• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

10 minut Gdańska w Travel Channel

Marzena Klimowicz
8 października 2008 (artykuł sprzed 15 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Gdańsk zaprasza nowych mieszkańców
Panorama Gdańska urzekła już niejednego. Panorama Gdańska urzekła już niejednego.

O tym, że reklama jest dźwignią handlu wie każdy. Nie każdy jednak wie, że Gdańsk ma do reklam szczególne szczęście - najpierw "wystąpił" w CNN, a w listopadzie w filmie emitowanym w Travel Channel.



Film o Gdańsku to pobieżna relacja z najbardziej rozpoznawalnych miejsc miasta. Film o Gdańsku to pobieżna relacja z najbardziej rozpoznawalnych miejsc miasta.
Na początku października gościła w Gdańsku ekipa telewizji Travel Channel. Przez dwa dni jej członkowie zbierali materiały do 10-minutowego filmu poświęconego miastu. Wejdzie on - wraz z trzema innymi - w skład półgodzinnej produkcji, którą będzie można zobaczyć w listopadzie, w ramach projektu Travel 2008.

Niewiele jednak brakowało, by Gdańsk w ogóle nie wziął udziału w tym przedsięwzięciu. - W zeszłym roku podobny film był kręcony w Sopocie - mówi Joanna Kałuska, specjalista ds. promocji turystycznej w Gdańskiej Organizacji Turystycznej. - Kiedy usłyszeliśmy, że w tym roku projekt jest kontynuowany, od razu zaprosiliśmy ekipę Travel Channel. Na szczęście bez problemu się zgodzili.

30-minutowy film zostanie wyemitowany w kanale 16 razy. Oprócz Gdańska będzie można w nim zobaczyć także Salzburg, Quebec i Bretanię. Co te miejsca mają ze sobą wspólnego? Przede wszystkim są atrakcyjne i warte zwiedzenia. - Gdańsk jednak jest w tym filmie tematem przewodnim. To właśnie jego prezentacja zajmuje największą część - 10 minut - mówi Michał Borejko, producent polskich programów w magazynie Travel 2008.

Czy kilkuminutowe migawki z miast mogą przyciągnąć do nich turystów?

W filmie zobaczymy m.in. ul. Długą i Długi Targ, Dom Uphagena, Studnię Neptuna, Bazylikę Mariacką, Park Oliwski, Kuźnię Wodną w Oliwie i Górę Gradową. - Na szczęście pogoda nam dopisała. To bardzo ważne podczas kręcenia takich filmów, bo w deszczu nawet najatrakcyjniejsze miejsce wygląda ponuro - mówi Michał Borejko.

Film, z racji ograniczenia czasowego, będzie zbliżony bardziej do pobieżnej relacji z Gdańska, niż wnikliwej informacji turystycznej. - Chcieliśmy w ciągu tych kilku minut pokazać miejsca, do których każdy może przyjechać bez względu na porę roku. A przez zdjęcia z miejsc związanych z Günterem Grassem - także to, że Gdańsk ma swoją literacką duszę - mówi Michał Borejko.

Sopot swoje kilka minut na antenie Travel Channel miał równo rok temu, Gdańsk będzie miał w listopadzie, a Gdynia? - Myślimy nad tym. Być może w przyszłym roku zrealizujemy podobny projekt mówi Michał Borejko.

Na razie film będzie można zobaczyć tylko w Polsce. Premiera 3 listopada o godz. 20.30.

Opinie (107) 9 zablokowanych

  • TAK, ALE

    10 minutowy film jest O.K., dobrze, że Trójmiasto (mieć nadzieję,
    że Gdynia też będzie obecna) pokaze się nawet w 10minutowym dokumencie, ale czy Ktoś wie ile wydajemy makro jako Polska
    na zareklamowanie się w ujęciu globalnym ?, zgodnie z informacjami
    z ubiegłego roku podobno 3,5mln USD, dla porównania
    Węgrzy 35mln USD ..
    Tak więc obecność w globalnym stacjach O.K.,
    ale chcąc przyciągnąć turystów trzeba: wydać dużo więcej
    kasy, szukać merytorycznych kanałów takich jak powyższy,
    ale także mądrze organizować program kulturalno rozrywkowy
    na kolejny sezon, czyli, żeby turysta po raz kolejny nie słuchał
    wypocin pseudo gwiazdy, czy wąchał szaszłyków obok występu
    teatru ulicznego..

    • 0 0

  • G D A Ń S K rulezzzzzzzzz

    • 0 0

  • Byleby Travel Chanel nie zechciał wizytowac toalet. To nie Tajlandia.

    • 0 0

  • Ja juz myslalem ze

    po zwyciestwie Lechii z Arka nie Danzig a nasz Gdansk prastary wzniesie sie na czolowe miejsce wsrod miast wojewodztwa Pomorskiego. A tu nic.

    • 0 0

  • smrud

    zapraszam do szdulek

    • 0 0

  • bardzo dobrze, gratuluje pomysłu

    Trojmiasto jest i piekne i wspaniale i kocham ta agomeracje, oby jak najwiecej takich akcji promujacych rozwoj naszego regionu i przyciagajacych turystow, niech nam zazdroszcza, ze mieszkamy na stale w takim wyjatkowym miejcu, regionie

    • 0 0

  • wyjątkowe miejsce?

    Lubie Gdańsk, jednak jest brudny i zaniedbany przez włodarzy jak i przez mieszkańców,
    proponuję pokazać dworce- we wrzeszczu nawet grzyb na ścianie, dziura w dachu, nie mówiąc o smrodzie i obrażonych paniach w kasach,
    albo wiele podwórek na tyłach kamienic, które 100 lat temu były w lepszym stanie.

    • 0 0

  • sukces ?

    "Na razie film będzie można zobaczyć tylko w Polsce."
    to faktycznie sukces. Gdansk sie wypromuje, ze ho ho.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane