- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (504 opinie)
- 2 Pył węglowy nad Gdańskiem. Wyniki kontroli (94 opinie)
- 3 Mogli wlepić mandat, a zmienili mu koło (44 opinie)
- 4 Koniec sporu o korty i "Górkę". Jest decyzja (78 opinii)
- 5 Czy opłata za wejście do kościoła ma sens? (361 opinii)
- 6 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (194 opinie)
Aleja Grunwaldzka w Oliwie do remontu
Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska chce wyremontować kolejny odcinek al. Grunwaldzkiej. Po ubiegłorocznej modernizacji krótkiego odcinka na Strzyży teraz drogowcy chcą wymienić nawierzchnię w Oliwie - od ul. Derdowskiego aż do granicy miasta z Sopotem. Właśnie ogłoszono przetarg na wykonanie dokumentacji projektowej.
Począwszy od 2014 r. i remontu pierwszego odcinka od Miszewskiego do galerii Manhattan, przez remont dwóch odcinków od Klonowej do Lendziona i przy Garnizonie, aż po przebudowę odcinka na Strzyży.
Na remont czeka jeszcze odcinek w Oliwie i to właśnie on jest przedmiotem przetargu ogłoszonego przez DRMG. Zanim do pracy przystąpi ekipa budowlana, trzeba jednak przygotować dokumentację przetargową.
Zadanie podzielono na dwa odcinki:
- odcinek I - od ul. Derdowskiego do ul. Pomorskiej (do torowiska tramwajowego na długości ok. 890 mb),
- odcinek II - od ul. Pomorskiej do granic miasta (od torowiska do granic miasta - bez ronda, na długości ok. 990 mb).
Aleja Grunwaldzka na wskazanych odcinkach zyska nową nawierzchnię (na dotychczasowej podbudowie). Standardowo - tak jak przy okazji poprzednich remontów - oprócz samej nawierzchni wymienione zostaną krawężniki (na kamienne), wykonawca zrealizuje też nową, betonową nawierzchnię w zatoce autobusowej.
Ma być mniej trawników
Przed rozpoczęciem prac należy też wykonać inwentaryzację zieleni. Urzędnicy zalecają ograniczenie w projekcie do minimum ingerencji w istniejący drzewostan oraz ograniczenie nawierzchni trawnikowej. W ich miejsce mają pojawić się rośliny okrywowe liściaste, kwitnące, niewymagające częstych zabiegów ogrodniczych.
- W przypadku miejscowego, uzasadnionego projektowania trawników dopuszcza się jedynie trawniki z mieszanki nasion gatunków odpornych na suszę - zastrzega DRMG w dokumentacji przetargowej.
Oferty i szacunkowy koszt dokumentacji mamy poznać na początku września. Na jej sporządzenie wykonawca będzie miał 10 miesięcy od dnia podpisania umowy, co oznacza, że projekt ma być gotowy najpóźniej w lipcu 2022 r.
Wówczas będzie można ogłosić przetarg na realizację prac budowlanych, co mogłoby nastąpić jeszcze przed końcem przyszłego roku.
Miejsca
Opinie (201) 7 zablokowanych
-
2021-08-23 12:20
A kiedy remont Opata Jacka Rybińskiego ??? Bo chyba ktoś zapomniał o tym "czymś" nazywanym ulicą. (1)
- 23 1
-
2021-08-23 12:29
dokładnie.
pasy ruchu dla rowerów w jezdni by się tam przydały. chodnik oddajcie pieszym.
Bo te obecne 80cm to trochę żenada.- 3 3
-
2021-08-23 12:22
Fajnie... ale paraliż miasta będzie kosmiczny ;) (1)
- 20 0
-
2021-08-23 14:53
Cóż, niedawno był w Sopoćkowie, teraz będzie w Wolnym Mieście.
- 0 1
-
2021-08-23 12:26
Tramwaj od Opackiej do AWF i SKM Żabianka (4)
A najlepiej do pętli na Reja. Warto o tym pomyśleć, póki jeszcze jest rezerwa, bo za 5 lat będą drugie Łostowice (tylko gęściej zabudowane) z kompletnie niewydolną infrastrukturą odziedziczoną po wiosce Gospódka
- 6 5
-
2021-08-23 12:32
juz tamtedy jechal, 50 lat temu, do sopotu
- 4 0
-
2021-08-23 12:37
(2)
na 1-2 przystanki?
do AWF byłby jeden przystanek z pętli Oliwa.
Do Reja może ze dwa-trzy, jeszcze byłaby strefa.
Nie ma sensu tego robić, skoro mamy SKMkę, którą dojedziesz tam w 5 minut. Tory były kiedyś w miejscu gdzie jest teraz Grunwaldzka. I co znowu mieliby to zrywać i kłaść tory?
I tak gdyby ludzie chcieli dojechać do Sopotu to wolą pojechać pociągiem, a z tego tramwaju korzystaliby może ludzie mieszkający nieopodal, bo nikomu raczej nie chciałoby się wybrać w przejażdżkę krajoznawczą po całym Gdańsku.- 0 2
-
2021-08-23 13:43
Nic nie trzeba zrywać, wzdłuż Grunwaldzkiej od strony AWF jest trawa i substandardowe baraki czekające na rozbiórkę (1)
Każdy przystanek SKM na terenie Gdańska powinien być zintegrowany z przebiegającymi prostopadle do linii SKM połączeniami tramwajowymi, które pełniłyby, niczym żebra, rolę pomocniczą wobec kręgosłupa komunikacyjnego. Priorytetem jest oczywiście Kołobrzeska-Bażyńskiego i Klonowa-Kościuszki, w dalszej perspektywie też Jana Pawła II-Wojska Polskiego i funkcjonalna przebudowa Węzła Kliniczna.
- 1 1
-
2021-08-24 09:36
rozwój sieci dróg rowerowych załatwiłby problem docierania pasażerów do stacji SKM dużo taniej
o tym nie pomyślałeś? Oczywiście trzeba byłoby podnieść częstotliwość połączeń SKM do 12 na godzinę. (czyli wprowadzenie taktu 5 minutowego w godzinach szczytu).
- 0 0
-
2021-08-23 12:27
Wymiana nawierzchni to za mało (16)
Samą nawierzchnią nie rozwiążemy głównego problemu w tej okolicy - wiecznie zatkanego skrzyżowania Grunwaldzka - Rybińskiego - Piastowska. Tzn. będzie się milej stało w tym samym korku, ale to chyba nie o to chodzi w ulepszaniu miasta.
- 100 29
-
2021-08-23 12:29
a co zatyka te skrzyzowanie? Borsuki, ludzie, rowery, czy może autka? (11)
odpowiadajac na to pytanie, odpowiesz sobie, co jest problemem i co nalezy ograniczyc
- 29 25
-
2021-08-23 13:15
zabrać ograniczyć zakazać
Szybkie rozwiązania wszystkich problemów. Zdefiniowanie co jest problemem i znalezienie konstruktywnego rozwiązania już jest trochę trudniejsze.
Rozwiązaniem dla zatkanego skrzyżowania mogłyby być: zmiana geometrii skrzyżowania, remont skrzyżowania z tramwajem, żeby nie musiał zwalniać do 5 km/h, priorytet dla tramwaju.- 17 5
-
2021-08-23 13:59
(7)
chcesz na ulicy przeznaczonej dla samochodów ograniczyć samochody??? wow co to za uczelnia na której studiowałeś.
- 20 5
-
2021-08-23 14:10
Widzę, że Ty raczej socjologię, co? (6)
Jak router nie wyrabia - spowalnia się sieć.
Jak rura jest za wąska - zmniejsza ciśnienie.
Jak samolot nie może wystartować - trzeba zmniejszyć ładunek.
Tak samo jak zatkanie drogi można zmniejszyć tylko i wyłącznie zmniejszając liczbę samochodów...- 5 19
-
2021-08-23 14:31
(4)
jak router nie wyrabia - kupuje się inny, spełniający założenia sieci.
jak rura jest za wąska - zakłada się większy przekrój.
jak samolot nie może wystartować - zmienia się samolot.- 20 4
-
2021-08-24 08:13
no wlasnie, zwiększasz znacznie koszty, ktorych mozesz nie potrzebowac
plus dodajac sobie np stale wieksze rachunki
- 2 1
-
2021-08-24 09:08
analogia nie jest dowodem (2)
poszerzając ulice nie zwiększa się przepustowości systemu transportowego jeśli myśli się wyłącznie lub głównie o "przepustowości pojazdów". Trzeba zmienić paradygmat (trudne słowo) planowania transportu: zacząć poważnie myśleć o poprawie warunków poruszania się ludzi, nie tylko pojazdów. Zwiększanie przepustowości skrzyżowań dla pojazdów tak poprawia system komunikacyjny, jak popuszczanie pasa na otyłość i inne choroby cywilizacyjne. Nie ma sensu zamiana miasta w węzeł dróg pseudoszybkiego ruchu a placów miejskich na komisy samochodów używanych.
- 1 2
-
2021-08-24 09:13
Pojazdami jeżdżą borsuki.
- 1 0
-
2021-08-24 09:58
Bo poszerzyć trzeba nie drogi a skrzyżowanie (a właściwie poprawnie je zaplanować). I tyle z twojego paradygmatu.
- 0 0
-
2021-08-24 12:30
Wodogłowia u rowerzysty
Też mama nie wyleczy szyjąc większą czapkę.
- 1 0
-
2021-08-23 17:36
Zatyka brak prawoskrętu w Piastowską.
Zawsze auta musza przepuścić pieszych i rowerzystów, na Piastowskiej przez co prawy pas się korkuje. Przejście/ścieżka rowerowa są przy na tyle blisko krawędzi jezdni, że już dwa auta skręcające w prawo blokują cały pas - często od poprzedzających świateł..
- 7 2
-
2021-08-24 09:57
Zatykają nasze władze, Tristar, źle rozwiązane skrzyżowanie, brak alternatywy dla Spacerowej. Co zatem należy ograniczyć twoim zdaniem? Władze, czy brak drogi?
- 1 0
-
2021-08-23 13:35
Rybińskiego powinna być wyłączona z ruchu kołowego (3)
Od wejścia do parku do Grunwaldzkiej. Do czasu zbudowania tunelu jest Czyżewskiego i Opacka
- 5 11
-
2021-08-23 13:55
Czyżewskiego i Opacka
Czyżewskiego wymaga sama remontu, jadąc rowerem można na niej zęby (lub koło) zgubić.
Pomysł Opackiej jako przelotówki kłóci się z położeniem - pomiędzy parkiem a cmentarzem. Tam już bywa niebezpiecznie na przejściach (kiepska widoczność zza szpaleru drzew), a przy zwiększonym obciążeniu będzie jeszcze gorzej.- 15 1
-
2021-08-23 14:35
Ciebie to już zdrowo pogrzało koleś
- 4 2
-
2021-08-24 09:59
Jakiego tunelu? Przecież maszynę która miała to robić oddali na złom.
- 0 0
-
2021-08-23 12:27
Liczę, że po tym remoncie w końcu uda się też odnowić nawierzchnię na Opata Jacka Rybińskiego. No chyba, że deptak, wtedy luz.
- 9 0
-
2021-08-23 12:31
(1)
Droga w Oliwie nie jest jeszcze taka zła, a jechał ktoś kiedyś Kielnieńską w Osowej? To jest dopiero droga z przygodami :D
- 23 5
-
2021-08-23 14:34
Tam można się wspinać na te asfaltowe wulkany wyciśnięte na skraju drogi.
- 4 1
-
2021-08-23 12:31
może od razu zmiany poprawiające bezpieczeństwo? (2)
długie kilkupasmowe proste w mieście to zło, ciągłe wypadki na skrzyżowaniu pomorskiej z grunwaldzka nie sa przypadkiem. Trzeba przerobić to skrzyzowanie, najlepiej zamienic w duże rondo, bez mozliwosci przelecenia prosto
- 5 13
-
2021-08-23 13:02
(1)
Wystarczy postawić patrol policji. Koszt niewielki, a działa tysiąc razy lepiej niż jakieś rondo. Do tego wpadnie trochę kasy do budzetu państwa.
- 3 1
-
2021-08-24 08:16
nie da się, musiałby na każdym skrzyżowaniu stać
tak, fotoradary także by się przydały, ale taka szykana w postaci ronda, akurat na środku "wyścigowego " odcinka by pomogła znacznie więcej
- 1 0
-
2021-08-23 12:32
Brawo! dobra wiadomość,
marzę sobie że gdynia kiedyś też będzie miała jakikolwiek plan na inwentaryzacje i remont chociażby głównych szlaków komunikacyjnych.
- 6 2
-
2021-08-23 12:34
PO wlodarzach można się wszystkiego spodziewać
Posadzić drzewa w donicach i zrobić strefę relaksu, dwa pasy starczą i tak chcieli zwężać to po co remontować
- 10 3
-
2021-08-23 12:37
I po roku bedzie dziurawa, popękana jezdnia z zapadnietymi studzienkami
I tak w kółko biznes się kręci z naszych kieszeni
- 16 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.