- 1 Do 5 tys. zł dotacji na rower elektryczny (224 opinie)
- 2 Rowerzyści: nie dzwońcie na pieszych (764 opinie)
- 3 Hałas stoczniowych imprezowni nieco zelżał (120 opinii)
- 4 Kultowa "Górka" i widok na morze (116 opinii)
- 5 Pamiątka z wakacji jak wyrzut sumienia (55 opinii)
- 6 Na spacer po Trójmieście z przewodnikiem (20 opinii)
36,4 mln zł na drogi i infrastrukturę przy trzech przystankach Kolei Metropolitalnej
Skanska złożyła najkorzystniejszą cenowo ofertę na budowę dróg do przystanków Pomorskiej Kolei Metropolitalnej w Brętowie, Jasieniu i Kiełpinku. Jeśli nie odwołają się konkurenci - Budimex, Strabag oraz MTM - dojazdy zostaną zbudowane do września 2015 r. za 36,4 mln zł.
W czwartek otwarto koperty w przetargu na budowę dojść i dojazdów do przystanków Pomorskiej Kolei Metropolitalnej Brętowo, Jasień i Kiełpinek. Wpłynęły trzy oferty. Skanska zażądała 36,4 mln zł, MTM ok. 38,1 mln zł, a konsorcjum firm Budimex i Strabag - ponad 41 mln zł.
Te oferty musiały ucieszyć inwestora, czyli Gdańskie Inwestycje Komunalne, bo spółka przewidziała na inwestycję ok. 57,5 mln zł.
- Zwycięzca przetargu powinien zostać wskazany w ciągu kilku najbliższych dni - mówi Magdalena Skorupka-Kaczmarek, rzecznik prasowy miejskiej spółki Gdańskie Inwestycje Komunalne, która jest inwestorem przedsięwzięcia. - O wynikach przetargu w 100 proc. decyduje cena.
Termin zakończenia prac to koniec września przyszłego roku.
Plan budowy
Inwestycja obejmuje budowę węzłów przesiadkowych przy przystanku PKM Brętowo
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
Wszędzie powstaną miejsca postojowe dla samochodów i rowerów. W Brętowie ma być 19 miejsc dla aut, na Jasieniu i w Kiełpinie - po 82. Przy każdym z przystanków wyznaczone zostaną 32 stanowiska dla rowerów.
Czytaj też: Linia tramwajowa na Morenę gotowa w 33 proc. Trwa układanie torowiska
Dwa przystanki - Jasień i Kiełpinek - wymagają budowy drogi dojazdowej. W przypadku pierwszego z nich, który powstaje przy zbiorniku Wróbla Staw, inwestor zaplanował budowę drogi dojazdowej na odcinku od ul. Kartuskiej
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
Podobne prace przy drodze dojazdowej będą realizowane w pobliżu węzła Kiełpinek. Tam zostanie wyremontowana ul. Szczęśliwa
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
Miejsca
Opinie (97) 1 zablokowana
-
2014-07-10 15:01
(4)
Brawo ! Brawo Gdańsk !
- 62 25
-
2014-07-10 15:11
Proszę o dane kontaktowe.
Potzrba nam ludzi optymistycznych- 17 11
-
2014-07-10 21:10
chyba w tej ankiecie jest jakis błąd (1)
Powinni zacząć: Dużej liczby połączeń do Gdańska i Gdyni, a nie odwrotnie !!! Co gdynia ma wspólnego z PKM???
- 7 6
-
2014-07-11 10:49
Bez komentarza!
- 0 0
-
2014-07-10 23:14
Tyle mln a nie mają pieniedzy na wyremontowanie głupich 1000m ulicy Człuchowskiej ! TO jest władza pAna Budyńia !
- 4 2
-
2014-07-10 15:04
19 miejsc? (5)
19 miejsc? Jestem pod wrażeniem.
- 78 6
-
2014-07-10 15:57
Dokładnie to
51 miejsc w tym 32 miejsca parkingowe dla rowerów i 19 miejsc parkingowych dla aut
- 13 0
-
2014-07-10 16:26
a po co więcej? (1)
- 6 7
-
2014-07-10 21:43
Bo na lotisku drogo !
- 2 1
-
2014-07-11 08:13
500 miejsc
w PKM Rębiechowie ex. PKM Baninie miał byc parking na 500 aut ale jakoś zapomnieli o tym a przystanek w szczerym polu z dojazdem droga polną, co budyń tym dowodzi?
- 5 2
-
2014-07-11 12:13
nie ma sensu wiecej miejsc
i tak ludzie beda dalej dojezdzac autami a kolej bedzie swiecic pustkami
- 1 1
-
2014-07-10 15:05
(9)
I znów na siłę jest wynajdywany powód by GIK istniał...
Dlaczego ZDiZ nie może tego nadzorować - kadrę chyba mają?- 43 18
-
2014-07-10 15:13
Ale w GIK jest rada nadzorcza ... (4)
- 14 3
-
2014-07-10 15:49
A w niej duzo mądrych i dobrze opłacanych fachowców (3)
- 17 0
-
2014-07-10 15:57
* niepotrzebne skreślić
- 9 1
-
2014-07-10 18:49
tacy fachowcy w tym GIK, że ich kosztorys był ok 70% droższy niż wygrywająca oferta przetargowa (1)
to na czym oni się w ogóle znają ?
- 9 9
-
2014-07-11 11:34
chyba na czym wygrywający przyoszczędzi?
ankieta:
a) materiałach?
b) pracownikach?
c) na wszystkim - najpierw weźmie cała kasę, ukończy 20% budowy i upadnie jako niewypłacalny
P.S. można wybrać więcej niż 1 odpowiedź- 2 0
-
2014-07-10 16:31
przecież to proste (2)
w spółce można zatrudniać ilu się chce i dać ile chcą. Są zadania do wykonania, a za zadania są nagrody. I lecim z wiatrem :)
- 13 2
-
2014-07-10 18:09
Magik?! A co ty tam wiesz o lataniu??/
Bo chyba co najwyżej loty krótko dystansowe....
- 3 7
-
2014-07-10 23:54
to sobie porownaj ile osob jest zatrudnionych w GIK a ile w ZDiZecie
W GIKu do wielkich inwestycji jak Slowackiego jest przydzielane raptem kilka osob, tyle co w ZDiZ do wymiany jednego kraweznika. Ludzie na nie-urzedniczych stanowiskach poprostu inaczej pracuja.
- 4 3
-
2014-07-12 11:12
znów te ZDiZowskie frustracje..
nie wstyd? Fakt, to słabe ze Miasto znajduje kasę na nowe inwestycje, a na utrzymanie nie wystarcza, ale to przecież nie powód żeby się wzajemnie zagryzać... Nie dajcie się ludzie- dzielić!
- 0 0
-
2014-07-10 15:07
Czy zaoszczędzona kwota.. (5)
... zostanie wydana na identyczną inwestycje na przystanku Rębiechowo? Czy dalej będą mówić że nie ma kasy na dojazd/parking tamtego węzła przesiadkowego?
- 47 10
-
2014-07-10 15:08
Na premie się wyda...
- 15 3
-
2014-07-10 15:25
(2)
o ile się nie mylę Rębiechowo nie należy do gminy Gdańsk. Pretensje trzeba zgłaszać w Żukowie.
- 10 8
-
2014-07-10 15:41
Mylisz sie,sprawdź
- 7 4
-
2014-07-10 16:12
mylisz się. Nowy przystanek "Rębiechowo" wraz z dojazdamu leży na terenach miasta Gdańska.
- 10 1
-
2014-07-10 17:04
zostanie wydana, gdy lotnisko zakończy swoje inwestycje
na razie można o tym zapomnieć
- 2 1
-
2014-07-10 15:08
Cieszymy się, że powstaną nowe miejsca parkingowe (1)
..będzie na wino!
- 20 9
-
2014-07-10 22:06
:D
- 1 0
-
2014-07-10 15:08
Przetargi to porażka (7)
To właśnie Polska - o przetargach w 100% decyduje cena... najniższa, a jakość nie jest brana pod uwagę. Tak jest we wszystkich branżach, porażka! Powinno się z automatu odrzucać najwyższe i najniższe oferty albo brać pod uwagę inne czynniki. Za chwilę za następne 15mln będą poprawiać to co spartolili.
- 33 23
-
2014-07-10 15:21
Przecież inwestor określa inne czynniki pn warunki przetargu (1)
może np. okreslić że szyny mają być z tytanu,a podsypka z granitu...
- 17 3
-
2014-07-11 11:35
może, i tak określa żeby cena była najniższa
bo za pół roku od oddania obiektu będzie można rozpisać kolejny przetarg na naprawę i znowu premie
a wyborcy i tak go wybiorą, jak nie teraz to w następnej kadencji...- 0 0
-
2014-07-10 15:48
Lepiej jak jest według uznania urzędniczej biurwy
wtedy można dać zarobić szwagrowi.
- 5 5
-
2014-07-10 15:52
Jakość pojęcie względne (1)
Nie ocenisz jej przed wykonaniem.
A SIWZ możesz wpisać z czego ma być wykonane i jak itd.
Jedyne co można by wreszcie zrobić, to bazę wspólną dla całej Polski w której wpisywano by oceny za wykonane prace i w ten sposób można by odrzucać firmy ze słabymi odbiorami jakościowymi za poprzednie wykonane prace odrzucać.- 16 0
-
2014-07-11 11:37
doprawdy? taki problem ocenić ofertę z ceną wynoszącą połowę kosztorysu?
na "dzień dobry" widać że na czymś zostanie przyoszczędzone i komuś nie zapłacone...
- 0 0
-
2014-07-11 08:32
zgadzam sie w 100%.
zawsze wygrywa najtańsza firma. a za 5 lat znow ta sama bedzie naprawiala to, co spitolila..
- 1 1
-
2014-07-11 13:33
Z trzech startujących odrzucamy najwyższą i najniższą ofertę. Pomyśl zamiast powtarzać banały.
- 0 0
-
2014-07-10 15:08
Banino - Rębiechowo (13)
A jak przez pola mam dojechać do przystanku PKM Rębiechowo
- 34 12
-
2014-07-10 15:10
(2)
Idz z tym do sołtysa skoro na wsi mieszkasz.
- 22 11
-
2014-07-10 15:29
Gmina Gdańsk (1)
Tak tyle że teren ten leży na terenie gminy Gdańsk
- 8 4
-
2014-07-11 00:25
I co z tego,że część terenu leży w gminie Gdańsk?
Gdańsk ma pilniejsze wydatki niż droga dla mieszkańców okolicznych wiosek
- 1 1
-
2014-07-10 15:10
(4)
zapytaj wojta Banina czy kto tam rzadzi ta dziura.
- 8 9
-
2014-07-10 15:22
(1)
akurat przystanek REbiechowo lezy na terenie Gdanska i to jego obowiazkiem jest podciagniecie drogi do przystanku w srodku pola...
- 19 3
-
2014-07-10 15:53
Przystanek jest Gdańsku, ale...
... droga dojazdowa leży już na terenie gminy Żukowo i dlatego władze obu samorządów nie mogą się dogadać kto, ile i za co zapłaci. :(
- 15 1
-
2014-07-10 15:45
sołtys
- 5 1
-
2014-07-10 15:51
Wow. Jaki miastowy sie odezwał!
- 5 3
-
2014-07-10 15:18
(1)
zdaje się, że takie pytanie trzeba zadać w gminie Żukowo
- 4 9
-
2014-07-10 15:34
gdańsk
Rębiechowo jest w Gdańsku
- 7 3
-
2014-07-10 15:58
A to innych przystanków nie będzie?
- 2 1
-
2014-07-10 16:27
gdzie logika
Przeciez to ma byc najwazniejszy przystanel typu P-R.
- 5 2
-
2014-07-11 08:55
Pkm Rebiechowo
Przeciez jest zrobiony dojazd do przystanku! Jadac od turboronda za swiatlami skrecamy w prawo i jedziemy caly czas prosto!
- 0 2
-
2014-07-10 15:10
A co z Gdynią ? Mówi się tylko o gdańskim odcinku .... (6)
- 33 6
-
2014-07-10 15:58
No właśnie - co z Gdynią? :) (2)
- 11 1
-
2014-07-10 16:03
Przetarg został rozstrzygnięty na początku maja. (1)
Obecnie Wykonawca wykonuje prace projektowe.
- 9 0
-
2014-07-10 16:05
Dziękuję za odpowiedź.
- 7 0
-
2014-07-10 16:16
Gdynia sie nie liczy tam rządzi Szczurek
a dotacje unijne rozdziela nasz Urząd Marsza łkowski
- 10 11
-
2014-07-11 11:08
nie zapominajmy, że gdynia wali śledziem
- 1 8
-
2014-07-11 15:10
Gdynia?
No bo na razie jest budowany tylko gdański odcinek.
- 0 0
-
2014-07-10 15:10
... (1)
Widzę, że uderzamy w wykresy:)
- 19 2
-
2014-07-10 18:42
wykres jest tańszy niż wizualizacja
- 4 0
-
2014-07-10 15:10
Różnica pomiędzy kosztorysem (5)
a tym jak wyceniaja to deweloperzy jest kolosalna i potem efekt jest taki że wykonanie jest tragiczne i wszystko zaczyna się sypać - przykład polskie drogi, które są robione "najtańszym kosztem"
- 22 15
-
2014-07-10 15:54
(3)
I tu sie mylisz - drogi budujemy drożej nawet od Niemców czy Dunów. 1 km polskiej autostrady kosztuje średnio 10 milionów euro. Wychodzi ze jeden metr autostrady to koszt małego domu jednorodzinnego
- 9 4
-
2014-07-10 16:07
Średnio 10milionów euro? Poproszę o źródło tych danych.
- 6 2
-
2014-07-10 16:29
Pytanie jest co do tej średniej ceny liczysz (1)
Bo widzę, że u nas bierze się cenę średnią inwestycji nawet łącznie węzłami i mostami itd, a dla porównania daje się natomiast cenę już samej budowy gołej autostrady bez węzłów itd.
- 5 1
-
2014-07-10 20:58
To o czym mówisz to jedno.
Do tego u nas dolicza się koszt wykupu gruntów które np w przypadku Warszawy są kosmicznie drogie. W Niemczech i Danii nie ma takich problemów bo drogi w rejonach wysoko-zurbanizowanych dawno już są i obecnie buduje się połączenia między mniejszymi miejscowościami gdzie buduje się w większości na gruntach rolniczych lub nieużytkach.
- 6 0
-
2014-07-10 18:51
jeżeli to był kosztorys robiony przez GIk, to nie dziw się że odbiegał od rzeczywistości
to spółka to przejadania pieniędzy, Chyba wykonawcy nieco lepiej ten przetarg ocenili.
- 5 4
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.