Zdemontują barierkę na drodze rowerowej na ul. Piramowicza?
Rada Dzielnicy Wrzeszcz Górny stworzyła projekt uchwały w sprawie demontażu barierki na skrzyżowaniu al. Zwycięstwa z ul. Piramowicza w Gdańsku-Wrzeszczu. Zdaniem radnych, ale także wielu rowerzystów, po reorganizacji ruchu drogowego na ul. Piramowicza, barierka na drodze rowerowej nie spełnia swojej funkcji poprawy bezpieczeństwa.
Zanim jeszcze doszło do odwrócenia ruchu na tej ulicy, zdecydowano o zamontowaniu barierki typu U-12, czyli tzw. ucha, która ma uniemożliwić rowerzystom przecięcie łuku zastosowanego przy budowie drogi rowerowej. Z policyjnych statystyk wynika, że miało to sens, bowiem podczas gdy w 2018 roku doszło w tym miejscu aż do 21 zdarzeń drogowych z udziałem rowerzystów, w 2020 roku ta liczba zmniejszyła się do dwóch.
Ul. Piramowicza: liczba wypadków i kolizji maleje od 2019 roku
Radni wnioskują o demontaż
Rada Dzielnicy Wrzeszcz Górny w projekcie uchwały wnioskuje o niezwłoczny całkowity demontaż barierki. Radni wnioskują o wprowadzenie korekty przebiegu drogi rowerowej, tj. wyprostowania jej, wraz z odpowiednią modyfikacją przebiegu przyległego chodnika. Zmiana ta, według twórców projektu, mogłaby być wprowadzona w pierwszym etapie za pomocą odpowiedniego oznakowania poziomego, a docelowo przebudowana w zakresie nawierzchni.
Czytelnik: rowerzyści również winni kolizji na Piramowicza
Zdaniem radnych, po reorganizacji ruchu drogowego na ul. Piramowicza nie ma uzasadnienia dla dalszego istnienia barierki drogowej w bezpośrednim sąsiedztwie przejazdu rowerowego. Ponadto w uzasadnieniu czytamy, że "przedmiotowa barierka powoduje niepotrzebne odgięcie toru jazdy rowerzystów, wymuszając na nich niebezpieczne manewry i niejednokrotnie wjazd na chodnik, który przez takie poprowadzenie drogi rowerowej jest dodatkowo zwężony".
Ponadto, demontaż barierki miałby zwiększyć bezpieczeństwo rowerzystów oraz pieszych i ułatwić wzajemną obserwację na linii rowerzysta-kierowca na al. Zwycięstwa. Ma poprawić również warunki ruchu pieszego na odcinku łączącym szkołę Conradinum z przystankiem tramwajowym.
- Joanna Skutkiewiczj.karjalainen@trojmiasto.pl
Miejsca
Opinie (144) 10 zablokowanych
-
2021-10-05 10:12
Przywrócić
Poprzednią organizację ruchu-Piramowicza w drugą stronę!!!
- 12 8
-
2021-10-05 10:46
to moze zdemontujemy
sluze przy podmiejskiej?
- 0 1
-
2021-10-05 10:52
taka paranoja ze w Gdańsku 50 razy muszą wszystko przerabiac i zakazdym razem gorzej jest :) (1)
Tylko ze płacą za to z kasy mieszkanców !!
- 4 1
-
2021-10-05 12:03
piszesz nieprawdę, przypuszczalnie kolejny raz malkontencie
w Gdańsku w ostatnich latach powstało bardzo wiele rozwiązań poprawiających komfort i bezpieczeństwo pieszych i rowerzystów, a więc praktycznie wszystkich mieszkańców: przecież pieszymi bywają wszyscy kierowcy; wielu z nich bywa regularnie rowerzystami.
- 0 1
-
2021-10-05 10:55
Czy ja wiem
Ta barierka zawsze sprawia że trochę zwalniam, przypomina mi że wjeżdżam na ulicę. I chyba taki jest jej zamysł - nie omijanie jej po chodniku.
- 8 4
-
2021-10-05 11:01
Barierka powinna zostać - rowerzystów barierka nie dotyczy bo jest poza drogą rowerową (4)
Chodzi o to by rowerzyści nie zjeżdżali z drogi, a jak nie zjadą to i im barierka nie będzie przeszkadzała. Proste. No chyba, że chcą zjechać i łamać przepisy, ale dla takich - to tylko barierka.
- 19 11
-
2021-10-05 16:00
centralnie jest na wprost ale poza drogą. (1)
jak byś miał drzewo na środku jezdni to też by było poza drogą?
- 1 3
-
2021-10-08 11:44
Ale ta barierka nie jest na DDR - widać to wyraźnie na zdjęciach, więc analogia z drzewem na środku jezdni całkowicie chybiona. A skoro kierowcy na jezdniach mogą omijać szykany - to cyklonaziole na DDR tym bardziej. "Dla uspokojenia ruchu".
- 2 0
-
2021-10-07 16:45
Po to jest ta zmiana, żeby właśnie zmienić geometrię drogi rowerowej (1)
Polecam czytać, co się komentuje: "Radni wnioskują o wprowadzenie korekty przebiegu drogi rowerowej, tj. wyprostowania jej, wraz z odpowiednią modyfikacją przebiegu przyległego chodnika. Zmiana ta, według twórców projektu, mogłaby być wprowadzona w pierwszym etapie za pomocą odpowiedniego oznakowania poziomego, a docelowo przebudowana w zakresie nawierzchni."
- 2 2
-
2021-10-08 11:45
Ale po co zmieniać przebieg drogi rowerowej? Ten jest dobry, wymusza na cyklonaziolach zachowanie szczególnej ostrożności przed wjazdem na jezdnię.
- 1 0
-
2021-10-05 11:03
A może by tak? (2)
Zamiast barierek próg zwalniający, na jedniach rosną jak grzyby po deszczu to czemu na ścieżkach ich nie dać.
Proponuję klasyka tematu uwielbianego przez wszystkich czyli wysoki i wąski, aby nie dało się przez niego łagodnie przejechać np. w aucie gwarancja przyładowania podwoziem...- 6 4
-
2021-10-05 16:01
wymień chociaż jeden próg na zwycięstwa czy grunwaldzkiej
- 1 0
-
2021-10-07 21:23
Przepisy dopuszczają...
... montaż progów tylko w określonych sytuacjach na jezdni, ale też standardy dla konstrukcji progów nie przewidują - w praktyce - ich stosowania na drogach rowerowych.
- 0 0
-
2021-10-05 11:38
Co za ignorant to wymyślił? (2)
Wyprostowanie ścieżki spotęguje ryzyko kolizji! Kierowca skręcający w uliczkę nie będzie miał "azylu", by móc bezpiecznie rozejrzeć się na boki i przepuścić rowerzystę jadącego od strony opery!
- 8 3
-
2021-10-05 12:01
Wszystkie przejazdy są tak projektowane żeby właśnie nie było widać rowerzysty. A później są kolizje, potrącenia, płacz, interpelacje i wysokie statystyki.
- 3 0
-
2021-10-05 19:42
Jaki azyl? Po prostu się zatrzyma i rozejrzy
Proste przejazdy są dużo bezpieczniejsze niż zatoczki właśnie z uwagi na to, że rowerzyści są bliżej jezdni i widać ich lepiej
- 2 1
-
2021-10-05 11:48
błędy moga popełniac i rowerzyści, i kierowcy
więc najbezpieczniej:
na przejściu zrobić ciągły chodnik i ścieżkę na wyniesieniu;
barierke zostawić, może lekko przesunąć, żeby zrobić więcej miejsca; albo wyprostować ciąg, barierkę usunąć i zastąpić innym spowalniaczem, np. słupkami;
jesli samochody mają jechać Zwycięstwa -> Hallera - na wjeździe w Piramowicza krawężnik pod kątem prostym;- 1 0
-
2021-10-05 14:11
i**otyczny pomysł jednokierunkowej Piramowicza.
Przywrócić ruch dwukierunkowy na Piramowicza - zrobienie jednokierunkowej znacznie zwiększyło korki na Zwycięstwa, Hallera i Mickiewicza, a czas przejazdu wydłużył się o 20%, tj. więcej kosztów i smogu !!!
- 10 5
-
2021-10-05 19:01
(2)
Ścieżka rowerowa powinna przebiegać dalej za przejściem dla pieszych, żeby skręcający samochód był w stanie zobaczyć rowerzystę, a rowerzysta musiał zwolnić i zachować ostrożność przy przejeździe.
- 3 3
-
2021-10-06 07:14
Na całym świecie robi się odwrotnie
przejazdy robi się prosto przy samej krawędzi. rowerzyści nie zwalniają, a kierowcy sobie tam doskonale radzą. Może po prostu nasi kierowcy są beznadziejni?
- 2 3
-
2021-10-06 20:15
a jakim ma problem w tym miesjcu kierowca z dostrzeżeniem rowerzysty?>Dostrzec rowerzystę z przeciwka to taki trudny wyczyn?
- 0 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.