• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

355 mln zł z UE na inwestycje w gdyńskim porcie

ms
5 lutego 2008 (artykuł sprzed 16 lat) 
aktualizacja: godz. 11:26 (5 lutego 2008)
Najnowszy artykuł na ten temat Masowiec wyposażony w żagle zawinął do Gdyni
Nowy terminal wraz z dworcem pasażerskim powstanie w Porcie Wschodnim. Nowy terminal wraz z dworcem pasażerskim powstanie w Porcie Wschodnim.

Gdyński Port wyszedł obronną ręką z cięć, jakie na liście indykatywnej programu Infrastruktura i Środowisko przeprowadziło Ministerstwo Rozwoju Regionalnego. Wszystkie zgłoszone przez port projekty mogą liczyć na dofinansowanie bez konieczności udziału w konkursie.



Infrastruktura niezbędna do obsługi dworca pasażerskiego powstanie w latach 2008-11. Infrastruktura niezbędna do obsługi dworca pasażerskiego powstanie w latach 2008-11.
Trzy gdyńskie inwestycje mogą liczyć łącznie na ok. 355 mln zł, pochodzących z działania "Rozwój transportu morskiego", programu Infrastruktura i Środowisko.

Najwięcej ma kosztować budowa infrastruktury do obsługi promów morskich, która w latach 2008-11 ma pochłonąć 314 mln zł. Unia najprawdopodobniej dopłaci do tej inwestycji prawie 240 mln zł.

Za te pieniądze powstanie nowy dworzec promowy, dwie rampy do obsługi promów, prawie 3 km nowych i zmodernizowanych dróg, pół kilometra torów kolejowych, place manewrowe i parkingi.

Modernizacja kanału portowego ma kosztować 93 mln, z czego unijne dofinansowanie wyniesie 62 mln. Prace zostaną przeprowadzone w latach 2008-09.

Z dna kanału portowego zostanie wybranych ponad 2 mln m sześc. ziemi. Umocnione zostanie dno kanałów wzdłuż nabrzeży szwedzkiego, duńskiego, holenderskiego, belgijskiego, francuskiego, norweskiego, jugosłowiańskiego, helskiego I i II.

Ostatni projekt to rozbudowa infrastruktury portowej do obsługi statków ro-ro. Orientacyjny koszt projektu to 76 mln zł, z czego szacunkowa kwota dofinansowania wyniesie 53 mln. Prace będą prowadzone w latach 2008-11.

W ramach inwestycji zbudowana zostanie rampa do obsługi ładunków ro-ro, powstanie lub zostanie zmodernizowanych 1,7 km dróg, 1,4 km torów kolejowych, ponad 40 tys. m kw. placów manewrowych.

To, że portowe inwestycje znalazły się na liście indykatywnej nie oznacza, że na pewno dostaną one unijne wsparcie. Jednak umieszczenie ich na liście najważniejszych projektów w Polsce sprawia, że jeśli tylko przygotowanie i realizacja inwestycji przebiegnie sprawnie, UE wyłoży na nie swoje fundusze.
ms

Opinie (54) 3 zablokowane

  • Akiedy zacznie się rozwijać wewnętrzny port w Gdańsku ? bo narazie jest to trzeci świat gdzie zamiast sprzętu zmechanizowanego chadzają watachy Dzików hahahaha!!!

    • 0 0

  • do kombatanta

    Port nato jest całkowicie z drugiej strony, na oksywiu. Żaden projekt nie uwzględnia budowy dróg na oksywie.

    • 0 0

  • (2)

    "Umocnione zostanie dno kanałów wzdłuż nabrzeży szwedzkiego, duńskiego, holenderskiego, belgijskiego, francuskiego, norweskiego, jugosłowiańskiego, helskiego"
    Kurcze, to za te pieniadze umocnia nabrzeza w calej europie, a co z tymi gdynskimi?
    Nie stac juz Szwedow, czy innych Holendrow na to, zeby sobie sami umacniali?

    • 0 0

    • Szwedow, czy innych Holendrow

      wiesz Szwedzi i Holendrzy sie juz umocnili wiec kolej na POLAKÓW a następnie RUMUNÓW.

      • 0 0

    • i innych...

      ...Rumunów...haha

      • 0 0

  • mówcie co chcecie, ale mi w krajobrazie gdyni brakuje zacumowanego do nabrzeża ms "batory"

    • 0 0

  • Batory by sie przydal,

    ale jak tak juz wszystko poglebia, to nie dziwota, ze sledzie wyruszaja tego roku na wedrowke zima.
    Musza sie zalapac, dopoki jeszcze troche gruntu pod nogami.

    • 0 0

  • (3)

    ale jak one z tym wbitym mieczem dadzą se rade, co?

    • 0 0

    • Gallux (1)

      Miecz to maly pikus.
      Z mieczem, czy bez niego, zdechna po prostu z zimna.
      Szkoda sledzi, ale same sie o to prosza.

      • 0 0

      • ja akurat mam organiczny wstręt do śledzi, niech zdychają:-)
        co innego szprotki:-)

        • 0 0

    • Uratuje ich "trzecie oko".

      • 0 0

  • Pieknia

    bedzie z czgo krasc:)ja juz wiem jak to wydam:) a wam niech slina kapie:) 4 lata pracy i pozniej laba:) tak sie robi biznesy:D

    • 0 0

  • Port i owszem! (3)

    ale słyszałem że PKP ta komusza firma znowu przerąbała kasę na remont swoich dworców i z remontu gdyńskiego dworca nici!
    Będzie straszył turystów na wieki wieków amen!

    • 0 0

    • Pankracy, nie przesadzaj. (1)

      Jacy turysci? W Gdyni?
      Chyba, ze myslisz o tych z Lebcza i innych Kamieni,"zwiedzajacych" gdynska hale targowa.

      • 0 0

      • Rumun

        Przeca Gdynia to miasto zabytków, hoteli, lunaparków, centruf chandlowych, przejezdnych ulic....cholera i wszystkiego po trochu a na przedzie rozradowana szczurza gęba!

        • 0 0

    • Dworzez W-wy i Wrocka to normalka

      Gdyński to socrealizm i jeszcze nie ma koncepcji do konca. W Polsce są 72 duże dworce kolejowe, każdy z nich obsługuje powyżej 1 mln pasażerów rocznie. W ciągu najbliższych pięciu lat 10-15 proc. dużych dworców ma być zmodernizowanych. Do 2012 roku na dworce zostanie przeznaczone 1,5 mld zł - taki był plan.
      Wrocławski wiadomo
      W-wszki ponad 5 tys. podmiotów handluje, to że zapanowalil to sukces. Jak mi opowiadał jeden gostek na ile stron i arkuszy jest przygotowany Program i Plan Modernizacji oraz Zarządzania (optymistycznego) ANALIZA Rozwoju STRATEGICZNEGO to nawet Centrala w Chicago była zaszokowana.

      • 0 0

  • akurat nie chodziło o gdyński dworzec:-P (wrocek wawa i jeszcze jakiś, ale nie gdyński)

    • 0 0

  • dawać, dawać

    bo niedługo wszyscy zapomną, że mamy dostęp do morza!

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane