• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Dziewięć wariantów rozbudowy układu drogowego na Oruni

Michał Brancewicz
25 lutego 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 

W tym roku powstanie studium określające, jakie ulice i skrzyżowania należy wybudować lub rozbudować, by polepszyć możliwości poruszania się mieszkańcom Oruni. W grę wchodzi przede wszystkim stworzenie nowych połączeń z Traktem św. Wojciecha zobacz na mapie Gdańska oraz budowa nowej drogi na Chełm zobacz na mapie Gdańska, a także przebudowa ulic Małomiejskiej i Podmiejskiej.



Która inwestycja drogowa na Oruni jest najpilniejsza?

Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska szuka firmy, która opracuje studium transportowe dla dzielnic Orunia, św. Wojciech i Lipce. Podczas prac wykonawca będzie opierał się na dziewięciu wariantach.


  • Wariant 0 - wariant wyjściowy, etapowe podłączenie ulicy Sandomierskiej do skrzyżowania z ulicami Trakt św. Wojciecha i Podmiejską
  • Wariant 1 - budowa wiaduktu nad Traktem św. Wojciecha w ciągu ulic Nowej Sandomierskiej (w śladzie ulicy Serbskiej) i odcinka ulicy Nowej Podmiejskiej - do ulicy Małomiejskiej (w śladzie ulicy Nakielskiej) wraz z oceną funkcjonowania przekroju typu 1x2 plus buspas.
  • Wariant 2 - budowa wiaduktu nad Traktem św. Wojciecha w ciągu ulic Nowej Sandomierskiej, w śladzie ulicy Serbskiej, i Nowej Podmiejskiej - do skrzyżowania z ulicą Havla, w śladzie ulicy Nakielskiej i Małomiejskiej wraz z oceną funkcjonowania przekroju typu 1x2 plus buspas.
  • Wariant 3 - budowa trasy P-P (północ-południe), od skrzyżowania z ul. Kadmową do skrzyżowania z Witosa - Cienistą, wariant badający wpływ trasy P-P.
  • Wariant 4 - nowe przebicie między Traktem św. Wojciecha a ulicą Żuławską w rejonie ulicy Bocznej (równolegle do niej).
  • Wariant 5 - nowe przebicie między Traktem św. Wojciecha a ulicą Żuławską w rejonie ul. Ukośnej (równolegle do niej).
  • Wariant 6 - nowe przebicie między ul. Trakt św. Wojciecha a ulicą Lipce w rejonie ulicy Niegowskiej (równolegle do niej).
  • Wariant 7 - zakładający budowę skrzyżowania ulicy Nowej Sandomierskiej i Nowej Podmiejskiej z ul. Trakt św. Wojciecha w poziomie niwelet ulic Nowa Sandomierska - Nowa Podmiejska wraz z podłączeniem ul. Nowej Podmiejskiej do ul. Małomiejskiej - przekrój uliczny 1x2 plus buspas.
  • Wariant 8 - włączenie ul. Cienistej do ul. Trakt św. Wojciecha.

- Są to proponowane warianty rozwiązań, które posłużą do określenia optymalnego, z punktu widzenia osiągnięcia oczekiwanych efektów transportowych, harmonogramu rozwoju układu ulicznego w tym rejonie - mówi Agnieszka Zakrzacka z DRMG.
Dopiero po sporządzonej analizie będzie wiadomo, czy i które elementy nowego układu drogowego w ogóle powstaną oraz w jakiej perspektywie czasowej.

- Studium wykaże także w jaki sposób polepszyć warunki ruchu na skrzyżowaniu ul. Trakt św. Wojciecha - ul. Sandomierska - ul. Podmiejska - zapowiada Zakrzacka. - Opracowane materiały wykorzystane zostaną również przy sporządzaniu koncepcji i dokumentacji projektowej dla bezkolizyjnych przekroczeń magistrali kolejowej E-65 w postaci wiaduktu drogowego w rejonie ul. Sandomierskiej, a także wiaduktu kolejowego na wysokości ulicy Równej.

Orunia zyska dwa bezkolizyjne przejazdy


Wybrany wykonawca będzie miał pięć miesięcy (od dnia podpisania umowy) na opracowanie całego studium.

Opinie (206) 4 zablokowane

  • Potas (1)

    Wybieram wariant nr 3 i do roboty szkoda czasu

    • 2 1

    • sam wariant 3 nic nie da

      • 0 1

  • Nową Małomiejską i Nową Podmiejską budują już 30 i końca nie wiedać - a teraz mówią o studium drogowym

    Ha Ha Ha

    • 6 1

  • Wystarczy przedłuzyć SKM do Sandomierskiej i problem sie sam rozwiąże !

    • 6 0

  • Kiełbasa wyborcza - Do Roboty Ludzie - a oni już 75 lat tylko rozmawiają o koncepcji i końca nie widać

    • 2 1

  • przejscie

    Mieszkam na Oruni od 1976 i cały czas były dwa szlabany,jeden dla ludzi a obok dla aut,ktoś wymyślił ,madrze i zlikwidowano oczywiscie przejscie dla ludzi,jest jedno przejscie, stoimy tu nieraz po 20 min,zawsze jak coś zrobią to zawsze gorzej niż było,chodzi o przejazd w pobliżu żuławskiej,Plac Oruński,blisko sklepu Merkus

    • 4 2

  • Yes yes yes

    • 1 2

  • Dwa pasy ruchu w jedną strone

    Dlaczego urzędy wydają pozwolenia na budowy blisko traktu św. Wojciecha i drogi 91 na odcinku Gdańsk-Tczew . Przecierz może nie od razu ale za 50 lat mogą i powinni zrobić na trasie Tczew - Gdańsk drogę z cztetema pasami ruchu. Za 50 lat państwo będzie na tyle bogate że wykupiło by ziemie pod droge od właścicieli prywatnych i zburzylliby stare budynki przy trasie 91 pod droge

    • 1 3

  • Kiełbasa wyborcza (1)

    Te projekty będą po wyborach dalej projektami, bo to jest kiełbasa wyborcza. Najpierw studium, a później nic, bo będzie po wyborach. Urzędasy sięgnijcie głębiej w szafy do projektów za czasów towarzysza Gierka. Tam są plany do dzisiaj niezrealizowane. Na początek bez studium wiadukt nad skrzyżowaniem AK z Łostowicką. O godzinie 17 korek sięga do obwodnicy. Więc po co studium. Ten artykuł to jest typowa kiełbasa wyborcza.

    • 6 0

    • Daleko szukać nie trzeba, projekt na nową świętokrzyska jest już gotowy od ponad roku. Zacząć budować można by było nawet i jutro.

      • 2 0

  • orunia dolna (1)

    Przydałaby się nowa droga na osiedle przy ul.Gluchej ! Tzw „kocie łby” zniszczyły już nie jeden samochód a ułatwiłoby to wjazd nie jednej osobie !
    Ulice Oruni jak i sama orunia (pomijając park) jest zapomniana przez miasto !!! Mieszka tu kilku ludzi którzy pracują razem z prezydentem miasta Gdańska! Czas zacząć coś robić a nie tylko rozdawać kawkę żeby tylko zdobyć głosy...

    • 1 1

    • Mieszkaniec Oruni za torami (nie ma Orunii Dolnej).
      Głucha będzie w tym roku robiona do łącznika z osiedle I etap (warstwa bitumiczna).

      • 0 0

  • wiekszosc planow nie ma nic wspolnego z planem lepszego skomunikowania Oruni (Dolnej)

    1. nie widac na planach budowy lini tramwajowych - bezpośrednio z centrum ( z świętokrzyskiej to by byl absurd )
    2. większość planów to udogodnienie wyjazdu z dzielnic górnego tarasu :( to wcale nie wplywa na czas przejazdu
    3. nowe "przebicia " czemu miały by służyć?? jak do tad jedyna instytucja do której Ludziska chcą dojechać na Oruni (dolnej ) jest PROD ,chyba temu zeby desperaci nie rzucali sie z peronow pkp
    4 . miasto przez wiele lat doprowadzilo kamienice komunalne do ruiny i jeżeli chce przygotowac teren pod deweloperow powinno miec bardziej sensowny pomysl na ta dzielnice : tramwaj , jakies c.h. ,moze skm do pruszcza

    • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane