- 1 Przyjdź zobaczyć wodowanie z historycznej pochylni (58 opinii)
- 2 Kontrola CBA w Urzędzie Miasta Gdyni (207 opinii)
- 3 Próbowali "odbić" przemyconą kokainę (88 opinii)
- 4 Chciał dać 700 zł łapówki drogówce (78 opinii)
- 5 Barszcz Sosnowskiego kwitnie. Gdzie zgłosić? (80 opinii)
- 6 Kumulacja prac na Jasieniu utrudni życie (78 opinii)
5 mln na biura dla urzędników. Zajmą się śmieciami
Zbliżająca się rewolucja śmieciowa będzie generować nie tylko zmiany w pobieraniu opłat za wywóz śmieci od mieszkańców. W Gdańsku do jej obsługi planuje się zatrudnienie około 40 osób, powołanie specjalnej jednostki w Zarządzie Dróg i Zieleni oraz budowę - za około 5 mln zł - nowego biura.
Zarząd Dróg i Zieleni, który zajmuje pięć niewielkich budynków w Gdańsku przy ul. Partyzantów 36
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
Ile to będzie kosztować? Dokładnie okaże się to 26 października, po otwarciu kopert od oferentów w przetargu. Jednak z wydanego w poniedziałek zarządzenia prezydenta Gdańska wynika, że wartość zamówienia wynosi ok. 5 mln zł brutto.
Przebudowa i budowa nowego budynku musi się zakończyć do 31 maja 2013 roku, by urzędnicy mogli zagospodarować się w nowej jednostce przed 1 lipca, czyli dniem wejścia w życie reformy śmieciowej.
Projekt budowlany przewiduje, że w nowym budynku będzie mogło pracować 45 osób. Ilu docelowo urzędników planuje zatrudnić miasto?
Przeczytaj też: Podatek śmieciowy: wybrać najmniej niesprawiedliwą metodę.
- W ZDiZ ma się tym zajmować około 40 osób. Pięć z nich już pracuje w urzędzie, więc po prostu przejdą do ZDiZ-u. Dodatkowo będziemy musieli utworzyć 35 nowych miejsc pracy. Gdyby została wybrana metoda wodna, trzeba by zatrudnić ok. 10 osób więcej - wyjaśniał nam Maciej Lisicki, wiceprezydent Gdańska.
Przypomnijmy: od 1 lipca 2013 roku nie tylko w Gdańsku, ale w całej Polsce wejdzie w życie tzw. podatek śmieciowy. W związku z tym do końca roku musi zostać wybrana jedna z czterech metod, dzięki której będzie on od nas pobierany. Zastąpi on obecne formy opłat za wywóz śmieci.
Przeczytaj też: Jaką metodą określić podatek śmieciowy?.
Każda gmina ma możliwość wyboru jednej z czterech metod ustalenia stawki: w zależności od ilości zużytej wody, liczby osób w mieszkaniu, metrażu mieszkania oraz stawkę ryczałtową. W stronę tej ostatniej skłaniają się ostatnio władze Gdańska. Ostateczna forma zostanie wybrana za miesiąc przez gdańskich radnych.
Do tej pory żadne z naszych miast jeszcze nie zdecydowało się na ostateczny wybór metody naliczania podatku, są jedynie przymiarki. Sopot skłaniał się do powiązania jego wysokości z ilością zużytej wody, ale w ostatnich tygodniach zmienił zdanie. W Gdyni z kolei myślano o powiązaniu stawki podatku z metrażem mieszkania, ale tam także decyzja jeszcze nie zapadła.
Miejsca
Opinie (214) ponad 10 zablokowanych
-
2012-10-09 12:37
Drodzy Urzędnicy.
Generujecie tylko wielkie straty ludziom....
- 4 0
-
2012-10-09 13:24
nowe koszty
40 x 4000zł x12 = 1.92mln zł brutto pensje rocznie plus te kilka baniek na rozrost infrastruktury plus koszty zmian mebli co dwa lata, .....
- 4 0
-
2012-10-09 13:29
W d...pach im sie juz kompletnie poprzewracalo (1)
mlodzi nie maja gdzie mieszkac , ulice dziurawe itp itd...
- 5 1
-
2012-10-10 08:47
wręcz odwrotnie, stoją pustostany
- 0 0
-
2012-10-09 13:32
liberały = aferały
- 1 0
-
2012-10-09 13:39
noooooooooooo tak
noooo takie rzeczy...na to jest... ciekawe czy znajdzie na nowe przedszkole...
jakos w tym temacie cisza jest :(- 3 0
-
2012-10-09 13:41
SKANDAL!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
kolejne etaciki dla rodzinki i znajomków budynia????????????
- 11 0
-
2012-10-09 13:45
trzeba zapłacić
za pomniki głupoty Budynia stadion ecs teatr szekspirowski itp
- 9 0
-
2012-10-09 14:09
masakra
Czy ktoś miał do czynienia z osobami które tam pracują??
Ja miałem i powiem tak na 10 osób co tam pracuje wystarczy jedna ogarnięta. Jest tam kilka budynków a mają poczte wewnetrzna która dociera z budynku A do budynku B po 3 dniach skandal!!!!!!!!!!- 8 0
-
2012-10-09 14:32
Wykorzystać to co jest
Dla 40 osób taka inwestycja macie budynki należące do gminy,zagospodarować je!!
- 5 0
-
2012-10-09 14:41
Biura dla urzedników
Miałam przyjemność raz być w tym biurze i fakt warunki jak za PRL-u,ciasne pomieszczenia,stare meble.Przyda się modernizacja.Poza tym,jeśli ma się zwiększyć zakres obowiązków ZDiZ to nie rozumiem oburzenia,że trzeba zatrudnić dodatkowe osoby i bardzo dobrze,choć 40 osób będzie miało stałą pracę.Jak ZDiZ da ogłoszenie,zaraz wysyłam swoje CV.Obecnie panuje taka "głupia"moda wśród pracodawców,że jeden człowiek ma na swoim stanowisku wykonywać obowiązki za 3 albo 4 ludzi.Daje to efekt niekompetencji,braku odpowiedzialności za podejmowane decyzje i wysokie bezrobocie.
- 2 9
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.