Zbudowali drogę rowerową, zlikwidowali zielone strzałki
Przebudowa drogi rowerowej wzdłuż ul. Władysława IV w Gdyni została zakończona. - Zniknęły zielone strzałki pozwalające na skręt w prawo na skrzyżowaniu z al. Piłsudskiego. W czym przeszkadzały? - pytają kierowcy. - Usunięcie zielonej strzałki ma na celu poprawę bezpieczeństwa pieszych i rowerzystów w centrum miasta - odpowiada Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
Prace zostały już zakończone. Pojawiła się nowa nawierzchnia, zaś samo przejście dla pieszych i nowy przejazd zostały doświetlone. Inwestycja obejmowała też prace związane z kanalizacją deszczową. Za realizację odpowiadała firma MTM, która zainkasowała za zadanie blisko 550 tys. zł.
Wzgórze św. Maksymiliana. Trwają prace wykończeniowe drogi rowerowej
Zielone strzałki usunięte dla bezpieczeństwa
Inwestycja ma wpływ na rowerzystów i pieszych, ale jak się okazuje - także na kierowców, którzy poinformowali nas w Raporcie o likwidacji zielonych strzałek na skrzyżowaniach Władysława IV i Piłsudskiego.
Nie ma strzałki do skrętu w prawo z Władysława IV w Piłsudskiego (7 opinii)
Urzędnicy potwierdzają, że sygnał S-2 pozwalający na skręt w prawo zniknął z sygnalizatorów.
- Usunięcie zielonych strzałek ma na celu poprawę bezpieczeństwa pieszych i rowerzystów w centrum miasta. W ten sposób ograniczamy kolizyjne sytuacje pomiędzy pieszymi i rowerzystami a pojazdami. Takie podejście jest spójne z polityką transportową miasta - odpowiada Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
Część osób pojawiających się na skrzyżowaniu zwróciła uwagę, że w związku ze zmianami mógł zostać także wydłużony czas przejazdu dla jadących ul. Władysława IV, co z kolei wydłużyło czas oczekiwania dla pieszych i kierowców na al. Piłsudskiego.
Długość sygnałów bez zmian, ale nie ma przycisków dla pieszych
Urzędnicy odpowiadają, że to mylne wrażenie. Sygnalizacja świetlna na skrzyżowaniu ul. Władysława IV z al. Piłsudskiego działa w trybie akomodacyjnym. Oznacza to, że długości sygnałów zielonych są zmienne i zależne od aktualnej sytuacji ruchowej i żadne zmiany nie zostały wprowadzone.
Zlikwidowano za to zaklejone z powodu pandemii przyciski dla pieszych.
- Głównym powodem dotyczącym likwidacji przycisków było duże obciążenie tego właśnie skrzyżowania. W tej lokalizacji obserwowaliśmy nieustanną obecność zarówno pieszych, jak i pojazdów. Dobrym momentem, aby zlikwidować przyciski, była prowadzona tu inwestycja - wyjaśnia Łucyk.
Miejsca
Opinie (490) ponad 50 zablokowanych
-
2020-12-18 09:25
Skoro kierowcy nie potrafili jechać zgodnie z przepisami to teraz już będą
Kierowcy traktowali zieloną strzałkę jak zielone światło, nie rozumiejąc że mają obowiązek zawsze się zatrzymać.
No to problem już sami sobie zlikwidowali.
Droga dla rowerów dołem była koniecznością, bo górą nie było ciągłości, do tego nachylenie przekraczało normę.
Przycisków nie ma, gdyż przepisy wprost nie dopuszczają stosowania ich tam gdzie jest przejazd dla rowerów. Każda sygnalizacja z przyciskami dla rowerów jest nielegalna.- 16 6
-
2020-12-18 09:25
Dobra decyzja
Będzie bezpieczniej.
- 10 8
-
2020-12-18 09:25
Miasto jest dla ludzi nie dla blachosmrodów !!Koniec Kropka!! (1)
- 10 15
-
2020-12-18 15:46
Ok. Jak coś to furmanka albo rower transportowy do lekarza psychiatry cię powiezie. Albo kogoś z szanownej rodzinki
- 3 0
-
2020-12-18 09:36
I bardzo dobrze! (4)
Coś co miało być wyjątkiem stało się reguła. W Niemczech bardzo długo zielnych strzałek w ogóle nie było, a są kraje w których nie ma ich w ogóle do dziś. W Szwajcarii nie ma strzałek w prawo, a na każdym skrzyżowaniu z sygnalizacją domyślnie jest linia całkowitego zatrzymania nie ustąp pierwszeństwa.
- 9 6
-
2020-12-18 10:25
No tak, w Niemczech nie bylo (3)
Ale się przekonali, jak to spowalnia ruch,. Teraz montuja aż miło.Czas to pieniadz a do tego, tam jast ważna ekologia i powietrze bez spalin a stojące i ruszające auto smrodzi najbardziej. U nas zawsze odwrotnie niz w samolocie.
- 2 4
-
2020-12-18 10:43
gdzie montują? (2)
zapomniałeś dodac że w Niemczech kierowca skrecając musi ograniczyc predkosc do 10kmh jezeli za zakretem jest przejscie, a u nas? tak profilują zakret zeby dało sie nawet przy 50kmh skrecic bezproblemowo i są tego efekty
- 2 5
-
2020-12-18 11:39
a co na to lekarz? (1)
Też rowerzysta po wypadku?
- 3 1
-
2020-12-18 12:04
a co na to okulista pacanie nie doczytałeś się jeszcze jakie są obowiązki kierującego na skrzyżowaniu z czerwonym światłem i warunkową strzałką?
- 3 1
-
2020-12-18 09:36
Kolejny artykol majacy sklocic mieszkanciw.
O dokonaniach tych patalachow z rzadu cos lepiej napiszcie.
- 6 6
-
2020-12-18 09:37
Gdynia ma problem z głównymi ciągami komunikacyjnymi .. (3)
Nie ma pomysłu, jak poprawiać przepustowość.
Wszelkie działania, które spowalniają ruch, działają niczym cholesterol i prędzej czy później doprowadzą do zapaści ...- 8 7
-
2020-12-18 09:40
nie ma co przepustowości poprawiać. to droga do nikąd. (2)
- 4 1
-
2020-12-18 09:44
Zgadzam się
Polityka Gdyni to polityka drogi do nikąd
- 1 2
-
2020-12-18 14:59
trzeba myśleć o przepustowości i bezpieczeństwie ludzi
myślenie o przepustowości dla pojazdów to droga w ślepą uliczkę niezrównoważonego rozwoju miasta
- 1 1
-
2020-12-18 09:45
zielone strzałki to patologia drogowa jakaś (1)
zielona strzałka to czerwone światło i zasadniczo można tą zieloną strzałkę przestać jeżeli ktoś nie czuje się na tyle pewnie żeby na niej skręcać.
a spróbuj tak zrobić... kierowcy z tyłu cie zagryzą za to.- 15 4
-
2020-12-18 10:12
Od razu trąbią jak w Bombaju.
- 1 0
-
2020-12-18 09:47
Tak na marginesie ... (2)
Zielone strzałki a właściwie ich brak będzie dotyczył również komunikacji miejskiej ...
Zatem rowerzyści są na uprzywilejowanej pozycji, właściwie to już wobec wszystkich ...- 13 13
-
2020-12-18 10:44
uprzywilejowani bo uniemozliwi sie przejazd na czerwonym kierowcom, a umożliwi przejazd rowerzystom na zielonym?
ty normalny jestes? gdzie tu przywilej?- 5 2
-
2020-12-18 12:05
pytanie baranku egzekwowanie przepisów ty nazywasz uprzywilejowaniem czy sam siebie słyszysz?
- 5 2
-
2020-12-18 09:49
chcą bezpieczeństwa? (4)
Jak chcą poprawiać bezpieczeństwo, to niech poodsuwają przejazdy rowerowe od skrzyżowań - aktualnie w wielu miejscach skręcając w prawo (samochód ma zielone i piesi/rowerzyści na drodze docelowej też mają zielone), zwalniając lub zatrzymując się przed przejściem dla pieszych samochód jest ustawiony pod takim kątem, że ścieżkę rowerową widać max 5 metrów od krawężnika. Żeby zobaczyć coś dalej trzeba się nieźle nagimnastykować, a w samochodach z zabudowaną tylną częścią nadwozia jest to niewykonalne.
- 16 11
-
2020-12-18 10:23
I jak to niby chcesz zrobić? Odsunąć od skrzyżowania xD
Dam radę: wystarczy zwolnić :)
- 3 1
-
2020-12-18 10:46
nie no, pewnie, niech wezmą paru osiłków i poprzesuwają, a co tam :)
- 1 2
-
2020-12-18 10:46
zielone dotyczy jazdy na wprost
skrecajac masz warunkowe zielone. musisz ustapic tym co jadą na wprost. tak było, jest i pewnie bedzie.
P.S a od czego masz lusterka? w całym cywilizowanym swiecie nie odgina sie tras rowerowych w obrebie skrzyzowan i sobie wszyscy radzą. U nas sie odgina by ułatwic życie kierowcom i jeszcze to problem? taki kierowca nie powinien nawet taczki prowadzic- 4 5
-
2020-12-18 16:47
zielona strzałka to nie zielone!!
klasyczny przykład jak kierowcy rozumieją zieloną strzałkę - cytat z powyżej "skręcając w prawo (samochód ma zielone i piesi/rowerzyści na drodze docelowej też mają zielone" - nie! samochód nie ma zielonego! ma zieloną strzałkę, czyli warunkowe dopuszczenie skrętu!!
- 2 3
-
2020-12-18 09:52
Grupa trzyma wladzę.
Walczą z mieszkańcami.
- 7 6
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.