• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Aleja Grunwaldzka w Oliwie do remontu

Maciej Korolczuk
23 sierpnia 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
Aleja Grunwaldzka w Oliwie przejdzie remont. Do modernizacji przewidziano odcinek między Derdowskiego a granicą miasta w kierunku Sopotu. Aleja Grunwaldzka w Oliwie przejdzie remont. Do modernizacji przewidziano odcinek między Derdowskiego a granicą miasta w kierunku Sopotu.

Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska chce wyremontować kolejny odcinek al. GrunwaldzkiejMapka. Po ubiegłorocznej modernizacji krótkiego odcinka na Strzyży teraz drogowcy chcą wymienić nawierzchnię w Oliwie - od ul. Derdowskiego aż do granicy miasta z Sopotem. Właśnie ogłoszono przetarg na wykonanie dokumentacji projektowej.



Stan nawierzchni głównych arterii w Gdańsku jest:

Remont prawie dwukilometrowego odcinka w Oliwie będzie ostatnią modernizacją głównej arterii Gdańska w kierunku Sopotu. Przypomnijmy, że w poprzednich latach drogowcy modernizowali aleję kawałek po kawałku.

Począwszy od 2014 r. i remontu pierwszego odcinka od Miszewskiego do galerii Manhattan, przez remont dwóch odcinków od Klonowej do Lendziona i przy Garnizonie, aż po przebudowę odcinka na Strzyży.

Na remont czeka jeszcze odcinek w Oliwie i to właśnie on jest przedmiotem przetargu ogłoszonego przez DRMG. Zanim do pracy przystąpi ekipa budowlana, trzeba jednak przygotować dokumentację przetargową.

Zadanie podzielono na dwa odcinki o łącznej długości niemal 2 km. Zadanie podzielono na dwa odcinki o łącznej długości niemal 2 km.
Zadanie podzielono na dwa odcinki:

  • odcinek I - od ul. Derdowskiego do ul. Pomorskiej (do torowiska tramwajowego na długości ok. 890 mb),
  • odcinek II - od ul. Pomorskiej do granic miasta (od torowiska do granic miasta - bez ronda, na długości ok. 990 mb).

Aleja Grunwaldzka na wskazanych odcinkach zyska nową nawierzchnię (na dotychczasowej podbudowie). Standardowo - tak jak przy okazji poprzednich remontów - oprócz samej nawierzchni wymienione zostaną krawężniki (na kamienne), wykonawca zrealizuje też nową, betonową nawierzchnię w zatoce autobusowej.

  • Dokumentacja projektowa ma być gotowa najpóźniej w lipcu 2022 r.
  • Jeśli tego terminu uda się dotrzymać, wówczas same prace budowlane mogłyby ruszyć jeszcze przed końcem przyszłego roku.

Ma być mniej trawników



Przed rozpoczęciem prac należy też wykonać inwentaryzację zieleni. Urzędnicy zalecają ograniczenie w projekcie do minimum ingerencji w istniejący drzewostan oraz ograniczenie nawierzchni trawnikowej. W ich miejsce mają pojawić się rośliny okrywowe liściaste, kwitnące, niewymagające częstych zabiegów ogrodniczych.

- W przypadku miejscowego, uzasadnionego projektowania trawników dopuszcza się jedynie trawniki z mieszanki nasion gatunków odpornych na suszę - zastrzega DRMG w dokumentacji przetargowej.
Oferty i szacunkowy koszt dokumentacji mamy poznać na początku września. Na jej sporządzenie wykonawca będzie miał 10 miesięcy od dnia podpisania umowy, co oznacza, że projekt ma być gotowy najpóźniej w lipcu 2022 r.

Wówczas będzie można ogłosić przetarg na realizację prac budowlanych, co mogłoby nastąpić jeszcze przed końcem przyszłego roku.

Miejsca

Opinie (201) 7 zablokowanych

  • A kiedy remont Opata Jacka Rybińskiego ??? Bo chyba ktoś zapomniał o tym "czymś" nazywanym ulicą. (1)

    • 23 1

    • dokładnie.

      pasy ruchu dla rowerów w jezdni by się tam przydały. chodnik oddajcie pieszym.
      Bo te obecne 80cm to trochę żenada.

      • 3 3

  • Fajnie... ale paraliż miasta będzie kosmiczny ;) (1)

    • 20 0

    • Cóż, niedawno był w Sopoćkowie, teraz będzie w Wolnym Mieście.

      • 0 1

  • Tramwaj od Opackiej do AWF i SKM Żabianka (4)

    A najlepiej do pętli na Reja. Warto o tym pomyśleć, póki jeszcze jest rezerwa, bo za 5 lat będą drugie Łostowice (tylko gęściej zabudowane) z kompletnie niewydolną infrastrukturą odziedziczoną po wiosce Gospódka

    • 6 5

    • juz tamtedy jechal, 50 lat temu, do sopotu

      • 4 0

    • (2)

      na 1-2 przystanki?
      do AWF byłby jeden przystanek z pętli Oliwa.
      Do Reja może ze dwa-trzy, jeszcze byłaby strefa.
      Nie ma sensu tego robić, skoro mamy SKMkę, którą dojedziesz tam w 5 minut. Tory były kiedyś w miejscu gdzie jest teraz Grunwaldzka. I co znowu mieliby to zrywać i kłaść tory?
      I tak gdyby ludzie chcieli dojechać do Sopotu to wolą pojechać pociągiem, a z tego tramwaju korzystaliby może ludzie mieszkający nieopodal, bo nikomu raczej nie chciałoby się wybrać w przejażdżkę krajoznawczą po całym Gdańsku.

      • 0 2

      • Nic nie trzeba zrywać, wzdłuż Grunwaldzkiej od strony AWF jest trawa i substandardowe baraki czekające na rozbiórkę (1)

        Każdy przystanek SKM na terenie Gdańska powinien być zintegrowany z przebiegającymi prostopadle do linii SKM połączeniami tramwajowymi, które pełniłyby, niczym żebra, rolę pomocniczą wobec kręgosłupa komunikacyjnego. Priorytetem jest oczywiście Kołobrzeska-Bażyńskiego i Klonowa-Kościuszki, w dalszej perspektywie też Jana Pawła II-Wojska Polskiego i funkcjonalna przebudowa Węzła Kliniczna.

        • 1 1

        • rozwój sieci dróg rowerowych załatwiłby problem docierania pasażerów do stacji SKM dużo taniej

          o tym nie pomyślałeś? Oczywiście trzeba byłoby podnieść częstotliwość połączeń SKM do 12 na godzinę. (czyli wprowadzenie taktu 5 minutowego w godzinach szczytu).

          • 0 0

  • Wymiana nawierzchni to za mało (16)

    Samą nawierzchnią nie rozwiążemy głównego problemu w tej okolicy - wiecznie zatkanego skrzyżowania Grunwaldzka - Rybińskiego - Piastowska. Tzn. będzie się milej stało w tym samym korku, ale to chyba nie o to chodzi w ulepszaniu miasta.

    • 100 29

    • a co zatyka te skrzyzowanie? Borsuki, ludzie, rowery, czy może autka? (11)

      odpowiadajac na to pytanie, odpowiesz sobie, co jest problemem i co nalezy ograniczyc

      • 29 25

      • zabrać ograniczyć zakazać

        Szybkie rozwiązania wszystkich problemów. Zdefiniowanie co jest problemem i znalezienie konstruktywnego rozwiązania już jest trochę trudniejsze.

        Rozwiązaniem dla zatkanego skrzyżowania mogłyby być: zmiana geometrii skrzyżowania, remont skrzyżowania z tramwajem, żeby nie musiał zwalniać do 5 km/h, priorytet dla tramwaju.

        • 17 5

      • (7)

        chcesz na ulicy przeznaczonej dla samochodów ograniczyć samochody??? wow co to za uczelnia na której studiowałeś.

        • 20 5

        • Widzę, że Ty raczej socjologię, co? (6)

          Jak router nie wyrabia - spowalnia się sieć.
          Jak rura jest za wąska - zmniejsza ciśnienie.
          Jak samolot nie może wystartować - trzeba zmniejszyć ładunek.

          Tak samo jak zatkanie drogi można zmniejszyć tylko i wyłącznie zmniejszając liczbę samochodów...

          • 5 19

          • (4)

            jak router nie wyrabia - kupuje się inny, spełniający założenia sieci.
            jak rura jest za wąska - zakłada się większy przekrój.
            jak samolot nie może wystartować - zmienia się samolot.

            • 20 4

            • no wlasnie, zwiększasz znacznie koszty, ktorych mozesz nie potrzebowac

              plus dodajac sobie np stale wieksze rachunki

              • 2 1

            • analogia nie jest dowodem (2)

              poszerzając ulice nie zwiększa się przepustowości systemu transportowego jeśli myśli się wyłącznie lub głównie o "przepustowości pojazdów". Trzeba zmienić paradygmat (trudne słowo) planowania transportu: zacząć poważnie myśleć o poprawie warunków poruszania się ludzi, nie tylko pojazdów. Zwiększanie przepustowości skrzyżowań dla pojazdów tak poprawia system komunikacyjny, jak popuszczanie pasa na otyłość i inne choroby cywilizacyjne. Nie ma sensu zamiana miasta w węzeł dróg pseudoszybkiego ruchu a placów miejskich na komisy samochodów używanych.

              • 1 2

              • Pojazdami jeżdżą borsuki.

                • 1 0

              • Bo poszerzyć trzeba nie drogi a skrzyżowanie (a właściwie poprawnie je zaplanować). I tyle z twojego paradygmatu.

                • 0 0

          • Wodogłowia u rowerzysty

            Też mama nie wyleczy szyjąc większą czapkę.

            • 1 0

      • Zatyka brak prawoskrętu w Piastowską.

        Zawsze auta musza przepuścić pieszych i rowerzystów, na Piastowskiej przez co prawy pas się korkuje. Przejście/ścieżka rowerowa są przy na tyle blisko krawędzi jezdni, że już dwa auta skręcające w prawo blokują cały pas - często od poprzedzających świateł..

        • 7 2

      • Zatykają nasze władze, Tristar, źle rozwiązane skrzyżowanie, brak alternatywy dla Spacerowej. Co zatem należy ograniczyć twoim zdaniem? Władze, czy brak drogi?

        • 1 0

    • Rybińskiego powinna być wyłączona z ruchu kołowego (3)

      Od wejścia do parku do Grunwaldzkiej. Do czasu zbudowania tunelu jest Czyżewskiego i Opacka

      • 5 11

      • Czyżewskiego i Opacka

        Czyżewskiego wymaga sama remontu, jadąc rowerem można na niej zęby (lub koło) zgubić.
        Pomysł Opackiej jako przelotówki kłóci się z położeniem - pomiędzy parkiem a cmentarzem. Tam już bywa niebezpiecznie na przejściach (kiepska widoczność zza szpaleru drzew), a przy zwiększonym obciążeniu będzie jeszcze gorzej.

        • 15 1

      • Ciebie to już zdrowo pogrzało koleś

        • 4 2

      • Jakiego tunelu? Przecież maszynę która miała to robić oddali na złom.

        • 0 0

  • Liczę, że po tym remoncie w końcu uda się też odnowić nawierzchnię na Opata Jacka Rybińskiego. No chyba, że deptak, wtedy luz.

    • 9 0

  • (1)

    Droga w Oliwie nie jest jeszcze taka zła, a jechał ktoś kiedyś Kielnieńską w Osowej? To jest dopiero droga z przygodami :D

    • 23 5

    • Tam można się wspinać na te asfaltowe wulkany wyciśnięte na skraju drogi.

      • 4 1

  • może od razu zmiany poprawiające bezpieczeństwo? (2)

    długie kilkupasmowe proste w mieście to zło, ciągłe wypadki na skrzyżowaniu pomorskiej z grunwaldzka nie sa przypadkiem. Trzeba przerobić to skrzyzowanie, najlepiej zamienic w duże rondo, bez mozliwosci przelecenia prosto

    • 5 13

    • (1)

      Wystarczy postawić patrol policji. Koszt niewielki, a działa tysiąc razy lepiej niż jakieś rondo. Do tego wpadnie trochę kasy do budzetu państwa.

      • 3 1

      • nie da się, musiałby na każdym skrzyżowaniu stać

        tak, fotoradary także by się przydały, ale taka szykana w postaci ronda, akurat na środku "wyścigowego " odcinka by pomogła znacznie więcej

        • 1 0

  • Brawo! dobra wiadomość,

    marzę sobie że gdynia kiedyś też będzie miała jakikolwiek plan na inwentaryzacje i remont chociażby głównych szlaków komunikacyjnych.

    • 6 2

  • PO wlodarzach można się wszystkiego spodziewać

    Posadzić drzewa w donicach i zrobić strefę relaksu, dwa pasy starczą i tak chcieli zwężać to po co remontować

    • 10 3

  • I po roku bedzie dziurawa, popękana jezdnia z zapadnietymi studzienkami

    I tak w kółko biznes się kręci z naszych kieszeni

    • 16 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane