- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (452 opinie)
- 2 Szybko odzyskali skradzione auto (40 opinii)
- 3 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (163 opinie)
- 4 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (279 opinii)
- 5 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (191 opinii)
- 6 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (63 opinie)
18 elektrycznych autobusów w Gdańsku. W przyszłym tygodniu zaczną wozić pasażerów
W przyszłym tygodniu na ulice Gdańska wyjedzie 18 nowych autobusów elektrycznych. Zanim to nastąpi nowy tabor zostanie zaprezentowany mieszkańcom podczas sobotniego pikniku komunikacyjnego na Targu Węglowym. Wstęp wolny.
To 10 standardowych autobusów i 8 przegubowych. Na jednym ładowaniu każdy z nich może pokonać dystans do 400 km. Ich paliwem będzie energia elektryczna, dlatego na terenie zajezdni powstało też 18 stanowisk z ładowarkami. Pojazdy mają być ładowane nocą, by w ciągu dnia obsługiwać kursy na poszczególnych liniach.
Poza "nietypowym paliwem" nowe autobusy wyróżniają się tapicerką z gdańskimi dźwigami stoczniowymi i nazwą miasta. Pojazdy są w pełni dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych (także osób niewidomych), posiadają klimatyzację, monitoring, ekrany ledowe, gniazda USB i defibrylatory AED. Każdy z pojazdów jest też wyposażony w system zliczający pasażerów.
W sobotę piknik komunikacyjny na Targu Węglowym
Nowe autobusy będzie można zobaczyć z zewnątrz i od środka, a także przejechać się nimi już w sobotę w godz. 11-16 na Targu Węglowym, gdzie odbędzie się piknik "Gramy w zielone". Wstęp wolny.
W programie m.in. Zielona Strefa Eko: eko warsztaty kreatywne, morze i las w słoiku, a także konkursy, gry, zabawy, malowanie twarzy, kolorowe warkoczyki, bańki mydlane, dmuchana zjeżdżalnia, plac zabaw z przeszkodami, i obowiązkowo - wata cukrowa i popcorn. Na każdego, kto "zagra w zielone" i będzie miał na sobie coś zielonego, czekać będzie miła, zielona niespodzianka.
Wiosną 2024 roku w Gdańsku pojawią się też autobusy wodorowe
To nie koniec inwestycji w nowoczesny tabor. W połowie września miasto podpisało 10-letnią umowę na dzierżawę 10 autobusów wodorowych, co będzie kosztować budżet miasta kolejne 172 mln zł.
Kolejny dzień elektryki stoją w zajezdni zamiast jeździć (25 opinii)
A co jeździ od rana do nocy? 17letnie Solarisy 12 z 2006 roku
A co jeździ od rana do nocy? 17letnie Solarisy 12 z 2006 roku
Miejsca
Opinie (322) ponad 20 zablokowanych
-
2023-10-05 15:07
Opinia wyróżniona
Super! (26)
Każdy ruch który ograniczy spaliny i smród w mieście jest na wagę złota.
Czekam niecierpliwie na 2026r. i podatek od starych aut spalinowych, może wreszcie będzie można oddychać w miastach.- 88 270
-
2023-10-06 12:00
pożary
A czekesz aż sie pierwszt zapali? To bedzie pożar ekologiczny?
- 1 1
-
2023-10-06 11:58
Oby tylko nikt nie usmażył się żywcem
Jak pierwszy się zacznie palić
- 1 1
-
2023-10-06 10:18
Tramwajowyuzłom truje berdziej niz autobusy spalinowe elektryczne autobusu przynajmniej sa bardziej energo oszczedne niz
autobusu przynajmniej sa bardziej energo oszczedne niz tramwaje .a w szcegulnosci te złom niemiecki tramwajowy pozera prad na potege
- 0 0
-
2023-10-06 09:16
Mózg ci wyprali skutecznie
- 0 0
-
2023-10-05 20:33
(2)
to wyłóż mi pieniądze na nowy samochód niskoemisyjny żebym mógł dojeżdżać normalnie do roboty
- 4 1
-
2023-10-05 20:49
(1)
Bierzesz swój stary rower MTB, zamawiasz zestaw do koneersji na elektryka plus baterie. Za 3tysie masz zeroemisyjny pojazd. Można jeździć cały rok jeśli zadbasz i wyczyścisz to co ważne po deszczu. Jak jest mróz to nie ma wiele do czyszczenia.
- 0 4
-
2023-10-06 08:06
I 2x dziennie mam go targać w dół i w górę na 3 piętro bez windy do ładowania w domu?
Nie dzięki.
- 2 0
-
2023-10-05 19:29
Nie eko
Jak przeanalizujecie jak powstają baterie i jak wygląda ich utylizacja to wcale nie jest eko. To jest jedynie moda, podobnie jak rozwiązania na wodór.
- 7 3
-
2023-10-05 18:00
(5)
A Energie z czego masz ? Wiesz co to węgiel ?
- 5 1
-
2023-10-06 08:17
Ja energię mam ze słońca (1)
- 1 1
-
2023-10-06 09:42
A w nocy jak odladasz tv albo zasilasz lodowke i inne rzeczy na prad?
- 1 0
-
2023-10-05 18:42
No dziś 100% z wiatru (2)
Węgiel odchodzi w niepamięć
- 1 12
-
2023-10-06 06:08
Marzenia.Zajrzyj do dzielnicy Nowy Port.Tu nie ma czym oddychać.Nawet powietrze zabrudzone zagranicznym miałem węglowym z hałd w porcie.
- 1 0
-
2023-10-05 19:23
Jak byś miał jeszcze magazyny to może i ten wiatr byłby ok, a tak cała produkcje se możesz wsadzić wiesz gdzie.
- 6 1
-
2023-10-05 17:07
Zapytajmy jaki naped ma ich klimatyzacja (2)
Coś czuję, że na silnik spalinowy...
- 10 3
-
2023-10-05 18:42
Pompa ciepła (1)
Mówi ci to coś?
- 1 9
-
2023-10-05 19:28
mówi, ale nie w pojazdach tylko obok domu z gleby niedouku
- 6 2
-
2023-10-05 16:49
Aparatczyk w akcji. Bez pozdrowień.
- 1 5
-
2023-10-05 16:27
Te wszystkie spaliny po prostu lądują w letnicy (4)
W formie dymu z węgla
- 9 3
-
2023-10-05 16:37
(3)
Wszystkie nie, dzisiaj sporo prądu z wiatru.
Ale masz rację, Polska musi odejść od węgla jak najszybciej- 5 8
-
2023-10-05 18:01
(1)
Polski na to nie stać a od unii żeś się odwrócił
- 2 4
-
2023-10-05 18:40
Nie stać nas dłużej trzymać się paliw kopalnianych
- 3 10
-
2023-10-05 18:00
tak Polska musi odejsc od wegla zeby donald i niemcy mogli korzystac do woli z czarnego zlota
- 6 13
-
2023-10-05 15:56
JaRo
Śmiało, wyprowadź się, Belgia, Holandia, tam masz czyste powietrze
- 20 4
-
2023-10-05 15:24
(1)
Czemu trujesz klimat korzystając z internetu i smartfona oraz laptopa i innych rozwiązań elektryczności? Hmmm
- 55 18
-
2023-10-06 09:18
Nasza elektronika degraduje środowiska na trzech kontynentach
Jeżeli ja umyję ręce to z całą pewnością nie pomoże to bezdomnemu.
- 3 1
Wszystkie opinie
-
2023-10-05 15:03
Hmm elektryczne zachwalane ale nikt nie mówi (29)
Skąd energia do nich ?
Brak możliwości utylizacji baterii...
Droga eksploatacja wymiany baterii
I wiele wiele innych spraw które nie są na korzystne by w to wszystko i inwestować
To samo dotyczy likwidacji aut spalinowych? Ktoś sobie wyobraża dziennie ładowanie 500 000 elektryków dziennie ? To nie realne. Są to wymaginowane fantazje zielonych- 76 23
-
2023-10-05 15:05
(17)
Masz jeszcze jakieś propagandowe bzdury lobby naftowego do kopiuj - wklej?
Brak możliwości utylizacji baterii? Błagam, nie rozmieszaj nas tu bardziej...- 12 16
-
2023-10-05 15:08
Może napisz jak produkuje cię te baterie ;) (15)
I jak tych surowców jest mało na ziemi by je produkować ...
- 15 9
-
2023-10-05 15:12
(14)
news z 14.09.2023:
"Największe złoża litu na świecie odkryto na granicy stanów Nevada i Oregon. Pierwiastka chemicznego ma być tak dużo, że Amerykanie będą w stanie zaspokoić rosnący popyt na ten materiał. Lit jest niezbędnym surowcem do produkcji baterii do samochodów elektrycznych."
a ropy jak wiadomo nigdy nie zabraknie, prawda?- 11 3
-
2023-10-05 15:30
Potrzeba około 430 litrów ropy do wyprodukowania jednej baterii samochodu elektrycznego (13)
No popatrz jaka ekologia ;)
- 9 9
-
2023-10-05 15:35
Bzdura
- 6 6
-
2023-10-05 15:38
Bzdura (11)
Jak się wpisze te 430 litrów w wyszukiwarkę, to wychodzi artykuł, że tyle spala jakaś konkretna maszyna do wydobycia rudy.
A więc nie do wyprodukowania tylko do wydobycia materiałów do produkcji.
A to, że teraz taka maszyna jest zasilana ropą nie znaczy że tak być musi.
A nawet przyjmijmy w najgorszym scenariuszu że tak jest - oszczędny diesel przejedzie na 430 litrach jakieś 10 tysięcy kilometrów.
Jakby nie liczyć bateria w samochodzie elektrycznym służy "odrobinę" dłużej.
Przestań uprawiać propagandę i manipulację.- 8 10
-
2023-10-05 15:49
I jeszcze warto dodać, że przecież wydobycie ropy do napędu samochodów spalinowych nie kosztuje nic energii, bo wieże wiertnicze rosną same i zasilane są pierdnięciami motyli.
- 10 4
-
2023-10-05 15:51
A produkcja prądu z węgla albo innych kopalniach źródeł (4)
Hahaha to już nie jest złe dla ładowania elektryka tylko trzeba pozyskiwać nie ekologicznie energię do aut ;)
Ps. A ile będzie potrzeba nowych stacji ładowania ? Z 500000 albo wiecej? Wyprodukują je z ekologicznego drewna ;) ? Sama ekologia.
Co to jest 430 litrów haha nic?
Może wspomnij o złomowisku aut elektrycznych ? Napisz że takie auta po wypadku są już nie naprawiane itd ...- 5 8
-
2023-10-05 15:57
(3)
Nie ma czegoś takiego jak złomowisko aut elektrycznych. Auto jak każde inne w zależności od uszkodzeń naprawia się lub nie. Wymyślanie takich bzdur musi być dla ciebie kamilku jak orgazm, co?
- 6 4
-
2023-10-05 16:01
(2)
On widać rzuca wszystkim co ma pod ręką, w nadziei, że coś się przyklei...
Mam nadzieję że ktoś mu za to płaci...
... bo alternatywą jest, że to naprawdę kompletny ignorant i fanatyk.- 5 2
-
2023-10-05 16:14
To wy się przyklejacie do asfaltu ;)
Widzę że tutaj kończy się dyskusja na argumenty i zaczyna ubliżanie aha ;) tak się kończy dyskusja z eko fanatykami.
- 5 4
-
2023-10-05 18:44
To jest fanatyk, płatny troll lub ignorant
Ostatnia opcja to kolo z głębokim autyzmem.
- 2 3
-
2023-10-05 16:21
Niech każdy jeździ czym chce!
Nikomu nic do tego!
To jest totalitaryzm by ludzi do czegoś zmuszać... kilka lat temu UE namawiała do przejścia na gaz i kuchenki elektryczne bo to eko a dziś już mają zakazać używania gazu!
Totalitaryzm postępuje w dodatku nie wie czego chce. Raz w lewo raz w prawo a później w lewo.- 6 5
-
2023-10-05 16:23
Na całą Europę przypada 3.2 miliona aut elektrycznych i hybrydowych (2)
A w Twojej szybko przechodzącej krainie chin jedynie 6 milionów!
Chiny widać nie chętnie chcą iść w tym kierunku jak widać ;)- 2 5
-
2023-10-05 16:28
(1)
6 milionów rocznie, dzbanie, i sam to wkleiłeś przed chwilą w poście obok.
38% wszystkich aut sprzedawanych w Chinach to elektryki.
Naprawdę już możesz przestać się ośmieszać.- 3 3
-
2023-10-05 18:11
Ty b....
Weź włącz ten mózg i zacznij logicznie myśleć ... w jakiej skali istnieją auta w ilości chin a ile w Europie hahah wtedy wyjdzie Ci współczynnik gdzie tych aut jest więcej ;) w Chinach joo buahahahaha
- 2 3
-
2023-10-05 16:36
no tak deb..lu 5 km kabelek z gniazdka pociągną
- 2 1
-
2023-10-05 16:35
a nie wiesz deb..lu co się robi ze starymi elektrośmieciami?Wywalają je na plaże somalii np te wasze zielone eko korporacje
- 3 3
-
2023-10-05 15:07
nierealne przy obecnej infrastrukturze i ogólnie poziomie technologii - ale razem z tymi planami idzie też nacisk na rozwój infrastruktury oraz technologii - więc no... powiedział bym raczej, że jest 'ambitne' i 'wymagające' ale nie, że jest nierealne
- 4 0
-
2023-10-05 15:14
No patrz cały świat skupuje zużyte baterie z samochodów i tworzy z nich powerbanki zasilające domy (2)
- 10 3
-
2023-10-05 16:40
(1)
wow serio i dziwnym trafem ten elekrozłom ląduje w Afryce
- 3 4
-
2023-10-05 16:58
A odróżniasz starego peceta od baterii z samochodu?
- 4 1
-
2023-10-05 15:19
Mrzonki eko terrorystyczne (5)
Powiedz jak chcecie zelektryfikować indie ? Albo 1.6 miliardowe Chiny ;) ?
Ba jak wam zależy na klimacie to nie korzystaj z internetu i urządzeń pochodzących z chin ;) żyj w lesie w namiocie i jedź mech- 3 10
-
2023-10-05 15:22
Kiepski wPIS
Przecież Chiny same się elektryfikują. I całkiem sprawnie im to idzie.
- 9 2
-
2023-10-05 15:23
Chiny? Szkoda, że nie masz pojęcia o czym piszesz : (3)
"Chiny biją rekordy w sprzedaży aut elektrycznych. Świat został w tyle.
W czerwcu zarejestrowano w tym kraju aż 713 932 nowych pojazdów typu plug-in (EV). To oznacza wzrost o 28 proc. rok do roku.
Jednocześnie rynek aut elektrycznych urósł tam do imponujących 38 proc. całej sprzedaży nowych samochodów. W Europie to 25 proc. a w USA jedynie 7 proc."- 7 3
-
2023-10-05 16:15
Hahhaa 1.6 miliarda ludzi i 700k aut ;) (1)
Czyli tam już aut nie produkują jak to aż taki wysoki wskaźnik produkcji?
Kopiuj wklej z forsal haha dobry jesteś
Chyba masz nieaktualne dane naucz się angielskiego
China is now the world leader in clean cars, producing around 6 million EVs and plug-in hybrids last year, or almost one in every three new cars sold domestically.- 1 7
-
2023-10-05 16:21
Ty nawet prostego zdania nie potrafić przeczytać ze zrozumieniem.
700k w czerwcu. W jednym miesiącu.
idź już stąd, bo naprawdę żal czytać te głupoty które wypisujesz.- 7 1
-
2023-10-06 04:32
dobrze byłoby znać podstawy skąd się biorą te wspaniałe statystyki.
Chiny w ogromnym stopniu dotują tę produkcję. Było już trochę materiałów w sieci o hałdach rowerów elektrycznych w Chinach, skuterów. Teraz doszły do tego elektryki na minuty. Produkują dla dotacji, co z tym będzie dalej już ich nie obchodzi.
- 0 2
-
2023-10-05 22:36
Głąbie
Baterii nie utylizujesz, bo podlega 98% recyklingowi i odzyskiwane są drogie pierwiastki do budowy nowych baterii
- 1 1
-
2023-10-05 15:04
Pseudo ekologia (7)
Ani one dobre, ani potrzebne.
Już autobusy niskoemisyjne na gaz są bardziej eko, ale za nie swoje można się bawić i eksperymentować na koszt mieszkańców.- 72 27
-
2023-10-05 15:22
Nie ma to jak wpuszczać w korki pojazd w którym przy każdym hamowaniu cała energia idzie w gwizdek... (2)
Silniki spalinowe nigdy nie nadawały się do używania w mieście i nigdy nie będą.
- 9 8
-
2023-10-05 15:46
Były od zawsze i będą (1)
- 6 7
-
2023-10-05 17:35
Były ale się nie nadawały
- 3 1
-
2023-10-05 15:23
Dlatego dobrą opcją są tramwaje a dla aglomeracji kolej miejska
Niestety jak na poziomie metropolii wyglądają tu inwestycje to każdy widzi.
- 4 1
-
2023-10-05 15:36
Więcej prądu (2)
To więcej spalonego węgla takie to eko ,zamieniamy tylko energię na welęgiel.
- 5 4
-
2023-10-05 15:59
OZE (1)
oze rośnie na potęgę, nic tego nie zatrzyma. Węgiel idzie w odstawkę, z każdym rokiem
- 5 4
-
2023-10-05 16:03
Dzisiaj na pomorzu 100% prądu z wiatru.
Do sprawdzenia na zielonegodziny kropka pl.- 3 4
-
2023-10-05 15:05
Dobre porównanie sami se zrobili: kupiono 18 elektrykow za 62 banki, a wypozyczono 10 wodorowych za 172!! (9)
Czemu Lisickim i tym Gait jeszcze nie zajęły się służby i prokuratura!
Przecież to rozbój w biały dzień nawet jak na naszą Sycylię...
Wynika z tego, że miasto mogło w kwocie wypożyczenia nabyć 54 nowe wozy na własność!!!- 75 4
-
2023-10-05 15:09
(2)
Lisciki, Zomkowski, Borawski, Dulkiewicz. Oni wszyscy powinni stracić stołki za to, co dzieje się z gdańską komunikacją.
- 20 2
-
2023-10-05 15:18
(1)
Stracić stołki czy może pod sąd prosto i do paki?
- 12 1
-
2023-10-06 04:47
po co się bawić w jakieś sądy? Jeszcze uniewinnią! Pod ścianę...
...albo rozrywanie rydwanem...
- 1 1
-
2023-10-05 15:10
(2)
wodorowe są razem z obsługą - drogo, ale przenosi ryzyko na inny podmiot. Trochę jak kredyt ze stałą stopą - jak go brałem to był 2x droższy do najtańszego ze zmiennym - ale już zmienne poszybowały to miałem 3x tańszy ;-)
tutaj jest podobnie - może wyjść, że taniej było kupić - a może być, że jednak taniej 'wypożyczyć'- 6 2
-
2023-10-05 15:17
(1)
Ale jaką "obsługą"? To już nie ma kto sprzątać, myć i tankować w tym upadłym przedsiębiorstwie? Mechaników też nie ma? A serwis załatwia gwarancja chyba? Poza tym, przy takiej gigantycznej kasie to można co 2 miesiące nowiutki autobus kupować, do eskploatacji lub na ew. części zamienne.
Za co dokładnie taka ciężka kasa co miesiąc?- 5 2
-
2023-10-05 21:55
To pytanie od samego początku jest pomijane milczeniem. Tak jak i plotki o tym, że od stycznia bilety po 10zł.
- 1 0
-
2023-10-05 15:16
Zwłaszcza wodorowce bo kosztują mniej od elektryków, a mają o wiele większą niezawodność i zasięg.
- 1 1
-
2023-10-06 10:19
zgadza sie ale to kolejny wałek władz Gdańska
- 1 0
-
2023-10-08 17:25
Wynajem
Wynajęli autobusy jak taxi, ani paliwo ani nic ich nie interesuje, za tą kwotę mają 10 lat jeździć, a te elektryki trzeba 10 lat ładować.
- 0 0
-
2023-10-05 15:05
400km dziennie dla autobusu komunikacji miejskiej to dużo ? (19)
- 22 3
-
2023-10-05 15:08
Na zmianę roboczą kierowcy wystarczy... :) (2)
- 4 0
-
2023-10-05 18:22
No jo ino jak przychodził drugi kierowca na drugą zmianę to odpalał wóz i wóz dalej zarabiał a tera trzeba wydać krocie na drugi wóz bo ten pierwszy rozładowany nie może zarabiać, musi stać. Ot ekonomja, utrzymanie dwóch droższych wozów lepsze niż utrzymanie jednego tańszego.
- 6 2
-
2023-10-05 20:28
To jest teoretyczny zasięg
W korku i w zimie będzie ze 150, więc - co już się dzieje - będą agregaty diesla na pętlach.
- 7 2
-
2023-10-05 15:08
(8)
Noo dużo. To kilkadziesiąt odcinków np Jana z Kolna-Chełm.
- 8 1
-
2023-10-05 15:16
Pamietaj o korkach, ogrzewaniu itd... (7)
- 7 4
-
2023-10-05 16:33
(6)
Akurat w korkach elektryk nie zużywa paliwa :)
- 5 6
-
2023-10-05 18:14
(4)
Łoborze, tak ci tvpis powiedzieli. Zacznij sam myśleć
- 1 4
-
2023-10-05 18:28
(3)
Wyjaśnij jak wyglądają obroty jałowe w dieslu a jak w elektryku :) Żadna tv nie jest do tego potrzebna. Próbujesz odwrócić kota ogonem jak ci brakuje argumentów i skończyła się logika :))))
- 3 1
-
2023-10-05 19:33
Wyjasnij jak dziala caly system w autobusie (2)
Bez prądu, bo ponoć jakaś stoi to nie zużywa :)
- 2 1
-
2023-10-05 20:53
(1)
No bo układ napędowy nie zużywa. Reszta idzie ze standardowego aku, który się ładuje w czasie jazdy. Reszta zużywa mały procent tego co ma bateria trakcyjna.
- 1 3
-
2023-10-05 22:01
To jednak zużywa
Czyli pośrednio stoi i przepala węgiel zużyty do ładowania. Super sprzęt. Turbo eko. Sama produkcja i jej slad węglowy jak i obecnie rozwiązania. Poza tym kto w UE dopuścił autobus bez rozwiązania na wypadek awarii?
- 0 1
-
2023-10-05 21:15
Bu hahah widzę kolejny odklejony
A światła,ogrzewanie,kasowniki,oświetlenie w środku. Klima to wtedy działa na co ?! Na prąd. Którego później zabraknie na dojechanie 400km
- 3 1
-
2023-10-05 15:25
Bardzo dużo (4)
W dzisiejszych korkach nie sposób przejechać autobusem miejskim 400 km dziennie.
- 9 0
-
2023-10-05 15:43
Autem spalinowym też nie (3)
Ale pamiętaj że auto spalinowe nie tylko liczą się km tylko Moto godziny!! Tak samo będzie w autobusie elektrycznym. W czasie jazdy odzyska trochę energii. Ale w korku dużo więcej straci. Plus ogrzewanie i klima latem
- 2 6
-
2023-10-05 16:25
Do ogrzewania mają Webasto (2)
Także nie zdziw się jak zimą autobus elektryczny będzie kopcić.
- 3 0
-
2023-10-05 17:22
(1)
Sprawne webasto nie kopci, nie zauważysz
- 3 0
-
2023-10-06 04:39
jasne. Sprawne webasto jest super eko. Odpalam se w pokoju przed snem.
Bo wiadomo, że nic tak dokładnie nie spala ropy jak Webasto. Zero emisji.
- 1 0
-
2023-10-05 19:36
Zależy jaka linia
Patrząc że ZTM robi coraz więcej linii turystycznych typu 115,120,199 itd to taki autobus nie przejedzie - nawet jak km się zgadzają, to zużycie prądu rośnie podczas jazdy z klima, warunkach pogodowych czy jazdy pod górę np. Jaśkowa dolina
- 2 1
-
2023-10-06 13:10
Dzienny przebieg
Pytasz czy 400km/dobę to dużo ? Wystarczy przeliczyć średnią prędkość pewnie ok. 20- 30km/godz i masz odpowiedź.
- 0 0
-
2023-10-05 15:06
(1)
Czyli trzeba będzie wycofać te pieniądze m.in z biletów. Autobusy super. Szkoda tylko,że lata temu nie myślano przyszłościowo i nie robiono szerzej pod buspas w wielu miejsciach. Jak np Trakt. Małomiejską inaczej zagospodarować bliżej Oruni górnej... Szkoda,że tramwaju nie puszczono w stroną obwodnicy od Chełmu... Można było "łapać punkty" u mieszkaców już od dawna. Tymbardziej,że cyklicznie srowadzałasię tu duża część Mazur czy Kujaw... No,ale jak sie mysli du.. to czego oczekiwać? Festyn by pokazać autobusy? Ludzie! To powinno niezauwazenie wejść w życie np w poniedziałek rano i już. Kropka.
- 21 6
-
2023-10-05 15:10
Ale że w Gdańsku bez festynu za kilkaset tysięcy i zdjęcia uśmiechniętej pani prezydent? Niewykonalne.
- 3 2
-
2023-10-05 15:06
(1)
Brzydziej się ich już chyba nie dało pomalować. Z nowoczesnego wyglądu wnętrza egzemplarza testowego też stosunkowo niewiele pozostało.
- 10 8
-
2023-10-05 16:42
trzeba dać zarobić swoim
- 0 0
-
2023-10-05 15:07
Błedny krótki tytuł na froncie.. (1)
18 autobusy ??? Co to jest?
- 12 0
-
2023-10-05 18:11
18 elektryczne autobusy = 54 spalinowe autobusy. W Warszawie eksploatacja elektrycznych autobusów jest droższa od spalinowych a za niedługa będą potrzebować wymiany baterii bo maleje zasięg. Może wtedy zmienią przewoźnika ale gdzie ta ekologia i ekonomia??? Bilety muszą pidrożeć...
- 2 2
-
2023-10-05 15:07
Opinia wyróżniona
Super! (26)
Każdy ruch który ograniczy spaliny i smród w mieście jest na wagę złota.
Czekam niecierpliwie na 2026r. i podatek od starych aut spalinowych, może wreszcie będzie można oddychać w miastach.- 88 270
-
2023-10-05 15:24
(1)
Czemu trujesz klimat korzystając z internetu i smartfona oraz laptopa i innych rozwiązań elektryczności? Hmmm
- 55 18
-
2023-10-06 09:18
Nasza elektronika degraduje środowiska na trzech kontynentach
Jeżeli ja umyję ręce to z całą pewnością nie pomoże to bezdomnemu.
- 3 1
-
2023-10-05 15:56
JaRo
Śmiało, wyprowadź się, Belgia, Holandia, tam masz czyste powietrze
- 20 4
-
2023-10-05 16:27
Te wszystkie spaliny po prostu lądują w letnicy (4)
W formie dymu z węgla
- 9 3
-
2023-10-05 16:37
(3)
Wszystkie nie, dzisiaj sporo prądu z wiatru.
Ale masz rację, Polska musi odejść od węgla jak najszybciej- 5 8
-
2023-10-05 18:00
tak Polska musi odejsc od wegla zeby donald i niemcy mogli korzystac do woli z czarnego zlota
- 6 13
-
2023-10-05 18:01
(1)
Polski na to nie stać a od unii żeś się odwrócił
- 2 4
-
2023-10-05 18:40
Nie stać nas dłużej trzymać się paliw kopalnianych
- 3 10
-
2023-10-05 16:49
Aparatczyk w akcji. Bez pozdrowień.
- 1 5
-
2023-10-05 17:07
Zapytajmy jaki naped ma ich klimatyzacja (2)
Coś czuję, że na silnik spalinowy...
- 10 3
-
2023-10-05 18:42
Pompa ciepła (1)
Mówi ci to coś?
- 1 9
-
2023-10-05 19:28
mówi, ale nie w pojazdach tylko obok domu z gleby niedouku
- 6 2
-
2023-10-05 18:00
(5)
A Energie z czego masz ? Wiesz co to węgiel ?
- 5 1
-
2023-10-05 18:42
No dziś 100% z wiatru (2)
Węgiel odchodzi w niepamięć
- 1 12
-
2023-10-05 19:23
Jak byś miał jeszcze magazyny to może i ten wiatr byłby ok, a tak cała produkcje se możesz wsadzić wiesz gdzie.
- 6 1
-
2023-10-06 06:08
Marzenia.Zajrzyj do dzielnicy Nowy Port.Tu nie ma czym oddychać.Nawet powietrze zabrudzone zagranicznym miałem węglowym z hałd w porcie.
- 1 0
-
2023-10-06 08:17
Ja energię mam ze słońca (1)
- 1 1
-
2023-10-06 09:42
A w nocy jak odladasz tv albo zasilasz lodowke i inne rzeczy na prad?
- 1 0
-
2023-10-05 19:29
Nie eko
Jak przeanalizujecie jak powstają baterie i jak wygląda ich utylizacja to wcale nie jest eko. To jest jedynie moda, podobnie jak rozwiązania na wodór.
- 7 3
-
2023-10-05 20:33
(2)
to wyłóż mi pieniądze na nowy samochód niskoemisyjny żebym mógł dojeżdżać normalnie do roboty
- 4 1
-
2023-10-05 20:49
(1)
Bierzesz swój stary rower MTB, zamawiasz zestaw do koneersji na elektryka plus baterie. Za 3tysie masz zeroemisyjny pojazd. Można jeździć cały rok jeśli zadbasz i wyczyścisz to co ważne po deszczu. Jak jest mróz to nie ma wiele do czyszczenia.
- 0 4
-
2023-10-06 08:06
I 2x dziennie mam go targać w dół i w górę na 3 piętro bez windy do ładowania w domu?
Nie dzięki.
- 2 0
-
2023-10-06 09:16
Mózg ci wyprali skutecznie
- 0 0
-
2023-10-06 10:18
Tramwajowyuzłom truje berdziej niz autobusy spalinowe elektryczne autobusu przynajmniej sa bardziej energo oszczedne niz
autobusu przynajmniej sa bardziej energo oszczedne niz tramwaje .a w szcegulnosci te złom niemiecki tramwajowy pozera prad na potege
- 0 0
-
2023-10-06 11:58
Oby tylko nikt nie usmażył się żywcem
Jak pierwszy się zacznie palić
- 1 1
-
2023-10-06 12:00
pożary
A czekesz aż sie pierwszt zapali? To bedzie pożar ekologiczny?
- 1 1
-
2023-10-05 15:07
co to znaczy dbać o klimat w ankiecie? (4)
przecież klimat poradzi sobie bez naszego udziału, zawsze jakiś będzie
- 32 4
-
2023-10-05 15:09
zabawy na kredyt pod pozorem ekologii (prąd z węgla)
potem będzie placz, gdy przyjdzie zapłacić lichwiarskie procenty od tych pożyczek
- 9 4
-
2023-10-05 15:25
(2)
Na czymś trzeba robić kasę ;)
W latach 90 straszyli ludzi dziurą ozonową a w programach mówili by zlikwidować dezodoranty i wskazywali na szkodliwość lodówek ;) teraz mają nowe eko strachy dla naiwnych- 6 3
-
2023-10-05 16:05
(1)
Bełkot i kłamstwa.
Jak wszystkie pozostałe twoje komentarze pod tym artykułem.- 1 6
-
2023-10-05 16:45
oczywiście deb..lu dziura ozonowa zniknęła po wymianie czynników chłodzących na takie które były odpowiednie i odpowiedni ludzie na tym, zarobili
- 2 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.