- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (458 opinii)
- 2 Szybko odzyskali skradzione auto (59 opinii)
- 3 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (192 opinie)
- 4 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (183 opinie)
- 5 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (77 opinii)
- 6 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (282 opinie)
Akcyza na papierosy wyższa o 25 proc., na e-papierosy - o 75 proc.
Akcyza na papierosy ma wzrosnąć o 25 proc., a na tytoń - o 38 proc. Podatek od e-papierosów ma wzrosnąć o 75 proc. Obecnie branża tytoniowa dostarcza budżetowi ponad 28 mld zł rocznie, co stanowi 7,8 proc. całkowitych wpływów budżetowych.
- Podwyżki akcyzy. Zamiast 10 proc. będzie 75 proc.
- O ile wzrośnie akcyza na papierosy?
- Branża tytoniowa dostarcza miliardów złotych do budżetu
Podwyżki akcyzy. Zamiast 10 proc. będzie 75 proc.
Zgodnie z obowiązującą ustawą stawki miały rosnąć o 10 proc. rocznie dla każdego rodzaju produktu.
- Zgodnie z tzw. mapą drogową określoną w ustawie coroczne podwyżki stawek akcyzy są już ustalone do 2027 r. - o 10 proc. każdego roku na tytoń i 5 proc. na alkohol. Miało to dawać większą przewidywalność i stabilność warunków działalności. Potrzeby budżetowe jednak przeważyły - twierdzi Kozłowski.
O ile wzrośnie akcyza na papierosy?
Propozycja resortu finansów dotycząca wzrostu akcyzy:
- wzrost akcyzy na papierosy o 25 proc. (od 2025 r.),
- na tytoń do palenia o 38 proc.,
- na wyroby nowatorskie o 50 proc.,
- na płyn do e-papierosów o 75 proc.
![E-papierosy bez nikotyny będą zakazane nieletnim. Koniec ze sprzedażą przez automaty](https://s-trojmiasto.pl/zdj/c/n/2/3786/150x100/3786187__kr.webp)
Branża tytoniowa dostarcza miliardów złotych do budżetu
Według danych Krajowego Stowarzyszenia Przemysłu Tytoniowego Polska jest największym producentem gotowych wyrobów tytoniowych (papierosy i tytoń do palenia). Zlokalizowanych jest tu 5 z 30 fabryk wyrobów tytoniowych, które znajdują się w Europie. Produkcja eksportowa stanowi istotny element bilansu handlowego Polski w segmencie rolno-spożywczym. Branża tytoniowa dostarcza budżetowi ponad 28 mld zł rocznie, co stanowi 7,8 proc. całkowitych wpływów budżetowych.
W przemyśle tytoniowym zatrudnionych jest ponad 60 tys. osób (plantatorzy oraz pracownicy zatrudnieni w produkcji i przetwórstwie).
Opinie (219) ponad 10 zablokowanych
-
2024-07-15 07:44
Opinia wyróżniona
I bardzo dobrze. Jedyna podwyżka jaką popieram (17)
- 117 100
-
2024-07-15 13:45
(2)
a ja nie popieram. Nie chcesz, nie pal i nie pij ale ja chcę. nie będziesz decydować o moim życiu. zajmij się swoim nudnym
- 20 18
-
2024-07-15 15:55
(1)
Zrzeknij się leczenia raka płuc i zawału serca ze środków publicznych, to proszę bardzo, pal sobie
- 9 15
-
2024-07-15 15:58
A z jakiej racji mam sie czegokolwiek zrzekać
Skoro płacę grube podatki na środki publiczne? Będę chciała to będę chorowała do upadłego i korzystała z tego co Państwo mi oferuje.
- 10 7
-
2024-07-15 12:55
popieram
Zgadzam sie z Tobą ! Popieram też podwyżkę cen Z.U.S prądu , gazu wody i smieci i podatku .Uważam że benzyna i ropa też powinna ich w górę bo jest szkodliwa , powinna być 25,00 zł za litr przy obecnych zarobkach !
Razem bracia komuniści wywalczymy dobrobyt Polaków !- 25 15
-
2024-07-15 12:30
Mialo byc 60 000 bez podatku. (2)
Jest wzrost podatków.
Mój glos przepadł w najbliższych wyborach.
Nie dostaniecie już go nigdy.
Ściemniacze.
Pytanie ?
Od kiedy samofinansowanie się oarti politycznych ?
Co to jest !
Życie na koszt podatników.
Jakim prawem ?
Mialo być lepiej a jest takie samo dno.
Obniżyć o połowę liczbę posłów i senatorów.
Oraz ich pensje.
Święte krowy .- 19 9
-
2024-07-15 14:41
Dawałeś wiarę w to co Tusk obiecywał.....? (1)
- 10 7
-
2024-07-15 15:53
Dawałeś wiarę w to......
Ci co minusują to chyba rozum postradali :)
- 5 2
-
2024-07-15 11:33
Rudy mówił, że wszystko będzie tańsze a nie ma niczego co by nie podrożało (3)
- 22 12
-
2024-07-15 12:32
Jeden (2)
Nic lepszy od drugiego małego.
W życiu nie pracowali.- 7 5
-
2024-07-15 15:40
Akurat Tusk pracował.. (1)
.. złośliwy karzeł nie..
- 3 9
-
2024-07-15 15:55
Nie?
W latach 19711976 zatrudniony był jako pracownik naukowy w Międzyuczelnianym Zakładzie Badań nad Szkolnictwem Wyższym, który w 1973 przekształcono w Instytut Polityki Naukowej i Szkolnictwa Wyższego. Później, do 1981, pracował jako adiunkt w białostockiej filii Uniwersytetu Warszawskiego.
- 3 1
-
2024-07-15 11:20
koszta zycia uslugodawcow sa przekladane na uslugobiorce = myslenie do konca wlasnego nosa i ani kroku dalej?
- 5 2
-
2024-07-15 10:17
Miały rosnąć rocznie o 10% (4)
Przyszedł Tusk i walnął 75% haha to się Julki i fajnopolaki zdziwią, stojąc w kolejce po nowoczesną uśmiechnietą efajeczke. :)
- 17 11
-
2024-07-15 13:39
Będzie tytoń z Ukrainy
Albo w kilogramach będzie się kręcić ,straci tylko państwo ,ale pazerny 2X traci.
- 14 5
-
2024-07-15 13:32
gorzej z pisowską biedotą (1)
nas stać, nie martw się, ale agresywni "prawdziwi polacy" z nizin społecznych to jeszcze bardziej się zdziwią
- 5 7
-
2024-07-15 15:18
Miód!
- 0 3
-
2024-07-15 11:25
100/100 :)
- 7 4
-
2024-07-15 10:00
Opinia wyróżniona
Wpływy do budżetu 28 mld z papierosów (8)
5 razy tyle wypływy z budżetu z tytułu leczenia chorób związanych z paleniem.
Gdzie tu logika biznesowa.- 63 32
-
2024-07-15 20:31
(1)
Perfidne kłamstwo. Jest dokładnie odwrotnie wpływy z akcyzy kilkukrotnie przewyższają koszt leczenia wszystkich chorób dróg oddechowych razem wziętych parszywy kłamco. To palacze fundują tobie opiekę zdrowotną.
- 3 4
-
2024-07-15 21:28
Dziękujemy
- 0 1
-
2024-07-15 11:35
Leczenie palaczy to 140 miliardów??
Przecież tyle nie ma w całym budżecie NFZ.
- 20 0
-
2024-07-15 11:28
Wpływy do....
Nie jest to takie proste jak się tobie wydaje - wpływy zmaleją rok do roku a wydatki na leczenie nie zmaleją od razu, po wielu latach może. Ludzie zaczną hodować tytoń gdzie się da na własne potrzeby... wzrośnie przemyt przy okazji...
- 7 1
-
2024-07-15 10:39
jak podniosą to wpłynie 15 miliardów albo mniej. (2)
już to przerabialiśmy ale puste serca to puste głowy.
- 14 1
-
2024-07-15 12:07
Ale koszty spadną o więcej niż 10 miliardów, więc razem będziemy na plus. (1)
Nie bez powodu fajki na zachodzie kosztują ile kosztują.
- 2 4
-
2024-07-15 14:32
Większe są koszty leczenia skutków wieloletniego spożywanie kiepskiej jakości żywności
Może wzorem wyrobów tytoniowych niech państwo zacznie walczyć z żywnością i ograniczyć jedzenie przez wzrost podatków, bo na wzrost jakosci nie ma wpływu a pilnować rynku przed wprowadzaniem produktów kiepskiej jakości tez nie da rady.
- 5 2
-
2024-07-15 10:08
No właśnie, a powinno być tak z 10x więcej, widać, że nie jeszcze jest miejsce na dokręcanie smrodziarzom śruby.
- 5 8
-
2024-07-15 07:18
Opinia wyróżniona
I to jest bardzo dobra wiadomość (16)
Za dużo płaci się za leczenie palaczy
- 105 75
-
2024-07-16 00:01
Masz coś pod kopułą nie tak
- 2 0
-
2024-07-15 17:01
a za leczenie pijaków? (1)
- 4 0
-
2024-07-15 19:23
Jak chcesz doznać prawdziwego sOku, to sprawdź sobie ile wynosi renta alkoholowa. Tak, można dostawać kasę za bycie nałogowym pijakiem
- 3 1
-
2024-07-15 12:31
Oraz
Glupkow
- 6 5
-
2024-07-15 11:45
Raczej na odwrót. (1)
To palacze utrzymują NFZ.
- 13 14
-
2024-07-15 19:24
Kosztem swoich dzieci. Na Viceroye (czy jak się tam to pisze) przecież musi starczyć.
- 1 2
-
2024-07-15 11:35
Dużo więcej kosztuje leczenie otyłych (1)
- 18 7
-
2024-07-17 16:46
jednego czy sumarycznie?
- 0 1
-
2024-07-15 07:38
czy obciazenie budzetu spowodowane leczeniem palaczy jest wieksze niz wplywy ze sprzedazy tej rakotworczej substancji?
za malo sie placi na wspomaganie myslenia
- 2 3
-
2024-07-15 07:31
(6)
Leczenie palaczy kosztuje więcej niż 7,8% wpływów budżetowych? Wątpię. Państwo na palaczach więcej zyskuje niż płaci. Nie będzie wpływów z akcyzy, to zostaną podniesione inne podatki i "daniny". Kasa musi się zgadzać.
- 27 7
-
2024-07-15 12:33
Czekam (3)
Kiedy Państwo walcząc z alkoholizm wycofa małpki ze sprzedaży.
Myślę iż nigdy.- 14 0
-
2024-07-17 16:47
małpki przynoszą największe zyski z jednostki objętości!
a po likwidacji będą nabywać większe butelki.
- 1 0
-
2024-07-15 17:47
(1)
To zaczną kupować większe butelki a w domu będą rozlewać do piersiowek.
Profibicja prowadzi do jeszcze gorszych skutków bez wpływu do budżetu.
Edukacja oraz pomoc osoba uzależnionym, łącznie z przymusowym leczeniem w momencie kiedy stwarza do realne zagrożenie (psychiczne i fizyczne) dla osób postronnych.- 5 1
-
2024-07-16 07:05
Edukacja? Nie wierzę w to co czytam.
Codziennie mamy wypadki i incydenty spowodowane nadmiernym spożyciem alkoholu, codziennie widzimy pijanych bezdomnych, każdy z nas zna kogoś kto stracił pracę lub mieszkanie z tego powodu. Lepszej edukacji nie ma, może chodzi o edukację innego typu. Może w końcu trzeba ludziom pokazać, że nie każda wolna chwila musi być spędzona przy flaszcze, puszce czy kielonku. I że nie z każdym trzeba przechodzić na TY przy pomocy piwa.
- 1 0
-
2024-07-15 07:34
(1)
Po tym co podpisał Tusk to tych pieniędzy będzie jeszcze więcej potrzebnych.
- 8 4
-
2024-07-15 22:02
akurat tę 'nowelkę'
razem z podwyżką świadczenia - podał poprzedni rząd, hehs, nie obecny. Więc może się nie licytujmy, nie piszmy z nienawiścią i hejtem. Jesteśmy chyba jedynym państwem w Europie, (a może i na Świecie??), które tego typu rentę socjalną wypłaca. Niezdolność do pracy - ok, alkoholizm jest ciężką chorobą, ale słabe jest to, że aby otrzymać takie
razem z podwyżką świadczenia - podał poprzedni rząd, hehs, nie obecny. Więc może się nie licytujmy, nie piszmy z nienawiścią i hejtem. Jesteśmy chyba jedynym państwem w Europie, (a może i na Świecie??), które tego typu rentę socjalną wypłaca. Niezdolność do pracy - ok, alkoholizm jest ciężką chorobą, ale słabe jest to, że aby otrzymać takie świadczenie, (z kiesy Państwa, czyli naszej - podatników) - wystarczy przedstawić orzeczenie lekarza o niezdolności do pracy. Niezdolność ta jest spowodowana nadużywaniem alkoholu, które spowodowało albo fizyczne, albo psychiczne uszkodzenia organizmu - choroby trzustki/wątroby/depresja/splątanie. Rozumiem to, ale brakuje mi tu jednego warunku - chęci chorego do zmiany, znaczy: udania się na terapię, uczestniczenia choćby w spotkaniach AA. Po styczniowej (tegorocznej) waloryzacji tzw. "renta alkoholowa" (czyli socjalna po prostu) wynosi PLN 1.780,96 max lub PLN1.335,72 minimum - zależy od stopnia niesprawności). Nie będę się spierać, czy to dużo, czy mało - moim zdaniem bez warunku chęci leczenia w ogóle nie powinna być przyznawana. A akcyza - na alkohol powinna wzrosnąć o 100%. Na papierosy również.
- 1 0
Wszystkie opinie
-
2024-07-15 07:18
Opinia wyróżniona
I to jest bardzo dobra wiadomość (16)
Za dużo płaci się za leczenie palaczy
- 105 75
-
2024-07-15 07:31
(6)
Leczenie palaczy kosztuje więcej niż 7,8% wpływów budżetowych? Wątpię. Państwo na palaczach więcej zyskuje niż płaci. Nie będzie wpływów z akcyzy, to zostaną podniesione inne podatki i "daniny". Kasa musi się zgadzać.
- 27 7
-
2024-07-15 07:34
(1)
Po tym co podpisał Tusk to tych pieniędzy będzie jeszcze więcej potrzebnych.
- 8 4
-
2024-07-15 22:02
akurat tę 'nowelkę'
razem z podwyżką świadczenia - podał poprzedni rząd, hehs, nie obecny. Więc może się nie licytujmy, nie piszmy z nienawiścią i hejtem. Jesteśmy chyba jedynym państwem w Europie, (a może i na Świecie??), które tego typu rentę socjalną wypłaca. Niezdolność do pracy - ok, alkoholizm jest ciężką chorobą, ale słabe jest to, że aby otrzymać takie świadczenie, (z kiesy Państwa, czyli naszej - podatników) - wystarczy przedstawić orzeczenie lekarza o niezdolności do pracy. Niezdolność ta jest spowodowana nadużywaniem alkoholu, które spowodowało albo fizyczne, albo psychiczne uszkodzenia organizmu - choroby trzustki/wątroby/depresja/splątanie. Rozumiem to, ale brakuje mi tu jednego warunku - chęci chorego do zmiany, znaczy: udania się na terapię, uczestniczenia choćby w spotkaniach AA. Po styczniowej (tegorocznej) waloryzacji tzw. "renta alkoholowa" (czyli socjalna po prostu) wynosi PLN 1.780,96 max lub PLN1.335,72 minimum - zależy od stopnia niesprawności). Nie będę się spierać, czy to dużo, czy mało - moim zdaniem bez warunku chęci leczenia w ogóle nie powinna być przyznawana. A akcyza - na alkohol powinna wzrosnąć o 100%. Na papierosy również.
- 1 0
-
2024-07-15 12:33
Czekam (3)
Kiedy Państwo walcząc z alkoholizm wycofa małpki ze sprzedaży.
Myślę iż nigdy.- 14 0
-
2024-07-15 17:47
(1)
To zaczną kupować większe butelki a w domu będą rozlewać do piersiowek.
Profibicja prowadzi do jeszcze gorszych skutków bez wpływu do budżetu.
Edukacja oraz pomoc osoba uzależnionym, łącznie z przymusowym leczeniem w momencie kiedy stwarza do realne zagrożenie (psychiczne i fizyczne) dla osób postronnych.- 5 1
-
2024-07-16 07:05
Edukacja? Nie wierzę w to co czytam.
Codziennie mamy wypadki i incydenty spowodowane nadmiernym spożyciem alkoholu, codziennie widzimy pijanych bezdomnych, każdy z nas zna kogoś kto stracił pracę lub mieszkanie z tego powodu. Lepszej edukacji nie ma, może chodzi o edukację innego typu. Może w końcu trzeba ludziom pokazać, że nie każda wolna chwila musi być spędzona przy flaszcze, puszce czy kielonku. I że nie z każdym trzeba przechodzić na TY przy pomocy piwa.
- 1 0
-
2024-07-17 16:47
małpki przynoszą największe zyski z jednostki objętości!
a po likwidacji będą nabywać większe butelki.
- 1 0
-
2024-07-15 07:38
czy obciazenie budzetu spowodowane leczeniem palaczy jest wieksze niz wplywy ze sprzedazy tej rakotworczej substancji?
za malo sie placi na wspomaganie myslenia
- 2 3
-
2024-07-15 11:35
Dużo więcej kosztuje leczenie otyłych (1)
- 18 7
-
2024-07-17 16:46
jednego czy sumarycznie?
- 0 1
-
2024-07-15 11:45
Raczej na odwrót. (1)
To palacze utrzymują NFZ.
- 13 14
-
2024-07-15 19:24
Kosztem swoich dzieci. Na Viceroye (czy jak się tam to pisze) przecież musi starczyć.
- 1 2
-
2024-07-15 12:31
Oraz
Glupkow
- 6 5
-
2024-07-15 17:01
a za leczenie pijaków? (1)
- 4 0
-
2024-07-15 19:23
Jak chcesz doznać prawdziwego sOku, to sprawdź sobie ile wynosi renta alkoholowa. Tak, można dostawać kasę za bycie nałogowym pijakiem
- 3 1
-
2024-07-16 00:01
Masz coś pod kopułą nie tak
- 2 0
-
2024-07-15 07:22
Ten syf powinien kosztowac min 200 zl za paczke. (4)
- 46 43
-
2024-07-15 08:54
ja dla mnie wódka powinna kosztować 500 zł za pół litra, a piwo 150 zł za butelkę (2)
alkohol to trucizna, dlaczego tak tanio jest sprzedawany?
- 9 6
-
2024-07-15 13:02
Jestem za, jedno i drugie powinno drogo kosztować.
- 6 2
-
2024-07-16 08:43
Dlaczego wóda
i szlugi są przy kasie? Za mało alkoholików w Polsce?
- 0 0
-
2024-07-15 10:05
A skręt zielska gdyby go legalizowali 500 zł / szt
- 3 0
-
2024-07-15 07:23
Palecze trują nie tylko siebie ale wszystkich naokoło nawet się nie odsuną (4)
Podwyżka na papierosy powinna być jeszcze większa
- 51 28
-
2024-07-15 07:42
Ta podwyżka uratuje życie wielu ludziom (2)
- 8 8
-
2024-07-15 09:44
Nie sądzę, będą wióry i zrębki palić, aby tylko coś w płucach poczuć
- 9 1
-
2024-07-15 13:30
Tak. Tym którzy żyją z przemytu.
- 3 1
-
2024-07-16 09:45
Podwyzka
U ciebie nie tak pod sufitem pewno przez to że nie palisz to ja ci życzę podwyżki za ogrzewanie mieszkania o 300,%
- 0 0
-
2024-07-15 07:26
Palenie papierosów, (4)
jeżdżenie rowerami po chodnikach przeznaczonych wyłącznie dla pieszych - to przykłady głupoty.
- 32 14
-
2024-07-15 07:39
Jazda samochodem 200m po bułki też.
- 10 3
-
2024-07-15 13:43
Nie będziesz mi mówił jak mam żyć.
Moje ciało ,myślę czuję , decyduje.
- 4 1
-
2024-07-15 14:00
podobnie jak jeżdżenie samochodem po chodnikach
- 1 0
-
2024-07-16 08:02
Rowerem po chodniku
Zanim pisać farmazony to najpierw trzeba się dowiedzieć jakie są przepisy ruchu drogowego dotyczące roweru
- 0 0
-
2024-07-15 07:32
(8)
Zrozumcie, że rząd swoich pieniędzy nie ma, a przecież pieniądze na socjal dla UA nie rosną na drzewie. Trzeba pomagać.
- 40 12
-
2024-07-15 09:07
To raczej podkładka dla pontonowych
- 4 2
-
2024-07-15 11:02
Można ogarnąć reparacje z Rosji za ZSRR. (4)
W końcu jak widać tam pieniędzy na socjal dla trolli nie brakuje ;)
- 0 6
-
2024-07-15 13:28
(3)
Donald Tusk podpisał umowę z Ukrainą, która dotyczy sojuszy, układów politycznych oraz wojskowych i znacząco obciąży państwo pod względem finansowym bez zgody Sejmu i ratyfikacji przez Prezydenta.
Takie umowy mają określony proces ratyfikacji, określony w Konstytucji RP (art.89), jeżeli Premier Tusk ominie tę procedurę powinien odpowiedzieć przed Trybunałem Stanu za złamanie Konstytucji RP.
Co jest w tym porozumieniu - dużo ogólników ale też jednostronne konkrety:
- wspieranie członkostwa UA w NATO i UE, jako strategiczny interes Polski;
- wartość pomocy z PL dla UA to ponad 4 miliardy euro i zobowiązanie do dalszego mocnego wsparcia przez 10 lat - bo na tyle została podpisana umowa;
- kontynuowanie działań mających na celu możliwość przechwytywania przez Polskę pocisków i statków bezzałogowych nad terytorium Ukrainy;
- rozważenie kolejnych dostaw MiG-29;
- szkolenie wojskowe dla legionu UA i szeroka współpraca przemysłu zbrojeniowego;
- świadczenia socjalne dla Ukraińców którzy przyjechali do Polski równe Polakom;
- plus kilkadziesiąt innych, w większości jednostronnych deklaracji wsparcia UA;
w zamian za to mgliste deklaracje współpracy przedsiębiorców, bez konkretów - poza uczciwymi zasadami oraz... zwalczaniem przez UA korupcji.- 4 2
-
2024-07-15 20:48
Przestan trollowac. Twoje wypowiedz to sciema, wszyscy o tym wiedza (2)
- 2 4
-
2024-07-16 00:36
Żadna ściema. To nie moja wypowiedź tylko wypowiedź europosła.
W TVP czy TVN nie mówili nic o umowie jaką podpisał Tusk z Żełeńskim?- 2 1
-
2024-07-16 03:33
Komentarz obecnego wicemarszałka sejmu,
z jego oficjalnego profilu:
Premier wprost złamał polską Konstytucję. Artykuł 89 mówi: Ratyfikacja przez Rzeczpospolitą Polską umowy międzynarodowej i jej wypowiedzenie wymaga zgody wyrażonej w Ustawie, jeżeli umowa dotyczy: pokoju, sojuszy, układów politycznych lub układów wojskowych - a tam mamy mowę o formowaniu obcych wojsk na naszym terytorium i finansowaniu jej.
Dalej: znacznego obciążenia państwa pod względem finansowym - a tam mamy mowę o finansowaniu Ukrainy i Ukraińców i wojsk ukraińskich przez 10 lat i o gigantycznych kwotach.- 2 1
-
2024-07-16 07:08
No pewno, Polacy nie korzystają z socjalu, nawet nie słyszeli, że coś takiego istnieje.
- 0 0
-
2024-07-16 08:45
Pokonamy Putina
gdy wóda podrożeje 5 razy. Starczy na rakiety plot.
- 0 0
-
2024-07-15 07:37
(9)
Mam nadzieje ze podwyzki na tyton pojda na tyle wysoko ze nie bedzie sie juz go oplacalo kupowac zamiast papierosow.
Mam w rodzinie nalogowych palaczy, i zeby zaoszczedzic pare groszy siedza godzinami i skrecaja papierosy. Az smutno na to patrzec, nie dosc ze nalog szkodliwy to jeszcze marnuja tyle czasu na to.- 51 45
-
2024-07-15 08:42
I wtedy sprawdzi się proroctwo Rostowskiego, że w budżecie (1)
"piniędzy nie ma i nie będzie"
- 13 5
-
2024-07-15 10:52
Cóż, to była prawda.
Pieniędzy nie było, teraz mamy kredyt do spłacenia.
- 4 2
-
2024-07-15 08:49
pewnie pompujmy szara strefe z bialorusia i ruskimi na czele
- 14 2
-
2024-07-15 10:00
(3)
wspaniałe jest to, że jesteśmy dorosłymi i świadomymi ludźmi i każdy może robić co chce i samemu za to odpowiada. Jeżeli ktoś chce zostać nałogowym palaczem albo alkoholikiem, jego sprawa. Dopóki mnie nie zaczepia, nie moja sprawa. Niech robi co chce. I niech poniesie tego konsekwencje. Ale nasz rząd musi za nas decydować bo wie lepiej od nas co jest dla nas dobre i na co mamy ochotę.
- 7 5
-
2024-07-15 10:45
A potem "dej milion na chemioterapię"...
- 6 3
-
2024-07-15 10:46
Jednak jest to moja sprawa, kiedy nie mogę otworzyć okna bo wdziera się nikotynowy fetor...
- 5 0
-
2024-07-16 07:10
Ta, wolny człowiek i jego decyzja, a skuti ponoszą najbliźsi i społeczeństwo.
- 0 0
-
2024-07-15 11:12
Z nudów coś trzeba robić
- 1 0
-
2024-07-15 12:40
Przecież tytoń jest lepszy od jakiegoś miału w fajkach xD
A dla niektórych znerwicowanych skręcanie papierosów daje ulgę. Lepiej tak, niż jakby mieli łoić alko na nerwy
- 2 1
-
2024-07-15 07:38
Palacze sami sobie na to zapracowali - nie idzie zjeść spokojnie zjeść w restauracyjnym ogrodku (9)
Ciężko przejść 100m aby nie wejść w chmurę śmierdzącego dymu. Ostatnio coraz częściej też na przystankach, terenach szkół i szpitali. Balkony, ogródki i tarasy pod samym płotem sasiada. Nie wiem co trzeba mieć w głowie żeby nie pomyśleć że ludzie dookoła mogą nie mieć ochoty na wdychanie tego smrodu.
- 78 38
-
2024-07-15 08:39
Teraz to jest bardzo dobrze. Jeszcze kilkadziesiąt lat temu palono absolutnie wszędzie (1)
W pracy (nie w żadnych palarniach, a normalnie przy pracy), w pociągach, hotelach, schroniskach, szkołach... no wszędzie. Teraz to naprawdę jest dobrze.
- 16 3
-
2024-07-15 10:43
Trend był w dobrą stronę, od jakiegoś czasu mam wrażenie że się odwraca
- 10 2
-
2024-07-15 08:52
a ja nie lubię jak ludzie śmierdzą tanimi perfumami (1)
- 16 4
-
2024-07-15 10:52
Jak często ktokolwiek pryska się tanimi perfumami w miejscach publicznych?
- 1 4
-
2024-07-15 09:43
Palacze powinni płacić w NFZ za choroby związane z paleniem (2)
Chcesz palić i się truć? Pal ile chcesz, ale za leczenie płać. Podobnie narkomani i alkoholicy. Jest ryzyko, jest zabawa.
Później miliardy idą z podatków na leczenie dzbanów którzy sami się trują- 6 8
-
2024-07-15 09:55
(1)
Wiem, że to poza twoim pojmowaniem rzeczywistości, ale palacze płaca na NFZ więcej niż ty, o ile ty w ogóle płacisz bo z zasiłku się nie liczy.
- 7 8
-
2024-07-15 13:10
Moja sąsiadka POCHP, wiecznie na rencie i zasiłkach, za nic nie płaci, a kopci od świtu do nocy.
To my płacimy za jej leczenie.
- 1 3
-
2024-07-15 14:36
Sekret (1)
Zdradzę wam sekret, to działa w dwie strony, nie podoba się to zrób wypad. Ja nie kręcę afer bo mi Twój albo cudzy pimpek biega pod nogami w knajpie, albo dziecko drze mordę a nie znoszę dzieci. Witamy w świecie w którym musisz być tolerancyjny a jak się nie podoba to się sam przesuń
- 2 2
-
2024-07-15 16:36
pimpek i dzieciak nie wywołują raka...
- 2 1
-
2024-07-15 07:40
Palacze to jest jakiś oddzielny gatunek (15)
Najlepsi są ci, co palą na balkonie, smrodzac wszystkim dookoła. Okna nie da się w lecie otworzyć, żeby nie nadziać się na wyziewy tych śmierdzieli.
- 108 50
-
2024-07-15 07:53
(3)
sam palę .ale śmierdzielem to może jesteś Ty ,wypraszam sobie takie nazewnictwo
- 20 43
-
2024-07-15 09:40
możesz sobie wypraszać ile tam chcesz, ale fakt jest taki, że mojemu psu z pyska ładniej pachnie niz tobie (1)
współczuję jedynie twojej żonie o ile ją masz, chyba, że jak ty jara więc sie wzajemnie smrodem uzupełniacie.
- 16 4
-
2024-07-15 10:33
mowa miłości -otwarte serca itp itd .......
- 1 2
-
2024-07-15 09:52
Powąchaj siebie to zrozumiesz
- 11 1
-
2024-07-15 08:24
to nie jest oddzielny gatunek, to ciężko chorzy ludzie, którzy często bagatelizują swoją chorobę
- 9 12
-
2024-07-15 08:36
(5)
a chlaczy wódy ,piwska i wina okreslisz jak? degeneraci?
- 14 6
-
2024-07-15 08:38
smakołysze
- 8 0
-
2024-07-15 11:15
(3)
Akurat alkohol pity w rozsądnych ilościach może działać prozdrowotnie, natomiast palenie papierosów obojętnie w jakich ilościach jest zawsze szkodliwe.
- 3 10
-
2024-07-15 11:54
bzdura
- 7 2
-
2024-07-15 14:38
(1)
Co ty gadasz za głupoty, alkohol prozdrowotnie
- 5 2
-
2024-07-15 21:54
Lampka czerwonego wina nikomu nie zaszkodzi
- 0 1
-
2024-07-15 08:52
to zamknij okno
- 10 21
-
2024-07-15 14:40
Ja nie lubię jak jadę z sąsiadem windą, który śmierdzi piwem i trzyma swojego synka za rączkę. Piękny widok polakówów czczących piweczko wódeczkę i winko, a wszystko inne ble. Kraj meneli i przeżartych łbów od wódy
- 5 1
-
2024-07-15 20:48
To się wykomp
- 0 0
-
2024-07-16 19:35
Po twoim komentarzu można tylko wywnioskować bardzo niski poziom intelektualny.Zapisz się gdzieś do szkoły bo podstawówka to trochę za mało w dzisiejszych czasach
- 0 0
-
2024-07-15 07:41
Czy w rządzie słyszeli krzywej Laffera ? (7)
- 30 1
-
2024-07-15 07:49
(6)
Każda kolejna ekipa odkrywa jej isnienie, a następnie próbuje uszczelnić przepisy i granice. :-)
- 13 0
-
2024-07-15 08:16
To ta sama ekipa co wcześniej (5)
Wyszukaj jak wygląda krzywa Rostowskiego.
- 21 0
-
2024-07-15 10:06
Nie słyszeli, oni się tylko uśmiechaja... śmieją się jak głupi do sera.
Uśmiechnięty Tuusk na spotkaniu z Scholzem...
- 16 0
-
2024-07-15 11:04
Akurat zgadza się z krzywą Laffera. (3)
W końcu mamy jedne z najniższych podatków w Europie.
- 0 11
-
2024-07-15 11:11
Stawka podstawowa VAT w Polsce to 23%, a w Niemczech podstawowa stawka VAT 19%
- 12 0
-
2024-07-15 11:54
hahaha (1)
i najdroższy prąd w eu dzięki podpisaniu kiedyś przez e.kopacz umowy na limity ets, które z roku na rok są coraz droższe, a uśmiechnięci inaczej torpedują wszystkie projekty jak "ATOM" ps. teraz nawet chcą dodatkowe podatki na fotowoltaikę wprowadzić aby żyło się lepiej ;P
- 13 1
-
2024-07-15 12:42
Nie kłam
- 0 9
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.