- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (427 opinii)
- 2 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (48 opinii)
- 3 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (258 opinii)
- 4 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (161 opinii)
- 5 Piłeś? Nie włamuj się do auta (55 opinii)
- 6 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (71 opinii)
80-tonowy ładunek odleciał z Rębiechowa
Kilkanaście godzin trwał w środę, 19 grudnia, załadunek trzech masywnych ładunków na pokład samolotu transportowego Antonow An-124 na lotnisku w Gdańsku.
Zakończyły się prace przy załadunku niemal 80-tonowej przesyłki na pokład samolotu transportowego Antonow 124. Maszyna odleciała z Rębiechowa o godz. 22:20.
Aktualizacja godz. 22:30 Samolot wystartował z gdańskiego lotniska około godz. 22:20.
W jego skład wchodzi turbina, powstała w zakładach GE Power w Elblągu, układ olejowy wykonany w Żukowie oraz przekładnia.
Załadunek zaczął się w środę rano. Na pierwszy ogień poszła 45-tonowa turbina. Mniej więcej po trzech godzinach przyszła pora na 20-tonowy układ olejowy. Na koniec zostawiono sobie 14-tonową przekładnię.
Operatorem logistycznym odpowiadającym za całą organizację dostawy ładunku z fabryk polskich do odbiorcy w USA, w tym czarter samolotu, była firma logistyczna Fracht FWO Polska.
Wsparcie i koordynację projeku od strony logistycznej prowadzi Marek Kuszner (Fourstem) z ramienia spółki Baker Hughes z grupy General Electric w Elblągu
W momencie publikacji tego artykułu załadunek jeszcze trwał, jego zakończenie zaplanowano na godz. 21. Według harmonogramu samolot ma odlecieć z Rębiechowa po godz. 22:30, ale niewykluczone, że maszyna odleci wcześniej.
Wnętrze transportowca Antonow. Materiał archiwalny
Antonow na lotnisku w Gdańsku. Materiał archiwalny
An-124 to czterosilnikowy, odrzutowy, strategiczny samolot transportowy, zaprojektowany w biurze konstrukcyjnym Antonowa w ZSRR. W chwili oblotu 26 grudnia 1982 roku i późniejszej oficjalnej prezentacji podczas paryskiego salonu lotniczego (Paris Air Show) 28 maja 1985 był największym produkowanym samolotem transportowym świata.
Antonowem 124 ustanowiono kilka rekordów:
- osiągnięcie pułapu 10 750 m z ładunkiem 171 219 kg
- przelot bez międzylądowania na trasie 20 150 km w ciągu 25,5 godziny
- w 1993 roku przewieziono nim najcięższy pojedynczy ładunek: ważący 135,2 t wraz ze stelażem transportowym generator Siemensa (sam generator 124 t). Rekord przetrwał do 2009 r., gdy pobił go An-225
Opinie (106) 3 zablokowane
-
2018-12-20 09:01
"układ olejowy wykonany w Żukowie" (1)
Wstyd, że redakcja nawet nie wie jak nazywa się firma działająca na pomorzu od kilkudziesięciu lat i z sukcesem dostarcza układy na cał świat, współpracując z takimi firmami jak ge, siemens, mhps, man itp...
- 7 0
-
2018-12-20 11:23
Zgadzam się z przedmówcą , umkła najważniejsza informacja, zero wsparcia dla lokalnych firm, WSTYD!
- 5 0
-
2018-12-20 09:43
Słyszałam i od razu pomyślałam, że to on leci nad moim domem .
- 1 0
-
2018-12-20 12:43
rockfin układ olejowy
- 1 0
-
2018-12-20 13:07
ed
Kolos - gigant
- 0 0
-
2018-12-20 22:22
Medyn nie fisiuj
- 0 0
-
2018-12-23 13:57
No to port lotniczy dostał kasę na odszkodowania dla mieszkańców banino z niecierpliwością czekamy adamowicz
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.