- 1 Sopot bez golizny i zakłócania spokoju (158 opinii)
- 2 Będzie pył, nie będzie premii? (213 opinii)
- 3 Okradała drogerie, zmieniając peruki (64 opinie)
- 4 Podwyżka cen wody i ścieków w Gdyni (273 opinie)
- 5 Znamy przyczynę wypadku na Wielkopolskiej (352 opinie)
- 6 7 mln zł na remont ulic "starego" Chwarzna (30 opinii)
7 mln zł na remont ulic "starego" Chwarzna
Pełen remont infrastruktury, nowe nawierzchnie, a dodatkowo przebudowa głównego odcinka drogi będącej wjazdem dla większości mieszkających przy ulicach Prostokątnej i Okrężnej w Gdyni - to planowany zakres przebudowy ulic na "starym" Chwarznie. Wybrano wykonawcę, który otrzyma za prace 7,4 mln zł.
Zostaną także wykonane chodniki, zjazdy, dojścia pieszych i pobocza, plac do zawracania w ul. Prostokątną, a także elementy uspokojenia ruchu.
Całość połączy się z istniejącą infrastrukturą w ul. Chwarznieńskiej.
Oświetlenie i zieleń na Prostokątnej
Mieszkańcy zyskają również oświetlenie LED. W efekcie widocznym efektem będzie nowa nawierzchnia drogi, nowe chodniki i nasadzenia zieleni.
Zaplanowane roboty drogowe:
- rozbudowa ulic Prostokątnej i Okrężnej,
- wykonanie chodników, zjazdów, dojść pieszych i poboczy,
- wykonanie placu do zawracania w ul. Prostokątnej,
- wykonanie elementów uspokojenia ruchu,
- budowę kanalizacji deszczowej oraz zbiornika retencyjno-infiltracyjnego,
- rozbudowa kanalizacji sanitarnej i sieci wodociągowej,
- przebudowa i budowa oświetlenia ulicznego i sieci elektroenergetycznych,
- budowa kanału technologicznego,
- przebudowa sieci telekomunikacyjnych,
- zabezpieczenie i przebudowę kolidującej infrastruktury,
- elementy małej architektury,
- zieleń, w tym m.in.: nasadzenie drzew i krzewów wraz z pielęgnacją w okresie 3 lat od dnia odbioru końcowego, założenie powierzchni trawnikowych wraz z pielęgnacją w okresie 1 roku od dnia odbioru końcowego.
Remonty w Gdyni na filmach
- Nowa infrastruktura, w tym przebudowa głównego odcinka drogi będącego wjazdem dla mieszkających w rejonie, z pewnością zwiększy bezpieczeństwo wszystkich użytkowników ruchu drogowego - mówi Bartłomiej Austen, wiceprezydent Gdyni.
Przebudowa planowana od ośmiu lat
Pierwsze plany remontu ulic pojawiły się w 2016 r.
- Po konsultacjach i ustaleniu priorytetów, gdy chcieliśmy wykonać fragment wymiany płyt - okazało się, że instalacje są dużo płycej, niż pokazywały projekty - więc zaczęła się "walka" o przebudowę w pełnej skali. Cieszę się, że się udało. To nie jest zadanie spektakularne, które będą podziwiać dziesiątki tysięcy osób, ale ważne dla mieszkańców tzw. Starego Chwarzna - pisze w mediach społecznościowych Jakub Ubych, ówczesny radny dzielnicy, a obecnie radny miasta.
- Prace wykona Konsorcjum firm: P.P.H.U. "DA-BRUK" Helena Drążkowska i Przedsiębiorstwo Wielobranżowe Przemysław Kozłowski.
- Koszt zadania opiewa dokładnie na kwotę 7 421 462,96 zł.
- Czas wykonania to 8 miesięcy od momentu podpisania umowy.
Miejsca
Opinie (30) 2 zablokowane
-
4 godz.
Cała prawda o mieście ? (2)
"Pierwsze plany remontu ulic pojawiły się w 2016 r."
Nic dodać nic ująć- 19 0
-
2 godz.
Nowy Wiceprezydent
Teraz się tym chwali? Przecież wg niego wcześniej wszystko było żle
- 2 0
-
58 min
Czy był w tych planach remont Zielonej - najbardziej zdewastowanej (także przez open'er) ulicy w Gdyni?
- 1 0
-
3 godz.
Najważniejsze zrobić tam drogę rowerową (4)
Potem domalować pas dla samochodów ale żeby mieszkańcy parkowali w podziemnym parkingu przy UM bo się tak podoba dwóm społeczniakom z koła wsparcia dzielnicy
- 21 6
-
3 godz.
srowerową
infrastruktura pseudorowerowa w takiej formie jaka obecnie istnieje i jest kontynuowana wygląda jakby robił i projektował to ktoś kto nie ma mózgu rowery powinny jeździć po ulicach normalnie a nie czerwone dywany nie wiadomo po co
- 6 2
-
2 godz.
Zapomniałeś o bus pasie
- 4 1
-
2 godz.
O czym ty bredzisz człowieku?
- 1 0
-
1 godz.
i zrobić studzienki tak by kołami je wbijać
- 2 0
-
3 godz.
Ubych prowadził walkę o tą inwestycję przez 8 lat. (2)
Ciekawe z kim ta walka bo jeśli z SWS to walczył sam ze sobą, a może był to ostry cień mgły.
- 11 1
-
2 godz.
Miasto ma wiele potrzeb (1)
To chyba normalne, że są wybory pomiędzy A i B i jak widać poradził sobie. co do 8 lat to pewnie polowa tego czasu to projektowanie i czas na przetargi
- 0 1
-
2 godz.
Zatem potwierdzasz, że walczył sam ze sobą. Dzięki.
Połowa czasu na projekty i przetargi czyli 4 lata. A druga połowa na walkę.
- 1 0
-
3 godz.
Tą cześć Gdyni powinni zaorać
- 3 7
-
2 godz.
Pani prezydent (4)
Może zamiast dalej finansować openera, arkę i inne pierdoły, na które gryzoń zmarnował miliony a może nawet i miliard.
Zacząć robić właśnie takie inwestycje, na których skorzystają mieszkańcy- 16 6
-
2 godz.
Pani Prezydent (1)
nic nie zmienia. Kontynuuje . Te inwestycje to zasługa pracy za starej ekipy . A pan Austen dzielnie " nadzoruje" .
- 4 1
-
2 godz.
ostatnio powiedział ze ma "w spadku" 400 projektów - więc po 1 na tydzień i polowe zrobi na koniec kadencji
- 1 0
-
2 godz.
Przypomnę że z Arki czy Openera też korzystają mieszkańcy, nje obchodzi mnie natomiast remont twojej ulicy.
- 1 6
-
20 min
Ciekawe kto z radnych
Mieszka w okolicy?
- 0 0
-
2 godz.
Tylko pamietajcie o bus pasach a tam gdzie juz sa , zrobic jeszcze jedne.
- 3 0
-
2 godz.
Władza się zmienia
ale kasa tradycyjnie szerokim strumieniem na Chwarzno i Wiczlino. Reszta miasta niech się buja.
- 3 3
-
1 godz.
Kiedy ul. temidy? (1)
"To nie jest zadanie spektakularne, które będą podziwiać dziesiątki tysięcy osób ale jest ważne dla mieszkańców tzw. Starego Chwarzna". Piękny cytat. Panie radny, jak doskonale Pan wie od wielu już lat, dla mieszkańców tzw. Nowego Chwarzna ważny jest remont ulicy Temidy, która w przeciwieństwie do bohaterek powyższego artykułu, nie ma nawet starych połamanych płyt, a tylko rozjechaną ziemię i krajobraz księżycowy. Skoro nie ma szansy na nowe płyty, to może chociaż jest szansa na te stare, dziurawe i połamane z remontowanych ulic - to i tak byłaby już nowa jakość..
- 0 1
-
1 godz.
Nie wszystko na raz.
Zdaję się że w okolicy trwa już remont. Niedawno wyremontowali marsa i jowisza. Nie wszystko naraz
- 0 0
-
1 godz.
Na takim osiedlu rowery mogą spokojnie jeździć po ulicach, ta cała infrastruktura rowerowa to przerost formy nad treścią.
- 4 0
-
1 godz.
(1)
czemu nie wybrano MTM - to skandal!
- 3 0
-
17 min
Mają nadzieję że nowa firma wtopi
Wtedy już zawsze będzie mtm
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.