• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

50 mln zł na przebudowę węzła Wzgórze

Michał Sielski
23 września 2009 (artykuł sprzed 14 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Wzgórze: kałuże w tunelu po każdej ulewie
Skrzyżowanie w okolicach Urzędu Miasta to tylko mały fragment węzła, który zostanie przebudowany. Skrzyżowanie w okolicach Urzędu Miasta to tylko mały fragment węzła, który zostanie przebudowany.

Prawie 50 mln zł unijnego dofinansowania otrzymała Gdynia na rozbudowę węzła drogowego Wzgórze. Okolice Urzędu Miasta zmienią się nie do poznania. Początek prac jeszcze w tym roku.



Przebudowa węzła Wzgórze:

Węzeł Wzgórze zobacz na mapie Gdyni to teraz jedno z najważniejszych w Gdyni skrzyżowań, na którym przecinają się najważniejsze arterie w mieście. To droga przelotowa przez Śródmieście, bezpośredni dojazd do centrum Gdyni, nad morze, dojście do przystanku SKM Wzgórze św. Maksymiliana i Urzędu Miasta. Dość, by było tam tłoczno.

Dziś praktycznie nie ma tu żadnego bezkolizyjnego zjazdu, jest za to kilkanaście przejść dla pieszych z sygnalizacją świetlną. Ale za półtora roku ma być zupełnie inaczej. We wtorek marszałek województwa pomorskiego Jan Kozłowski przyznał Gdyni 48,8 mln zł unijnego dofinansowania na przebudowę węzła. Dzięki temu prace mogą ruszyć jeszcze w tym roku.

- Wpuszczamy pieniądze na rynek z nadzieją, że pomogą całej gospodarce Pomorza. Nie tylko bezpośrednio Gdyni, ale firmom, które będą realizować inwestycję i zatrudniać do tego ludzi - podkreśla Jan Kozłowski.

Po przebudowie, która potrwa ok. 1,5 roku, Węzeł Wzgórze zyska nową funkcjonalność. Powstanie m.in. trzypasmowy i jednokierunkowy przejazd od strony al. Piłsudskiego pod torami kolejowymi, w kierunku węzła Franciszki Cegielskiej, Witomina i Działek Leśnych.

Skorzystają także piesi, którzy będą mogli przejść podziemnym tunelem od przystanku SKM aż do urzędu. - Dotychczasowa infrastruktura była po prostu niefunkcjonalna. Teraz będzie wygodniej nie tylko pieszym i kierowcom przejeżdżającym przez centrum miasta, ale również mieszkańcom zachodnich dzielnic Gdyni, którzy dzięki dodatkowym pasom, tunelom i wiaduktowi szybciej dojadą do domów - podkreśla wiceprezydent Gdyni, Marek Stępa.

Początkowo inwestycja miała pochłonąć 100 mln zł, teraz urzędnicy zakładają, że nie wydadzą na nią więcej niż 80 mln zł.

Opinie (134) 9 zablokowanych

  • kupcy w tunelu

    mam nadzieję, że nie będzie dzikich straganów w tym megatunelu?

    • 9 1

  • dlaczego sonda nie ma opcji - NIE MA UZASADNIENIA? (2)

    tylko bardziej za lub nieco mniej za

    ja powtarzam, jest to wyrzucanie pieniędzy w błoto - służy kilkuset osobom, które nie zjadą wcześniej (2 kilometry) na trase różową

    a jak ktoś już pisze 'trasa przelotowa przez śródmieście' - to kompletnie nie rozumie ani zasad komunikacji, ani urbanistyki, ani logiki budowania miasta (chyba że chaotycznego)

    może na przyszłość brać jednak mapę i popatrzeć z góry, co ma obsługiwać dana trasa, ile osób gdzie mieszka, pracuje, itd

    to nie jest takie trudne

    • 5 6

    • otóż to

      do tego jeszcze ta kładka nad torami...?

      • 0 2

    • ty wiesz, ty się znasz

      ty nam na pewno powiesz o zasadach komunikacji, urbanistyce i logice budowania miasta . Taki z ciebie ekspert, to się podpisz imieniem i nazwiskiem oraz tytułem naukowym, jakm uzyskałeś w powyższych dziedzinach, albo napisz opinię choćby dla trojmiasto.pl ( nawet Gallux'a starej przygody z pralką opublikowali, a co dopiero taki autorytet jak ty..) ehh ci gimnazjaliści....

      • 0 0

  • bez euforii (1)

    Takie miejsca rozrządowe (bo to nie jest faktycznie skrzyżowanie) załatwia się wieloma poziomami. Jeden tunel nie załatwi sprawy. Tam miałaby powstać kretowisko. Tylko te trajtki wymuszają płaskość projektu. Szkoda jednak, że nie ma mapki planowanych działań - pomimo iż niektórzy będą mieli trudności z odszukaniem tunelu.

    • 1 1

    • trajtki wymuszają płaskośc terenu???

      o czym ty piszesz? trajtki mają o wiele wiekszą moc niż autobusy i doskonale spisuja się na podjazdach

      • 2 0

  • Bardzo dobrze prezyd.SZczurek

    nareszcie ucywilizujecie tą część miasta bo to żenada nie wiadomo jak należało zmieniać pas aby skręcić w lewo. a z tymi przejściami dla pieszych to był istny cyrk.

    Do tego ta wolna przestrzeń w końcu będzie na coś pożytecznego wykorzystana.

    • 3 5

  • mecenas Anna R. została nominowana na stanowisko prokuratorskie w Toruniu więc już nie będzie broniła amatorów piwa z podwórek

    hihihiha

    • 1 0

  • (1)

    I znowu ludziki się podniecają i nie rozumieją ,że ta przebudowa jest potrzebna urzędasom i Prezydentowi pod ich planowany nowy pałac.

    • 4 5

    • Ewcia, niedyskretne pytanie.

      Czy znalazł się jakiś facet, który Tobie by dogodził???

      • 7 2

  • Medal ma zawsze dwie strony

    Wszystko fajnie, tylko za jakis czas bedzie trzeba oddac cos unii(niemcom) za sponsoring.Może kawałek z dostępem do morza :]

    • 0 6

  • Fajnie fajnie...ze robia ale sa wazniejsze inwestycje w Gdyni (1)

    moze wkoncu by ktos wybudowal tunel miedzy Hutnicza a Chylonska przejazd ulica Pucką ...??? itp..
    albo remont skrzyzowania Morska - Estakada Kwiatkowskiego ..przy kosciele..

    wezel maksymilana nie jest az taki wazny ...

    • 5 5

    • hmm

      Chlopie ty chyba nie jeździsz przez węzeł Maksymiliana - jest b. ważny choćby dla mieszkańców takich dzielnic jak Witomino, Chwarzno, Wiczlino, Dąbrowa, Karwiny, Kack. Mam nadzieje ze przebudowa usprawni ruch - obecnie jest duży narazie bez wielkich wkurzających korków non stop, ale trzeba myśleć o przyszłości. Inna sprawa to tak jak piszesz lepsze połączenie Chylońska-Hutnicza właśnie Pucką - tam to bywa masakrycznie!

      • 4 2

  • Zamiast pod to wzdłuż Wisły

    Mam nadzieje ze nie bedzie to wygladało na zasadzie budowy tunelu pod Wisła w Warszawie, kiedy pan Piskorski rzadził.Zamiast pod to wzdłuż Wisły.

    • 0 0

  • "budujemy tunel dla was"...

    ...i dwa lata korków dla was. Niej jest to może miejsce najlepsze do jazdy (szczególnie idiotyczne przesunięcie pasów o jeden w lewo czasie jazdy z Piłsudskiego w kierunku wiaduktu) jednak nie jest też tragiczne. W Gdyni tragiczna jest Świętojańska z jej mikroskopijnymi obszarami parkowania, bezsensownie szerokim chodnikiem a wąskimi pasami jezdni. Jak łoś zaparkuje auto tak że wystaje na jezdnię to trolejbus i większe samochody muszą czekać lub omijać na podwójnej ciągłej. Gdyńscy wizjonerzy fundują nam następną abstrakcyjną i utrudniającą życie inwestycję zamiast zrobić chociaż jeden porządny parking blisko centrum (aktualnie mamy Skwer Kościuszki służący za parking a tak być nie powinno!!!). Patrząc na grozę Świętojańskiej spodziewam się równie udanego węzła drogowego na jej początku i już mam pewność, że przez dwa lata będę miał problem z dojazdem do domu a potem już uciążliwy dojazd na zawsze.

    • 4 12

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane