• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

212 mln zł za 4-letni kontrakt z SKM

Michał Brancewicz
19 grudnia 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
Za wożenie pasażerów przez kolejne cztery lata SKM zainkasuje 212,5 mln zł Za wożenie pasażerów przez kolejne cztery lata SKM zainkasuje 212,5 mln zł

Na 212,5 mln zł wyceniona została usługa Szybkiej Kolei Miejskiej dotycząca przewozu pasażerów przez najbliższe trzy lata po linii SKM i cztery lata po linii PKM. Według urzędu marszałkowskiego twarde negocjacje pozwoliły zaoszczędzić ok. 10 mln zł. Rozmowy ze spółką Przewozy Regionalne na część połączeń na PKM wciąż trwają.



Jak oceniasz poziom usług oferowanych przez SKM?

Pierwszy raz od 2015 roku kontrakt został podpisany na dłużej niż rok, z podziałem na odcinki:

  • Tczew - Gdańsk - Wejherowo/Lębork (bez Pruszcza i Tczewa) na okres trzech lat (9.12.2018 - 11.12.2021)
  • Gdańsk - Gdańsk Port Lotniczy - Gdynia na okres czterech lat (9.12.2018 - 10.12.2022)
  • Kościerzyna - Gdańsk na okres czterech lat 9.12.2018 - 10.12.2022
  • Kartuzy - Gdańsk na okres czterech lat 9.12.2018 - 10.12.2022
  • Kościerzyna - Gdynia na okres czterech lat 9.12.2018 - 10.12.2022


Za ich obsługę Szybka Kolej Miejska otrzyma 212,5 mln zł. W pierwszym roku (od grudnia 2018 do grudnia 2019) będzie to ok. 54 mln zł. Warto w tym miejscu wspomnieć, że kontrakt, który się niedawno zakończył (grudzień 2017 - grudzień 2018) opiewał na 51,25 mln zł.

Władze urzędu marszałkowskiego uważają, że negocjacje były udane.

- Udało się nam uzyskać cenę korzystniejszą o ok. 10 mln zł od pierwotnej oferty, zaś umowa czteroletnia gwarantuje pasażerom stabilność usług - mówi wicemarszałek Ryszard Świlski.

Wciąż trwają rozmowy dotyczące umowy ze spółką Przewozy Regionalne. Przypomnijmy, że od grudnia tego roku PR przejęły ok. 30 proc. połączeń na linii PKM zarówno na odcinku aglomeracyjnym, jak trasach do Kościerzyny i Kartuz.

To spowodowało duże zamieszanie wokół rozkładów jazdy oraz doprowadziło do likwidacji biletów kwartalnych.

Warto również wspomnieć, że Urząd Marszałkowski przymierza się, by od 2021 roku podpisać kolejny kontrakt na obsługę linii SKM aż na 15 lat.

Opinie (202) 3 zablokowane

  • No to zakładam teraz nowy tabor - SKM zawsze mówiła, że potrzebuje kontraktu na kilka lat

    aby móc pozyskać finansowanie na wymianę całego taboru. Czekamy na nowe składy! To może w końcu wsiądę do SKM z ciekawości. Bo do tej pory w 90% to syf i mogiła. Nie jeżdzę już od kilku lat - wolę autem, taxi i uberem... A szkoda, bo idea transportu publicznego mi bardzo leży. Ale na jakimś poziomie.

    • 15 5

  • Tak naprawdę nie wiadomo

    czy to drogo, czy tanio.
    Skoro nie ma konkurencji.

    • 18 0

  • Rozumiem że wpisano liczbę połączeń opóźnionych sztywną tak aby można co miesiąc karać SKM za kilkadziesiąt tysięcy?

    • 9 3

  • Tczew - Gdańsk - Wejherowo/Lębork (bez Pruszcza i Tczewa) (4)

    Malarzowi też pewnie zlecają pomalowanie pokoju ale bez scian

    • 12 0

    • Dlaczego ? (3)

      Dlaczego te miasta zostały wyłączone ?

      • 1 0

      • Bo nie ma już gdzie wcisnąć pociągów na linii (1)

        • 1 2

        • Taki badziew to tylko łosie jak ty łykają

          Z Gdańska pociągi na Tczew można wyprawiać nawet co 2,5 minuty; jak się będzie chciało, to się wciśnie. A w razie czego - nikt masy o 15 po południu PLK trasować nie każe.

          • 0 0

      • Jeszcze tego brakowało aby zepsuty złom SKM blokował tory w Świat.
        Niech sobie blokuje różne Zaspy czy Wyścigi...

        • 0 1

  • Spóźniona Kpina Miejską.

    • 16 1

  • W kontrakcie oczywiście nie ma nic na temat wspólnego biletu (3)

    Bo że zlikwidowali kwartalne to nie wspomne

    • 24 3

    • Zlikwidowali bo kupowało je 0,06% pasażerów (2)

      • 2 3

      • którzy jeżdżą codziennie (1)

        realizując ok. 15% przewozów.

        • 2 0

        • można by też bredzić, że wspólny bilet kupuje 0% mieszkańców, więc jest niepotrzebny

          tylko prokuratorzy i sądy, bo inaczej już tylko ruska inwazja, albo rewolucja z wieszaniem na drzewach może coś zmienić

          • 2 0

  • I mamy kolejną awarie - zanik zasilania :)

    • 10 3

  • Fatalna wiadomość - tylko Koleje Pomorskie (3)

    własna spółka Urzędu Marszałkowskiego Woj. Pomorskiego.
    Wystarczy spojrzeć jak funkcjonują i wyglądają np Koleje Dolnośląskie.
    Współpraca z PKP (SKM) to nieefektywność, nieatrakcyjność, niekonkurencyjność, drożyzna, standard PRL i generalnie skansen. Konserwa na kolejne 4 lata.

    • 21 6

    • do precz z komuną (2)

      wpisem ukazujesz, jaką posiadasz wiedze na temat kolejnictwa oraz ekonomii.
      Koleje Pomorskie= wyprowadzenie pieniędzy z budżetu Państwa. Czyli stracimy MY.

      • 1 3

      • My znaczy biurwy z Gdyni i PKP

        • 5 0

      • My mieszkańcy to przede wszystkim budżet samorządu

        Skarb państwa tylko pasie brzuchy prezesom z nadanis PiS. To spółka PKP czyli skarb państwa chce żeby marszałek ufundował jej nowe pociągi z budżetu województwa czyli z naszej kasy...

        • 1 1

  • w ankiecie brakuje opcji

    "wolałbym osłem jeździć do pracy, ale nie mam gdzie osła trzymać"

    • 20 2

  • To nie są pieniądze (1)

    Skoro Polska zobowiązała się płacić na żydowskie cmentarze 100 mln rocznie a na emerytury dla Żydów w Izraelu kilka razy tyle

    • 10 6

    • Polska czyli jak rozumiem - rząd

      Czyli PiS

      • 3 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane