• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Aleja lipowa i więcej zieleni na Wyspie Spichrzów

Maciej Korolczuk
2 września 2023, godz. 09:00 
Opinie (110)
Najnowszy artykuł na ten temat Więcej drzew w Gdyni. Dzięki mieszkańcom
Drzewa i zielone wyspy z traw, krzewów i bylin mają zwiększyć bioróżnorodność na betonowym Podwalu Przedmiejskim i zapewnić lepszą ochronę przed wiatrem i opadami pasażerom oczekującym na przystankach. Drzewa i zielone wyspy z traw, krzewów i bylin mają zwiększyć bioróżnorodność na betonowym Podwalu Przedmiejskim i zapewnić lepszą ochronę przed wiatrem i opadami pasażerom oczekującym na przystankach.

12 nowych drzew i krzewów na ponad 250 m kw. - tak za rok ma wyglądać otoczenie przystanków autobusowych i autokarowych przy Podwalu PrzedmiejskimMapka na Wyspie Spichrzów.



Masz w swojej okolicy szeroki chodnik. Jak i komu powinien służyć?

Chodzi o teren, na którym w ramach przebudowy skrzyżowania Podwala Przedmiejskiego z ul. Chmielną przeprowadzono wymianę nawierzchni chodnika i zmodernizowano zatokę autobusową. Teraz część bruku ma zniknąć. Odzyskana kostka trafi do magazynu GZDiZ i zostanie wykorzystana w przyszłości.

Nowa zieleń ma nie tylko poprawić estetykę tego miejsca, ale także ochronić pasażerów czekających na przystanku oraz zmniejszyć powierzchnię nieprzepuszczającą wodę.

Szczerbaty krawężnik sposobem na nadmiar deszczówki Szczerbaty krawężnik sposobem na nadmiar deszczówki

Aby zapewnić dobry rozwój nowej zieleni, po rozebraniu chodnika i nawierzchni ścieralnej trzeba będzie wymienić jego podbudowę na podłoże organiczne.


Płyty z chodników przeznaczonych do rozbiórki są w dobrym stanie i po rozbrukowaniu w przyszłości mają zostać powtórnie wykorzystane. Płyty z chodników przeznaczonych do rozbiórki są w dobrym stanie i po rozbrukowaniu w przyszłości mają zostać powtórnie wykorzystane.

Zielona aleja z 12 lip



Przede wszystkim projekt zakłada wprowadzenie szpalerowego nasadzenia drzew, które mają utworzyć zieloną aleję nad ciągiem pieszym na wysokości zatoki autobusowej i autokarowej. Szpaler utworzy 12 lip drobnolistnych.

Proste sposoby na miejską Proste sposoby na miejską "betonozę"

Z kolei w miejscach przeznaczonych do rozbrukowania powstaną zielone wyspy z krzewów, traw i bylin. Zazielenione obszary mają zapewnić schronienie podczas dużego nasłonecznienia i zmniejszyć skutki np. silnego wiatru czy zamieci śnieżnych. Zielone enklawy mają też oddzielić ruch pieszy od ulicznego przy zachowaniu bezpieczeństwa ruchu drogowego.


Urzędnicy podkreślają, że materiał roślinny został dobrany pod względem kolorystyki, formy i fazy kwitnienia, by uatrakcyjniać teren przez cały rok (rośliny w fazie kwitnienia będą w tonacjach fioletu i bieli).

Łącznie do zazielenienia przeznaczono 255 m kw. Projekt zakłada też ustawienie tablicy z blachy cortenowej, upamiętniającej gdańskie getto, które znajdowało się tuż obok.

Historia jednobudynkowego getta w Gdańsku Historia jednobudynkowego getta w Gdańsku

Oferty poznamy w połowie września. Zielona aleja ma być gotowa w drugiej połowie przyszłego roku.

Miejsca

Opinie (110) 4 zablokowane

  • Dobre i to

    To kropla w morzu potrzeb tam jest tak ubogi jeśli chodzi o zieleń że aż smutno się robi

    • 19 3

  • Utrudnienia. (2)

    Tylko remontem nie utrudniajcie kierowcom życia, bo niekończące się remonty, trwające latami w Gdańsku, obrzydzają życie ludziom.

    • 8 6

    • kierowcy tworzący korki to nie cały świat

      • 4 1

    • kierowcy sami sobie najbardziej życie utrudniają

      wsiadając za kierownice nawet wtedy, gdy mają niewielką odległość do pokonania (do 5 km)

      • 0 0

  • Podnieść stawki za parkowanie w SPP!

    Przypominam iż ustawowo środki z parkowania muszą iść na parki, zielence i chodniki!
    Już Dawno w Dużych miastach w Polsce jest minimum 5 zł za 1 godz!
    Od nowego roku max limit ma być 6.3 zł!
    To niech będzie 6 zł a w śródmiejskiej 15 zł za 1 godz!
    Plus wprowadzić strefę ekologiczną by mniej dotować remont zabytków!

    • 8 13

  • Wszędzie te lipy sadzą (2)

    Najtańsze, czy co? Nie ma innych drzew?
    Fajna byłaby np. Aleja wiązów, platanów itp.

    • 22 3

    • I tak uschna za rok i beda sadzic kolejny raz

      • 12 1

    • powinni sadzić akacje.nie usychają

      • 6 0

  • 250m2 to kwadrat 16x16m. Czym się tu chwalić?? WTF???

    2 drzewa na krzyż i 3 krzaki??? Miejsca parkingowe można zredukować kosztem zieleni. Zieleń to przyszłość, a nie kolejne samochody!

    • 20 4

  • Mowili o tym chyba z 2 lata temu. Przy takim tempie dzialan nie doczekamy sie tych lip w tej dekadzie

    • 28 1

  • (1)

    Czemu znowu lipa, sa tez inne drzewa. Proponuje platany, piekne, dostojne, dlugowieczne, ale trzeba dbac, przycinac, formowac, i tu chyba jest odpowiedz. W Gdansku wszystko jest robione po lebkach, byle jak, tanio i nikt nie dba na biezaco. Dlatego te inwestycje sa takie byle jakie, tandetne, nie dopracowane. Takie dziadostwo.

    • 23 2

    • Pewnie sadzą lipy przy drodze, bo najbardziej szkodzą im spaliny. Za parę lat będzie można wyciąć i powiedzieć, że zagrożenie.

      Nie ma co, myślą w tym urzędzie na przyszłość :) Jak z tymi kamienicami, co je wyburzają, bo kiedyś może powstanie w okolicy droga:)

      • 6 0

  • Opinia wyróżniona

    aleja? (2)

    12 lip to dobry początek, każda nowa zieleń w mieście cieszy, ale raczej to jeszcze nie aleja. By tak się nazywało sadzimy nie w szpalerze lecz po obu stronach drogi, czyli raptem 6 lip x 2. Aleje do pilnego ratowania mamy w kierunku Wrzeszcza - Wielką Aleję posadzoną przez burmistrza Gralatha, dziś Aleję Zwycięstwa.

    • 165 3

    • (1)

      A jeszcze nie tak dawno temu Adolf Hitler strasse.

      • 1 7

      • Hindenburg Alee raczej

        • 3 0

  • Hmm (1)

    Podwale Przedmieście zgodnie z obietnicą należy zredukować i przekształcić w normalną ulicę. Musimy przywrócić miastu jego pierwotną formę. Sadzenie drzew nie rozwiąże okropnego problemu zależnego od samochodu.

    • 9 3

    • W pełni się zgadzam. Trasa W-Z w obecnym kształcie (wraz z pato-węzłami Unii Europejskiej i przy Bramie Żuławskiej) jest obecnie potężną patologią urbanistyczną, która zamieniła centrum miasta w przelotówkę dla mieszkańców podmiejskich gmin. Zamiast ładnych zielonych alei z tramwajem, szpalerami drzew i szerokimi zacienionymi chodnikami mamy beton, beton i trochę asfaltu. Decyzja o braku odbudowy zabudowań wzdłuż Podwala po wojnie a następnie zrobienia w tym miejscu miejskiej autostrady były istnymi zbrodniami na Gdańsku.

      • 5 1

  • normalną ścieżkę rowerową miasto powinno tam zrobić a nie to co jest teraz pośród samochodów!!! (2)

    • 4 5

    • no zrobili pasy rowerowe bez początku i końca. Potem zapomnieli o dalszej częsci remontu (1)

      • 3 0

      • A faktycznie :)

        W ogóle Gdańsk powinien promować się hasłem: "Miasto ścieżek rowerowych, zaczynających się z d*** i kończących się z d***!!!"

        • 7 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane