• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

8 mln zł na prace drogowe w centrum Gdyni

Patryk Szczerba
27 kwietnia 2016 (artykuł sprzed 8 lat) 
Najwięcej prac prowadzonych będzie na bocznych ulicach, które zawsze w sezonie letnim zyskują jednak na znaczeniu. Najwięcej prac prowadzonych będzie na bocznych ulicach, które zawsze w sezonie letnim zyskują jednak na znaczeniu.

Zaplanowane na najbliższe miesiące prace drogowe w ścisłym centrum Gdyni mają kosztować nawet 8 mln zł i trwać rok. W planach jest m.in. przebudowa ulic Wybickiego, Placu Grunwaldzkiego i Armii Krajowej, czyli dróg znajdujących się w sąsiedztwie Centrum Filmowego i Baltiq Plazy.



Czy śródmieścia miast powinny być uprzywilejowana w przypadku decyzji o remontach dróg?

Niemiłe niespodzianki czekają w najbliższych miesiącach kierowców jeżdżących po śródmieściu Gdyni. Miasto szuka wykonawcy prac w ścisłym centrum miasta. Kluczowym elementem inwestycji jest budowa i przebudowa sieci kanalizacyjnych, deszczowych i teletechnicznych. I choć coraz częściej słychać głosy o zaniedbaniach w infrastrukturze dzielnic, którymi nikt się nie zajmuje, władze miasta przekonują, że także w śródmieściu jest wciąż sporo do zrobienia. Przy okazji pojawi się nowa nawierzchnia i uspokojenie ruchu.

Rozpoczęcie w wakacje

Robotnicy już w lipcu powinni zacząć prace na ulicach Wybickiego zobacz na mapie Gdyni, Placu Grunwaldzkim, Armii Krajowej, Borchardta i kawałku al. Jana Pawła II i Skweru Kościuszki. Pierwsze prace ruszą już w wakacje, więc korki w centrum mogą być większe niż w poprzednich latach o tej porze. Spowodują je nie tylko drogowcy. Swoją działalność w pełni rozpocznie Baltiq Plaza, a dodatkowo będzie to też pierwszy pełny sezon działalności Centrum Filmowego.

Remont będzie się odbywał także na ul. Borchardta. Remont będzie się odbywał także na ul. Borchardta.
Władze miasta jeszcze w trakcie realizacji tych inwestycji podkreślały, że po zakończeniu robót trzeba będzie zabrać się za remonty dróg i kanalizacji deszczowej w okolicy. Zwłaszcza że po tym, jak powstały nowe budynki i utwardzono teren, wody może w ziemię wsiąknąć mniej niż do tej pory.

- Musimy się na to przygotować, stąd takie działania. Po zakończeniu prac będzie możliwy odbiór większej liczby wód opadowych, które będą spływały do zbiornika zlokalizowanego przy Basenie Prezydenta. Poza tym chcemy poprawić estetykę ulic, a zwłaszcza chodników - tłumaczy Marek Stępa, wiceprezydent Gdyni.
Żeby jeździło się wolniej

Zgodnie z projektem przygotowanym przez Biuro Projektów Budownictwa Komunalnego, ulica Wybickiego i plac Grunwaldzki pozostaną ulicami jednojezdniowymi, dwupasmowymi z dopuszczalną prędkością 30 km/h. Po obydwu stronach zaplanowano chodniki, parkować będzie można równolegle. Dziś, nie tylko z powodu trwającej inwestycji, zdarza się, że samochody blokują wyjazd z podziemnego parkingu przy Pl. Grunwaldzkim.

Z taką samą prędkością będzie można jeździć po ul. Borchardta i Skwerze Kościuszki. Na ul. Armii Krajowej dopuszczalna prędkość będzie wynosiła 40 km/h.

Na skrzyżowaniach pojawią się wyniesienia, które mają uspokoić ruch. Na skrzyżowaniach pojawią się wyniesienia, które mają uspokoić ruch.
Jako wyniesione zaplanowano skrzyżowania ulic Armii Krajowej i Plac Grunwaldzki oraz Armii Krajowej i Borchardta. W projekcie pojawia się również próg zwalniający w sąsiedztwie skrzyżowania z ulicą Zygmuntowską.

To wszystko razem - jak zapewniają władze miasta - ma za zadanie uspokoić ruch w śródmieściu.

- Takie były wytyczne Zarządu Dróg i Zieleni w tym zakresie. Pieszych w tym miejscu jest sporo, kierują się w stronę plaży, więc istotnym jest, by zapewnić im w jak najpełniejszym zakresie bezpieczeństwo - przekonuje wiceprezydent Marek Stępa.
Jak najmniej uciążliwe

Pełny koszt może wynieść nawet 8,5 mln zł. Na roboty związane z odwodnieniem miasto pozyskało już wcześniej pieniądze z Unii Europejskiej. Prace drogowe będą finansowane z budżetu miasta. Na razie trwają poszukiwania wykonawcy, który powinien być znany w trzeciej dekadzie maja.

Prace przewidziano na cały rok i będą realizowane etapami, bo w założeniu mają być jak najmniej uciążliwe dla kierowców.

- Ważne, żeby przede wszystkim nie komplikować sytuacji podczas letnich imprez. Chociażby w trakcie festiwalu filmowego, zaplanowanego na wrzesień, prace muszą zostać przerwane - dodaje wiceprezydent Gdyni.

Opinie (139)

  • Czas na deRATyzację

    A wszystkie prace wykona oczywiście MTM, oczywiście "wygrana" w przetargu?

    • 5 1

  • emil

    A może tak Gdynia zabrałaby sie za północna część miasta!!! Codzienna jazda na pogórze to koszmar, korek i jeszcze raz korek, kiedy bedzie wykonane 2 pasmowe przedłużenie estakady do Dąbka? Hasło, że kiedy uruchomione zostanie lotnisko nie przejdzie, bo lotniska nie będzie.
    Kolejna rzecz zrobcie porządek z przeprawą przez tory do hutniczej. W XXI wieku zachodnia część miasta i wszyscy przyjezdni stoja w korkach do szlabanów lub przez zatkanie hutniczej bo skm, pkp, pr, itp co kilka minut śmigają.
    W d*pie z progami i koljeną ściżką dla cyklistów w centru, zajmijcie się ułatwieniem życia mieszkańcom.

    • 5 0

  • Gdynia pro ekologiczna (3)

    30 km na godzinę. Wysiadam z auta i je pcham wtedy na pewno nie przekrocze prędkości. Banda idiotów

    • 7 1

    • ciekawe, czy rowerem udało by ci się osiągnąć taką prędkość? (2)

      Policz odległość codziennych przejazdów samochodem a także czas, który na nie przeznaczasz i wylicz obecną prędkość, którą faktycznie osiągasz.

      Głównymi spowalniaczami samochodów w godzinach szczytu są podobnie do ciebie rozumujący mieszkańcy - nie dopuszczający myśli, o możliwości docierania do pracy inaczej niż samochodem.

      • 0 3

      • rowerowa zaraza

        • 2 1

      • rowerowe lewactwo

        • 0 0

  • Polecam obejrzeć program interwencja odcinek 3123

    Cała prawda o gdyni

    • 6 0

  • Drugie zdjęcie...

    ...i bohaterowie drugiego planu :)

    • 0 1

  • Szczurek to ostatnimi czasy - Straszny szkodnik !!!

    za tą wycinke drzew przy Teatrze to ktoś powinien pójść siedzieć ! - Co za Dureń to wymyślił ? - pewnie się tłumaczy ,że ma inne wizje i koncepcje ! . ale zapomniał ,że Miasto to nie jego prywatny Folwark gdzie może dokonywać eksperymentów i realizować swoje wizje ! , czy były jakieś konsultacje z mieszkańcami kto to akceptował ? Uważam ,że jest to wielki skandal ! , jeżeli gdyńskie organa nadzorujące i kontrolujące tego nie widzą albo nie chcą widzieć bo są z tej samej "paczki" to są instytucje nadrzędne - centralne które tym bandytyzmem' powinny się zająć !

    • 6 1

  • Prace drogowe w centrum , a po co

    na Obłużu mieszkańcy muszą sami sobie kłaść chodnik !

    • 6 1

  • a moze by tak przy Batorym w koncu zrobic ulice?!

    tam nie trzeba progow zwalniajacych- kola same odpadaja, a oni sie zajmuja jakimis zapyzialymi pobocznymi scizeynkami, jak glowna ulica jest diurawa, ze wstyd!

    • 3 1

  • miasto szuka wykonawcy...a i tak wygra MTM

    • 6 0

  • pewnie MTM wygra

    I znow bedzie remont trwal rok a puzniej dziury jak na ul. Kartuskiej. Firma MTM to jedno wielkie scierwo robia byle bylo a puzniej setki poprawek. Najlepsze jest to ze kazdy wie ze ta firma, to dno a wygrywa przetargi. A Szczurek zadowolony ze koledzy zarobia i bedzie dobry melanz.

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane