• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

44 elektryczne pociągi dla aglomeracji i PKM za 3-4 lata

bra
5 lipca 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
W ciągu najbliższych 3-4 lat na Pomorze mają trafić 44 nowe, elektryczne pociągi. W ciągu najbliższych 3-4 lat na Pomorze mają trafić 44 nowe, elektryczne pociągi.

W sumie 44 elektryczne zespoły trakcyjne planuje zakupić Samorząd Województwa Pomorskiego - 30 trafi na linię SKM, a 14 na trasę PKM po elektryfikacji. W lipcu ogłoszone zostaną dwa przetargi, na razie każdy obejmie zakup jednego pojazdu z możliwością rozszerzenia zamówienia. Podobny manewr zastosowała SKM, zamawiając jeden pociąg z opcją zwiększenia tej liczby do 10 składów.



Użytkownicy naszej aplikacji zostali już o tym powiadomieni
Pobierz aplikację: Android iPhone


Wierzysz, że uda się kupić wszystkie zapowiadane pociągi?

- Z danych dotyczących przejazdów na linii aglomeracyjnej wiemy, że 86 proc. pasażerów to osoby, które w podróży spędzają do 25 minut. Chcemy więc dysponować taborem, który będzie szybki i wygodny na takich właśnie dystansach - mówi marszałek Mieczysław Struk. - Teraz ogłaszamy dwa duże przetargi. Priorytetem dla nas jest zakup takiego taboru, jakiego potrzebuje pasażer w obszarze aglomeracji.
Przetargi na zakup 44 pociągów:

  1. 30 pojazdów do obsługi linii aglomeracyjnej: Gdańsk-Śródmieście - Wejherowo. Pojazdy powinny trafić na Pomorze do końca 2025 roku.
  2. 14 EZT do obsługi sieci PKM po elektryfikacji. Dostawa nowych pociągów zakończyć się ma w 2024 roku.

Oba postępowania zostaną ogłoszone jeszcze w lipcu.

Jest jednak pewien haczyk.

- Oba projekty rozpoczną się od zakupu jednego pojazdu, zaś uruchomienie tzw. prawa opcji, czyli rozszerzenia zamówienia o kolejne składy, zaplanowano na grudzień 2022 roku - wyjaśnia Michał Piotrowski, rzecznik Urzędu Marszałkowskiego Województwa Pomorskiego. - Środki na zakup nowych pojazdów pochodzić będą z nowej perspektywy unijnej, samorząd będzie również zabiegał o środki z budżetu centralnego.
Zakupione pojazdy będą odpowiadać na potrzeby komunikacji aglomeracyjnej: będą szybkie, a troje drzwi w każdym członie pojazdu umożliwią płynną wymianę pasażerów. To sprawi, że czas przejazdu między Gdańskiem a Wejherowem będzie krótszy niż obecnie. Standardem we wszystkich pojazdach będzie sieć Wi-Fi, monitoring oraz wyposażenie w defibrylator AED.

Przypomnijmy, że również spółka SKM chce kupić nowe pociągi. Obecnie trwa przetarg na zakup jednego składu z możliwością rozszerzenia zamówienia do 10 pociągów. Oferty poznamy 12 lipca.

bra

Opinie (228) ponad 20 zablokowanych

  • Niech Marszalek przyhamuje deweloperke..bo ta nie liczy sie juz z nikim i niczym.

    Wycinaja lasy,snia o zabudowie pasa przybrzeznego...zageszczaja...Gdzie jest Marszalek z jakas interwencja w Biurze Rozboju Gdanska? Kto opracowuje studia zabudowy ,ze nie ma ograniczen w w wysokosci budowanych budynkow i taki Gorski np buduje sobie nie do 6 stego pietra aby nie przekraczac lini najwyzszych drzew tylko pociagnie sobie 12 sto pietrowe wiezowce...w srodku lasu.Jak to jest mozliwe i kto mu dal na to zgode/Czy w tym Biurze rozwoju wogole mysla czy jedynym wykladnikiem jest wysokosc kieszonkowego?

    • 4 0

  • SKM powinno być zlikwidowane

    i zastąpione tramwajem

    • 2 3

  • A dlaczego nie ma linii aglomeracyjnej Tczew-Gdańsk-Gdynia-Wejherowo

    • 5 1

  • 44 pociągi razy 20 puszek spray to 880 puszek , trzeba już zamawiac

    • 1 1

  • Czekam az wyjedzie na tory pkm sklad tlk z warsem buahaaaaaa

    • 2 0

  • Typowy pociąg tylko dla 3 City

    Jeśli już nowe składy dla SKM Trójmiasto to typu metro, a więc przystosowane, jak dawne poniemieckie EW 90 do wysokich peronów, bez podziału ściankami na ptzedziały, z czterema parami drzwi, podłogą równą z peronami bez żadnych stopni, bez toalet i ze współczesnym luksusem czyli z ogrzewaniem i działającą klimatyzacją. Jeżeli jednak mają także jeździć na trasach regio Tczew - Słupsk to dajcie sobie spokój z marzeniami i dobijajcie reanimowane EN 57 projekt z połowy lat 30 XX wieku. Wtedy SKM nie będzie nigdy szybką koleją miejską. Dla składów tradycyjnych jest druga para torów i rzadziej rozmieszczone przystanki.

    • 1 0

  • w końcu!

    • 0 2

  • Nie 44 tylko jeden.

    Może na tym jednym się skończy.

    • 1 0

  • Z moich obserwacji wynika że duża ilość "stałych pasażerów" podróżuje dalej niż te 20 parę minut. Znowu zamontują twarde jak dechy siedzenia i weź się męcz.
    A czy w standardzie będzie klima i kibelek? Skoro WiFi będzie..

    • 1 0

  • Czyli cena biletów ostro w górę...

    • 4 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane