• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

"Ale się pali". Auta często płoną na drogach. Dlaczego?

szym
14 marca 2024, godz. 20:00  Raport
Opinie (125)

Tak wyglądał poranny pożar na Trakcie św. Wojciecha.

- Ale się pali! - napisała do nas czytelniczka, przesyłając zdjęcia i materiały z dużego pożaru auta na Trakcie św. WojciechaMapka, do którego doszło w czwartek, 14.03.2024 r. rano. Usuwanie skutków samozapłonu trwało ponad trzy godziny. To kolejny przypadek, kiedy jadące auto stanęło w płomieniach. O podobnych incydentach informują nas czytelnicy w Raporcie z Trójmiasta.

Czytelnicy poinformowali nas o tym w Raporcie.
Widzisz coś ciekawego? + dodaj Raport




Zdarzyło ci się gasić pożar?

Czwartek, godz. 7:59, strażacy z Gdańska odbierają zgłoszenie o palącym się aucie na Trakcie św. Wojciecha. Gaszenie pożaru trwa ponad trzy godziny - jeszcze przed godz. 11 są utrudnienia w ruchu, na miejscu pracują policjanci i strażacy.

To niejedyny podobny incydent, do którego doszło w ostatnim czasie na trójmiejskich drogach. Ba, praktycznie nie ma miesiąca, żebyśmy w Raporcie z Trójmiasta nie otrzymali sygnału o płonącym aucie, które zajęło się ogniem podczas jazdy.

Do takiego incydentu doszło np. pod koniec lutego tego roku na wysokości Karczemek. Zapalił się wówczas jeep, a korki były gigantyczne.

07:59 26 LUTEGO (aktualizacjaakt. 08:07)

PILNE! Pożar auta na obwodnicy (23 opinie)

Pożar auta Jeep na obwodnicy kierunek Gdynia na wysokości Karczemek
Pożar auta Jeep na obwodnicy kierunek Gdynia na wysokości Karczemek


Ledwie miesiąc wcześniej zapalił się samochód na al. Armii Krajowej. I w tym przypadku o wszystkim poinformowano nas w Raporcie z Trójmiasta.

Dziękujemy za przesłane sygnały.



Dlaczego dochodzi do "samozapłonów" samochodów na drogach?



Eksperci tłumaczą, że auto może się "samo" zapalić wówczas gdy:

  • pojawi się nieszczelność w układzie paliwowym,
  • wycieknie olej silnikowy,
  • dojdzie do zwarcia instalacji elektrycznej,
  • dojdzie do przeciążenie instalacji grzewczej.


Pożar auta elektrycznego to zmora strażaków



Sami strażacy przyznają, że z perspektywy ich pracy, pół biedy jeżeli dojdzie do pożaru "zwykłego" auta. Gorzej jest w przypadku samochodów elektrycznych.

- Zgodnie z procedurą straży pożarnej, niewielkie pożary samochodów elektrycznych możemy gasić przy użyciu gaśnic proszkowych lub pianowych, zachowując bezpieczną odległość wskazaną na etykiecie gaśnicy. Rozwinięty pożar samochodu elektrycznego gasimy z wykorzystaniem wody, piany sprężonej tzw. CAFS (Compressed Air Foam System) oraz proszkiem gaśniczym z wykorzystaniem samochodów straży pożarnej wyposażonych w zbiornik na proszek gaśniczy. Gaszenie pożarów z wykorzystaniem powyższych środków gaśniczych można prowadzić nawet bez odłączenia instalacji wysokiego napięcia w samochodzie. Minimalna odległość między źródłem pożaru a wylotem strumienia środka gaśniczego to 1 m dla rozproszonych prądów wody oraz 5 m dla zwartego strumienia wody. Pożarów samochodów elektrycznych nie gasimy za pomocą strumieni piany ciężkiej oraz średniej. Liczba spienienia to od około 5 do 200 - wyjaśniał bryg. Karol Kierzkowski, rzecznik prasowy komendanta głównego PSP.


Ile czasu trwa gaszenie pożaru w "elektryku"?



Jedną z metod gaszenia "elektryków" jest umieszczenie ich w kontenerze wypełnionym wodą. Nie we wszystkich przypadkach jest to jedna metoda możliwa do zastosowania. Drugim problemem jest ich dostępność. Na cały kraj jest ich raptem kilka. Pomorska straż planuje zakup takiego kontenera.

Warto bowiem przypomnieć, że gaszenie pożaru, który wybuchnie w aucie elektrycznym, może potrwać nawet kilka godzin.

Jak gasić pożar auta? Krok po kroku

szym

Opinie (125) ponad 10 zablokowanych

  • Bo ludzie nie dbają o stan techniczny pojazdów, zaniedbują pewne tematy albo wręcz akcje naprawcze, mają usterki fabryczne albo zwyczajnego pecha.

    • 1 1

  • To co piszecie w artykule to zazwyczaj przyczyna bezpośrednia, a jej przyczyną jest zazwyczaj jedno z dwóch:

    Wada konstrukcyjna tak jak w tym BMW, które ma problem z wyciekami płynu z chłodnicy EGR przez wadliwe uszczelnienie czy swego czasu Peugeot 307, gdzie moduł elektrycznego wspomagania kierownicy był montowany w przedliftach w takim miejscu, że jak się jechało po mokrej drodze to chlapała na niego woda i czasem dochodziło do zwarć instalacji.

    Lub zwykłe zaniedbania serwisowe od takich wynikających z winy użytkownika czyli napraw patentami czy unikania regularnego serwisu po fuszerkę odstawianą w warsztacie typu nie założenia z powrotem osłony termicznej albo nie zaizolowanie przewodów.

    • 3 0

  • Co to jest (1)

    Instalacja grzewcza w aucie?

    • 1 0

    • Kaloryfer

      • 2 0

  • A co z autami w garażach podziemnych?

    Spora ilość podziemnych garaży ma zakaz wjazdu z instalacją LPG. Po przeczytaniu tego artykułu doszedłem do wniosku, że bardziej zasadny byłby zakaz wjazdu pojazdów elektrycznych.

    • 2 1

  • Pogrzało was?
    99 000 zł za stary zagrzybiony garaż z czasów Gierka?

    • 0 0

  • nie tylko elektryki palą się.

    od dwóch lat mamy problem z dziwnymi i nagłymi pożarami, bardzo zresztą licznymi - także firm. Doskonale wiadomo skąd te problemy i kto je sprawia. i będzie jeszcze gorzej jeśli nie zaczniemy "sprzątać" we własnym kraju

    • 3 0

  • Podstawowa przyczyna pożarów aut: wiek i brak przeglądów

    • 0 0

  • Może tak trochę statystyki? Dla jasności.

    Dla jasności zagrożenia warto byloby wziąć po sto tysięcy aut: wyprodukowanych przed 2010 rokiem, po 2010 roku i aut elektrycznych. W każdej grupie określić liczbę zapłonów aut z przyczyn technicznych. Wtedy wiedzielibyśmy, gdzie jest istota problemu. Wady konstrukcyjne? Zaniedbania serwisowe? Błędy eksploatacyjne? Która grupa stwarza ryzyko?

    • 0 0

  • Jak się dba to się nie pali

    • 0 0

  • Dlaczego dochodzi do zasmodeweloperozapłonu budynków?

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane