• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

32 tys. zł kary dla kierowców przewożących dzięki aplikacjom

Rafał Borowski
10 sierpnia 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 
Zatrzymani przed terminalem kierowcy zostaną ukarani na łączną kwotę 32 tys. zł. Zatrzymani przed terminalem kierowcy zostaną ukarani na łączną kwotę 32 tys. zł.

Po 8 tys. zł - aż tak wysokiej kary będą domagać się inspektorzy transportu drogowego dla czterech kierowców przewożących pasażerów na podstawie zainstalowanej w telefonie aplikacji. To efekt szeroko zakrojonej kontroli, która została przeprowadzona w środę przed terminalem lotniska w Rębiechowie.



Czy korzystasz z aplikacji służących do przewozów pasażerskich?

Aplikacje służące do przewozów osób, np. Uber, są coraz bardziej popularne. I trudno się temu dziwić. Ich klienci doceniają nie tylko konkurencyjne w stosunku do tradycyjnych taksówek ceny.

Spośród pozostałych zalet warto wymienić możliwość zamówienia samochodu za pomocą zaledwie kilku kliknięć w telefonie, podgląd na nim trasy, którą będzie poruszał się kierowca - co wyklucza "naciąganie" na dojazd okrężną drogą - czy wreszcie wystawienie oceny kierowcy po zakończeniu kursu.

Z drugiej strony należy pamiętać, że przewóz w oparciu o tego rodzaju aplikacje jest niezgodny z przepisami Ustawy o transporcie drogowym. Protestujący przeciwko tzw. "uberowcom" taksówkarze zrzeszeni w korporacjach podkreślają również, że ich konkurenci odprowadzają mniejsze podatki.

Czytaj więcej o firmach oferujących przejazd dzięki aplikacjom na smartfony

W związku z tym inspektorzy transportu drogowego z Gdańska cyklicznie przeprowadzają wyrywkowe kontrole, aby ukarać kierowców zarabiających dzięki aplikacjom na smartfona. Jedna z takich kontroli została przeprowadzona wraz z policjantami w środowy poranek przed terminalem gdańskiego portu lotniczego.

W jej efekcie zatrzymano czterech kierowców bez wymaganej licencji transportowej, korzystających łącznie z trzech rodzajów aplikacji przewozowych.

- Ich pojazdy nie były oznakowane zgodnie z przepisami jako "taxi" ani nie były wyposażone w taksometr. W trakcie czynności kontrolnych ustalono, że kierujący pojazdem przewożą osoby na podstawie aplikacji zainstalowanej na smartfonie. Opłata za przewóz osób pobierana była na za pomocą smartfonu. Wszyscy zatrzymani nie okazali do kontroli licencji na wykonywanie przewozu osób taksówką ani licencji uprawniającej do zarobkowego przewozu drogowego osób - informuje Janusz Staniszewski z Wojewódzkiej Inspekcji Transportu Drogowego w Gdańsku.
Na podstawie zgromadzonych w trakcie kontroli dowodów inspektorzy transportu drogowego będą wszczynać wobec czterech kierowców postępowanie administracyjne i domagać się ukarania każdego z nich grzywną w wysokości 8 tys. zł.

Miejsca

Opinie (820) ponad 20 zablokowanych

  • Hmmm

    Jak sie nie ma miedzi to sie w donu siedzi

    • 2 0

  • Uber to zlo

    Ale do biedronki i lidla chodzi kazdy tu komentujacy. Gdzie podziala sie logika, wielcy i dumni gdanszczanie? :)

    • 2 0

  • A kiedy kontrola taksówek?

    Postoje pozalewane olejem, powyrywane słupki na postojach ograniczające ilość pojazdów, taksówki na chodnikach, mycie samochodów na postoju wodą z butelki wbrew przepisom o ochronie środowiska? Polecam do kontroli postój na Dmowskiegi.

    • 5 1

  • Zależy jak trafisz

    Patrząc ogólnie to zdecydowanie lepiej jeździć Uberem czy Mytaxi. Dużym plusem jest szacowana wartość kursu (można porównać i wybrać tańszą), także widok trasy jest udogodnieniem (co nie oznacza, że zawsze jest najlepsza trasa obierana). Czystość wnętrza samochodu a także samego kierowcy tak jest z reguły wyższa niż taryfiarza.
    Natomiast nie można demonizować taksówkarzy i mówić, że każdy jest zły. Znam kilku sopockich kierowców taksówek i uważam, że są uczciwi i nie ma się o co przyczepić. Niestety często spotykałem się z buractwem i chamstwem "taksiarzy" głównie z taksówek na górze "Monciaka".
    Raz chciałem pojechać do Oliwy to usłyszałem 50 PLN bez licznika bo inaczej mu się nie opłaca.
    Jedno co mają wspólne wszyscy przewoźnicy to nieprzestrzeganie przepisów głównie po 22.00.

    • 1 1

  • dobre

    przeciez po rodzinkę przyjechali bo wszyscy polacy to jedna rodzina starszy czy mlodszy chlopak czy dziewczyna a przyjazd po kogos z aplikacji to nie przestepstwo to co w prawie nieokreslone jest dozwolone panowie dobrego adwokata i przeplyniecie przez ten ucisk chcą was rą....... b... nąc na 8 klocka żenada w tym naszym pań

    • 2 1

  • Uber instytucja z USA która walizami (1)

    Wywozi od nas pieniądze. Aplikacja i pomysł są super, ale po 1. Powinno to działać zgodnie z prawem czyli kierowcy powinni mieć licencję, a uber powinien płacić podatki w danym kraju.

    • 3 6

    • Ale ty jesteś deeebilll...

      • 0 0

  • A co jeśli... (2)

    A co jeśli taki uberowiec biedzie miał wypadek? Czy wy ludzie korzystający z takiego sposobu transportu zdajecie sobie sprawę z tego że ubezpieczyciel zamiast wypłacić wam pieniążki (jeśli będą wam się należały za np. uszczerbek na zdrowiu) wypnie się na was bo stwierdzi że dana osoba nie mogła prowadzić transportu osób? Zostanie wtedy płacz i lament jaka ta firma zła że pieniążków nie chce wypłacić. I co pójdziecie do gazety czy tv robić z siebie jeszcze większych głupków jak to wam źle? Podkreślam że nie testem taksówkarzem i przez to co napisałem nie korzystam z ubera. No i oczywiście zostanie wam się sądzić z uberowcem a nie sprawcą wypadku tak na marginesie a jak nie będzie miał kasy to jesteście w ...

    • 2 3

    • Nie strasz, nie strasz, bo się .. (1)

      Ubezpieczyciel wypłaci z OC, tak jakby wypłacił normalnie podczas szkody czy wypadku (OC obowiązuje na pasażerów wszystkich pojazdów uczestniczących w kolizji lub wypadku, nie dotyczy tylko kierowcy, który ma winę).
      A czy ubezpieczyciel będzie dochodził potem regresu, to już osobna historia.
      Równie dobrze taryfiarz może być podpity i co, ubezpieczenie też wtedy nie działa? Działa - na zasadzie opisanej powyżej.

      • 2 0

      • Po pierwsze taryfiarz ma inne ubezpieczenie OC adekwatne do wykorzystywania pojazdu a po drugie jeśli jest podpity to płaci z własnej kieszeni ;) no ale jak g... wiem to się wypowiem

        • 0 1

  • Podatki i licencje.

    Niech tak Pan redaktor złapie 100 taksówkarzy i poprosi o pokazanie licencji i egzaminu z tomografii miasta. Oprócz tego niech Pan redaktor przejedzie się do US i poprosi ich aby odpowiedzieli Panu ilu z tych 100 taksówkarzy płaci podatki i jakiej są wysokosci(jeśli wogóle sa). Później proszę zrobić to samo z kierowcami Uber bądź Taxify. Na koniec proszę opublikować artykuł żeby wszyscy mieli jasność a nie wiecznie wszystkie artykuły jak to taksówkarze narzekają na kierowców Ubera a oni są przecież święci!!!

    • 2 2

  • kontrola

    a czy tuczącego nie chodzi o to ze nasze coraz bardziej dziwne państwo traci w taki sposób kasę krora mogło by wydać na jakiś ciekawy program + albo na jakieś dotacje do torunia...

    • 2 1

  • Legalizacja

    Niech zaczną sprawdzać taksówki pod względem legalizacji bo też oszukują zakładają mniejsze koła i przez to więcej kasuja. Przykład ta sama trasa a dwie różne opłaty.

    • 4 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane