• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Autobusy nie kursują, bo mają za mało drzwi

Maciej Korolczuk
5 lutego 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
Mercedesy Citaro kupione z Berlina w 2018 r. od kilku miesięcy stoją w zajezdni autobusowej przy al. Hallera we Wrzeszczu. Mercedesy Citaro kupione z Berlina w 2018 r. od kilku miesięcy stoją w zajezdni autobusowej przy al. Hallera we Wrzeszczu.

Pandemia koronawirusa unieruchomiła 14 autobusów Mercedes Citaro, które w 2018 r. kupiła w Berlinie spółka Gdańskie Autobusy i Tramwaje. Pojazdy posiadają tylko dwoje drzwi, co przy obowiązywaniu strefy buforowej sprawia, że do dyspozycji podróżnych pozostawałoby tylko jedno wejście. Spółka zapewnia, że choć pojazdy od prawie roku stoją w zajezdni przy al. HalleraMapka, są one regularnie uruchamiane, podlegają przeglądom i pozostają w pełnej gotowości do obsługi linii.



Jak pandemia zmieniła Twoje przyzwyczajenia komunikacyjne?

Przypomnijmy - GAiT kupił 14 dwudrzwiowych, używanych autobusów wiosną 2018 r. od spółki EvoBus Polska. Ta z kolei pozyskała je od berlińskiego przewoźnika Omnibusgesellschaft J. Hartmann GmbH, świadczącego usługi na zlecenie lokalnych władz w stolicy Niemiec.

Ich cechą charakterystyczną jest brak trzecich drzwi - wejście i wyjście z autobusu możliwe jest tylko drzwiami przy kierowcy oraz w środkowej części.

Już trzy lata temu, gdy pierwsze pojazdy dotarły do Gdańska, kierowcy autobusów, ale i sami pasażerowie zauważyli, że dwoje drzwi może utrudniać wymianę pasażerów w godzinach szczytu.

  • W bazie przy al. Hallera stoi 14 dwudrzwiowych autobusów.
  • GAiT zapewnia, że pojazdy są serwisowane i pozostają w pełnej gotowości do obsługi linii.

O jedne drzwi za mało



Pandemia nie tylko potwierdziła te obawy, ale wręcz całkowicie unieruchomiła pojazdy w bazie przy Hallera.

- Autobusy Mercedes Citaro z 2009 roku wyłączone są czasowo z obsługi linii w związku z obostrzeniami związanymi z pandemią. Powodem ich czasowego wyłączenia z obsługi linii jest to, że autobusy te posiadają dwoje drzwi, tym samym przy obowiązywaniu strefy buforowej w strefie kierowców przednie drzwi w pojazdach komunikacji miejskiej wyłączone są z możliwości wsiadania i wysiadania dla pasażerów. W trosce o komfort pasażerów przy wsiadaniu i wysiadaniu w sytuacji, kiedy dysponujemy dostateczną liczbą pojazdów z większą liczbą drzwi, autobusy te wyłączone zostały czasowo z obsługi - wyjaśnia Anna Dobrowolska, rzecznik prasowy GAiT.
Na wycofanie z eksploatacji kupionych niedawno autobusów uwagę zwrócił radny miasta Przemysław Majewski, który najpierw wystosował w tej sprawie pytania do miejskiej spółki, a w czwartek w biurze rady miasta złożył stosowną interpelację.

- Autobusy są uruchamiane, podlegają przeglądom, są cały czas w pełnej gotowości do obsługi linii - zapewnia rzecznik GAiT.

Miejsca

Opinie (268) 7 zablokowanych

  • A na Strzelców w Gdyni, jeździ autobus, który ma dwoje drzwi i jakoś nie ma problemu.

    GAiT szuka drugiej dziury w ...ie czy jak?

    • 4 1

  • Skandal !!!

    Włodarze miasta marnują nasze pieniądze. Kupić małe autobusy, nie kosić latem trawników, to jest wizerunek Wszystko dla Gdańska, które jak widać jest strasznie nieudolne.

    • 5 2

  • W Niemczech wszystkie autobusy nie mają 3/4 pary drzwi i sobie radzą

    • 4 1

  • Ależ co za bzdura,,,, (1)

    Himalaje głupoty, a co mają powiedzieć kierowcy PKS, gdzie też są tylko dwie pary drzwi i dodatkowo kierowcy sprzedają bilety,,,,, normalnie,,,,,,, ach

    • 4 1

    • Bez porównania

      Porównaj ile osób jeździ PKS, a ile komunikacją miejską. PKS-owi nawet jedne drzwi wystarczą na większości tras.

      • 0 0

  • d**ilizm osiaga szczyty juz.....

    Ten virus wam pada na mozgi juz i to grubo. Niewidzialna bzdura zniszczy wszystko. Gdyby nie choler internet i zaklamane media szerzace panike dzien w dzien i non stop to ludzie dalej by na grype chorowali i zdrowieli i umierali by ci mieliby umrzec itak. Codzienne powtarzanie tego samego w kolko odebralo ludziom zdolnosc logicznego myslenia. Glupota i panika wszedzie. Zero myslenia wszystko robione bo ktos za granica tak zrobil. Poprzez te wszystkie obostrzenia od ponad roku juz nie powinno byc virusa a pomimo calego zamykania wszystkich i wszystkiego dalej sobie grasuje w najlepsze. Czyli nie dziala to co zrobiliscie wszystkim. Inne kraje bogate dadza rade bo sa bogate ale ten raj nad Wisla padnie w choler...

    • 2 0

  • kabaret i nie gospodarnośc

    jest to marnotrastwo pieniędzy i nie godpodarnośc pod pretkestem covidu.
    Przecież kierowca siedzi w kabinie zamknietej i się niby zarazi gdy nie ma strefy buforowej . Jednocaeśnie wychodzi na pętli z kabiny i robi obchód pojazdu . I w tedy w autobusie sie nie zarazi bo pasazerowie wysiedli i zabrali wszystkie zarazki ze sobą. Kierowcy powinnoi przechodzić badania psychotechniczne i psychologiczne a gdy twierdza ze kawałek tasiemki odgradzajacy kawłek autobusu ich chroni to oznacza za maja zaburzenia psichiczne i nie powinni prowadzic pjazdu mechanicznego
    Kierowcy tacy delikatni to niech nosza maseczki pasazerów potrafią się czepiać o to.
    Rozumiem ze ze jak stane za strefą buforowa i pierdnę to kierowca nie poczuje bo tasiemka go chroni.

    • 1 1

  • Nie przesadzacie?

    Coraz mniej ludzi jeździ komunikacja zbiorową. 2 drzwi wystarczy

    • 2 0

  • "Już trzy lata temu, gdy pierwsze pojazdy dotarły do Gdańska, kierowcy autobusów, ale i sami pasażerowie zauważyli, że dwoje drzwi może utrudniać wymianę pasażerów w godzinach szczytu."

    Panie Redaktorze, już prawie 30 lat temu pasażerowie to zauważyli, jak Gdańsk kupił pierwsze niskopodłogowe autobusy Mercedes.

    • 3 1

  • Jadę (1)

    W Londynie autobusy też mają tylko dwoje drzwi i nikt z tego powodu tragedii. Po prostu wchodzi się pierwszymi, a wychodzi drugimi.

    • 5 1

    • Mają metro

      Napisz jeszcze ile mają linii metra i kolei miejskiej. Autobus to tam środek transportu ostatniego wyboru.

      • 0 1

  • To jest obłęd co ta banda decydentów robi z naszymi pieniędzmi

    Dziki zachód...

    • 3 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane