z Małopolskiej do Wrocławskiej, czy Bytomskiej do Inżynierskiej.
        Skrzyżowania są żle lub słabo oznaczone i cały teren tego rejonu ma nikłą informację, że jest to strefa skrzyżowań równorzędnych.
        Pisałam o tym do ZDiZ, bo kilka razy byłabym rozjechana przez kierowców, to odpisali, że to wina uczestników ruchu drogowego, którzy łamią przepisy.

        • 0 0

  • Przywrócić ruch w obie strony ba Świętojańskiej ! Rowerzystów i tak jest tam jak na lekarstwo, a do sklepów nie można dojechać.

    • 1 0

  • Ciekawe jest to

    że każdej drodze jednokierunkowej kierowcy natychmiast zawłaszczają sobie jeden pas ruchu (połowę jezdni) na parking. I co z tego że na tych ulicach dopuszczony jest ruch rowerów w przeciwnym kierunku? Kończy się jazdą na czołówkę, bo albo samochód albo rower jest zmuszony do jazdy po nie swoim pasie ruchu bo na drugim parkują rzęchy.

    • 0 0

  • Jeśli 12 mscy w roku 51% mieszkańców będzie jeżdzić na rowerach to OK. Jeśli nie to won !

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Popołudniowa wycieczka rowerowa po pracy, nad Jezioro Marchowo

30-50 zł
zajęcia rekreacyjne, rajd / wędrówka

Zawody Rowerowe Cross Country Sobieszewo

100 zł
zawody / wyścigi

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum