- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (433 opinie)
- 2 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (127 opinii)
- 3 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (57 opinii)
- 4 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (168 opinii)
- 5 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (271 opinii)
- 6 Piłeś? Nie włamuj się do auta (56 opinii)
Dziewięć wariantów rozbudowy układu drogowego na Oruni
W tym roku powstanie studium określające, jakie ulice i skrzyżowania należy wybudować lub rozbudować, by polepszyć możliwości poruszania się mieszkańcom Oruni. W grę wchodzi przede wszystkim stworzenie nowych połączeń z Traktem św. Wojciecha oraz budowa nowej drogi na Chełm
, a także przebudowa ulic Małomiejskiej i Podmiejskiej.
- Wariant 0 - wariant wyjściowy, etapowe podłączenie ulicy Sandomierskiej do skrzyżowania z ulicami Trakt św. Wojciecha i Podmiejską
- Wariant 1 - budowa wiaduktu nad Traktem św. Wojciecha w ciągu ulic Nowej Sandomierskiej (w śladzie ulicy Serbskiej) i odcinka ulicy Nowej Podmiejskiej - do ulicy Małomiejskiej (w śladzie ulicy Nakielskiej) wraz z oceną funkcjonowania przekroju typu 1x2 plus buspas.
- Wariant 2 - budowa wiaduktu nad Traktem św. Wojciecha w ciągu ulic Nowej Sandomierskiej, w śladzie ulicy Serbskiej, i Nowej Podmiejskiej - do skrzyżowania z ulicą Havla, w śladzie ulicy Nakielskiej i Małomiejskiej wraz z oceną funkcjonowania przekroju typu 1x2 plus buspas.
- Wariant 3 - budowa trasy P-P (północ-południe), od skrzyżowania z ul. Kadmową do skrzyżowania z Witosa - Cienistą, wariant badający wpływ trasy P-P.
- Wariant 4 - nowe przebicie między Traktem św. Wojciecha a ulicą Żuławską w rejonie ulicy Bocznej (równolegle do niej).
- Wariant 5 - nowe przebicie między Traktem św. Wojciecha a ulicą Żuławską w rejonie ul. Ukośnej (równolegle do niej).
- Wariant 6 - nowe przebicie między ul. Trakt św. Wojciecha a ulicą Lipce w rejonie ulicy Niegowskiej (równolegle do niej).
- Wariant 7 - zakładający budowę skrzyżowania ulicy Nowej Sandomierskiej i Nowej Podmiejskiej z ul. Trakt św. Wojciecha w poziomie niwelet ulic Nowa Sandomierska - Nowa Podmiejska wraz z podłączeniem ul. Nowej Podmiejskiej do ul. Małomiejskiej - przekrój uliczny 1x2 plus buspas.
- Wariant 8 - włączenie ul. Cienistej do ul. Trakt św. Wojciecha.
- Są to proponowane warianty rozwiązań, które posłużą do określenia optymalnego, z punktu widzenia osiągnięcia oczekiwanych efektów transportowych, harmonogramu rozwoju układu ulicznego w tym rejonie - mówi Agnieszka Zakrzacka z DRMG.
Dopiero po sporządzonej analizie będzie wiadomo, czy i które elementy nowego układu drogowego w ogóle powstaną oraz w jakiej perspektywie czasowej.
- Studium wykaże także w jaki sposób polepszyć warunki ruchu na skrzyżowaniu ul. Trakt św. Wojciecha - ul. Sandomierska - ul. Podmiejska - zapowiada Zakrzacka. - Opracowane materiały wykorzystane zostaną również przy sporządzaniu koncepcji i dokumentacji projektowej dla bezkolizyjnych przekroczeń magistrali kolejowej E-65 w postaci wiaduktu drogowego w rejonie ul. Sandomierskiej, a także wiaduktu kolejowego na wysokości ulicy Równej.
Orunia zyska dwa bezkolizyjne przejazdy
Wybrany wykonawca będzie miał pięć miesięcy (od dnia podpisania umowy) na opracowanie całego studium.
Opinie (206) 4 zablokowane
-
2019-02-25 07:16
(1)
A kiedy nowa Świętokrzyska?
- 31 2
-
2019-02-25 20:16
nigdy haha
pokazując jakieś nowe plany haha a o świętokrzyskiej ani słowa ! która pęka w szwach bo lewoskręt na niepołomickiej korkuje całą ulicę w godzinach szczytu gdzie to na dzielnicach prowadzących od niepołomickiej powstają nowe osiedla i to mnóstwo ! co wiąże się z setkami nowych użytkowników ulicy świętokrzyskiej ... porażka A!!!!
- 1 0
-
2019-02-25 07:17
Połączenie Orunii z Chełmem planował poprzednik zmarłego P Adamowicza. (2)
Szkoda gadać. Gdyby ludzie pracowali w takim tępie jak urzednicy prezydenta to w wieku 50 lat planowali by pierwsze dziecko
- 54 5
-
2019-02-25 07:22
Urzędnicy Adamowicza pracuja bardzo sprawnie (1)
Taki ECS powstał w ok 3 lata, Bardzo szybko znalazły się działka, projekt, pieniądze, wykonawca itd. Nie było że "się nie da", że "za drogo", bez zbędnych formalności i zabaw w jakieś analizy czy studium
- 17 6
-
2019-02-25 14:57
Ziemie dało państwo a nie miasto
Adamowiczowe biurokraty tego nie robiły haya
- 0 0
-
2019-02-25 07:18
Ja bym zrobił nowe przebicie. Dawno nie przebijałem nic nowego.
- 3 1
-
2019-02-25 07:20
A co z skm wzdłuż Malomiejskiej? (9)
Wiem ze to warianty „dróg” ale niech pamiętają o możliwości podłączenia pętli na świętokrzyskiej do skm ;)
- 40 6
-
2019-02-25 07:24
Dokładnie! SKM jest tu najważniejsza.
- 14 1
-
2019-02-25 07:54
(7)
A konkretnie które budynki chcesz wyburzyć, żeby tam puścić kolej?
- 3 8
-
2019-02-25 07:55
wszystkie po północnej stronie Małomiejskiej nadają się do wyburzenia i są ku temu przeznaczone (zerknij w np. w studium)
- 8 1
-
2019-02-25 08:16
Konkretnie to rezerwa terenowa na SKM (5)
istniała od lat 70.
Choć trudno powiedzieć czy została w całości zachowana.- 6 0
-
2019-02-25 08:23
(4)
Niestety nie - wybudowano bloki przy pętli. A poza tym to jest ok.
- 6 0
-
2019-02-25 08:53
Chciałbym uścisnąć dłoń tym, którzy kupili tam mieszkania :D (3)
Nie dość, że teraz tramwaj to za X lat może skm :D Jeszcze lądowisko dla helikopterów i będą mogli "spokojnie" żyć.
- 4 1
-
2019-02-25 09:12
(2)
Każdy zanim kupi mieszkanie, powinien przejrzeć lokalne plany i studium... bo potem wielkie zdziwienie, że ma autostradę za oknem...
- 4 4
-
2019-02-25 09:24
(1)
Szkoda że te plany zmieniają się co chwile
- 3 2
-
2019-02-25 09:52
Nie zmieniają się "co chwilę"
a jak już to mieszkaniówki na autostradę raczej nie
- 2 1
-
2019-02-25 07:41
kazdy wariant przesuwa korki w inne miejsce.
- 21 9
-
2019-02-25 07:51
Żadnych nowych drog (2)
Postawic w końcu na transport publiczny, to miasto w przeciągu 5 lat totalnie sie zakorkuje przy tej ilosci aut.
Włodarze - zacznijcie myśleć i dzialac jak w cywilizowanych miastach- 25 20
-
2019-02-25 14:42
(1)
Idea fajna, ale miasto jakoś trzeba połączyć. Autobusy po czymś musza jeździc.
- 2 0
-
2019-02-25 15:46
To wystarczy po jednym bus pasie w każdą stronę.
- 1 0
-
2019-02-25 07:52
Warianty?!?
Przecież to trzeba wybudować wszystko co tu jest pokazana i to jak najszybciej, a nie wybierać jedno... głodnemu tez będziecie dawać do rozważenia na przyszłość warianty czy chce zjeść jednego ziemniaczka czy krewetkę a może łyżeczkę zupy?
- 31 3
-
2019-02-25 07:59
nowa niepołomicka (4)
a co z nową niepołomicką?!
- 12 8
-
2019-02-25 08:36
będzie w 2035 roku budowana (3)
taka prawada . Najpier miasto wybuduje nową świętokrzyską ale to tez w okolicach 2030 roku.
- 4 2
-
2019-02-25 13:10
(2)
Gdy 10 lat temu ogłosili, że w 2020 będzie nowa świętokrzyska, to nawet uwierzyłam ;)
- 4 0
-
2019-02-25 14:37
Ja też uwierzyłem
i już chciałem się na południu wybudować. Teraz to raczej chcę sprzedać działkę .
Tam są takie korki że zawału serca można dostać codziennie się przedzierając tymi drogami o wiejskim stanadardzie.- 2 0
-
2019-02-25 14:40
Nie tylko ty się nabrałaś ...ECS, i inne miękkie projekty w mieście były ważniejsze. Mamienie ludzi nic nie kosztującymi obietnicami. Dialog z mieszkańcami prowadzony jest pod tezy miasta , a jedyne co się nam sprzedaje to tanie grafiki na trojmiasto.pl
- 3 0
-
2019-02-25 07:59
Najlepszy wariant to ten zakładający szybki przejazd pojazdów komunikacji miejskiej (1)
Inaczej miasta nie da się odkorkować. Najlepszym wariantem jest budowa skm na Łostowice p. Chełm i Orunię
- 41 4
-
2019-02-25 09:26
Ciekawe gdzie ta SKM będzie jeździć przez Chełm ?
- 4 1
-
2019-02-25 08:02
tylko wariant 3 ma sens (2)
wszelkie ulatwienia dojazdu do traktu zaowocuja zwiekszeniem korkow bo ten szlak dawno osiagnal granice przepustowosci....gdy wlewac do pelnego garnka to sie musi wylac
- 25 4
-
2019-02-25 10:53
(1)
Wariant 3 zakorkuje Chełm Armii Krajowej wąskie gardło przeniesie korki w inne miejsce nic nie da
- 6 1
-
2019-02-26 00:16
Albo
Wariant 3 i buspas z Orunii grn do pętli Chełm
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.