• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

3,2 mln zł na nowe przejście na granicy Zaspy i Wrzeszcza

Maciej Korolczuk
10 kwietnia 2024, godz. 12:45 
Opinie (291)
Najnowszy artykuł na ten temat Tu strach o zawieszenie samochodu. Będzie remont
Budowa naziemnego przejścia potrwa pół roku. Budowa naziemnego przejścia potrwa pół roku.

3,2 mln zł będzie kosztować budowa nowego przejścia dla pieszych przez al. RzeczypospolitejMapka w Gdańsku. Miasto podpisało już umowę z wykonawcą, który na budowę będzie miał sześć miesięcy. Zanim jednak ruszą prace budowlane, trzeba opracować projekt tymczasowej organizacji ruchu.



Mając do wyboru naziemne przejście i tunel, częściej wybieram:

Nowe przejście na granicy Wrzeszcza i Zaspy umożliwi pieszym swobodne poruszanie się w obrębie przystanków tramwajowych bez konieczności korzystania z niewygodnego i trudno dostępnego dla wielu tunelu.

Oprócz samej zebry, na której ruch będzie regulować sygnalizacja świetlna, powstaną też przejazdy rowerowe przez torowisko i nowe oświetlenie. Teren objęty inwestycją zostanie odwodniony, a wokół pojawią się nowe nasadzenia.


Nowe przejście będzie kosztować 3,2 mln zł. Nowe przejście będzie kosztować 3,2 mln zł.
Budowa przejścia potrwa sześć miesięcy, prawdopodobnie więc pierwsi piesi skorzystają z niego jesienią. Zanim wykonawca, którym została spółka Grupa Flize Gres z miejscowości Prokowo (woj. pomorskie) przystąpi do budowy, musi opracować projekt tymczasowej organizacji ruchu.

Wówczas poznamy harmonogram prac i związane z nimi utrudnienia.

Koszt robót wyceniono na 3,2 mln zł.


W przyszłości duże zmiany na al. Rzeczypospolitej



Nowe przejście to część większych zmian, jakie w najbliższych latach mają zostać wprowadzone na al. Rzeczypospolitej. Docelowo urzędnicy chcą, aby powstało tam aż pięć naziemnych przejść. Poza skrzyżowaniem przy Galerii Zaspa naziemna zebra ułatwi poruszanie się pieszym i rowerzystom na wysokości ul. Żwirki i Wigury oraz ul. Startowej.

Dwa przejścia planowane są też po wyburzeniu kładki dla pieszych nad al. Jana Pawła II i budowie nowych kładek w poziomie jezdni.

Futurystyczny projekt nowych kładek na Zaspie Futurystyczny projekt nowych kładek na Zaspie

Poza samymi przejściami, które w naturalny sposób uspokoją ruch na al. Rzeczypospolitej, urzędnicy chcieliby tam też docelowo zmniejszyć maksymalną dopuszczalną prędkość i dostosować ją do obowiązujących warunków jazdy na przedłużeniu alei, a więc ul. Chłopskiej i al. Legionów, gdzie nie łamiąc przepisów, możemy jechać maksymalnie 50 km/h.

To pierwsze z pięciu planowanych przejść na al. Rzeczypospolitej. To pierwsze z pięciu planowanych przejść na al. Rzeczypospolitej.

Miejsca

Opinie (291) 5 zablokowanych

  • Jakos ci co lansują te przejścia zapominają że trzeba podokladać zmiany świateł dla pieszych w całym cyklu

    I w ten sposób cały cykl świateł trwa dłużej. Jak mam perspektywe albo sterczeć i czekać na zielone albo przejśc przez tunel to wybiorę to drugie. Tym bardziej że pewnie światła będa trwać krótko że trzeba gnać kłusem przez pasy. A w ogóle pewnie da się przejśc tylko do środkowej wysepki a potem czekanie kolejne dwie minuty. I to już urzędnikom i aktywistom miejskim nie bedzie przeszkadzać, pieniądze wydane, nagrody rozdane

    • 4 2

  • W pl musi być na grubo.

    • 0 1

  • Budujemy przejścia, dziur nie łatamy...

    Niedługo nie będą potrzebne żadne dodatkowe przejścia, bo tak dziurawymi ulicami nie będzie w ogóle dało się jeździć samochodem.

    • 6 2

  • skoro przejście naziemne to likwidacja podziemnego

    po co wyrzucać kasę na utrzymywanie dwóch możliwości skoro z powodzeniem wystarczy jedna? W ten sposób zaoszczędzi się kasę na realizację innych pomysłów

    • 1 4

  • Brawo

    Kolejne przejście. Trzeba mieć coś z głową żeby wszędzie po kolei obok tuneli robić przejścia naziemne. Wystarczyły by sprawne windy dla inwalidów i mam z wózkami a innym tak ciężko zejść kilka schodów masakra jakaś. Nie dość że kupa kasy idzie w piach to jeszcze miasto całe zakorkowane. Tak to jest jak miastem rządzi.... A ugryzę się w język

    • 8 3

  • bo ciężko iść schodami... to rozwalmy cały ruch samochodowy...

    • 8 2

  • Pod rozwagę

    A może łatwiej i taniej by było przebudować zejścia z przystanków tramwajowych, zmniejszyć kąt nachylenia schodów wydłużając je? Budowanie kolejnych przejść naziemnych spowoduje mniejszą przepustowość al. Rzeczypospolitej, większe korki itp. Codzienny dojazd do i z pracy wydłuży się o kolejne 15 minut. Pamiętajmy że ta ulica jest dojazdem do trzech dzielnic: Zaspy, Przymorza i Żabianki.

    • 7 2

  • Oczywicie budowa przejcia nie obejmuje wymiany nawierzchni jezdni na skrzyzowaniu. A stan tej krzyzowki wola o pomste do nieba!

    • 7 0

  • W ankiecie jak zawsze biora u udział ci co tyłko do blachosmroda nie odrywaja

    • 3 6

  • Będzie ze złota

    Kraść to potrafią bez krzty wstydu

    • 7 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane