- 1 Historia 200-letniej gdańskiej wyspy (60 opinii)
- 2 Okupacyjne losy jednego z symboli Gdyni (43 opinie)
- 3 Kto obawia się tramwaju przez Klonową? (392 opinie)
- 4 Jarmark: zobacz jego pierwszy dzień (121 opinii)
- 5 Trójmiejskie mola, których już nie ma (108 opinii)
- 6 Długie Ogrody: ogłoszono konkurs na zmianę (307 opinii)
178 mln zł za system zarządzania ruchem na obwodnicy
Obwodnica Trójmiasta i Południowa Obwodnica Gdańska, a w sumie 200 km drogi ekspresowej S7 na Pomorzu oraz w województwie warmińsko-mazurskim zostanie objęte elektronicznym systemem sterowania ruchem, podobnym do działającego w Trójmieście Tristara.
- Projekt składać się będzie przede wszystkim z odpowiednio wyposażonego Centrum Zarządzania Ruchem w miejscowości Dworek przy S7 oraz z urządzeń rozmieszczonych w pasie drogowym służących m.in. zarządzaniu ruchem oraz przekazywaniu aktualnych informacji kierowcom - informuje gdański oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, który prowadzi projekt.
W ramach systemu zostaną zainstalowane:
- stacje pomiarowe ruchu drogowego zapewniające wykrywanie zdarzeń drogowych, takich jak: zator, nagła zmiana warunków ruchu czy pojazd jadący pod prąd,
- kamery przekazujące obraz z dróg,
- kamery służące do pomiaru czasu przejazdu,
- stacje meteorologiczne,
- znaki zmiennej treści informujące m.in. o zdarzeniach drogowych, zatorach, objazdach, stanie nawierzchni drogowej czy innych zagrożeniach występujących na danym odcinku drogi,
- znaki wskazujące trasy objazdu w przypadku wystąpienia takiej konieczności,
- znaki zmiennej treści informujące o warunkach pogodowych,
- urządzenia do nadawania komunikatów radiowych CB oraz zapewniających łączność kierowców z operatorem Centrum Zarządzania Ruchem,
- tablica informująca o czasie oczekiwania na przejściu granicznym.
System gotowy w 2023 roku
Najkorzystniejszą ofertę na wykonanie tego systemu złożyło konsorcjum firm Aldesa Construcciones Polska (lider), Aldesa Construcciones (partner) oraz Aeronaval de Censtrucciones Instalaciones (partner). Kryteria oceny ofert stanowiły: cena (60 proc.), nieinwazyjne rozwiązania techniczne (20 proc.) oraz koszty utrzymania (20 proc.). Konsorcjum wyceniło prace na 178 979 864,00 zł.
- System zostanie oddany do użytku w 2023 r. - zapewnia Katarzyna Woźniewska z firmy Aldesa.
Projekt ma już zapewnione finansowanie w wysokości 123 mln euro ze środków unijnych, więc należy spodziewać się jego kolejnych etapów na następnych drogach.
W ostatnim czasie Aldesa realizowała w Trójmieście przebudowę linii tramwajowej na gdańskie Stogi.
Opinie (282) ponad 10 zablokowanych
-
2020-12-23 18:55
Ja bym wydał tą kasę na milion szybkich radiowozów po 178 tys.
I niech łapią piratów i pilnują ruchu.
- 2 3
-
2020-12-23 19:04
Tristar to już mamy w Gdyni, na każdych światłach stoisz.
Szału dostać można.
- 8 1
-
2020-12-23 19:14
Ile kurla?
- 3 0
-
2020-12-23 19:17
czego się nawąchał....
...'Pomysłodawca' tego projektu. Chyba że grupa 'kolesi' zgarnie kasę, a kierowcy i tak muszą sobie radzić.
- 10 0
-
2020-12-23 19:17
Wreszcie!
- 1 2
-
2020-12-23 19:40
Coś podobnego?
- 0 0
-
2020-12-23 19:44
Wow!
- 0 0
-
2020-12-23 19:46
4 pasy w jedna 4 w drugą strone
a nie wyrzucanie pieniedzy w błoto, przecież ruch na obwodnicy jest tak ogromny że żaden system się nie sprawdzi.
Zresztą ten system który jest działa idotycznie - wystarczy przejechać się po Gdyni od Kolibek do Karwin - non - stop czerwone non stop się stoi Zero płynności. Przed tristerem stalo się max na 2-3 światłach, przy skręcie na Wielkopolską, i przed Karwinami (poza godzinami szczytu).- 11 1
-
2020-12-23 19:49
Buaaaaahhhhaaaa, na tej wiejskiej dróżce z tymi zjazdami w Kowalach, pieniądze w błoto
- 0 0
-
2020-12-23 20:06
ralnia
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.