• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

41 mln zł za przebudowę linii tramwajowych w Brzeźnie i Nowym Porcie

Maciej Naskręt
18 października 2010 (artykuł sprzed 13 lat) 
Przebudowa linii usprawni ruch tramwajów w Nowym Porcie i Brzeźnie. Zyskają tramwaje stacjonujące w zajezdni w Nowym Porcie. Przebudowa linii usprawni ruch tramwajów w Nowym Porcie i Brzeźnie. Zyskają tramwaje stacjonujące w zajezdni w Nowym Porcie.

Otwarto koperty z ofertami na przebudowę torów tramwajowych w Brzeźnie i Nowym Porcie. Najmniej zażądała warszawska spółka PNI. Przebudowa ma ruszyć jeszcze w listopadzie tego roku.



Który odcinek torów powinien być remontowany jako następny?

Przedsiębiorstwo Napraw Infrastruktury z Warszawy złożyło najkorzystniejszą ofertę na przebudowę torów tramwajowych w Brzeźnie i Nowym Porcie. Za przebudowę ok. 4-kilometrowego odcinka torowiska firma ze stolicy zaproponowała ok. 41 mln zł.

- Komisja przetargowa zbada teraz oferty i wybierze najkorzystniejszą ofertę. Kryterium jej wyboru stanowi wyłącznie cena - wyjaśnia Magdalena Skorupka-Kaczmarek, rzecznik prasowy GIK.

Jeszcze w tym roku rozpoczną się prace w Brzeźnie, natomiast wiosną w Nowym Porcie. Termin zakończenia prac obu dzielnicach to listopad 2011 r.

W Brzeźnie remont obejmie przebudowę torów tramwajowych (ul. Krasickiego od pętli Brzeźno zobacz na mapie Gdańska do ul. Przemysłowej zobacz na mapie Gdańska) oraz dwóch rozjazdów i sieci trakcyjnej na długości ok. 2,8 km, przebudowę trzech peronów tramwajowych i dwóch przystanków autobusowych zlokalizowanych przy przystankach tramwajowych, wymianę nawierzchni drogowej na jednym przejeździe tramwajowym, wymianę nawierzchni na siedmiu przejściach przez tory. Powstanie także ścieżka rowerowa z płyt gumowych w pasie torów na wysokości ul. Przemysłowej. Zmodernizowana zostanie nawierzchnia na skrzyżowaniu ulic Krasickiego-Południowa oraz na odcinku ul. Gdańskiej.

W Nowym Porcie przebudowane zostaną tory na długości 1,25 km. Chodzi o torowiska w ul. Rybołowców zobacz na mapie Gdańska, ul. Wolności zobacz na mapie Gdańska, ul. Strajku Dokerów zobacz na mapie Gdańska. Powstanie zupełnie nowe połączenie torów z ul. Wolności w ul. Marynarki Polskiej. Przebudowane zostaną ulice: Oliwska, Rybołowców, Wolności, Góreckiego, Władysława IV, Strajku Dokerów. Przy Rybołowców powstanie nowy peron na przystanku.

Inwestycja w Brzeźnie i Nowym Porcie realizowana jest w ramach Gdańskiego Projektu Komunikacji Miejskiej - etap III A. Projekt jest kontynuacją wieloletniego programu realizowanego od 2002 roku, którego celem jest zdecydowana poprawa stanu komunikacji zbiorowej w Gdańsku. Inwestycja. Jego koszt całkowity określono na ok. 697 mln zł. Projekt obejmuje między innymi budowę linii tramwajowej w ciągu ul. Nowej Łódzkiej.

Oferty złożone w przetargu na przebudowę torowisk tramwajowych w Brzeźnie i Nowym Porcie.

1. Przedsiębiorstwo Napraw Infrastruktury Sp. z o.o. - kwota 41 137 790 zł brutto
2. WPRD Gravel - kwota 42 869 389,49 zł brutto
3. Trakcja Polska Sp z o.o. - kwota 42 490 489,40 zł brutto
4. Torpol Sp. z o.o. Warszawa - kwota 41 809 949 zł brutto

Opinie (101) ponad 10 zablokowanych

  • Kak to?

    "Przedsiębiorstwo Napraw Infrastruktury z Warszawy złożyło najkorzystniejszą ofertę na przebudowę torów tramwajowych w Brzeźnie i Nowym Porcie. Za przebudowę ok. 4-kilometrowego odcinka torowiska firma ze stolicy zaproponowała ok. 41 mln zł.

    - Komisja przetargowa zbada teraz oferty i wybierze najkorzystniejszą ofertę. Kryterium jej wyboru stanowi wyłącznie cena - wyjaśnia Magdalena Skorupka-Kaczmarek, rzecznik prasowy GIK."

    To jak to? Jeszcze nie zbadano ofert a już wybrano najkorzystniejszą?

    • 10 8

  • Zastanawiajace...

    ...ze najdrozsza i najtansza oferta roznila sie cena tylko o ok 4%

    • 11 5

  • no, no ładnie

    chyba z wojny do dziś nie wymieniano.

    • 11 0

  • mogli by dać to lepiej SKM (1)

    po dzisiejszej awarii we Wrzeszczu myślę że bardziej by się przydało za to zainwestować w SKM..
    pewnie z 41 milionów połowa by się rozeszła po kieszeniach ale może coś by to dało

    • 7 9

    • Gdańsk i tak dokapitalizował sporo ten badziew

      teraz czas żeby Gdynia się wreszcie do czegoś dołożyła w Trójmieście

      • 7 0

  • Najmniej zażądała warszawska spółka PNI

    i jak tu ma być dobrze, skoro wygrywa najtańszy- co w 90% równa się ze złą jakością wykonania itd.

    • 5 10

  • 41mln za 4km torów (3)

    a PKP chce za remont odcinka od Politechniki do PGR Areny, czyli ok. 3km.

    Podejrzanie wszystkie oferty prawie do co grosza podobne...

    Wychodzi 10mln zł za 1km torów i to tylko wymiana, a nie budowa nowego...

    Nie dziwię się, że Gdańsk ledwo mieści sie w 60% zadłużenia..

    By żyło się lepiej... :)))

    • 5 12

    • (1)

      Jak byś się znał/znała na remontach torowisk to byś wiedział wiedziała ze w przypadku remontu torowiska tramwajowego w Brzeżnie i nowym porcie należy raczej mówić o odbudowie od zera a nie remoncie czyli wymiana wszystkiego na głębokość ok 0,5 metra wgłąb gruntu, włącznie z warstwą nośną podsypką podkładami szynami siecią trakcyjną w przypadku remontu torowiska SKM do nowego portu PKP PLK mówi raczej o doraźnym udrożnieniu szlaku i naprawie torowiska z materiału staro-użytecznego który pozostał po remoncie linii Gdańsk- Warszawa więc koszty są od razu zdecydowanie mniejsze. Jest znaczna różnica po miedzy odbudową bo tak można nazwać to co będzie wykonane w Brzeźnie i Nowym porcie a remontem torowiska w Przypadku podanego kosztu przez PKP PLK

      • 11 0

      • osskaa nie rozumie tego, bo z Gdyni

        i reaguje alergicznie na wszystko co o lub z Gdańska

        • 6 0

    • dzisiaj w "Wybiórczej"

      W "Wybiórczej" pisali ze caly fragment SKM do N Portu za 15 baniek kolejarze moga naprawic i to w niecaly rok. oby. tyle ze Budyn i spolka kasy na to nie chca dac i pewnie znowu temat umrze smiercia tragiczna. ale tak pisza w Wyborczej wiec trzeba takie informacje traktowac z pewna rezerwa.

      • 3 2

  • WPRD przynajmniej z Gdańska

    a tak praca, kaska i podatek zostanie w W-wie

    • 7 4

  • Brawo!

    po wyborach pieniedzy będzie już mniej a długów więcej

    • 5 9

  • Zasada jest taka : wybory-pieniądze....

    a może rozum-do widzenia !

    • 7 7

  • Najbardziej zaniedbana trasa na Stogi !! Do remontu !!!! (1)

    Tramwaje też tu puszczacie rozwalone !!!

    • 9 8

    • Na stogi i do portu powinny jeżdzić tranwaje konne-taka agroturystyka i zatrzymywać się tylko przy dużych gettach-osiedlach deweloperskich zamknietych, skąd biznesmieszkańcy chodzą przesikiwać swoje psy, poza swoje zamknięte getto

      • 3 7

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane