• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

15 milionów zł na pięć nowych trolejbusów

Patryk Szczerba
23 sierpnia 2024, godz. 15:00 
Opinie (75)
Nowe trolejbusy zostaną dostarczone do końca następnego roku. Nowe trolejbusy zostaną dostarczone do końca następnego roku.

Pięć nowych 13-metrowych trolejbusów chce kupić Przedsiębiorstwo Komunikacji Trolejbusowej w Gdyni. Mogą kosztować ok. 15 mln zł. Ale miejskie przedsiębiorstwo z własnej kieszeni zapłaci znaczne mniej.



Co najbardziej przekonuje cię do korzystania z komunikacji miejskiej?

Przypomnijmy:

  1. Pod koniec ubiegłego roku informowaliśmy o tym, że do Gdyni przybyły dwa nowe trolejbusy o długości 17,5-18,5 m Solaris Trollino 18.
  2. Spółka Solaris Bus & Coach zaoferowała cenę 8 856 000 zł.
  3. Budżet PKT wynosił 8 979 000 zł, więc oferta zmieściła się w budżecie przewoźnika.


Dwa nowe trolejbusy dostarczone w 2023 roku Dwa nowe trolejbusy dostarczone w 2023 roku

PKT planuje kupić pięć nowych trolejbusów



Ale to nie koniec zakupów w Przedsiębiorstwie Komunikacji Trolejbusowej. Miejska spółka chce kupić jeszcze pięć kolejnych pojazdów. Albo i więcej.

- Jest opcja, że może być ich sześć - mówi Tomasz Labuda, zastępca prezesa spółki PKT w Gdyni. - Wszystko zależy od ceny, która zostanie przedstawiona przez oferentów.
Kwota, która została przeznaczona na zakup, to niemal 15 mln zł. Spółka nie musi jednak sięgać po nie do własnej kieszeni. Gros środków pochodzi z uzyskanego dofinansowania od Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej.

Dostawa nowych trolejbusów do końca 2025 roku



Jeśli procedury przetargowe przebiegną pomyślnie, to nowe trolejbusy będą dostarczone do końca przyszłego roku.

Mają mieć do 13 metrów długości oraz być zaopatrzone w baterie. Dzięki nim mają przejechać do 20 kilometrów bez podłączenia do sieci trakcyjnej.

W cenie dostawy ma być także przeszkolenie pracowników do obsługi nowych trolejbusów.

Termin składania ofert mija 25 września 2024 roku.

Ile trolejbusów jeździ dziś po Gdyni?



Obecnie gdyński tabor to 100 trolejbusów. Wśród nich jest 16 przegubowych (o długości 18 metrów), reszta to krótsze pojazdy, 12-metrowe.

Rocznie przewożą do 28 milionów pasażerów, a każdego dnia na ulice Gdyni wyjeżdżają 94 pojazdy.

Miejsca

Opinie (75) 1 zablokowana

Wszystkie opinie

  • (3)

    Czyli klasycznie.Przedsiębiorstwo nie ma,miasto nie ma,centrala da...ja i tak się dziwię że mają jeszcze kierowców za te stawki,za które dzisiaj przezyć się nie da.Chyba jacyś pasjonaci,znajomka w DE za drajwera busa ma na rękę 2400E plus dodatki.A ceny jak u nas.

    • 5 12

    • Sekundę temu dodany news (2)

      Ten już skomentował, serio, kto mu płaci, na czyje zatrudnienie działa ten bot? XD

      • 13 1

      • Ustaw se budzik na 15 i też komętuy)

        • 0 8

      • Bo ja jestem jasnowidzem i wiedziałem o czym będzie. Czuway

        • 1 3

  • Po 8 latach tak wygląda cała Polska - chcesz kupić i nie można bo nie ma a za Tuska było wszystko i to jeszcze na dodatek tanio. (1)

    • 3 19

    • A nogi zdrowe?

      • 1 0

  • (2)

    Dobrze ze nie elektryki,które nie mają z ekologią nic wspólnego.

    • 14 12

    • Svencjusze ze wszystkich Krajów łączcie się. Kto następny?

      • 2 1

    • hahahahhihihhohoh ale sie usmialem niezla ironia

      • 4 0

  • Opinia wyróżniona

    Strasznie drogo, przecież to musi się odbić na cenach biletów. Dotyczy nie tylko Gdyni. Masakra (2)

    • 25 12

    • To zrobić bilety bezpłatne dla młodzieży, mieszkańców, uczniów, studentów , emerytów, rencistów, inwalidów oraz ładnych (1)

      Panien i mężatek. Echhhh

      • 3 8

      • Zapomniałeś o najważnieszych beneficjentach w tym kraju.

        • 0 0

  • Elektryczne czy spalinowe? (9)

    Tak tylko żartuję:P
    W sumie w dobie elektryków zastanawiam się jaki sens mają trolejbusy?

    • 3 21

    • Trolejbusy nie potrzebują baterii (5)

      Większość nowoczesnych trolejbusów ma baterie ale są one nawet 10x mniejsze niż te w elektrykach, oznacza to mniejsze koszty produkcji i mniejsze zanieczyszczenie środowiska. Zamiast rozładowywać gigantyczny akumulator przez cały dzień a potem wysysać prąd w nocy, trolejbusy mogą przejechać odcinek bez sieci trakcyjnej, a potem spokojnie podładować niedużą baterię. A gdy trolejbus jedzie pod siecią to i nie degraduje baterii więc nie trzeba jej wymieniać po kilku latach

      • 9 0

      • (4)

        Ale trolejbusy pobierają prąd wtedy gdy jest najdroższy. A baterie w elektrykach można ładować taniej w nocy. Oczywiście cena elektryka kilka razy większa niż trajtka. To tak żeby było bardziej obiektywnie.

        • 1 10

        • Prąd i tak jest drogi

          Podziękuj za to PiSowi który nie zrobił nic aby przestać palić węglem

          • 4 3

        • Prąd w dzień jest tańszy, więc nieprawda :) (2)

          • 0 1

          • (1)

            W nocy jest nadwyżka więc jest tańszy. To jest sens istnienia takich rzeczy jak elektrownia wodna w Żarnowcu.

            • 0 0

            • Pogodzę was - cena prądu zależy od umowy. Raczej te związku miast są niezależne od pory dnia.

              • 0 0

    • Wodorowa elektro dynamiczne i szybkie jak bomba smoleńska maciarenki.

      • 0 1

    • Nie zastanawiaj się, bo nic mądrego

      nie wymyślisz.

      • 0 0

    • Skoro linie już istnieją, to mają sens (te hybrydowe), inna sprawa że cena powala z nóg

      Ale w tym kraju wszystko musi być najdroższe. Właśnie czytałem jakiś artykuł o muzeum czekolady, które otwiera Wedel.

      Cena biletu wyższa niż w podobnych muzeach w Szwajcarii czy Niemczech...

      • 0 0

  • Opinia wyróżniona

    No i fajnie, niech im szelki nie spadają. (2)

    • 40 2

    • Mi czasem szelki spadają jak widzę dwa ładne i duże reflektory i porządnie usadowiony silnik.

      • 1 6

    • Niektóre panie z PKT wiedzą co robić aby szelki nie spadały- otóż dziewczyny radzą, że wystarczy na zakrętach nie przekraczać prędkości 5km/h.

      • 3 0

  • Dobrze że będą spalinowe. Po co nam elektryki skoro przez 8 lat PiS lansował brudny prąd z węgla brunatnego. (1)

    • 2 13

    • racja teraz mamy prad z czystego wegla :)

      • 5 0

  • Zasadnicze pytanie (2)

    Czy będzie więcej kursów?

    • 9 1

    • (1)

      Będzie mniej ale cena wyzsza)))

      • 5 0

      • Będzie więcej i dlatego cena przejazdu będzie niższa.

        • 0 0

  • Grubo się bawi nowa władza:) A chodniki jak dziurawe i krzywe tak są:) (1)

    Ps. W parku kieszonkowym na ul Abrahama koło spółdzielni lekarskiej robiono porządki poprzez koszenie traw.... były połamane dwa drzewa a jedno wisiało nad ławką;) Co zrobili urzędnicy? Wykopali ławkę i przestawili w inne miejsce wkopując ją zostawiając połamane drzewo w pół:) Normalnie cyrk to mało:)

    • 11 3

    • A po co nam całe chodniki? Chcemy autobusów trolej.

      • 0 0

  • Taki Trajtek droższy od wozu strażackiego.

    • 12 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane