- 1 Trójmiejskie mola, których już nie ma (69 opinii)
- 2 Pozbieraliśmy śmieci, ale nie dorzucajcie (46 opinii)
- 3 Jarmark św. Dominika startuje w sobotę (216 opinii)
- 4 Zwężenie w centrum i remont we Wrzeszczu (335 opinii)
- 5 Długie Ogrody: ogłoszono konkurs na zmianę (231 opinii)
- 6 Prokuratura już nie chce ścigać Nergala (374 opinie)
37,50 zł - tyle zapłaci miesięcznie gdańska rodzina za wywóz śmieci
37,5 zł wyniesie stawka miesięcznego ryczałtu za odbiór posegregowanych śmieci i aż 50 zł, gdy wyrzucimy je nieposegregowane do jednego kubła. Tak słone stawki zostaną zaproponowane na listopadowej sesji gdańskim radnym, w związku ze zbliżającą się reformą śmieciową.
Wyniesie ona 37,50 zł miesięcznie za odbiór posortowanych śmieci dla jednego gospodarstwa domowego. Będzie też druga stawka w wysokości 50 zł miesięcznie, którą zapłacą ci, którzy nie będą segregować odpadów.
Skąd takie założenia?
- Stawki te wynikają z naszych wyliczeń. Znamy strukturę kosztów, strumień odpadów, w tej chwili nie wiadomo jedynie na jakim poziomie rozstrzygnie się przetarg na przewoźnika. Jednak czy te stawki zostaną przyjęte, zależy od głosów radnych - wyjaśnia Dimitris Skuras, dyrektor wydziału gospodarki komunalnej w gdańskim magistracie.
To jednak wydaje się formalnością przy większościowym udziale głosów radnych PO.
Jak wyjaśnia Skuras, wyższa stawka ma skłaniać gdańszczan do segregowania odpadów na mokre i suche. W jaki sposób będzie to weryfikowane w praktyce?
- Weryfikacja będzie trzystopniowa: najpierw na poziomie umowy przewoźnika z Zarządem Dróg i Zieleni, zakładającej czystość frakcji odpadów, następnie na bramie zakładu utylizacji odpadów, a ostatecznie u mieszkańców. Co istotne, im bardziej będą posegregowane opady, tym koszt ich odbioru może się zmniejszyć - wyjaśnia Skuras.
Jak te opłaty wyglądają dziś? Bardzo różnie. Właściciele mieszkań w budynkach spółdzielni mieszkaniowych i wspólnot płacą przeważnie ok. 7-8 zł od osoby miesięcznie. Z kolei właściciele wolno stojących domów, w zależności od kontraktu, mogą płacić nawet ok. 100 zł miesięcznie.
Reforma śmieciowa zacznie obowiązywać od 1 lipca 2013 roku. W gdańskim budżecie założono, że koszty jej wprowadzenia wyniosą ok. 41 mln zł. Poza nowymi formami i stawką opłat, zostanie dodatkowo zatrudnionych około 40 osób do obsługi systemu, na terenie ZDiZ budowane jest też za 5 mln zł biuro dla nowych urzędników.
Władze w Gdyni także skłaniają się za metodą ryczałtową, głosowanie nad projektem uchwały i wysokością ryczałtu odbędzie się prawdopodobnie podczas grudniowej sesji. Sopot jeszcze się wybrał żadnej metody naliczania opłat.
Opinie (1046) ponad 10 zablokowanych
-
2012-11-17 02:05
co tam jakies oplaty
nie rzadzi kaczynski i mamy panstwo prawa.
- 10 0
-
2012-11-17 05:25
Taczka na Budynia już przygotowana...
Weźmy sprawy w swoje ręce.
- 13 1
-
2012-11-17 06:16
A gdzie pensje do tego....
Złodzieje znowu widać kradną
- 2 0
-
2012-11-17 06:44
spalarnia
jak budowano, spalarnie smieci w gdańsku , to miała słuzyc tylko dla miast gdańsk, a teraz pytam dlaczego pozwala sie aby tam były splane toksyczne odpady , które dodatkowo ztruwja zatokę, co potwierdzaja rybacy po skazeniu ryb w poblizu spalarni( Toksyczne odpady jada tu c całej europy w tym z okolic czarnobyla? )
- 5 0
-
2012-11-17 07:46
do fantastcznych ludzi w Urzędzie Miejskim
najpierw wybudujcie
- nowoczesną spalarnie ,bo teraz śmierdzi przy obwodnicy niemiłosiernie ZATRUWACIE środowisko
!!!!!!
-postawcie ,co 100 m śmietniki na ulicach
TO NIE BĘDĄ się walać papierki i pety na chodnikach
-zapewnijcie wystarczającą ilość pojemników na podwówkac
-systematycznie wywoźcie śmieci i sprzątajcie należycie podwórka,bo jak narazie dzwonię co chwilę upominając się o ich wywóz
....a potem możecie rządać od ludzi segregacji śmieci i płacenia więcej za ten brudny interes.
ZACZNIJCIE OD SIEBIE !!!!!! NAJPIERW ZRÓBCIE CZYSTKI I PORZĄDKI W UM ,A NIE DAJECIE SOBIE PODWYŻKI !!!!!!- 7 0
-
2012-11-17 08:20
Śmieci ....
Będę kupę waliła do siatki i do śmieci zaoszczędzę wodę ha ha ha ...
- 9 1
-
2012-11-17 08:33
a może tak skontrolować małe sklepy, które mają umowę z PRSP od lat, wykupione specjalne worki na śmieci i ani jednego rachunku za wywóz tych śmieci - wywalają śmieci do śmietników lokatorów z bloków sąsiadujacych z nimi - oj dużo pieniążków by się znalazło
- 5 0
-
2012-11-17 08:48
600% wiecej (2)
bede placil, fajowo, mialem w SM suchanino 7zł
- 6 0
-
2012-11-17 12:58
no ale radni w swoich domkach i z 4-osobowa rodziną w apartamentowcu będą mieli obniżkę, a pieniądze zbiora podwójne:P
- 1 0
-
2012-11-17 13:00
ja samotna z 6,25 na Zaspie
ponad 600%
- 2 0
-
2012-11-17 09:18
Rozwiązanie
Rozebrac stadion i ECS. Roczne koszty utrzymania wymienionych obiektów spokojnie pokryją koszty wywozu śmieci i utylizacji. Nikt nie będzie musiał płacic. Postawic większy nacisk na segregowanie odpadów
- 5 0
-
2012-11-17 09:32
Podwyżka z 7 do 37 zł....
To jakby benzyna z dnia na dzień zdrożała z 5.60 na 30 zł. CHORE!
A ja się pytam co z tymi pieniędzmi się stanie? Kto dostanie taką nadwyżkę?- 12 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.