• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

41 mln zł za kontrolę biletów w Gdańsku

Maciej Korolczuk
25 października 2023, godz. 15:00 
Opinie (341)
Najnowszy artykuł na ten temat Atak na dwóch kontrolerów biletów w tramwaju
Prawdopodobnie od początku 2024 r. bilety w gdańskiej komunikacji miejskiej nadal będzie sprawdzać spółka Renoma. Prawdopodobnie od początku 2024 r. bilety w gdańskiej komunikacji miejskiej nadal będzie sprawdzać spółka Renoma.

Tylko jedna oferta wpłynęła w przetargu na kontrolę biletów w komunikacji miejskiej w Gdańsku. Złożyła ją spółka Renoma, a więc ta sama firma, która od lat sprawdza przejazdy w autobusach i tramwajach. Spółka wyceniła swoje usługi na 41 mln zł.



Dotychczasowa trzyletnia oferta Renomy z miastem Gdańsk na kontrolę biletów i windykację wystawionych opłat dodatkowych wygasa z końcem roku. Nowy kontrakt zacznie obowiązywać od początku 2024 r. i będzie ważny do końca 2026 r. Zakłada zwiększenie liczby kontroli do 10 tys. miesięcznie (obecnie to ok. 9 tys. kontroli).

W ogłoszonym przed miesiącem przetargu wpłynęła jedna oferta. Złożyła ją także spółka Renoma, która za kontrolę biletów i ściąganie należności z tytułu wystawionych opłat dodatkowych za brak ważnego biletu oczekuje 41,3 mln zł.



36,5 mln z tej kwoty to wynagrodzenie z tytułu przeprowadzanych kontroli, a 5 mln stanowi należność za windykację.

Złożona oferta mieści się w zaplanowanym budżecie. Zarząd Transportu Miejskiego chciał bowiem przeznaczyć na nową umowę 46 mln zł.

Dla porównania poprzednia 3-letnia umowa kosztowała budżet miasta 25 mln zł. Jak wynika z danych magistratu, w skali miesiąca opłatami dodatkowymi za brak ważnego biletu karanych jest ponad 3,3 tys. osób, a wskaźnik ściągalności należności w 2022 r. wyniósł 78 proc.

Od 1 stycznia 2021 r. do drugiej połowy maja 2023 r. było ok. 23 tys. spraw pozostających w windykacji. Kolejnych 15 tys. przypadków trafiło do sądu, a 12 tys. skierowano do komornika. Podobnie jak w ubiegłych latach wykonawca będzie odpowiadać też za windykację i rozpatrywanie odwołań i skarg składanych przez pasażerów. Jak wynika z dotychczasowych danych, miesięcznie wpływa ok. 250 reklamacji.

Miejsca

Opinie (341) ponad 10 zablokowanych

  • 41 baniek za kontrolę biletów?! Ja pierdzielę, dobre wałki idą w tym pełnym serdeczności i wolności mieście.

    • 37 0

  • Zastanawia mnie

    Jak mają się koszty kontroli i dystrybucji biletów do przychodów. Chętnie poznałbym taki raport.

    • 29 0

  • Spora część populacji jeżdzącej komunikacją czyli ucząca sie młodzież jest zwolniona z płacenia

    Wobec tego tym bardziej wątpliwe jest wynajmowanie wiadomej firmy do kontroli biletów. Przywróćcie normlane zasady z biletami (młodzież ze zniżką 50%) wtedy wzrosną wpływy z biletów a i większe bedzie uzasadnienie utrzymywania kontroli biletów. To była przedwyborcza kiełbasa-obietnica Budynia, który nie liczył sie z kosztami żeby dalej trwać na stołku, pora to zakończyć ale nikt nie ma odwagi postulować zniesienia "darmowych" przejazdów.
    Potem Ola żali się że nie ma pieniędzy, podnosi stawki podatków do maksymalnych i zadłuża miasto na dziesieciolecia.

    • 33 0

  • W normalnym świecie wchodzisz np od strony kierowcy i placisz (4)

    Inaczej nie pojedziesz.
    Przy okazji jest bezpieczniej.

    • 41 16

    • to nie jest normalny swiat, bo oznacza ze czas na przystanku wydłuza się nawet czterokrotnie przez co wydłuza sie czas przejazdu

      • 13 1

    • Powodzenia

      Na przystanku Dworzec Główny w szczycie

      • 11 0

    • Chyba w USA - najbogatszym kraju trzeciego świata.

      • 2 0

    • Pod jakim kątem bezpieczniej?

      Wiesz jakie bywają na takim np Śląsku krzywe akcje? A tam właśnie kierowca sprawdzą bilety na wejściu.

      • 0 1

  • Za 41 milionów złotych można kupić około 8,5 miliona biletów jednorazowych (2)

    Wychodzi jakieś 12000 gratisowych biletów każdego dnia i około 360000 gratisowych biletów każdego miesiąca przez cały okres 24 miesięcy obowiązywania umowy. Renoma łapie około trzech tysięcy gapowiczów miesięcznie. Jaki jest sens utrzymywania tego całego schematu? Może po prostu lepiej zrobić darmową komunikację?

    • 52 1

    • ale

      ale znajomy nie zarobi

      • 12 0

    • 3 lata = 24 miesiące. Licz dalej bilety

      • 4 0

  • Jeżeli rozpatrywanie odwołań i windykacja są w jednych rękach, tonie jest dobrze. (1)

    Pasażer, nawet jak ma rację to nie ma szans na uczciwe rozpatrzenie odwołania. Skargi i odwołania powinny należeć do niezależnego podmiotu.

    • 42 1

    • Wacek

      Przez Renomę m/i upadł PKS Gdańsk ( Kartuzy)

      • 2 1

  • Przed wojną, w czasie wojny i po wojnie umundurowany konduktor był w każdym pojezdzie i sprzedawał bilety (1)

    może trzeba przeliczyć czy to aby by nie wyszło taniej i do tego wrócić

    • 30 0

    • Endriu

      Tylko kiedyś ile było pasazerow a ile jest teraz w tej chwili konduktora to by nosili pod sufitem

      • 1 1

  • Komunikacja miejska powinna być bezpłatna

    • 34 2

  • W życiu nie wsiądę . Nie będę brał udziału w tej farsie. (1)

    połowa zwolniona z opłat, a druga połowa to frajerzy którzy muszą zapłacić za tych co mają za darmo , i jeszcze ich straszą sądami. Wolę samochodem.

    • 37 1

    • I tu jest właśnie całe klu. Ale różnej maści aktywiszcza właśnie chcą cię zmusić żebyś brał udział w tej farsie.

      • 2 0

  • W Kościerzynie jest darmowa komunikacja miejska. W Gdańsku też powinna

    System obsługi jest za drogi

    • 39 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane