Teren przeznaczony pod zabudowę w Letnicy
3396 wyświetleń 11 marca 2023 (544 opinie)Nowa zabudowa w Letnicy oraz niezagospodarowany teren, który planuje się przeznaczyć pod realizację osiedla TBS. Mieszkańcy domagają się z rezygnacji z tych planów na rzecz ogólnodostępnego parku.
Więcej na ten temat
Opinie (544) ponad 20 zablokowanych
-
2023-03-17 09:11
czy kiedykolwiek jacykolwiek mieszkańcy chcieli cokolwiek co by im się nie podobało?
- 7 1
-
2023-03-17 09:16
Opinia wyróżniona
Nie no hit , jedna wielka hipokryzja (29)
Jak sami kupowali mieszkania to nie patrzyli że mieszkańcy starej Letnicy nie chcieli blokowiska. Ich blok zbudowali ale następnych nie chcą ...
Mało terenow zielonych? To w pierwszej kolejności pretensje do dewelopera że upchał sam kurniki zamiast zieleni
Halo, jezioro Zaspa, widzisz mnie? Park Brzeziński, widzisz mnie? Plaża, widzisz mnie? Xddd- 260 19
-
2023-03-17 10:07
Niech budują, ale jeden warunek. Zakaz wynajmowania krótkoterminowego. (5)
- 14 9
-
2023-03-17 10:19
Czemu akurat tylko tego? (1)
Jak zakaz wynajmowania, to całkowity.
- 12 1
-
2023-03-17 15:42
I co jeszcze komuchu?
- 3 3
-
2023-03-17 10:51
Ale TBSy nie są na wynajem krótkoterminowy :P
- 14 2
-
2023-03-17 12:23
Nie ma problemu - ale warunek za warunek - w pozostałej części Letnicy też.
- 5 0
-
2023-03-18 11:44
W TBS jest zakaz wynajmowania. Albo mieszkasz albo nie. Mieszkam w TBS i jest super. Żadnych turystów na doby. Żadnych Vkraińców. Jest spokój, cisza i porządek. Wbrew stereotypom nie są to mieszkania dla patologii i marginesu. Mieszkałem całe życie na Przymorzu w bloku blisko morza. Teraz jest to hotelowiec a nie miejsce do spokojnego mieszkania.
Starzy mieszkańcy wymierają a dzieci mieszkania wynajmują i nie da się mieszkać w spokoju. Tam to dopiero teraz jest patologia. Wielu ucieka z Przymorza na górny taras.- 4 1
-
2023-03-17 10:08
Lol (3)
Przecież 3/4 starej letnicy to mieszkania komunalne. Te blokowiska to najlepsze, co ich mogło spotkać. Teraz chociaż harnasia mogą kupić w Biedronce, a nie u Pana Zenka za dwa razy drożej.
- 31 7
-
2023-03-17 10:14
3/4 gdańska to mieszkania komunalne (2)
- 3 8
-
2023-03-17 10:20
15 828 mieszkań to 3/4 Gdańska? (1)
- 11 2
-
2023-03-17 10:25
A skąd ta liczba mieszkań?
Tak same GN nie mają dokładnego spisu?
- 3 1
-
2023-03-17 10:13
Mieszkanka (7)
Halo - na jezioro Zaspa nie można wchodzić wg prawa?
Halo Plaża jest jednak troche daleko na wyjście z psem/ z wózkiem?
łatwo się komentuje nie mieszkając w Letnicy
"XDD"- 7 32
-
2023-03-17 10:15
To było kupić gdzieś indziej mieszkanie gdzie deweloper zamiast samego betonu trochę zieleni by dał (5)
A nie teraz pretensje, mimo że plan zagospodarowania istnieje od 2010 i wiadome było, że będzie pełno nowych bloków.
- 26 4
-
2023-03-17 10:57
Gdzie Ty tu masz sam beton? Przyjedź, zobacz, ewentualnie potem komentuj. (3)
- 5 4
-
2023-03-17 11:35
No to o co chodzi, że narzekają że brakuje im zieleni?
- 8 3
-
2023-03-17 12:36
W patodzielnicy w której mieszkasz. Chciałeś to mieszkaj, przestań zrzędzić.
- 4 4
-
2023-03-19 00:22
może ty akurat masz widok na klepisko. ale wszędzie, gdzie deweloper dokonał dzieła, tam pozostawił po sobie betonozę.
- 2 0
-
2023-03-18 04:32
Jak widzisz
Na przymorzu też niby blisko morza, niby fajnie a zieleni tam też tyle co nic. Pomijając teren przy samym morzu...
- 4 3
-
2023-03-17 10:22
Jeżeli 1km to za mało na spacer, to nie jest spacer
Tylko wyjście z psem pod okno sąsiada żeby pod swoim nie brudził...
- 22 0
-
2023-03-17 10:44
............ (1)
Budowanie jak budowanie jak ma pozwolenie to developer buduje i ma wszystko gdzieś.
Zasadniczo to powinni być ci ludzie ukarani bo nie mają bata nad sobą ci co dają pozwolenie na budowę blok w blok czyli
rozstęp dobrego rozkroku dorosłego człowieka i to jest dramat.
Efekt ludzie nie muszą używać klatek schodowych odwiedzają się w drugim bloku poprzez wystawienie kładki z balkonu do balkonu czyli po desce tak się teraz buduje.- 9 2
-
2023-03-17 15:51
powinni być ci ludzie ukarani
Chyba masz na myśli naszych wybrańców z Wiejskiej, bo to oni tak "znowelizowali" prawo budowlane, że można teraz stawiać budynki okno w okno. To oni są winni tej patologii i nikt inny. Dev po prostu wykorzystuje warunki, które stworzyło mu państwo. Pomstowanie na devów nie ma sensu, oni prowadzą biznes, a nie działalność prospołeczną. Najwidoczniej naszej ukochanej ojczyźnie zkolanwstaniętej nie przeszkadza, że możesz sobie z sąsiadem z naprzeciwka przez okno rękę podać.
- 5 2
-
2023-03-17 10:55
Jeszcze czekam na głosy z Letnicy (4)
że chcą poprowadzenia tramwaju czy reaktywacji SKM.
- 8 1
-
2023-03-17 12:50
Akurat tramwaj powinien tam jeździć (1)
Jak do każdego większego osiedla.
- 6 2
-
2023-03-17 15:18
Przecież jeździ xddd
No chyba że chcesz żeby podjeżdżał pod twoją klatke albo i piętro, to już inna kwestia
- 9 2
-
2023-03-17 15:53
Tak, chcemy SKM! (1)
I co Ty na to?
- 3 2
-
2023-03-17 17:08
Może metro wolicie ?
Czy coś jeszcze ? Do deva se idźcie słoiki jedne z roszczeniami, tylko on was zabije śmiechem. Dej, dej, dej. Efekty rozdawnictwa i roszczeniowości. Tak obecny socjalistyczny rząd "wychowuje" swoich wyborców.
- 4 2
-
2023-03-17 12:03
Po angielsku jest na takie osoby bardzo zgrabne określenie: NIMBY - Not In My BackYard .
- 8 1
-
2023-03-17 15:11
Let (1)
Myślę.ze nie ma zgmiTBDS
Teren na którym jest propozycja budowy mieszkań tbs jest zadrzewiony i dlatego niewielkim nakładem mozna wykorzystac go pod budowę parku dla mieszkańców calej dzielnicy. Nie chcemy wycinki drzew.
t- 2 6
-
2023-03-17 17:11
Czy wiesz jak się projektuje zieleń i parki
i co jest największym kosztem? Ręce opadają. Tylko daj, daj, daj. Mentalność chłopów pańszczyźnianych - dostali 500 plusy, to teraz jak dasz im palec, to całą rękę chcą zjeść
- 6 1
-
2023-03-18 04:34
A nie chcieli? :D
Skąd wiesz jesteś mieszkańcem Letnicy starej?:) czy tylko trolujesz sprzed monitorka?:)
- 3 1
-
2023-03-17 09:19
(3)
A nie dałoby się np. w tym miejscu zrobić jakiś pawilonów jak na Zaspie czy Przymorzu? W dzielnicy ewidentnie brakuje lokali dla poczty, warzywniaków i innych takich miejsc. Za każdym razem odbija się od wielkości czynszów lokali usługowych w nowowych budynkach wybudowanych prze deweloperów. I tak powstaje osiedle pełne kosmetyczek, salonów fryzjerskich i piekarni z drogim pieczywem, a nie to, co naprawdę potrzebują mieszkańcy.
- 10 1
-
2023-03-19 01:05
(1)
Kupiłeś to płać zapraszam do Lidla na zielonce albo w brzeźnie
- 2 1
-
2023-03-19 09:16
Zielonego ryneczku to brakuje też w Letnicy,Brzeźnie i Nowym Porcie.
- 1 1
-
2023-03-19 09:15
oraz brak drogerii np.Rossmann.
- 1 1
-
2023-03-17 09:19
To nie jest
Ekskluzywna lokalizacja nie zrobicie z letnicy Sopotu mieszkańcy kojarzą TBS z ubóstwem i patologia a pisowscy radni wyczuli możliwość zbicia kapitału politycznego i bycia w kontrze do władz miejskich na zasadzie nie bo nie.
- 20 4
-
2023-03-17 09:43
Opinia mieszkańca apolitycznego (12)
Jestem mieszkanką Letnicy i wszystkim komentującym radzę najpierw sprawdzić informacje zanim napiszą bzdury. A poniżej kilka faktów:
- na jezioro Zaspa wg prawa nie można wejść bo teren jest pod dzierżawą energii
- docelowo na Letnicy będzie mieszkac 9 tys. osób - tak to miasto przeznaczyło i sprzedało letnickie tereny, więc nie można miec pretensji do deweloperów ale do miasta o brak zapewnienia wystarczającej ilości zieleni albo o jej egzekwowania od deweloperów.
- Ul. starowiejska w tym momencie jest juz zakorkowana a gdy dojdzie kolejne osiedle będzie to makabra dla mieszkańców.
-Przedszkole/dom seniora czy biblioteka moze byc spokojnie zlokalizowana przy ul. Uczniowskiej gdzie jest już dogoda infrastruktura i punkty komunikacyjne (tramwaj, przystanek autobusowy)
- na obszarze branym pod uwagę jest olbrzymia ilość rosłego drzewostanu a sam teren ma sporo wód gruntowych i jest już wystarczająco zanieczyszczony. Ten posindustrialny obszar zasługuje na pozostawienie i na stworzenie zielonej wyspy w całej dzielnicy. I lezy to w obowiązku miasta. Współczesne, zrównoważone klimatycznie planowanie wręcz tego wymaga!
GDZIE 9 tys osób ma korzystać z zieleni w najbliższych latach? z tego skrawka proponowanego przez miasto ktory defacto jest "w planach" bo o realizacji raczej pięniędzy nie bedzie?
Błędów poczynionych przez miasto i deweloperów nie odwróci się. Ale można coś zmienić TERAZ i jest na to moment.- 21 22
-
2023-03-17 09:46
Ok (4)
Czy mieszkańcy którzy protestują dorzucą się teraz do stworzenia tej zieleni?
- 9 6
-
2023-03-17 10:22
Dorzucają się codziennie podatkami ;) (1)
- 6 4
-
2023-03-17 12:29
Na Warmii.
- 4 2
-
2023-03-17 10:44
czyli miasto i panstwo ooddaja podatki i rozmontowujemy ta Polske ? kazdy sobie sam ?
- 0 2
-
2023-03-17 11:00
Gdzie mieszkasz i ile zapłaciłeś za parki w okolicy?
- 6 0
-
2023-03-17 09:50
Trzeba było o tym myśleć kupując mieszkanie (2)
Tak samo o tym że starowiejska to mała uliczka
- 11 6
-
2023-03-17 10:24
Trzeba myśleć o wszystkich mieszkańcach, również starszych letniczan a nie tylko nowych ;)
i zanim się wypowie warto wziąć dwie strony pod uwagę
- 6 2
-
2023-03-17 10:26
;)
- 2 0
-
2023-03-17 10:36
Krótkowzroczność i pójście na łatwiznę rządzących (1)
Patrząc na plan zagospodarowania to faktycznie w Letnicy jest sporo niezagospodarowanych i bardziej dogodnych miejsc pod TBSy czy budynki oświaty. Rozumiem, że rozchodzi się o to, że to ostatni teren w Letnicy, który mógłby zostać zielonym parkiem. Po oddaniu tego terenu pod zabudowę, dzielnica ta już nigdy nie otrzyma parku. Praktycznie nie będzie gdzie go zrobić. Stare jezioro Zaspa możliwe, że nigdy nie zostanie oddana z rąk spółki, która dzierżawi teren. Chyba to będzie jedyna dzielnica w Gdańsku bez parku. Dlatego jestem ZA.
Róbmy TBS, róbmy przedszkola, ale róbmy też PARKI.
Kiedyś ci wszyscy młodzi mieszkańcy się zestarzeją i zostanie im tylko siedzenie w domach. No ale kto by patrzył tak daleko, skoro większość nie wie nawet co będzie dziś jeść na obiad.
Niestety wszelkie normy co do ilości zieleni, odstępów między blokami, miejsc parkingowych itd. zazwyczaj opiera się na minimach. trochę to jak z kulturą w komentarzach. Minimum.- 8 2
-
2023-03-17 10:41
zgadzam się
- 2 0
-
2023-03-17 17:14
Kupowali mieszkania to widzieli jaki syf w okolicy i brak zieleni.
Pozostali mieszkańcy Gdańska nie będą wam sponsorować parków w płaconych podatkach. Chceta zieleń to do lasu jechać lub na Kaszuby
- 3 2
-
2023-03-17 18:03
Tęsknota za chaszczami
Dawno temu tereny za domami między Starowiejską a Szklaną Hutą to były płaskie, podmokłe łąki. Jednak letniewskim miłośnikom zieleni to przeszkadzało, bo urządzili na nich wysypisko śmieci. Teraz jest to teren pagórkowaty, gdzie pod warstwą ziemi kryje się gruz, złom, stare meble, opony i sedesy.
Podobnie było z ogródkami działkowymi przy Uczniowskiej, które były regularnie dewastowane przez letniewiaków, podpalano altanki, kradziono metalowe płoty na złom, nie mówiąc już o regularnym szabrze.
Jak dacie tej patologii zieleń, to zwandalizuje, zaśmieci i zniszczy. Warto?- 3 2
-
2023-03-17 09:45
Letnica jest zabudowana jak za komuny, paskudne budynki upchane jeden na drugim (5)
a można było zachować pierwotny lekki klimat zabudowy.....
- 8 9
-
2023-03-17 10:24
nie zgadzam się z tą komuną (1)
Mieszkam a bloku na Zaspie. Bardzo dużo zieleni, bloki tak ustawione, że nikt nikomu nie zaglada w okna, place zabaw duże!, infrastruktura z przedszkolami i szkołami.
- 10 1
-
2023-03-17 11:08
Dokładnie, na dużych blokowiskach bloki stykają się ale nie frontami, a miedzy nimi są duże place zabaw.
- 7 1
-
2023-03-17 10:35
za komuny urbanistyka była znacznie lepsza
tu masz natomiast patodeweloperkę 3rp
- 9 2
-
2023-03-17 11:15
Za komuny
..to osiedla były rozsądnie planowane. Była i zieleń i przestrzen i wszystko. To teraz jest patologia w planowaniu i budowaniu.
- 7 1
-
2023-03-17 20:56
Na zaspie Przymorzu czy chełmie czuć
rękę urbanisty w Letnicy to tylko patodeweloperka hulaj dusza piekła nie ma
- 6 1
-
2023-03-17 09:51
Letnica teraz ,a 30 lat temu (1)
Obecna rozwojowa podoba mi się. Dobra lokalizacja. Wiadomo, że nie jest to osiedle domków i ludzi będzie mieszkać coraz więcej. Powinna szybko powstać ul Muzyczna plus komunikacja po ul Starowiejskiej
- 10 3
-
2023-03-17 10:36
A co z Nową Wyzwolenia,którą miały jechać tiry do portu?
- 1 1
-
2023-03-17 09:55
Opinia wyróżniona
Opłaca się wszystkim (19)
Mieszkania na wynajem od państwa/gminy/TBS opłacają się wszystkim. Dzielnica zyskuje stałych mieszkańców, a nie turystów i studentów - przez co lokalni przedsiębiorcy - sklep, fryzjer, kosmetyczka mają więcej niejednorazowych klientów. Ceny najmu spadają, bo rodzina której nie stać na kredyt (dziś większość) woli wynająć długoterminowo i bezpieczniej od państwa, prywaciarz musi obniżać żeby znaleźć chętnych. Okolica jest czystsza i zadbana bo turysta nie dba a tutejszy tak.
- 120 30
-
2023-03-17 10:42
(3)
a nie było nigdzie ostatnio artykułów, że mieszkania od TBS były beznadziejnej jakości która na wolnym rynku może by była warta ~300k, ale wyceniona została na ~500k, a do spłaty i dojścia do własności najemcy po dwóch latach dowiedzieli się, że to wyjdzie im 1.5mln? (pomijając fakt, że zgoda na ostateczna cene podana po 2 latach to totalna głupota)
- 11 13
-
2023-03-17 10:44
(1)
To nie TBS tylko mieszkanie+. W TBS nie ma szans na dojście do własności
- 19 1
-
2023-03-17 10:50
jest, ale bardzo rzadko się na to zgadzają.
- 8 1
-
2023-03-17 12:26
To nie było o TBS, tylko o mieszkaniach w Gdyni budowanych przez Pisowski rząd. TBS są budowane zgodnie ze sztuką budowlaną, dobrej jakości.
- 10 0
-
2023-03-17 10:47
Ekonomista (9)
Dlaczego projekty komunalne TBS Motława mają powstawać w centrum np. Dolne Miasto albo nad morzem np. Letnica? Rozumiem że jakaś pomoc jest potrzebna ale od tego są obrzeża miasta czy nawet Pruszcz Gdański. Nie stać Cię na mieszkanie w cenach i warunkach rynkowych to bierzesz to co jest. Każdy ma to na co sam zapracował. Mamy kapitalizm nie komunizm
- 14 30
-
2023-03-17 12:02
(4)
Nie stać cię na mieszkanie? Żyj pod mostem. Mamy kapitalizm nie komunizm. Potem się libki dziwią że znowu wygrywa PiS. A PiSy się dziwią że coraz mniej ludzi chce decydować się na dzieci w tej reinscenizacji "Igrzysk Śmierci".
- 11 5
-
2023-03-17 12:52
Skrajności (3)
Dlaczego od razu mieszkanie pod mostem? Nie stać Cię to masz pomoc ale niech ta pomoc będzie adekwatna do sytuacji. Są obrzeża miasta gdzie można wybudować dużo i budżetowo. Dlaczego ktoś ma z moich podatków dostawać nowe budownictwo w najdroższych dzielnicach? To tak samo jak pod sklepem ktoś jest głodny i zamiast dostać chleb i kilka rzeczy dostaje pakiet wyżywienia na 30lat.
- 8 7
-
2023-03-17 15:39
Letnica czy Ujeścisko to takie "najdroższe dzielnice"?
Budują dokładnie tam gdzie powinni. Na obrzeżach, ale jeszcze w zasięgu komunikacji.
- 10 4
-
2023-03-18 09:45
przecież Letnica to patologiczna dzielnica
- 6 2
-
2023-03-19 00:34
a bo misiu, Letnica na której kupiłeś mieszkanie w żadnej mierze nie jest "najdrożsżą dzielnicą", w której kupiły mieszkania
absolutne kapitalistyczne wygrywy, tylko właśnie cwaniaczki, których nie stać było na Brzeźno czy Sopot. no i się przejechali i przepłacili. niestety przy zbędnym dodatkowym oszpeceniu dzielnicy. i teraz tym bardziej będą sobie mówili, jakimi to są wygrywami, którym tylko miasto kłody pod nogi rzuca. w ten sposób dodatkowo nie przyuważą, że te bloki, jakie postawi miasto, będą takie trochę fajniejsze, na mniejszą skalę i przyjemniejsze do życia, niż te wapnowane kurniki pnące się pod niebiosa.
- 3 1
-
2023-03-17 13:27
(3)
W 2013 taniej i łatwiej było wziąć kredyt niż TBS. To nie są mieszkania dla niższych warstw społecznych - trzeba mieć określone zarobki i wkład własny.
- 8 2
-
2023-03-17 14:06
Błąd (2)
To są mieszkania dla niższych warstw społecznych(bez oceniania i negatywnego wydźwięku). Jasne że trzeba spełniać określone warunki ale te warunki nie są nawet blisko warunków jakie trzeba spełniać na kredyt dlatego jest to rozwiązanie dla ludzi biedniejszych bez zdolności. Nie jest to ten sam poziom co mieszkania komunalne/socjalne ale też nie róbmy z TBSów prestiżowych mieszkań dla małej grupki starannie wybranych osób.
- 5 5
-
2023-03-17 15:41
Błąd ale Twój
TBSy to nie jest opcja dla niższych warstw społecznych - mylisz z budownictwem komunalnym. W TBS musisz mieć na starcie odłożoną min. stówkę na wkład partycypacyjny oraz przyzwoite zarobki, bowiem czynsz jest tam dość wysoki. TBSy to coś podobnego jak za komuny mieszkania spółdzielcze - lokatorskie, czyli wpłacasz wkład i masz prawo mieszkać do śmierci, ale nie jesteś właścicielem.
- 8 2
-
2023-03-19 00:40
jak duży masz ten kredyt, że tych bez nazywasz niższą warstwą społeczną? i czy to bardzo pomaga?
- 2 0
-
2023-03-17 12:02
haha co za fikcja, ceny spadają, prywaciarz, skąd żeś się urwał z lat 70 siuąych poprzedniego stulecia? (1)
Wszyscy zyskują, tak patoli roszczeniowych, stałość tych mieszkańców jest tak duża że nawet jak nie płacą nie idzie się ich pozbyć tacy to stali mieszkańcy.
- 3 5
-
2023-03-17 12:18
Nie bierz więcej..
- 0 1
-
2023-03-18 09:16
Okolica jest zadbana? (2)
Chyba jest zadbane, żeby patologia mogła pić, brać narkotyki i znęcać się nad rodziną. TBS to symbol marginesu społecznego. Gdziekolwiek budują się TBSy staje się niebezpiecznie i lepiej nocą się tam nie pojawiać
- 1 8
-
2023-03-18 11:36
A co mówią lekarze ??
- 3 1
-
2023-03-19 00:26
takie masz symbole, jakie ubóstwo umysłowe i osobowość utkaną na strachu
- 1 0
-
2023-03-17 09:57
a u nas na Nowej Letnicy...
Hhahaha. Było sobie zerknąć w mapki i plany zabudowy przed kupowaniem apartamętu.
- 7 5
-
2023-03-17 10:00
(6)
jestem ciekawy,czy parametry dostarczania ciepla,wody itp.beda wystarczajace i nie spowoduje to problemow dla podlaczonych juz uzytkownikow dzielnic np.brzezna,nowego portu itd.,aby nie bylo jak za komuny 12 stopien-wylanczamy.
- 4 4
-
2023-03-17 10:24
(5)
Infrastruktura na letnicy już jest niewystarczająca, a jeszcze nie wszędzie mieszkają ludzie
- 1 0
-
2023-03-17 10:32
(4)
A kiedy reaktywizacja kolejki SKM przez Nową Letnicę do Brzeźna?PiS obiecał!!!!!
- 5 0
-
2023-03-17 11:07
Kiedy reaktywacja kolejki do Brzezna, której nigdy nie było? Zawsze. (3)
- 0 2
-
2023-03-17 20:34
(2)
do Brzeźna,bo tory do Nowego Portu rozebrali....
- 0 0
-
2023-03-18 16:11
Przed przystankiem Nowy Port byl przystanek Zaspa towarowa. Ale niech Ci bedzie, ze kolejka do Brzezna, co mi tam. (1)
- 0 1
-
2023-03-19 09:53
Gdansk Brzeźno
W Nowym Porcie właśnie rozpada się peron przystanku Gdańsk Brzeźno i o ten przystanek pewnie chodzi.
- 0 0
-
2023-03-17 10:44
Opłacają się, prezesowi TBS. Bierzesz kredyt na budynek, spłacają go ludzie i nie dochodzą do własności.
- 4 4
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.