- 1 Nocny hałas z lotniska. Cena za rozwój? (242 opinie)
- 2 Okupacyjne losy jednego z symboli Gdyni (57 opinii)
- 3 Historia 200-letniej gdańskiej wyspy (67 opinii)
- 4 Jarmark: zobacz jego pierwszy dzień (127 opinii)
- 5 Kto obawia się tramwaju przez Klonową? (411 opinii)
- 6 Tunel czy pasy: co wybierają piesi? (31 opinii)
Chcą wstąpić do wojska przez atak Rosji na Ukrainę
Rośnie zainteresowanie służbą w Wojskach Obrony Terytorialnej. To m.in. efekt rozpoczętego 24 lutego 2022 r. ataku Rosji na Ukrainę. W polskim wojsku chcą służyć także obcokrajowcy. Fundacja Łączy nas Polska z Gdańska skierowała z kolei we wtorek petycję do premiera, której celem jest wprowadzenie ulg podatkowych dla pracodawców, którzy zatrudniają terytorialsów.
- Średnio raz w miesiącu przyjmujemy nowych ochotników. W 2021 r. było to średnio 20-30 żołnierzy. Mniej więcej od września 2021 r. sukcesywnie liczba osób zainteresowanych służbą w naszej brygadzie zaczęła rosnąć - mówi por. Tomasz Klucznik, oficer prasowy 7. Pomorskiej Brygady Obrony Terytorialnej im. kpt. mar. Adama Dedio.
Jak wyglądają statystyki? Żołnierze informują, że przyjęto:
- we wrześniu 2021 - 33 ochotników,
- w październiku 2021 - 28 ochotników,
- w listopadzie 2021 - 71 ochotników,
- w grudniu 2021 - 41 ochotników,
- w lutym 2022 - 65 ochotników.
Na marzec zaplanowano jak do tej pory wcielenie 29 ochotników.
Agresja Rosji na Ukrainę sprawiła, że służbą interesuje się jeszcze więcej osób. Tylko jeden rekruter pomorskiego WOT odebrał w poniedziałek 36 telefonów od potencjalnych nowych żołnierzy.
- Ludzie dzwonią również w późnych godzinach nocnych, pomimo tego odpowiadamy na każdy telefon - mówi por. Klucznik.
Dodaje, że jest spore zainteresowanie obcokrajowców, którzy mieszkają w Polsce i chcieliby służyć w WOT.
- Wszyscy zainteresowani służbą w WOT uzyskają informacje na stronie terytorialsów - podsumowuje wojskowy.
Petycja o zmianę przepisów
Niewykluczone, że pracodawcy zatrudniający żołnierzy Wojskach Obrony Terytorialnej - większość z nich łączy służbę z codzienną pracą "w cywilu" - skorzystają niebawem z udogodnień, np. w formie ulgi podatkowej.
We wtorkowy poranek na biurko premiera Mateusza Morawickiego została bowiem skierowana petycja dotycząca wprowadzenia odpowiednich zmian w przepisach. Pomysłodawcą tej akcji jest fundacja Łączy nas Polska z Gdańska.
Pod petycją zostało złożonych blisko 4 tys. podpisów, a także pozytywnie odnieśli się do niej sami terytorialsi.
Pełna treść petycji (PDF)
Opinie (529) ponad 50 zablokowanych
-
2022-03-01 12:55
Opinia wyróżniona
(127)
Teraz z perspektywy czasu widać, że decyzja o powstaniu WOT była słuszna. Pochwała należy się także tym, którzy chcą zasilić szeregi WOT. Do tej pory to była taka trochę przygoda (chociaż już w pandemii WOT aktywnie pomagał np. szpitalach), teraz w obliczu realnego zagrożenia to męstwo.
- 408 155
-
2022-03-02 12:55
Co roku tysiace dzieci bezprawnie sadowo za grube pieniadze odebranych dobrym matkom przez psychotatusiow
Dla socjali i unikania sluzby wojskowej. Pytanie? Czy oni zostana wcieleni do wojska a dzieci zostana oddane matkom? Czy psychotatusiowie uciekna pierwsi zaslaniajac sie ukradzionymi/ porwanymi dziecmi jak zywa tarcza? Czy ktos o tym pomyslal?
- 0 0
-
2022-03-01 22:31
Wot
Co za brednie tutaj wypisujecie.
Sam artykuł jest prowokacją już zeby szkolić mięso armatnie za Ukrow.- 1 1
-
2022-03-01 21:55
(1)
Nie. Teraz z perspektywy czasu widać, że decyzja o zawieszeniu zasadniczej służby wojskowej była niesłuszna.
- 4 1
-
2022-03-02 02:52
Reaktywacja "zetki" to może niekoniecznie
Ale jakieś przeszkolenie powinno jednak być. Trochę drylu rurkowcom nie zaszkodzi.
- 3 3
-
2022-03-01 21:48
Mario (1)
Mięso armatnie chyba
- 2 0
-
2022-03-02 09:32
Ty już robisz za kaszankę,tylko jeszcze o tym nie wiesz.
- 0 1
-
2022-03-01 19:58
Nie oczekuj, że wielbiciele totalnej opozycji przyznają słuszność jakiemukolwiek projektowi PiS (3)
- 2 4
-
2022-03-01 20:19
(2)
To fakt,. Pisowska proweniencja praktycznie gwarantuje nonsensowność.
- 4 3
-
2022-03-02 08:47
"Bynajmniej na bombelki dajo!".
- 2 0
-
2022-03-02 08:43
I tak jej daleko do twojej.
- 1 1
-
2022-03-01 18:13
Bzdura , żadne oddziały powstałe w celu zabijania innych ludzi nie są słuszną decyzją
Politycy grają naiwnymi ludźmi jak pionkami. WOT to pionki tak jak armia Putina. Tyle ludzi ginie bez sensu bo tak jeden polityk z drugim chce. Kto jest baranem ten idzie na rzeź .
- 3 4
-
2022-03-01 16:16
Nie przesadzaj!!!!!
- 0 3
-
2022-03-01 15:59
To jest formacja cos na kształt gwardii narodowej (7)
Przeszkolenie z bronią, wsparcie w klęskach żywiołowych, itd. Mimo że nie darzę szacunkiem tej obecnej władzy a Antoniego traktuje jako ruskiego szpiega, ten pomysł był akurat słuszny. Tylko pytanie czy np zamiast tego nie trzeba było doposażyć regularnych formacji wojskowych po prostu
- 5 5
-
2022-03-01 16:18
(4)
Też zostały konkretnie doposażone , tylko o tym się głośno nie mówi .
- 2 7
-
2022-03-02 02:49
Miały być doposażone
w 300 ołtarzy mobilnych, ale po nagłośnieniu sprawy Kuwetowy nie wiedzieć czemu wycofał się z tego przetargu stulecia ;)
- 2 1
-
2022-03-01 20:18
(2)
To powiedz glosno, sluchamy :)
- 4 1
-
2022-03-02 08:43
(1)
A co, chciałbyś dostać dane na tacy, Iwanie?
- 0 2
-
2022-03-02 09:16
Dane na temat polskiego uzbrojenia są na oficjalnej stronie MON gdybyś nie wiedział.
A żeby było śmieszniej, to nasi narodowi czempioni upublicznili nawet adresy tajnych służb, niby przez przypadek ale kto ich tam wie.
- 1 0
-
2022-03-01 16:09
Wystarczy policzyć ile sprzętu można by kupić za to, co dzisiaj płacimy harcerzom Macierewicza. (1)
Regularnej armii hełmy w photoshopie dorabiają, żeby dzieciaki się mogły w ASG pobawić. Ja bym nie miał nic, a nic przeciwko WOT, gdyby nasza armia była odpowiednio wyposażona w sprzęt, broń i mundury. Wtedy niech się Misiewicze bawią w gwardię narodową, ale nie wcześniej.
- 8 4
-
2022-03-01 19:03
Policz. Czekamy, trollu.
- 2 5
-
2022-03-01 14:56
Co była? (1)
Postaw ich na miejscu ukraińskiego WOT i możemy rozmawiać, czy są czymś więcej niż mięsem armatnim. Bo na razie niczym szczególnym sobie nie zasłużyli na pochwałę, więcej robi straż pożarna niż harcerze Antosia.
- 7 5
-
2022-03-01 16:15
Mnie udzielili niewlasciwej informacji podczas szczepien. Tak ze nie jest tak, ze nic nie robia. Na odcinek dezinformacji wroga sie nadaja :D
- 7 4
-
2022-03-01 14:38
dobre (3)
WOT to jeszcze większa ściema niż zasadnicza służba wojskowa, a co najmniej 80% poszło bo kasa jest, plus szkolenie to fikcja.
- 14 9
-
2022-03-01 19:01
Potwierdź swoje "sensacyjne" doniesienia wiarygodnym źródłem.
- 1 4
-
2022-03-01 15:00
Dokładnie. (1)
- 8 6
-
2022-03-01 19:02
Dokładnie co?
- 3 3
-
2022-03-01 14:14
Słuszna? A czym oni się różnią od dzieciaków bawiących się w paintball? (3)
Zamiast uzbrajać regularną armię pieniądze się wydaje na harcerzyków Macierewicza, żeby miał kto Misiowi salutować.
- 12 12
-
2022-03-01 19:01
(2)
Napisał "charcerzyk", który widział wojsko na zdjęciach dziadka.
- 3 4
-
2022-03-01 19:17
Mój dziadek zginął za wolną Polskę, twój pewnie z Moskwy kasę bierze do dzisiaj. (1)
- 4 3
-
2022-03-02 08:42
Współczuję twojemu dziadkowi wnuka-kałmuka.
- 0 2
-
2022-03-01 14:04
Chyba (1)
ciebie pogieło harcerzyków macierewicza stawiać przeciwko wyszkolonemu wojsku.Niańki tez będą potrzebne,by podcierać tym smarkaczom z wot noski
- 10 14
-
2022-03-01 19:00
To wyszkolone wojsko widać na Ukrainie. Hahahahahaha
- 2 3
-
2022-03-01 13:53
Szczególnie że twórca WOT Macierewicz ma niejasne powiązania z Rosją (8)
- 18 12
-
2022-03-01 14:33
ty masz za to ciemno bo masz pustke wełbie :) (1)
- 2 8
-
2022-03-02 08:41
Jesteś dal niego niedoścignionym wzorem:)
- 2 0
-
2022-03-01 14:16
Ja bym stwierdził, że bardzo jasne. Po coś rozbroił regularną armię. (5)
- 18 11
-
2022-03-01 18:59
(4)
Rozbroił? A w jaki sposób?
- 5 4
-
2022-03-01 19:35
(3)
Np. zlikwidowal wywiad wojskowy i to przy pomocy harakiri, ku opadnietej szczece swiata.
- 7 4
-
2022-03-02 08:39
Tak ci powiedziały wiadome media?
- 0 2
-
2022-03-02 06:28
No cóż, w normalnym kraju by z lochu nie wyszedł.. (1)
..za sprzedanie całego wywiadu i narażenie życia ich i ich rodzin, w Polsce bryluje w partii rządzącej.
- 1 1
-
2022-03-02 08:40
Śmieszny jesteś trollu.
- 0 2
-
2022-03-01 13:45
Naprawde? Radosc po czasie.
- 3 6
-
2022-03-01 13:27
(2)
Nie mieszajmy żołnierzy WOT do politycznych rozgrywek międzypartyjnych.
- 14 11
-
2022-03-01 16:14
(1)
Projekt WOT to jest jedna wielka rozgrywka międzypartyjna.
- 10 6
-
2022-03-01 18:58
Nie sam projekt, a dyskusja wokół WOT.
- 3 2
-
2022-03-01 13:18
Wszyscy się śmiali z Macierewicz, że chcę chłystkami bez wyszkolenia zatrzymać Specnaz (9)
Teraz wiemy, że tylko taki szaleniec, jak on, może zrozumieć tok myślenia takiego szaleńca jak Putin.
Nie powiem, że nie byłem zdziwiony gdy islamiści atakowali nasze granice od strony Białorusi i okazało się, że te nieszczęsne WOT mogą się do czegoś przydać...- 32 28
-
2022-03-01 20:35
Nikt niczego nie atakował, to byli cywile
WOT okazało się formacją zdemoralizowaną prawie tak samo jak SG - pomagało w bestialskim traktowaniu uchodźców, torturach i próbach uśmiercenia, również kobiet i dzieci.
- 2 9
-
2022-03-01 17:34
I dalej się śmieją. Tylko takie czopy jak ty uszami klaszczą. (1)
- 4 3
-
2022-03-01 18:58
Cóż, takie czopki, jak ty, nie tylko klaszczą uszami, ale także stają na uszach.
- 0 3
-
2022-03-01 14:59
Islamiści? Człowiek to człowiek kaczoliku rydzykowy.
- 11 15
-
2022-03-01 14:42
(3)
Islamiści lat 3... Powiem tak: obyś na potencjalnej wojnie poległ w chwale, bo twoje geny sa wątpliwej jakosci.
- 10 15
-
2022-03-01 18:56
(2)
Jasne. Islamiści lat 3 bili się z polskimi pogranicznikami. A do tego bawili się laserami, trollu! Ależ ty niemądry jesteś, misiu.
- 9 5
-
2022-03-01 19:33
(1)
Wpychales na bagna male dzieci!
- 7 5
-
2022-03-02 08:38
Twoimi rękami, Iwanie!
- 0 2
-
2022-03-01 13:22
Ironia losu...porażka totalnej opozycji. Nie pierwsza i nie ostatnia.
- 32 26
-
2022-03-01 13:18
Podziękujcie Antoniemu Macierewiczowi (7)
- 22 13
-
2022-03-01 13:24
(6)
Nie mieszajmy dwóch porządków: politycznego a WOT samego w sobie. Liczy się przydatność WOT a nie kto ich powołał czy utworzył. WOT może pomagać uchodźcom na granicy, tworzyć tunele humanitarne uchodźców np. do Austrii, Niemiec. Mogą też pomagać w obozach przy granicy - rozdawać posiłki, napoje.
- 15 14
-
2022-03-01 20:32
Jak dotąd to pomagali namierzać uchodźców (1)
żeby SG kub wojsko mogło ich złapać, torturować i próbować uśmiercić., więc to nie jest mieszanie porządków. Kto i po co powołał tę formację ma zasadnicze znaczenie.
- 3 7
-
2022-03-02 08:37
ura, ura, ura
Tak toczna, tawariszcz starszyna:)
- 0 2
-
2022-03-01 14:40
(3)
Posilki i napoje lepiej NGOsy rozdaja, nie trzeba wydawac publicznej kasy na szkolenie w zakresie rozdawania zarcia.
- 17 12
-
2022-03-01 18:54
(2)
Idź, sprawdź, co robi ta formacja i w jaki sposób się szkoli! Potem pisz, barani.
- 6 6
-
2022-03-01 19:32
(1)
Barani, kto napisal, ze WOT posilki rozdaje? :D
- 4 2
-
2022-03-02 08:37
Na pewno nie JA!
- 0 2
-
2022-03-01 13:14
Powstanie WOT hejtuje totalna opozycja PO KO i PSL (9)
Siemonika, Jachira i Tygrysek
- 48 39
-
2022-03-01 14:28
Na razie to widać tylko wzmożony ruch ciemnogrodzkich trolli. (3)
Zanim klikniesz łapkę w dół poproszę o odpowiedź na pytanie :
Czy Macierewicz z Błaszczakiem uzbroili WOT w różańce, kropidła, chińskie kompasy i latarki, mobilne ołtarze, jak zrobili to z regularną armią która będzie bronić naszych granic w razie "W"?
Odpowiedzcie sobie sami do czyjej bramki grają Macierewicz i PiS, skoro rozbroili armię kosztem harcerzyków.- 20 17
-
2022-03-01 18:53
trollu (2)
Pomawiasz!
- 4 4
-
2022-03-01 19:15
Aha.. brak rzeczowej odpowiedzi. I wszystko jasne. (1)
- 5 3
-
2022-03-02 08:36
Misiu, twój trolling jest tak infantylny, że aż strach ci cokolwiek wyjaśniać.
- 0 3
-
2022-03-01 14:15
A Maciarenko też uzbroił swoich harcerzyków w różańce i kropidła jak regularną armię? (4)
- 25 23
-
2022-03-01 18:52
(3)
Zadał pytanie nasz misiowy rozumek:
- 4 5
-
2022-03-01 19:14
Napisz co z tego jest nieprawdą? (2)
- 5 5
-
2022-03-02 08:35
(1)
Pasjami uwielbiam trolli twojego pokroju:)
- 0 3
-
2022-03-02 08:44
Napisz jeszcze raz, ale po polsku ukraiński dezerterze.
- 1 1
-
2022-03-01 13:07
widziałem w akcji (4)
na poligonie sportowym w Lublewie , tylko zarobili dostawcy pizzy i została kupa śmieci , widocznie na zwykłych poligonach ich nie chcą .
- 36 51
-
2022-03-01 13:24
kupę śmieci to masz w głowie ruski trollu (3)
- 39 33
-
2022-03-01 14:20
Antek weź pigułkę (2)
- 15 14
-
2022-03-01 14:32
dla ciebie na brak mózgu niema :) (1)
- 4 12
-
2022-03-02 08:31
W języku polskim zdanie zaczynamy wielką literą ukraiński dezerterze.
- 1 0
-
2022-03-01 13:03
Nie była słuszna (14)
Wot to nadal harcerze którzy nie wykazali się w boju więc nie potwierdzili ze są potrzebni
Alternatywa to rezerwa z doświadczeniem bojowym wyciągniętym z misji, wg mnie to jest jedyna słuszna opcja na tego typu formacje- 41 63
-
2022-03-01 14:31
Wykazali ze są potrzebni wielokrtotnie niepoptrzebna jest twoja głupopta bo ty mamusi synku do niczego sie nianadajesz (6)
i nie masz pojecia czym jest WOT . Wiec WOT synku nie jest wojskiem do wysyłania na misje.I jeszcze jedno synku ty najwyrazniej robisz w galoty na sam temat bo harcerze w czasie wojny walczyli wielokrotnie i byli bardzo sprawnymi zołnierzami.Ale ty nawet tego niewiesz bo jistoria własnego kraju jest ci obca a nienawisc juz nie
- 23 25
-
2022-03-01 16:22
Ty, bohater!! Ty to pewnie i pod grunwaldem walczyłeś!!!Tępa dzida!!!
- 10 0
-
2022-03-01 16:12
(4)
To nie są czasy IIWŚ, żeby harcerze na Rosjan szli. Stuknij się.
- 13 18
-
2022-03-01 18:51
(3)
Od kiedy to niepełnoletni są w WOT, trolliku?
- 8 5
-
2022-03-01 19:30
(1)
Jak dowodzi twoj przyklad, w WOT sa nie nieletni, tylko niepelnosprawni intelektualnie, skoro harcerza od zucha nie odrozniasz.
- 7 3
-
2022-03-02 08:33
Napisał nasz wschodni misiowy rozumek:
- 1 2
-
2022-03-01 19:14
Od chwili powstania.
- 4 9
-
2022-03-01 14:19
Wizja jednostek wojskowych, (6)
jako 35-40 letnich weteranów z bliznami na torsie i papierosem w ustach, którzy "znają życie" jest równie i**otyczna, co nieprawdziwa. Jednostki specjalne, to jednostki specjalne, a wsparcie to nigdy nie będą olimpijczycy z dyplomami WATu i stażem w Iraku. Skoro nawet cywile w razie W stają do walki, to o ile więcej warte są osoby po jakimkolwiek przeszkoleniu, umiejący odbezpieczyć broń, wiedzący gdzie się zgłosić i jak nie pomylić "swoich".
- 39 16
-
2022-03-01 14:38
(5)
Nie trzeba miec stażu w Iraku, wystarczy należeć do regularnej armii, czyli zajmować sie profesjonalna obroną militarną 24/7, a nie 3 h w miesiącu. WOT-owiec ma jedynie w teorii wieksza wartosc bojowa ode mnie, sadzac po tym, co bylo widac podczas szczepien.
- 14 36
-
2022-03-01 19:25
dobre naprawdę dobre :) (1)
profesjonalna obrona militarna - czyli te chlejące , zapyziałe grubasy malujące trawę na zielono i op sie na kojach na okrągło? brat jest w takiej profesjonalnej :) cała aktywność bojowa to poranny apel :D
ale ty sie nie obawiaj o przyszłość - na szczęście przydasz sie w kabarecie :) widać że masz talent- 6 5
-
2022-03-01 20:15
O tak, WOT ma za to wieksza wartosc w kontekscie wojny, acha! Kabaret to ty masz we krwi.
- 5 5
-
2022-03-01 14:58
Chodź pod ogień z ostrej broni, zobaczymy harcerzyku jakiś twardy. (2)
- 18 13
-
2022-03-01 16:10
(1)
Nie jestem i dlatego nie jestem harcerzykiem ani harcerzy na wojnę nie wysyłam. Nie zrozumiałeś.
- 14 15
-
2022-03-02 06:45
czyli zwykły tchórz i dekownik
- 2 3
-
2022-03-01 12:58
Nie oczekuj rozumowania do pokowców oni sie pluli wczesjniej i teraz tylko dlatego przestali Hejtowac (33)
by niebyło ze niby wykorzystują sytuacje a co do nie których to nawet twierdzą ze oni byli za :)
- 48 41
-
2022-03-02 08:27
Masz rację, polska armia to pierwsza potęgą militarna świata.
Bo jeśli armia nie ma ważniejszych wydatków niż kropidła, różańce i mobilne ołtarze to musi być potęgą militarną, prawda?
- 3 1
-
2022-03-01 13:26
wyposażeni w kije bambusowe rzucą się pod czołgi (31)
bo użycie wadliwych karabinków macierewicza, grozi im śmiercią lub kalectwem
- 46 72
-
2022-03-01 14:25
Ruski trolu Tuska to jest najlepsza bron jak obecnie produkuje polski przemysł a Onet zaplaci za te brednie szkoda ze ty nie:) (5)
- 29 23
-
2022-03-01 14:35
To mało wiesz co Polska produkuje czopku. (4)
- 21 8
-
2022-03-01 18:49
(3)
Najważniejsze, że ty wiesz, czopku.
- 2 9
-
2022-03-01 19:13
Sęk w tym czopku, że wiem. (2)
Na przykład rakiety p.lot których nie sprzedajemy ze względu na technologię, a oddaliśmy Ukrainie za darmo.
- 6 2
-
2022-03-02 08:32
(1)
Poopowiadaj jeszcze troch bajek z mchu i paproci na ten temat, czopku:)
- 1 4
-
2022-03-02 09:28
to nie bajki to prawda rodem z TVP za jakieś 2 milardy złotych , naszych ukradzionych nam bo kurak nie umie na siebie zarobić
- 1 0
-
2022-03-01 14:13
A czego Ty używałeś, (24)
że się tak okaleczyłeś? To było do nosa, czy do ust?
- 43 25
-
2022-03-01 21:09
On ma kłucie w środek d co wieczór (1)
- 1 2
-
2022-03-02 09:24
Zazdrość straszna rzecz.
- 1 0
-
2022-03-01 14:19
Uzywałem propagandy pisowskiej dojnej zmiany (21)
- 27 43
-
2022-03-01 21:10
To polepszylo ci się (1)
13, 14 emerytura, podwyżka emerytury o 800 złotych.
- 3 2
-
2022-03-02 06:23
Hahahahaha.. napisz bez kozery, że wzrosła o trotyliard.
800zł podwyżki emerytury to może Balbina z Żuliborza dostał, bo na pewno nie szary Kowalski. A 13 i 14 emeryturę mogą sobie w buty wsadzić, bo 15 i 16 nie wystarczy na wysokie rachunki i codzienne podwyżki cen towarów i usług.
- 2 3
-
2022-03-01 14:27
Propaganda antypisowska (9)
jeszcze niedawno waliła w kalesony, że nowy sprzęt zamiast do zwykłej armii, idzie do WOTu, żeby pacyfikować biedne kobiety i kodersów na protestach... . Ehh, psychofanatycy... .
- 36 31
-
2022-03-01 14:34
Jaki nowy sprzęt? (8)
- 19 10
-
2022-03-02 06:41
(4)
Szanowny zwolenniku, najemniku Putina. Jak znamy z historii - Powstanie Warszawskie i dzisiejsza wojna na Ukrainie, butelka benzyny rozkłada na części pierwsze i puszcza z dymem najlepsze czołgi świata.
- 6 3
-
2022-03-02 07:29
Ja pamiętam z historii mordowanie polskich kobiet i dzieci widłami i siekierami. (3)
- 4 2
-
2022-03-02 07:49
Jeżeli tylko to pamiętasz, to miałeś ubogą edukację. (2)
- 3 4
-
2022-03-02 08:29
Jeśli ty tego nie pamiętasz, to wracaj bronić Ukrainy trollu. (1)
- 2 2
-
2022-03-03 14:32
Iwan uspokój się
- 0 0
-
2022-03-01 15:45
(2)
Rdzewiejące karabinki Grot oraz chińskie latarki i kompasy. Dorzucić jeszcze trochę ołtarzy mobilnych i Putin schowa się do lisiej nory.
- 31 26
-
2022-03-02 08:29
Różańce taktyczne dalekiego zasięgu i kropidła woda święcona-ziemia-powietrze.
Że o zawierzeniu polskiej obronności pod opiekę Matce Boskiej nie wspominając.
- 5 5
-
2022-03-01 16:33
juz sie schowal
- 9 6
-
2022-03-01 14:27
Ty używasz mowy nienawiści POwców chętnych na powrót do koryta (8)
- 17 24
-
2022-03-02 02:41
Przede wszystkim używam rozumu (3)
I nie wypieram faktów. PO jest mi raczej obojętne, natomiast gdy patrzę na pisowską prowizorkę i marnotrawstwo publicznych pieniędzy (w tym moich), to krew mnie zalewa.
- 7 6
-
2022-03-02 06:42
(2)
A co? Sam chciałbyś trochę kasy przytulić?
- 1 4
-
2022-03-02 09:26
złodziej - łapki świeżbią na nie swoje jak sasina ? czy może jak dziaciak kaski dodrukujesz bo zarobić nie umiesz ?
- 1 0
-
2022-03-02 09:24
.
a co już nie chcesz się dzielić miejscem przy korycie?
- 0 1
-
2022-03-01 14:57
Więc tylko o koryto chodziło PiSiatym, aha.. (3)
- 16 17
-
2022-03-01 18:48
(2)
Raczej twoim "bochaterom", którzy jedyne co mają do zaproponowania, to "odsunąć od władzy pis".
- 14 7
-
2022-03-01 19:11
Twoi Panowie z Ciemnogrodzkiej chcą nas wyciągnąć z UE, więc nie wiem co gorsze. (1)
- 10 14
-
2022-03-01 19:59
Bzdury, UE sama nas chce wywalić; wymyśla dowolne preteksty
- 6 8
-
2022-03-01 12:33
Opinia wyróżniona
Szkolenia z obsługi broni (29)
Bardzo by się przydały krótkie szkolenia dla każdego kto ma książeczkę wojskowa. Ostatecznie nawet wersja online
- 287 42
-
2022-03-02 05:33
Online to możesz sobie wiesz... w battlefielda pograć.
- 2 0
-
2022-03-01 21:06
(2)
Ja nie mam książeczki wojskowej ale jak posługiwać się bronią bym się nauczyła. I szkolenie z PO też bym przeszła bo pamiętam tylko podstawy z liceum...
- 2 2
-
2022-03-02 10:00
(1)
Pewnie myślisz że karabin wojskowy to taka zabawka? Po to kiedyś żołnierze najpierw ćwiczyli musztrę, żeby nauczyli się wykonywać działań na rozkaz. Dopiero wtedy mogli dostać karabiny, najpierw do zapoznania się z ich budową, a potem do strzelania. Nieprzypadkowo zasadnicza służba wojskowa trwała dwa lata, bo po takim czasie (teoretycznie) żółnierze dopiero przedstawiali wartość bojową. Szkolenie 2 dni, jeszcze online, to tak jaby rozdawać małpom brzytwy.
- 0 2
-
2022-03-02 13:21
jestem innego zdania
żołnierze uczyli się musztry przede wszystkim żeby sprawnie oddawać salwy w rozwiniętej linii a następnie szybko się cofać i robić miejsce dla kolejnego szeregu. Już wprowadzenie broni maszynowej w I WŚ sprawiło, że ta taktyka stała się przestarzała a dziś w epoce dronów i rakiet balistycznych musztra ma już tylko ładnie wyglądać na paradach.
- 1 0
-
2022-03-01 15:54
Wystarczyłoby żeby państwo finansowało raz w miesiącu strzelnicę dla rezerwy
Dla chętnych
- 5 5
-
2022-03-01 13:06
(18)
przede wszystkim strzelnica, rozdanie broni do domów (amunicja np. w pobliżu)
- 13 12
-
2022-03-01 13:30
Jest to jakiś pomysł (9)
W Szwajcarii jeszcze do niedawna każdy rezerwista po zakończeniu szkolenia brał ze sobą karabin do domu. Tylko trzeba było najpierw zablokować możliwość strzelania ogniem ciągłym. Parę lat temu zrezygnowano w referendum z tej praktyki, ale do dziś w domach Szwajcarskich rezerwistów pozostaje ok. 70 tys. sztuk długiej broni. Obawiam się jednak, że w
W Szwajcarii jeszcze do niedawna każdy rezerwista po zakończeniu szkolenia brał ze sobą karabin do domu. Tylko trzeba było najpierw zablokować możliwość strzelania ogniem ciągłym. Parę lat temu zrezygnowano w referendum z tej praktyki, ale do dziś w domach Szwajcarskich rezerwistów pozostaje ok. 70 tys. sztuk długiej broni. Obawiam się jednak, że w Polsce takie zabawki szybko znalazłyby drogę do grup przestępczych albo zostały upłynnione w mało legalny sposób. Chyba, że żandarmeria będzie tego pilnować. Termat jest dość ciekawy, można podyskutować
- 14 5
-
2022-03-01 13:58
(4)
Bron w rekach spoleczenstwa to codziennie trupy plus mass shootings co jakis czas. Stany to przerobily.
- 17 9
-
2022-03-01 14:08
wskazałem przykład Szwajcarii (3)
gdzie przestępczość jest na względnie niskim poziomie mimo dużej ilości broni (broni długiej zaznaczam) pozostającej w rękach obywateli. Podobnie w Niemczech czy Skandynawii. Dostęp obywatela do broni nie jest złem samym w sobie. Kluczowe jest to aby uniemożliwić posiadanie broni temu kto może z niej zrobić niewłaściwy użytek (notowani przestępcy,
gdzie przestępczość jest na względnie niskim poziomie mimo dużej ilości broni (broni długiej zaznaczam) pozostającej w rękach obywateli. Podobnie w Niemczech czy Skandynawii. Dostęp obywatela do broni nie jest złem samym w sobie. Kluczowe jest to aby uniemożliwić posiadanie broni temu kto może z niej zrobić niewłaściwy użytek (notowani przestępcy, osoby ze schorzeniami psychicznymi, alkoholicy, narkomani itp.) W USA mamy wolną amerykankę (nomen omen) i zdaje się, że dlatego mass shootings to już lokalny folklor.
- 11 4
-
2022-03-01 14:44
To kompletny mit. Powszechny dostep do broni to mniej bezpieczenstwa.
- 8 7
-
2022-03-01 14:17
Szwajcarzy mają broń w domu, ale bez amunicji. (1)
- 13 4
-
2022-03-01 14:22
aż do 2007 roku dostawali także zaplombowane paczki z amunicją
choć rzeczywiście po 2007 roku należało te pestki zwrócić
- 6 2
-
2022-03-01 13:48
Dostępność broni. (3)
Grupy przestępcze mają broń.. Dla nich to żaden problem kupić ją nielegalnie. To właśnie przestępcy są uzbrojeni a zwykły obywatel nie. Każdy, kto ma broń jest za nią odpowiedzialny. Kto zaryzykowałby zarobek kilkuset złotych ryzykując więzieniem? Zwłaszcza, jeżeli broń byłaby ogólnie dostępna.
- 13 7
-
2022-03-01 13:59
(2)
Bron ma tylko powazna przestepczosc zorganizowana, ty chcesz ja dac kazdemu lumpowi, zeby rabowal pod bankiem przechodniow.
- 12 6
-
2022-03-01 15:26
chyba sobie żartujesz! (1)
Jeśli dostęp do broni byłby powszechny to nie byłoby żadnej przestępczości na ulicach, może poza wyjątkowymi przypadkami jakichś chorych osobników które i tak się teraz zdarzają, bo każdy zbój miałby świadomość że jak tylko wyciągnie klamkę z zamiarem grożenia komuś na ulicy to nie mrugnie nawet okiem jak zostanie odstrzelony z trzech kierunków równocześnie. Wbrew pozorom posiadanie broni bardzo zwiększa świadomość i odpowiedzialność posiadacza, a jak wiadomo przestępcy i tak mają do niej dostęp
- 6 8
-
2022-03-01 16:17
Dostep do broni jest powszechny w USA i przestępczośc z bronia jest tam powszechna. O wypadkach nie wspominajac. Pozamiatane.
- 8 6
-
2022-03-01 13:29
Każdy obywatel Polski powinien mieć karabin i pistolet w szafce pancernej. (6)
Nikt by tu tak chętnie nie wjechał. A teraz co? Gdzie jest broń dla mnie jak Ruskie przyjadą? Mam jej szukać po mieście? Czekać może jeszcze za nią w kolejkach? Nie było by opcji że Rusek sobie stoi na środku skrzyżowania z karabinem. Mógłby dostać w baniak z każdego jednego okna. Rozumiem że są i tacy którym by palma odwaliła jak by za łatwo dostali broń ale trudno. Lepiej 3 trupy niż 3 mln.
- 24 16
-
2022-03-01 16:19
(1)
mamy benzynę i dużo butelek
- 3 3
-
2022-03-01 18:42
Kosztowna ta bron sie robi.
- 2 0
-
2022-03-01 15:55
Ta i potem byśmy mieli pełno Jacków Jaworkow
- 6 3
-
2022-03-01 13:48
Nasza broń . (2)
jest na Ukrainie. Tylko patrzeć jak naszych mężczyzn będą chcieli tam posłać..
- 12 14
-
2022-03-01 14:30
a ty byś chciał posłać nasze baby? (1)
- 5 9
-
2022-03-01 14:37
Baby to masz w nosie piwniczniaku.
- 10 5
-
2022-03-01 13:28
oszalałeś?
żeby potem kaczyński nie mógł już spokojnie spać do południa jak 13grudnia?
- 22 12
-
2022-03-01 12:53
nie wiem czy to Twój pierwszy dzien w internecie
ale to wszystko jest na yotube. Na tik toku są już instrukcje jak transporter opancerzony obsłużyć.
- 31 1
-
2022-03-01 12:48
(3)
Szkolenia wojskowe online to chyba dla dywizji hakerskich? ;)
- 51 4
-
2022-03-01 19:47
(2)
"Chłopcy do bicia" na usługach wyższej rasy z USA aż proszą się o własną śmierć.To musi być bardzo satysfakcjonujące dla amerykańskiej elity że mają do dyspozycji tak oddanych sługusów (niewolników) gotowych do poddania się indoktrynacji.
- 7 8
-
2022-03-03 19:06
Chłopcy do bicia giną na Ukrainie bo im car batiuszka zapomniał powiedzieć, że to nie ćwiczenia. Idź Iwan tam gdzie słynny "ruski korabl".
- 1 0
-
2022-03-03 14:35
Iwan zawsze będziesz sługą
- 1 0
Wszystkie opinie
-
2022-03-01 12:31
(13)
My mamy WOT.
Rosja ma VDV.
Najgorsze to dać się wciagnąć w to wszystko i obudzić z ręką w nocniku.- 46 77
-
2022-03-01 12:36
Najgorsze to stać z boku (2)
i obudzić się z ręką w nocniku
- 24 10
-
2022-03-01 12:43
gdzie stales, jak polacy wraz z usa napadli na irak?
- 9 18
-
2022-03-01 12:46
Nikt nas nie atakowal i nam nie grozil, bo nie bylismy w stosunku do Rosji agresywni. Pogardliwi tak, agresywni nie. Jak zaczelismy kombinowac z przystapieniem polskich migow-29 do wojny, to sie retoryka ruska zaostrzyla.
- 6 11
-
2022-03-01 12:38
(2)
Już jesteśmy wciągnięci. W głowie Putina. Ten faszysta z Kremla postawił ultimatum zachodowi że albo wycofają wojska z bylych państw układu warszawskiego albo wojna. Chce odbudować ZSRR. Sam o sobie mówi że jest jak Stalin. Stalin i Hitler byli paranoikami. Putin pewnie też nim jest. Na czele Rosji znowu stoi pomyleniec. I zagraża światu
- 23 5
-
2022-03-01 12:43
za duzo wypiles albo za malo przeczytales
- 3 12
-
2022-03-01 12:44
Nic nie kumasz. To jest odpowiedz na pogrozki, ze NATO da samoloty Ukrainie, czyli de facto przystapi do wojny . Ukrainie udalo sie w wojne wciagnac Europe i narzucic narracje o europejskosci tej wojny. Na szczescie Jens Stoltenberg to przed chwila powstrzymal.
- 5 14
-
2022-03-01 12:41
najgorsze to uciekać i płakać.
Nie trolluj Saszieńka. Idź mendzić u swoich moskali.
- 11 5
-
2022-03-01 12:43
wez ruski trollu
- 4 7
-
2022-03-01 12:54
Ty najwyrazniej obudziłes sie z głową w nocniku :)
- 3 1
-
2022-03-01 12:54
Putin juz ci w onucach płaci?
Za II WŚ tez Zachód stał i patrzył i nie chciał dać sie wciągnąć, jak Hitler zaatakował Polskę.- 8 4
-
2022-03-01 15:31
Wania, widać co "rosja ma". (2)
Pijanych soldatów którzy jedzenie kradną ze sklepów i paliwo na stacjach. A strzelać umieją tylko do kobiet i dzieci.
rosja to kolos na glinianych nogach.- 3 3
-
2022-03-01 15:59
Ano ma (1)
Przede wszystkim lotnictwo i mnóstwo broni rakietowej, głowice atomowe już pomijam. Tak naprawdę, to gdyby tylko chcieli, to w ciągu 24h Kijów wyglądałby jak Warszawa w 1944. Gdyby ruscy mieli inny cel, niż zainstalować w Ukrainie Łukaszenkę v.2.0, to tak by się właśnie stało. Przypomnijcie sobie co zrobili swojego czasu w Groźnym.
- 4 0
-
2022-03-01 16:13
Ty chyba
mieszkasz nie tu gdzie trzeba....wypie do Moskwy
- 0 6
-
2022-03-01 12:32
(1)
No i fajnie!
- 33 5
-
2022-03-01 13:38
od ilu lat (wiek) można zapisać się do WOT? wiecie?
- 0 3
-
2022-03-01 12:32
Jestem terytorialsem i polecam służbę, można wiele nauczyc się i realnie pomóc (20)
- 106 45
-
2022-03-01 12:41
Dzięki!
- 11 4
-
2022-03-01 12:42
przemyslowi zbrojeniowemu?
- 8 23
-
2022-03-01 12:42
Polecasz? Komu? Komuś kto ma rodzinę i pracę po 9-11h dziennie żeby ich utrzymać? Poważnie? (8)
- 14 29
-
2022-03-01 12:53
Czy POKOwiec zawsze musi sie głupota chwalic?Gzybys miał mózg wiedzial bys ze terytorialsi tez mają rodziny i prace! (3)
- 16 21
-
2022-03-01 13:27
przecież to dzieci które są za stare na harcerzy. Jakby byli dorośli to wiedzieli by, że należy forsować profesjonalne silne wojsko nie zabawy z patykami 2 dni w miesiącu.
- 16 6
-
2022-03-01 14:11
POKO
nie musi,ale rąb..ny pisowiec tak
- 9 2
-
2022-03-01 14:55
a czemu to ma być POKOwiec może to pisuar komentuje
- 6 0
-
2022-03-01 14:36
(2)
jak ciebie ruski napadnie to tez będziesz wykręcał sie praca i rodziną. Żenada.
- 4 6
-
2022-03-01 18:40
Podczas tego konfliktu wychodzi, jak bardzo PO i jej akolici powiązani są z Moskwą...
- 2 4
-
2022-03-01 18:50
Od czego jest wojsko zawodowe?
Czy jak pada ci sieć operatora albo inne usługi sieciowe to liczysz na wojsko? Zastanów się
- 1 0
-
2022-03-01 20:23
Zmień pracę
Weź kredyt :D
- 2 1
-
2022-03-01 12:48
Da się to pogodzić z prowadzeniem działalności? (3)
Wiesz może coś na ten temat?
- 8 2
-
2022-03-01 13:15
Co to za działalność? (1)
- 1 4
-
2022-03-01 18:47
Jestem akwarystą
- 1 0
-
2022-03-02 05:50
Kiedyś tak, obecnie niestety nie da. To już pół-zawodowe wojsko...
- 0 1
-
2022-03-01 12:54
Ile najwięcej można mieć lat, żeby wbijać do armii Macierenki? (2)
- 7 15
-
2022-03-01 13:16
wchodzisz do WOT, Macierewicz już od kliku lat nie jest ministrem (1)
- 3 6
-
2022-03-01 16:02
Następca jest równie błyskotliwy
I tak samo rozmodlony, choć nieco mniej szalony.
- 5 2
-
2022-03-01 14:09
A ile razy (1)
biegałeś z pełnym oprządzeniem na 20 km i po biegu strzelałeś w masce p-gas
- 12 1
-
2022-03-01 15:02
On nie wie, o czym ty do niego piszesz.
- 7 2
-
2022-03-01 12:33
Opinia wyróżniona
Szkolenia z obsługi broni (29)
Bardzo by się przydały krótkie szkolenia dla każdego kto ma książeczkę wojskowa. Ostatecznie nawet wersja online
- 287 42
-
2022-03-01 12:48
(3)
Szkolenia wojskowe online to chyba dla dywizji hakerskich? ;)
- 51 4
-
2022-03-01 19:47
(2)
"Chłopcy do bicia" na usługach wyższej rasy z USA aż proszą się o własną śmierć.To musi być bardzo satysfakcjonujące dla amerykańskiej elity że mają do dyspozycji tak oddanych sługusów (niewolników) gotowych do poddania się indoktrynacji.
- 7 8
-
2022-03-03 14:35
Iwan zawsze będziesz sługą
- 1 0
-
2022-03-03 19:06
Chłopcy do bicia giną na Ukrainie bo im car batiuszka zapomniał powiedzieć, że to nie ćwiczenia. Idź Iwan tam gdzie słynny "ruski korabl".
- 1 0
-
2022-03-01 12:53
nie wiem czy to Twój pierwszy dzien w internecie
ale to wszystko jest na yotube. Na tik toku są już instrukcje jak transporter opancerzony obsłużyć.
- 31 1
-
2022-03-01 13:06
(18)
przede wszystkim strzelnica, rozdanie broni do domów (amunicja np. w pobliżu)
- 13 12
-
2022-03-01 13:28
oszalałeś?
żeby potem kaczyński nie mógł już spokojnie spać do południa jak 13grudnia?
- 22 12
-
2022-03-01 13:29
Każdy obywatel Polski powinien mieć karabin i pistolet w szafce pancernej. (6)
Nikt by tu tak chętnie nie wjechał. A teraz co? Gdzie jest broń dla mnie jak Ruskie przyjadą? Mam jej szukać po mieście? Czekać może jeszcze za nią w kolejkach? Nie było by opcji że Rusek sobie stoi na środku skrzyżowania z karabinem. Mógłby dostać w baniak z każdego jednego okna. Rozumiem że są i tacy którym by palma odwaliła jak by za łatwo dostali broń ale trudno. Lepiej 3 trupy niż 3 mln.
- 24 16
-
2022-03-01 13:48
Nasza broń . (2)
jest na Ukrainie. Tylko patrzeć jak naszych mężczyzn będą chcieli tam posłać..
- 12 14
-
2022-03-01 14:30
a ty byś chciał posłać nasze baby? (1)
- 5 9
-
2022-03-01 14:37
Baby to masz w nosie piwniczniaku.
- 10 5
-
2022-03-01 15:55
Ta i potem byśmy mieli pełno Jacków Jaworkow
- 6 3
-
2022-03-01 16:19
(1)
mamy benzynę i dużo butelek
- 3 3
-
2022-03-01 18:42
Kosztowna ta bron sie robi.
- 2 0
-
2022-03-01 13:30
Jest to jakiś pomysł (9)
W Szwajcarii jeszcze do niedawna każdy rezerwista po zakończeniu szkolenia brał ze sobą karabin do domu. Tylko trzeba było najpierw zablokować możliwość strzelania ogniem ciągłym. Parę lat temu zrezygnowano w referendum z tej praktyki, ale do dziś w domach Szwajcarskich rezerwistów pozostaje ok. 70 tys. sztuk długiej broni. Obawiam się jednak, że w Polsce takie zabawki szybko znalazłyby drogę do grup przestępczych albo zostały upłynnione w mało legalny sposób. Chyba, że żandarmeria będzie tego pilnować. Termat jest dość ciekawy, można podyskutować
- 14 5
-
2022-03-01 13:48
Dostępność broni. (3)
Grupy przestępcze mają broń.. Dla nich to żaden problem kupić ją nielegalnie. To właśnie przestępcy są uzbrojeni a zwykły obywatel nie. Każdy, kto ma broń jest za nią odpowiedzialny. Kto zaryzykowałby zarobek kilkuset złotych ryzykując więzieniem? Zwłaszcza, jeżeli broń byłaby ogólnie dostępna.
- 13 7
-
2022-03-01 13:59
(2)
Bron ma tylko powazna przestepczosc zorganizowana, ty chcesz ja dac kazdemu lumpowi, zeby rabowal pod bankiem przechodniow.
- 12 6
-
2022-03-01 15:26
chyba sobie żartujesz! (1)
Jeśli dostęp do broni byłby powszechny to nie byłoby żadnej przestępczości na ulicach, może poza wyjątkowymi przypadkami jakichś chorych osobników które i tak się teraz zdarzają, bo każdy zbój miałby świadomość że jak tylko wyciągnie klamkę z zamiarem grożenia komuś na ulicy to nie mrugnie nawet okiem jak zostanie odstrzelony z trzech kierunków równocześnie. Wbrew pozorom posiadanie broni bardzo zwiększa świadomość i odpowiedzialność posiadacza, a jak wiadomo przestępcy i tak mają do niej dostęp
- 6 8
-
2022-03-01 16:17
Dostep do broni jest powszechny w USA i przestępczośc z bronia jest tam powszechna. O wypadkach nie wspominajac. Pozamiatane.
- 8 6
-
2022-03-01 13:58
(4)
Bron w rekach spoleczenstwa to codziennie trupy plus mass shootings co jakis czas. Stany to przerobily.
- 17 9
-
2022-03-01 14:08
wskazałem przykład Szwajcarii (3)
gdzie przestępczość jest na względnie niskim poziomie mimo dużej ilości broni (broni długiej zaznaczam) pozostającej w rękach obywateli. Podobnie w Niemczech czy Skandynawii. Dostęp obywatela do broni nie jest złem samym w sobie. Kluczowe jest to aby uniemożliwić posiadanie broni temu kto może z niej zrobić niewłaściwy użytek (notowani przestępcy, osoby ze schorzeniami psychicznymi, alkoholicy, narkomani itp.) W USA mamy wolną amerykankę (nomen omen) i zdaje się, że dlatego mass shootings to już lokalny folklor.
- 11 4
-
2022-03-01 14:17
Szwajcarzy mają broń w domu, ale bez amunicji. (1)
- 13 4
-
2022-03-01 14:22
aż do 2007 roku dostawali także zaplombowane paczki z amunicją
choć rzeczywiście po 2007 roku należało te pestki zwrócić
- 6 2
-
2022-03-01 14:44
To kompletny mit. Powszechny dostep do broni to mniej bezpieczenstwa.
- 8 7
-
2022-03-01 15:54
Wystarczyłoby żeby państwo finansowało raz w miesiącu strzelnicę dla rezerwy
Dla chętnych
- 5 5
-
2022-03-01 21:06
(2)
Ja nie mam książeczki wojskowej ale jak posługiwać się bronią bym się nauczyła. I szkolenie z PO też bym przeszła bo pamiętam tylko podstawy z liceum...
- 2 2
-
2022-03-02 10:00
(1)
Pewnie myślisz że karabin wojskowy to taka zabawka? Po to kiedyś żołnierze najpierw ćwiczyli musztrę, żeby nauczyli się wykonywać działań na rozkaz. Dopiero wtedy mogli dostać karabiny, najpierw do zapoznania się z ich budową, a potem do strzelania. Nieprzypadkowo zasadnicza służba wojskowa trwała dwa lata, bo po takim czasie (teoretycznie) żółnierze dopiero przedstawiali wartość bojową. Szkolenie 2 dni, jeszcze online, to tak jaby rozdawać małpom brzytwy.
- 0 2
-
2022-03-02 13:21
jestem innego zdania
żołnierze uczyli się musztry przede wszystkim żeby sprawnie oddawać salwy w rozwiniętej linii a następnie szybko się cofać i robić miejsce dla kolejnego szeregu. Już wprowadzenie broni maszynowej w I WŚ sprawiło, że ta taktyka stała się przestarzała a dziś w epoce dronów i rakiet balistycznych musztra ma już tylko ładnie wyglądać na paradach.
- 1 0
-
2022-03-02 05:33
Online to możesz sobie wiesz... w battlefielda pograć.
- 2 0
-
2022-03-01 12:35
Polska musi miec silne wojsko (9)
Aby już nigdy czerwone kacapy nie stanęły na tej ziemi!
- 133 13
-
2022-03-01 12:42
na razie wprowadzilismy USA tak samo jak zakon krzyzacki przed wiekami (5)
skutki sa znane historycznie (nie mylic z histerycznie)
- 9 34
-
2022-03-01 12:51
czy usa od czasu wprowadzenia grabią nasze wioski (3)
i zabierają nam ziemie?
- 25 5
-
2022-03-01 14:16
Przeoczyłeś Agendę 2030 i Globalnego Resetu
już nie wspominając że ich koncerny zabierają nam zdrowie i doprowadzają do kompletnej demoralizacji społeczeństwa.
- 6 7
-
2022-03-01 20:17
(1)
Oj przeczoczyłeś. Poczytaj co Duduś pod koniec lutego podpisał i wyłącz tv. Szukaj źródeł niezależnych. Włosy Ci dęba staną co się dzieje.
- 3 5
-
2022-03-01 20:31
Foliarz?
Mam takiego w pracy: wierzy, że ludzie-jaszczury mieszkają w centrum Ziemi, a do środka wlatują przez wulkany. Na noc wyłącza prąd i telefon, a mieszka w bloku.
- 5 3
-
2022-03-01 16:02
gdzie się historii uczyłeś?
- 3 2
-
2022-03-01 12:44
W ołtarzach polowych siła!
Macierewicz rozwalił polską armię w pył. W razie wojny Polska leży i kwiczy. Jedyne co może nas uratować to sojusz NATO, ale w razie dużej ofensywy nie liczył bym na cud.
- 12 15
-
2022-03-01 13:58
Od września 1939r. jest dobrze wiadome, że
Nie ma czegoś takiego, jak silne wojsko - bez dobrej obrony przeciwlotniczej. No i co? Ano nic. Od 21 lat w Polsce celowo kompletnie nic nowego nie zostało kupione, nawet do obrony kilku celów punktowych, typu Trójmiasto, Warszawa i choć 2-3 najważniejsze bazy wojskowe. Np. Giżycko oraz Krzesiny. Obrona przeciwlotnicza Polski powyżej pułapu 4 tys. metrów jest słabsza, niż była w 1939r. ! Bo mamy jedynie stary sprzęt radziecki mający 35-40 lat.
- 5 2
-
2022-03-01 20:16
Nasze ziemie są właśnie zajmowane.
Nigdy się tych milionów przybyszy nie pozbędziemy. Czas przenieść się gdzie indziej. A naiwnym współczuję.- 4 0
-
2022-03-01 12:42
Jak najprędzej organizować wszystkie możliwe siły. (2)
Za wolno to idzie. za wolno. Moskale szybko się przesuwają. Długo się szykowali.
- 61 16
-
2022-03-01 12:45
(1)
Moskale? Kolega to pewnie z rocznika 50 -60?
- 3 18
-
2022-03-01 16:27
Nie, czytał epopeję narodową
Wykształciuch innymi słowy, zakała narodu pewnie do tego z kasty prawników, lekarzy, nauczycieli albo księgowych.
- 3 4
-
2022-03-01 12:44
Brawo dla wszystkich broniących Ojczyzny - Domu (7)
szczegolnie dzis w Świeto Żołnierzy Niezłomych !
- 71 31
-
2022-03-01 14:13
Kogo masz (3)
na myśli?Tego banytę ognia czy innego burego?
- 7 17
-
2022-03-01 16:25
Nie udzielaj się. (1)
To Polskie święto.
- 6 3
-
2022-03-01 18:08
Chyba wolskie
- 2 4
-
2022-03-02 07:48
I.kto miał rację?
Wszyscy ci którzy nazywali ich "bandytami" czy żołnierze wyklęci którzy sprzeciwili się władzy ludowej i uznali ich za okupanta a całe wojsko które służyło Moskwie za zdrajców?Kto później strzelał do stoczniowców? To obrzydliwe, że jeszcze ktoś śmie ich nazywać bandytami ale wiadomo ubecy jeszcze żyją a przykład idzie z totalnej opozycji w sejmie....
- 0 1
-
2022-03-01 14:38
(1)
Pomyśl, dlaczego nazwali ich wyklętymi ??
- 2 10
-
2022-03-01 15:07
Proszę, odezwały się KOmuchy powtarzające narrację o bandytach....Niemcy też nazywali polakow bandytami podczas wojny. Tfu na was zdrajcy za te kłamstwa i oczernianie bohaterów!!! Nazywali ich wyklętymi ponieważ nie chcieli wykonywać rozkazów rosyjskiego okupanta! Czarnej słusznie zauważył, że trzeba zrobić reformę edukacji żeby takie zdradzieckie komentarze nigdy już się nie pojawiały.
- 13 6
-
2022-03-01 14:56
pseudo patrioto , frustrat się odezwał
- 4 8
-
2022-03-01 12:44
Potrzeba mięso armatnie i zwolnienie miejsca dla nowych obywateli. (5)
Polin się samo nie zbuduje
- 37 80
-
2022-03-01 12:55
Ty POKOwcu mozesz sie pluc dlatego ze za wolnosc Polski krew przelewali inni!! (4)
- 14 16
-
2022-03-01 13:29
(3)
pękła ci już żyłka? xD
- 9 10
-
2022-03-01 14:22
prawda boli co ? (1)
- 7 5
-
2022-03-01 16:29
zostaw go w spokoju
Od gołych kostek rurkami do mózgu poszło.
- 8 2
-
2022-03-02 09:21
Gorzej jak drucik w głowie pęknie i uszy odpadną.
Czym wtedy będzie klaskał dla Antona Maciarenki?
- 0 0
-
2022-03-01 12:46
(1)
Podnietki juz idą na wojne
- 24 48
-
2022-03-01 20:19
Może i lepiej ,społeczeństeo się oczyści. A jeszcze jak przyjemność z tego mają. To wszystko gra nawet ich żałować nie trzeba.
- 0 3
-
2022-03-01 12:47
moze i bym poszedł dla stałej kasy i ubezpieczenia. (4)
ale tam chyba trza byc szczepionym na srowwfit i młodym - bierzeta starych ?
- 17 44
-
2022-03-01 13:30
(1)
jasne! płaskoziemce tak samo dobrym mięsem armatnim są jak każdy inny!
- 8 8
-
2022-03-01 15:17
Widać znasz to z autopsji.
- 2 7
-
2022-03-01 13:53
starych biorą ale głupich nie, więc nie spamuj skrzynki mejlowej.
- 10 5
-
2022-03-01 16:23
A można mieć wąsy?
- 3 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.