• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

30 tygodni remontu zamiast 14. We wtorek otwarcie wiaduktu w Brzeźnie

MKo
24 kwietnia 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (138)
  • We wtorek po odbiorach końcowych wiadukt ma zostać udostępniony kierowcom. Jego remont trwał od końca września.
  • Remont wiaduktu kosztował 5 mln zł.
  • Opóźnienia tłumaczono m.in. brakiem masy bitumicznej.
  • Wiadukt łączy Brzeźno z Nowym Portem i Letnicą.
  • Nowa nawierzchnia pojawiła się tylko od strony Brzeźna. Od strony Nowego Portu nowa droga rowerowa kończy się. Podobnie jak nawierzchnia na jezdni.
  • W ramach inwestycji powstały też wąskie schody techniczne, które pierwotnie miały być odgrodzone barierką.

Miał potrwać 14 tygodni a ciągnął się przez 30 - remont wiaduktu drogowego na ul. KrasickiegoMapka wreszcie dobiega końca. We wtorek na wyremontowanym obiekcie ma się odbyć odbiór końcowy, po południu mają nim pojechać pierwsi kierowcy. Miasto za modernizację wysłużonego obiektu zapłaciło gdyńskiej firmie MTM 5 mln zł.



Jak oceniasz realizację remontu wiaduktu?

Saga z remontem niepozornego, ale kluczowego z punktu widzenia komunikacji w pasie nadmorskim wiaduktu, wreszcie dobiega końca.

Tym samym modernizacja przeprawy łączącej Brzeźno z Letnicą i Nowym Portem wpisała się na krótką listę inwestycji, których realizacja ciągnęła się niemal w nieskończoność.

Obok można wymienić opóźniony remont ulic i torowiska tramwajowego na Stogach czy niekończącą się opowieść o oddaniu do użytku budynku Kunsztu Wodnego.


We wtorek otwarcie



Wszystko wskazuje na to, że we wtorek z wiaduktu na Krasickiego będą mogli skorzystać pierwsi kierowcy.

- Odbiór końcowy planowany jest we wtorek, 25 kwietnia. Po jego zakończeniu, w drugiej części dnia wiadukt będzie przejezdny - zapowiada Aneta Niezgoda z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska. - W ramach inwestycji wykonano nową konstrukcję pod istniejącą sieć uzbrojenia terenu i wymieniono dylatacje. Prace objęły także wzmocnienie filarów wiaduktu, wykonanie nowej izolacji i nawierzchni jezdni, chodnika i ciągu pieszo-rowerowego.
Pierwotnie remont miał potrwać 14 tygodni i zakończyć się przed końcem 2022 roku. Termin kilkukrotnie przekładano m.in. tłumacząc to warunkami pogodowymi i brakiem masy bitumicznej. Ostatecznie remont ciągnął się przez 30 tygodni i kosztował 5 mln zł.

Suma ta nie została pomniejszona o ewentualne kary nałożone na wykonawcę, ze względu na podpisanie aneksu, w którym miasto uznało obiektywne przyczyny opóźnienia, o czym informowaliśmy jako pierwsi już w połowie marca.

Otwarcie wiaduktu ma nastąpić we wtorek po południu. Otwarcie wiaduktu ma nastąpić we wtorek po południu.

Autobusy i tramwaje wracają na stałe trasy



Otwarcie wiaduktu oznacza też zmiany w komunikacji miejskiej. Od środy, 26 kwietnia obowiązywać będą zmiany w funkcjonowaniu linii tramwajowych 2, 3, 4, 6, 8, 9, 10, 11 i 12 oraz autobusowej 148. W nocy ze środy na czwartek zmiany nastąpią również na liniach N2 i N6.

Rozkłady jazdy ZTM Gdańsk



Przede wszystkim nastąpi przywrócenie stałej trasy linii tramwajowej nr 3 do Brzeźna. Na swoją stałą trasę wrócą też autobusy linii 148, które w czasie remontu kursowały tylko do ul. PCK w Brzeźnie. Teraz znów będą kursować do pętli przy Szańcu Zachodnim.

W związku z otwarciem wiaduktu autobusy linii 148 znów będą zaczynać i kończyć kursowanie na pętli przy Szańcu Zachodnim. W związku z otwarciem wiaduktu autobusy linii 148 znów będą zaczynać i kończyć kursowanie na pętli przy Szańcu Zachodnim.
19:02 26 KWIETNIA 23

Piękny przejazd z Brzeźna do Nowego Portu (10 opinii)

Wyremontowaną drogą,przez most bez żadnych utrudnień.
Wyremontowaną drogą,przez most bez żadnych utrudnień.
MKo

Miejsca

Opinie (138) 10 zablokowanych

  • Cóż, to pierwsza i niestety nie ostatnia taka inwesetycja - wydawałoby się bez końca....

    A prtoblem tkwi w kasie i czasie. Zaczyna sie od przetrgu na dokumentację. Liczy się kasa i czas. Obydwa czynniki tak krótkie że właściwie nierealizowalne fizycznie... A w końcu jakaś firma podejmuje ryzyko (mając dużo wlaściwych układów w urzędach i liczy, że instytucje zachowają sie zdodnie z terminami urzędowymi). W praktyce kończxy się tym, żę porfojektant ma na właściwe zaprojektowanie jeden-dwa, kiedy rzetelna praca uwględniająca wszystkie rzeczywiste zagadnienia związanie z projektowaniem zamuje dw-trzy miesiące. Efekt? Powstaje projekt formalnie poprawny, bez jakichkolwiek błędów projektowych, tyle że trakcie budowy okazuje się być nierealizowalny - z przyczyn, których farmalnie i zgodnie z prawem nie sposób było przewidzieć. Piszę dokładnie: formalnie i zgodnie z prawem !! Oznacza to , tłumcząc na nasze, że gdyby cena i termin wykonania dokumentacji były dynamiczne (kontrolowane i weryfikowane przez zleceniodawcę - tutaj DRMG) to kaso-przestrzeń projektowania byłaby większa, ale w zamian mielbyśmy zarówno koszty jaki termin wykonania zdecydownie bardziej stablilny i sumaryczne koszty (uzwględniając straty wynikające z opóźnienia inwestycji) byłyby mniejsze. I tak na koniec - sytuacja w tej materii jest niezmienna od czasów jeszcze PRL, a kolejne poprawki prawa budowlanego i dotyczącego gospodarowniu mieniem publicznym teoretycznie mające przeciwdziałać nepotyzmowi i kumoterstwu tylko pogarszają sytuację.

    • 3 1

  • MTM - wszystko jasne :) wszystkie budowy grubo po terminie. Nie wiem jak to się dzieje ale jak oni dostają te zlecenia. Ta firma nadaje się do malowania pasow na jezdni a nie grubych remontów czy przebudów.

    • 5 0

  • Pofałdowana nawierzchnia na ścieżce rowerowej/chodniku

    Niestety powierzchnia jest pofałdowana - spora niedoróbka - mam nadzieję ze przy odbiorze zwrócą na to uwagę i wykonawca to poprawi.

    • 4 1

  • Połowiczny sukces

    Otwarcie we wtorek, a w środę rozpiszą nowy przetarg na wymianę nawierzchni mostu od strony Nowego Portu. Bezsens goni bezsens.

    • 6 0

  • ale sensacja. prasa nowojorska juz o tym pisala!!!

    • 3 0

  • Ten remont i ta szeryf Dulkiewicz, to jeden wielki żart!

    • 3 1

  • można ?

    We wtorek na wyremontowanym obiekcie ma się odbyć odbiór końcowy, po południu mają nim pojechać pierwsi kierowcy.

    to dlaczego na Nowej Warszawskiej od odbioru końcowego do ruchu tramwajów trzeba było 3 miesiecy

    • 0 0

  • To ta sama firma

    Co remontuje ul chwaszczynska w Gdyni, nie mieści się w głowie ze ta firma jeszcze istnieje

    • 4 0

  • jak z bicza strzelił

    w Gdańsku potrafią, a nie czekaj wróć....

    • 2 0

  • Nic nie robili tam (1)

    Przejeżdżałem wielokrotnie tamtędy i zazwyczaj robotnicy albo stali albo siedzieli i nic nie robili więc to cud że w ogóle skończyli

    • 5 0

    • papierosy

      i tylko niedopałki porozrzucane.

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane