- 1 Rowerzyści: nie dzwońcie na pieszych (566 opinii)
- 2 Pamiątka z wakacji jak wyrzut sumienia (29 opinii)
- 3 Na spacer po Trójmieście z przewodnikiem (16 opinii)
- 4 Dworzec PKS w Gdańsku: co dalej? (241 opinii)
- 5 Rekordzista dostał 5 mandatów (82 opinie)
- 6 Były senator PiS trafił do więzienia (359 opinii)
41 mln zł za przebudowę linii tramwajowych w Brzeźnie i Nowym Porcie
Otwarto koperty z ofertami na przebudowę torów tramwajowych w Brzeźnie i Nowym Porcie. Najmniej zażądała warszawska spółka PNI. Przebudowa ma ruszyć jeszcze w listopadzie tego roku.
- Komisja przetargowa zbada teraz oferty i wybierze najkorzystniejszą ofertę. Kryterium jej wyboru stanowi wyłącznie cena - wyjaśnia Magdalena Skorupka-Kaczmarek, rzecznik prasowy GIK.
Jeszcze w tym roku rozpoczną się prace w Brzeźnie, natomiast wiosną w Nowym Porcie. Termin zakończenia prac obu dzielnicach to listopad 2011 r.
W Brzeźnie remont obejmie przebudowę torów tramwajowych (ul. Krasickiego od pętli Brzeźno
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
W Nowym Porcie przebudowane zostaną tory na długości 1,25 km. Chodzi o torowiska w ul. Rybołowców
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
Inwestycja w Brzeźnie i Nowym Porcie realizowana jest w ramach Gdańskiego Projektu Komunikacji Miejskiej - etap III A. Projekt jest kontynuacją wieloletniego programu realizowanego od 2002 roku, którego celem jest zdecydowana poprawa stanu komunikacji zbiorowej w Gdańsku. Inwestycja. Jego koszt całkowity określono na ok. 697 mln zł. Projekt obejmuje między innymi budowę linii tramwajowej w ciągu ul. Nowej Łódzkiej.
1. Przedsiębiorstwo Napraw Infrastruktury Sp. z o.o. - kwota 41 137 790 zł brutto
2. WPRD Gravel - kwota 42 869 389,49 zł brutto
3. Trakcja Polska Sp z o.o. - kwota 42 490 489,40 zł brutto
4. Torpol Sp. z o.o. Warszawa - kwota 41 809 949 zł brutto
Opinie (101) ponad 10 zablokowanych
-
2010-10-18 16:38
Kak to?
"Przedsiębiorstwo Napraw Infrastruktury z Warszawy złożyło najkorzystniejszą ofertę na przebudowę torów tramwajowych w Brzeźnie i Nowym Porcie. Za przebudowę ok. 4-kilometrowego odcinka torowiska firma ze stolicy zaproponowała ok. 41 mln zł.
- Komisja przetargowa zbada teraz oferty i wybierze najkorzystniejszą ofertę. Kryterium jej wyboru stanowi wyłącznie cena - wyjaśnia Magdalena Skorupka-Kaczmarek, rzecznik prasowy GIK."
To jak to? Jeszcze nie zbadano ofert a już wybrano najkorzystniejszą?- 10 8
-
2010-10-18 16:41
Zastanawiajace...
...ze najdrozsza i najtansza oferta roznila sie cena tylko o ok 4%
- 11 5
-
2010-10-18 16:43
no, no ładnie
chyba z wojny do dziś nie wymieniano.
- 11 0
-
2010-10-18 16:53
mogli by dać to lepiej SKM (1)
po dzisiejszej awarii we Wrzeszczu myślę że bardziej by się przydało za to zainwestować w SKM..
pewnie z 41 milionów połowa by się rozeszła po kieszeniach ale może coś by to dało- 7 9
-
2010-10-18 19:42
Gdańsk i tak dokapitalizował sporo ten badziew
teraz czas żeby Gdynia się wreszcie do czegoś dołożyła w Trójmieście
- 7 0
-
2010-10-18 17:02
Najmniej zażądała warszawska spółka PNI
i jak tu ma być dobrze, skoro wygrywa najtańszy- co w 90% równa się ze złą jakością wykonania itd.
- 5 10
-
2010-10-18 17:04
41mln za 4km torów (3)
a PKP chce za remont odcinka od Politechniki do PGR Areny, czyli ok. 3km.
Podejrzanie wszystkie oferty prawie do co grosza podobne...
Wychodzi 10mln zł za 1km torów i to tylko wymiana, a nie budowa nowego...
Nie dziwię się, że Gdańsk ledwo mieści sie w 60% zadłużenia..
By żyło się lepiej... :)))- 5 12
-
2010-10-18 19:12
(1)
Jak byś się znał/znała na remontach torowisk to byś wiedział wiedziała ze w przypadku remontu torowiska tramwajowego w Brzeżnie i nowym porcie należy raczej mówić o odbudowie od zera a nie remoncie czyli wymiana wszystkiego na głębokość ok 0,5 metra wgłąb gruntu, włącznie z warstwą nośną podsypką podkładami szynami siecią trakcyjną w przypadku remontu torowiska SKM do nowego portu PKP PLK mówi raczej o doraźnym udrożnieniu szlaku i naprawie torowiska z materiału staro-użytecznego który pozostał po remoncie linii Gdańsk- Warszawa więc koszty są od razu zdecydowanie mniejsze. Jest znaczna różnica po miedzy odbudową bo tak można nazwać to co będzie wykonane w Brzeźnie i Nowym porcie a remontem torowiska w Przypadku podanego kosztu przez PKP PLK
- 11 0
-
2010-10-18 19:44
osskaa nie rozumie tego, bo z Gdyni
i reaguje alergicznie na wszystko co o lub z Gdańska
- 6 0
-
2010-10-18 20:09
dzisiaj w "Wybiórczej"
W "Wybiórczej" pisali ze caly fragment SKM do N Portu za 15 baniek kolejarze moga naprawic i to w niecaly rok. oby. tyle ze Budyn i spolka kasy na to nie chca dac i pewnie znowu temat umrze smiercia tragiczna. ale tak pisza w Wyborczej wiec trzeba takie informacje traktowac z pewna rezerwa.
- 3 2
-
2010-10-18 17:07
WPRD przynajmniej z Gdańska
a tak praca, kaska i podatek zostanie w W-wie
- 7 4
-
2010-10-18 17:09
Brawo!
po wyborach pieniedzy będzie już mniej a długów więcej
- 5 9
-
2010-10-18 17:28
Zasada jest taka : wybory-pieniądze....
a może rozum-do widzenia !
- 7 7
-
2010-10-18 17:31
Najbardziej zaniedbana trasa na Stogi !! Do remontu !!!! (1)
Tramwaje też tu puszczacie rozwalone !!!
- 9 8
-
2010-10-18 20:08
Na stogi i do portu powinny jeżdzić tranwaje konne-taka agroturystyka i zatrzymywać się tylko przy dużych gettach-osiedlach deweloperskich zamknietych, skąd biznesmieszkańcy chodzą przesikiwać swoje psy, poza swoje zamknięte getto
- 3 7
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.