- 1 Poważny wypadek w Gdyni. Lądowało LPR (110 opinii)
- 2 Ważą się losy linii kolejowej do Wiczlina (42 opinie)
- 3 Bezpłatny-płatny parking pod Ergo Areną (53 opinie)
- 4 Schowek w samochodzie pełen narkotyków (72 opinie)
- 5 Co kryje piasek sopockiej plaży? (79 opinii)
- 6 Sami złapali złodzieja katalizatorów (135 opinii)
Al. Havla: prawoskręt latem, lewoskręt w 2021 roku
Wiosną ruszy budowa drugiego pasa do skrętu w prawo na skrzyżowaniu al. Havla z Armii Krajowej w kierunku centrum Gdańska, która potrwa ok. czterech miesięcy. W tym samym czasie rozpoczną się poszukiwania projektanta lewoskrętu do jazdy w stronę obwodnicy. Ma on powstać w 2021 roku.
Od otwarcia w 2011 roku al. Havla kierowcy narzekali na przepustowość ogromnego skrzyżowania. Szczególnie uciążliwy był brak dodatkowego prawoskrętu w stronę centrum Gdańska oraz lewoskrętu w kierunku obwodnicy. To dodatkowo blokowało również pojazdy jadące na wprost w ul. Łostowicką.
Co prawda pięć lat temu drugi pas od jazdy w lewo powstał, ale po czasie okazało się, że musi zostać wydłużony, żeby pomieścić więcej pojazdów kierujących się na obwodnicę.
Czytaj też: Pomysły czytelników na odkorkowanie Trasy W-Z
Przez lata drogowcy wzbraniali się też przed stworzeniem drugiego prawoskrętu, tłumacząc, że będzie on kosztowny ze względu na znajdującą się w tym rejonie infrastrukturę podziemną.
Budowa prawoskrętu potrwa cztery miesiące
Na szczęście te wymówki poszły w końcu w niepamięć i oba pasy zostaną wybudowane dzięki środkom z budżetu obywatelskiego.
- W pierwszej połowie marca zostanie ogłoszony przetarg na budowę prawoskrętu z al. Havla w al. Armii Krajowej do centrum. Prace mają potrwać cztery miesiące od daty podpisania umowy - informuje Aneta Niezgoda z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.
Inwestycja obejmuje swoim zakresem również przebudowę chodników, oświetlenia ulicznego i sygnalizacji świetlnej.
Budowa lewoskrętu w 2021 roku
Z kolei na początku kwietnia ogłoszony zostanie przetarg na opracowanie dokumentacji projektowej dla wydłużenia lewoskrętu z al. Havla w kierunku obwodnicy Trójmiasta. Co ciekawe, projekt obejmie również poszerzenie fragmentu ul. Wilanowskiej przed skrzyżowaniem z al. Havla.
- Projekt będzie gotowy w tym roku, a sama realizacja przewidywana jest na rok 2021 - zapowiada Niezgoda.
Według szacunków lewoskręt może kosztować ok. 1 mln zł.
Opinie (174) ponad 10 zablokowanych
-
2020-03-03 10:01
Początkowo, jeszcze za czasów niesłusznych przewidywano skrzyżowanie dwupoziomowe, (2)
o czym świadczą wykonane nasypy. Może zamiast wydawać kolejne miliony na chwilową poprawę warunków komunikacji, lepiej byłoby wydać jednorazowo, może nawet nieco więcej, ale skutecznie na kilkadziesiąt lat i wybudować wiadukt.
- 8 3
-
2020-03-03 10:23
chyba estakadę (1)
- 0 2
-
2020-03-03 11:21
chyba jednak wiadukt
- 2 1
-
2020-03-03 10:13
szkoda .....
Ktoś kiedyś popełnił ogromny błąd w projektowaniu tego wielkiego skrzyżowania . Gdyby tu było wielkie rondo , podobne do tego na przykład , które jest w samym centrum Katowic przy słynnym Spodku , to tutaj korków by nie było tak jak w Katowicach nie ma , a u nich / Katowice / dodatkowo jeszcze przez środek tego ronda biegnie linia tramwajowa . Teraz nie wyobrażam sobie, aby u nas w tym miejscu można było przebudować ten układ drogowy na rondo przy takim natężeniu ruchu samochodowego . Kiedyś najwyraźniej brakło projektantom wyobraźni .
- 3 1
-
2020-03-03 10:20
Zrobcie w koncu te estakady!
Tepy urzednik zatwierdzil na 100 metrach 5 swiatel zatrzymujacych 12 pasow ruchu. Nawet juz mial nasypy, ale w jego amebowatym, powolnym umysle powstala wizja, ze wszystko skrzyzuje na jednym poziomie. No brawo.
Urzedniku odpowiedzialny za to skrzyzowanie - jezeli to czytasz to prosze wykastruj sie i nie przekazuj swojej bezmyslnosci dalej do puli genetycznej ludzkosci. Tysiace kierowcow stajacych tam codziennie w korkach beda Ci wdzieczni.- 7 2
-
2020-03-03 10:28
Kiedy wiadukt Dulcyneo
Kontynuacja polityki Adamowicza. Wizualizacje a potem erzatze.
- 3 2
-
2020-03-03 10:37
Polska to Kraj Prowizorek i Biedy a Nimcy to Kraj Dobrej Gospodarki Postępu Technicznego i Dobrobytu
- 3 2
-
2020-03-03 10:38
ul Nowa Bulońska vel Adamowicza budują już 5 lat i końca nie widać
- 5 2
-
2020-03-03 10:51
Ale inwestycje, (2)
dodanie pasa ruchu w 4 miesiące.
A kiedy Nowa Świętokrzyska, ile mamy jeszcze tkwić w korkach?- 5 2
-
2020-03-03 12:20
W korkach to tkwić będziesz długo, przy (1)
tej ilości samochodów - ich wzrastającej liczbie na 1000 osób.
I nie myśl inaczej, bo wtedy pójdź w drugą stronę - liczba aut spada i ty jako zatwardziały kierowca zostajesz nim jako jedyny.
Utkniesz wtedy gdzieś w korku ?
I to nie jest takie zupełnie nierealne, bowiem takie możliwości daje pora nocna, gdzie raport drogowy tego portalu nigdy nie podał informacji o korkach w nocy.- 0 2
-
2020-03-03 12:35
Magistrat Adamoowicza dawal pozwolenia dewelop. i mamy skutki
- 0 0
-
2020-03-03 11:01
tu wszystko dlugo ciężko z płaczem i na kolanach w pocieczoła
- 0 0
-
2020-03-03 11:49
Zatoka autobusowa (1)
Najwięcej problemów w tym rejonie generuje zatoka autobusowa, powinna zostać przeniesiona.
nawet jaj będzie dodatkowe prawo i lewoskręty, wjeżdżające i wyjeżdżające przegubowce będą skutecznie blokowały skrzyżowanie.- 2 2
-
2020-03-03 22:43
Zróbmy przystanek tam gdzie będzie wygodnie kierowcom
Nie pasażerom. To ma sens.
- 0 0
-
2020-03-03 12:05
Wystarczy, ze
Autobus będzie wyjeżdżał z przystanku i zablokuje dwa pasu do skrętu w prawo
- 1 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.