- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (427 opinii)
- 2 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (48 opinii)
- 3 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (258 opinii)
- 4 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (161 opinii)
- 5 Piłeś? Nie włamuj się do auta (55 opinii)
- 6 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (71 opinii)
15 tys. zł za logo Polskiej Agencji Kosmicznej
W środę Polska Agencja Kosmiczna, której siedziba znajduje się w Gdańsku, pochwaliła się nowym logo. Na razie agencja nie ujawnia autora i kosztu projektu.
Koszt wykonania logotypu wyniósł 15 tys. zł brutto.
Niebieski trójkąt z okrągłymi elementami w barwach narodowych to nowe logo Polskiej Agencji Kosmicznej. Władze agencji rządowej z Gdańska zaprezentowały projekt na swoim fanpage'u w portalu społecznościowym Facebook.
Uznanie projektu za logo potwierdziła nam rzecznik agencji - Urszula Szwed-Strych.
Niestety, rzecznik prasowa nie odpowiedziała nam na pytania: kto jest autorem loga i ile agencja wydała pieniędzy na jego przygotowanie? Szwed-Strych była zajęta.
Czytaj też: Polska Agencja Kosmiczna bliżej Warszawy niż Gdańska
Przypomnijmy, że Polsa na swoje logo czekała od połowy września 2015 r. Wtedy ruszył konkurs na projekt, za który zwycięzca miał otrzymać nagrodę w wysokości 10 tys. zł. Symbol agencji miał oddawać jej charakter, umożliwiać identyfikację w obrocie gospodarczym, a także umożliwiać jego wykorzystanie w dwóch językach - polskim i angielskim. Organizatorzy konkursu zastrzegli, że logo nie może być podobne do znaków graficznych innych agencji kosmicznych.
Na konkurs odpowiedziało 400 osób i firm. Niewiele sobie jednak zrobiły z warunków plebiscytu, bo agencja została zasypana propozycjami skopiowanymi z internetu. W czasie weryfikacji zgłoszeń komisja odnalazła nadesłane logotypy w internecie m.in. na branżowych amerykańskich stronach.
Niestety, żaden z przysłanych projektów nie spełnił wymogów estetycznych logotypu. Drobiazgowa analiza nadesłanych propozycji i unieważnienie konkursu pozwoliły agencji uniknąć niepotrzebnego skandalu i zamieszania w mediach, z którym mieliśmy do czynienia w przypadku wyboru logotypów miast np. Suwałk czy Białegostoku albo igrzysk olimpijskich w Tokio w 2020 r.
Miejsca
Opinie (233) 4 zablokowane
-
2016-03-10 14:11
Pani Strych - rzeczniczka Polskiej Agencji Kosmicznej;
miejmy nadzieję, że polskie sklepienie niebieskie będzie znacznie wyżej, niż tuż ponad powałami naszych mieszkań.
- 4 0
-
2016-03-10 14:31
Nie wiedziałem ,że aby zaprojektować taki bohomaz potrzeba tytułu profesorskiego .
Myślę ,że przeciętny gimnazjalista w przerwie między lekcjami za Snickersa zaprojektowałby nie gorsze logo.- 3 0
-
2016-03-10 14:45
Pewnie konkurs polegał na nadsyłaniu log
a w osobnych kopertach były dane osobowe. Jeśli było to uczciwe, to i wyniki są uczciwe.
- 1 0
-
2016-03-10 14:54
Pan Prof. ma 74 lata... i pewnie nie jedną księgę kompleksowej identyfikacji już stworzył...
może agencja napisze coś o Pana dorobku w tej dziedzinie.
Bo niektóre plakaty bardzo mi się podobają, ale zasady tworzenia logotypów są trochę inne niż plakatów...
Można gdzieś znaleźć brief na ten konkurs?- 1 0
-
2016-03-10 15:47
Z takim logo to (1)
co najmniej na Saturna polecą, abo jeszcze dalej. NASA pakuje walizki
- 2 0
-
2016-03-10 17:59
chyba do saturna w bałtyckiej po telewizor
Hehe
- 1 0
-
2016-03-10 17:13
ja bym mu zapłacił 15 zł
i zabrał od tego podatek
- 1 0
-
2016-03-10 17:33
Nikt nie wie o co chodzi?
W katolickim kraju? Trójkąt z okiem w środku...Jaki inny symbol lepiej by się kojarzył z niebem/kosmosem?
- 0 2
-
2016-03-10 23:04
Frajerzy
- 0 0
-
2016-03-11 02:17
plagiat?
coś już podobnego widziałam
https://www.youtube.com/watch?v=DPL_SV3n7IU- 0 0
-
2016-03-11 09:23
dzieuo
Dobry kerning panie psorze.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.