- 1 Długie Ogrody: ogłoszono konkurs na zmianę (165 opinii)
- 2 Złe parkowanie nie pozwoliło posprzątać ulic (138 opinii)
- 3 Bursztynowy Ołtarz z nowymi elementami (183 opinie)
- 4 Prokuratura już nie chce ścigać Nergala (313 opinii)
- 5 Czemu śmieci rozsypano obok śmieciarki? (55 opinii)
- 6 Jarmark św. Dominika startuje w sobotę (171 opinii)
3,2 mln zł na nowe przejście na granicy Zaspy i Wrzeszcza
3,2 mln zł będzie kosztować budowa nowego przejścia dla pieszych przez al. Rzeczypospolitej w Gdańsku. Miasto podpisało już umowę z wykonawcą, który na budowę będzie miał sześć miesięcy. Zanim jednak ruszą prace budowlane, trzeba opracować projekt tymczasowej organizacji ruchu.
Oprócz samej zebry, na której ruch będzie regulować sygnalizacja świetlna, powstaną też przejazdy rowerowe przez torowisko i nowe oświetlenie. Teren objęty inwestycją zostanie odwodniony, a wokół pojawią się nowe nasadzenia.
Budowa przejścia potrwa sześć miesięcy, prawdopodobnie więc pierwsi piesi skorzystają z niego jesienią. Zanim wykonawca, którym została spółka Grupa Flize Gres z miejscowości Prokowo (woj. pomorskie) przystąpi do budowy, musi opracować projekt tymczasowej organizacji ruchu.
Wówczas poznamy harmonogram prac i związane z nimi utrudnienia.
Koszt robót wyceniono na 3,2 mln zł.
W przyszłości duże zmiany na al. Rzeczypospolitej
Nowe przejście to część większych zmian, jakie w najbliższych latach mają zostać wprowadzone na al. Rzeczypospolitej. Docelowo urzędnicy chcą, aby powstało tam aż pięć naziemnych przejść. Poza skrzyżowaniem przy Galerii Zaspa naziemna zebra ułatwi poruszanie się pieszym i rowerzystom na wysokości ul. Żwirki i Wigury oraz ul. Startowej.
Dwa przejścia planowane są też po wyburzeniu kładki dla pieszych nad al. Jana Pawła II i budowie nowych kładek w poziomie jezdni.
![Futurystyczny projekt nowych kładek na Zaspie](https://s-trojmiasto.pl/zdj/c/n/2/3152/150x100/3152308__kr.webp)
Poza samymi przejściami, które w naturalny sposób uspokoją ruch na al. Rzeczypospolitej, urzędnicy chcieliby tam też docelowo zmniejszyć maksymalną dopuszczalną prędkość i dostosować ją do obowiązujących warunków jazdy na przedłużeniu alei, a więc ul. Chłopskiej i al. Legionów, gdzie nie łamiąc przepisów, możemy jechać maksymalnie 50 km/h.
Miejsca
Opinie (291) 5 zablokowanych
-
2024-04-10 15:07
Jakos ci co lansują te przejścia zapominają że trzeba podokladać zmiany świateł dla pieszych w całym cyklu
I w ten sposób cały cykl świateł trwa dłużej. Jak mam perspektywe albo sterczeć i czekać na zielone albo przejśc przez tunel to wybiorę to drugie. Tym bardziej że pewnie światła będa trwać krótko że trzeba gnać kłusem przez pasy. A w ogóle pewnie da się przejśc tylko do środkowej wysepki a potem czekanie kolejne dwie minuty. I to już urzędnikom i aktywistom miejskim nie bedzie przeszkadzać, pieniądze wydane, nagrody rozdane
- 4 2
-
2024-04-10 15:12
W pl musi być na grubo.
- 0 1
-
2024-04-10 15:13
Budujemy przejścia, dziur nie łatamy...
Niedługo nie będą potrzebne żadne dodatkowe przejścia, bo tak dziurawymi ulicami nie będzie w ogóle dało się jeździć samochodem.
- 6 2
-
2024-04-10 15:40
skoro przejście naziemne to likwidacja podziemnego
po co wyrzucać kasę na utrzymywanie dwóch możliwości skoro z powodzeniem wystarczy jedna? W ten sposób zaoszczędzi się kasę na realizację innych pomysłów
- 1 4
-
2024-04-10 15:41
Brawo
Kolejne przejście. Trzeba mieć coś z głową żeby wszędzie po kolei obok tuneli robić przejścia naziemne. Wystarczyły by sprawne windy dla inwalidów i mam z wózkami a innym tak ciężko zejść kilka schodów masakra jakaś. Nie dość że kupa kasy idzie w piach to jeszcze miasto całe zakorkowane. Tak to jest jak miastem rządzi.... A ugryzę się w język
- 8 3
-
2024-04-10 15:42
bo ciężko iść schodami... to rozwalmy cały ruch samochodowy...
- 8 2
-
2024-04-10 15:50
Pod rozwagę
A może łatwiej i taniej by było przebudować zejścia z przystanków tramwajowych, zmniejszyć kąt nachylenia schodów wydłużając je? Budowanie kolejnych przejść naziemnych spowoduje mniejszą przepustowość al. Rzeczypospolitej, większe korki itp. Codzienny dojazd do i z pracy wydłuży się o kolejne 15 minut. Pamiętajmy że ta ulica jest dojazdem do trzech dzielnic: Zaspy, Przymorza i Żabianki.
- 7 2
-
2024-04-10 16:03
Oczywicie budowa przejcia nie obejmuje wymiany nawierzchni jezdni na skrzyzowaniu. A stan tej krzyzowki wola o pomste do nieba!
- 7 0
-
2024-04-10 16:11
W ankiecie jak zawsze biora u udział ci co tyłko do blachosmroda nie odrywaja
- 3 6
-
2024-04-10 16:13
Będzie ze złota
Kraść to potrafią bez krzty wstydu
- 7 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.