- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (388 opinii)
- 2 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (232 opinie)
- 3 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (129 opinii)
- 4 Śmietniki będą tam, gdzie chcieli mieszkańcy (46 opinii)
- 5 Piłeś? Nie włamuj się do auta (33 opinie)
- 6 Utrudnienia na al. Niepodległości od wtorku (55 opinii)
16 chętnych do przedłużenia Bulońskiej
Zakończyło się przyjmowanie wniosków firm chętnych do budowy 2,8-kilometrowego przedłużenia ul. Bulońskiej do Trasy W-Z, wraz z linią tramwajową. Zainteresowanych kontraktem jest 16 podmiotów. Przetarg może zostać rozstrzygnięty przed Bożym Narodzeniem.
Łącznie wpłynęło aż 16 wniosków. Pełną listę film prezentujemy poniżej w ramce.
Teraz DRMG przystąpi do ich weryfikacji. Za kilka tygodni spełniające wymogi firmy zostaną zaproszone do składania ofert przetargowych. Urzędnicy zakładają, że rozstrzygnięcie powinno nastąpić jeszcze przed Bożym Narodzeniem.
Nowa Bulońska to nie tylko droga
Przypomnijmy na początku, że planowana droga ma mieć 2,8 km długości. Rozpocznie się na skrzyżowaniu ul. Bulońskiej i ul. Myśliwskiej
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
Od istniejącej ul. Bulońskiej do skrzyżowania z przyszłą ul. Nową Politechniczną kierowcy będą poruszać się dwiema nitkami jezdni, z których każda będzie miała po dwa pasy ruchu. Wzdłuż obu jezdni powstaną chodniki i drogi rowerowe. Dodatkowo zostanie zbudowana droga rowerowa w ciągu istniejącej ul. Bulońskiej.
W połowie odcinka - w kierunku ul. Kartuskiej - ul. Nowa Bulońska będzie zwężać się do jednej jezdni. W połowie tego odcinka przewidziano obiekt mostowy nad Potokiem Siedleckim. Jakiś czas temu zlikwidowano część ogródków działkowych pod budowę ul. Nowej Bulońskiej.
Budowa przedłużenia ul. Bulońskiej ma potrwać do II połowy 2019 r.
Prace nad Nową Bulońską od 2012 r.
Na koniec przypomnijmy, że prace nad ul. Nową Bulońską trwają od 2012 r. Wydano na ten cel m.in. 1,5 mln zł, które pochodziły jeszcze z poprzedniego budżetu Unii Europejskiej - na lata 2007 - 2014.
Autorem projektu drogi i trasy tramwajowej jest firma Europrojekt Gdańsk, która przygotowała go na zlecenie Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska za 1,180 mln zł. Oprócz projektu Nowej Bulońskiej Północnej biuro opracowało też dokumentację niezbędną do pozyskania decyzji środowiskowej w sprawie tej inwestycji.
W 2015 r. przeprowadzono także konsultacje z mieszkańcami. Przez niespełna dwa lata miasto czekało na uruchomienie konkursu, w którym przyznawane są środki finansowe z UE.
- Mosty Łódź S.A., Tor-kar-sson i WPRD Gravel;
- Energopol Szczecin;
- Metrostav Polska i Metrostav as;
- Mota-Engil;
- IDS-BUD S.A.;
- Firma Gotowski i Przedsiębiorstwo Budownictwa Drogowo-Inżynieryjnego S.A.;
- ZUE S.A.;
- MTM i Rajbud;
- Budimex;
- Aldesa Polska i Coalvi;
- Eurovia Polska i Eurovia CS;
- Strabag;
- Trakcja PRKIT i AB Kauno;
- Most sp. z o.o.;
- NDI S.A. i NDi Sp. z o.o.;
- Skanska S.A.
Opinie (151) 2 zablokowane
-
2017-10-04 16:01
Nowa... (1)
Nowa Jabłoniowa, Nowa Warszawska, Nowa Świętokrzyska, już od paru lat nic o nich nie piszecie, napiszcie jak postępują prace, czekamy.
- 11 2
-
2017-10-04 17:59
ale za to ciągle piszą o Nowym Muzeum Gdańska!
- 3 2
-
2017-10-04 17:03
znowu bezrozumnie (2)
Znowu bezrozumnie, drogi rowerowe połączone z chodnikami zamiast poprowadzone przy krawężniku w jezdni.
Ograniczeń nie ma, można wybrać rozwiązanie dobre lub złe. Wybiera się złe.- 6 10
-
2017-10-04 17:57
..gdańsk, rozwiązania rowerowe że szkoda gadać.
- 3 4
-
2017-10-04 19:10
Rowerowa stolica CHODNIKOW rowerowych
ja bym nie był pewny nawet tej drogi rowerowej.... może się okazać że zrobią zwykły chodnik i potem dostawią znak że można po nim rowerem jezdzic. Tak to ma w zwyczaju robic niestety gdansk
- 1 2
-
2017-10-04 20:35
Czemu w Gdańsku tak długo buduje się linię tramwajową?
Trzy razy dłuższa w Bydgoszczy była budowana niewiele dłużej do tego dołożono zajezdnie
- 6 1
-
2017-10-04 20:42
super (3)
będzie można wreszcie tramwajem pojechać z jabłoniowej przez morene, kartuską do gdańska głównego-jakies 40 minut?
- 4 1
-
2017-10-04 21:11
(1)
Nie posikaj się urzedasie budyniowy
- 1 2
-
2017-10-04 21:20
kończ chipsy i spać, jutro kartkówka z wosu
- 2 1
-
2017-10-05 00:31
czyżbym w tym "super" wyczuwał sarkazm?
Jeżeli tak, to też nie mogę zrozumieć, czemu nie będzie tramwaju od Chełmu do Jabłoniowej - przez Al. Armii Krajowej
- 1 1
-
2017-10-05 11:54
Budowa nowego rozwiązania drogowego generuje nowy ruch
całe szczęście przy okazji budowana jest linia tramwajowa i droga dla rowerów.
Zbudowanie "Nowej Bulońskiej" jeszcze bardziej wydłuży codzienne korki na Jaśkowej Dolinie i na głównej osi komunikacji drogowej Gdańska czyli ulicy Grunwaldzkiej.
Jedyne wyjście z tego błędnego koła niezrównoważonego rozwoju to elektryfikacja PKM i tramwaj dwusystemowy - z Moreny na linię PKM i dalej do Strzyży i do Wrzeszcza.
Kolejna szansa to rowery (w tym rowery wspomagane elektrycznie) w ramach systemu rowerów metropolitalnych.- 3 2
-
2017-10-05 12:58
czy Nowa Bulonska bedzie sie łączyć z Czerminskiego?
znacznie by to odkorkowalo skrzyzowanie przy F.H.
- 0 1
-
2017-10-05 14:52
kjnj
lata 80' tylko Orunia Górna dalej pola i PGR na Zakoniczynie...puste drogi cisza i spokój, Kokoszki też parę chałup i blokówi pola dokoła, Jasień to samo. Spokojnie Kartuską można było spacerować. Dziś? Blok na bloku, masa osiedli i jeszcze więcej śmierdzących aut bo ludziom chodzić się nie chce ani korzystać z komunikacji miejskiej. Autostrady i węzły w środku miasta planowane by połączyć nowe osiedla. Hałas smród spalin i zabetonowane moreny.
- 4 1
-
2017-10-05 22:35
Przedłużcie tory tramwajowe z moreny na niedzwiednik . Bardzo ułatwi to podróżowanie bez przesiadek i bez korków
- 2 0
-
2017-10-06 20:29
Zmienić całą Dyrekcje rozbudowy Gdańska (1)
Cała ta dyrekcja to jedna wielka kpina tak jak i jej pomysły.Dlaczego była budowana droga estakada dla tramwajów do Brętowa, jak można było linie tramwajową zbudować po prawej stronie niewielkim kosztem części parkingu.Po co jest zbudowana na dole dyspozytornia z której nikt nie korzysta.Czy ktoś pomyślał jaki będzie gnój jak jakiś tramwaj zwali się z tej całej estakady? Zaoszczędzone pieniądze można było przeznaczyć na budowę estakady nad Kartuska w stronę Łostowic lub przedłużeniu Armii Krajowej. Dzięki tej estakadzie mamy dwa potężne skrzyżowania zawalidrogi: Rakoczego -Łostowicka i Armii Krajowej-Łostowicka.
- 1 0
-
2017-11-30 14:52
Zmienić całą Dyrekcje rozbudowy Gdańska
Jakiś sprytny wielbiciel włodarzy nie opublikował całego wpisu dotyczącego też wyjątkowości Gdańska,bo przecież Gdańsk to jedyne miasto na świecie gdzie zbudowano trójpoziomowe kolizyjne skrzyżowanie, a zaraz za nim tunel z desing'iem z lat 60 ubiegłego wieku / Okopowa /. Mamy jedyne na świecie lotnisko gdzie w poprzek podejścia do pasa startowego przebiega linia wysokiego napięcia / dlatego tez wybudowano na terenie terminala kapliczkę, by każdy kto wylądował zapiep**ał dziękować bogu, że samolot nie zawadził podwoziem/. Drugie takie lotnisko było w Meksyku, ale je zamknięto.
- 0 0
-
2017-11-30 15:45
prezentacja
koncepcja rozwiązań i prezentacja całkiem ok,z przejrzystym komentarzem, rozbudowa trasy tramwajowej pozostawia możliwość jej dalszej rozbudowy a póki co komunikacja tramwajowa jest jedną z najszybszych i najmniej kolizyjnych form przemieszczania się po Gdańsku
jet małe "ale w prezentacji - tramwaje jakoś dziwnie na niej jeżdżą - g*wnie jest pokazany ruch lewostronny dla ruchu tramwajowego a momentami i kolizyjny - miejscami w trakcie prezentacji tramwaje na prawym torze jadą "na czołówkę"- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.