• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Alternatywa dla Chwarznieńskiej. Ul. Krauzego utwardzona do osiedla Sokółka

Patryk Szczerba
10 września 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 

Stanowiąca alternatywę, dla zakorkowanej w godzinach szczytu ul. Chwarznieńskiej, ul. KrauzegoMapka w Gdyni została utwardzona do osiedla Sokółka-Zielenisz. Niedawne prace sfinansował deweloper, za wcześniejsze - płaciło miasto.



Czy często jeździsz skrótami i objazdami głównych dróg?

Jeszcze kilka lat temu ul. Krauzego była zwykłą drogą gruntową. Rozbudowujące się w tej okolicy osiedla, wzrost liczby mieszkańców, a co za tym idzie - także samochodów, sprawiły, że niezbędne stało się znalezienie alternatywy dla zakorkowanej ul. Chwaszczyńskiej. W 2018 roku radni dzielnicy zdecydowali, że trzeba utwardzić ulicę, która prowadzi aż do ul. Śliskiej. Dzięki 500 tys. zł z budżetu dzielnicy inwestycję udało się wykonać.

Był jednak jeden szkopuł, o którym pisaliśmy pod koniec 2020 roku. Do tego, by droga była utwardzona do skrzyżowania z ul. Tarasa Szewczenki i osiedlem Zielenisz, zabrakło kilkuset metrów.

Władze Gdyni informowały, że dalsze prace sfinansuje i zrealizuje w ramach umowy drogowej deweloper - firma Hossa. Pojawił się graniczny termin - koniec grudnia 2025 roku.

Jezdnia utwardzona, będzie chodnik



Inwestycję - przynajmniej w najważniejszej części połączenia "starego" Chwarzna z nowym osiedlem - udało się jednak zrealizować znacznie wcześniej.

- Uzyskanie tuż przed wakacjami uzgodnień dokumentacji projektowej oraz ostatecznej decyzji pozwolenia na budowę umożliwiło nam realizację tego długo wyczekiwanego, szczególnie przez mieszkańców osiedla "Sokółka Zielenisz", uzupełniającego utwardzenia jezdni w ciągu ulicy Augustyna Krauzego w Gdyni - informuje Justyna Glazar, członek zarządu firmy Hossa.
Droga została wyłożona płytami yomb. Obowiązuje na niej dopuszczalna prędkość 30 km/h. Są też spowalniacze. W planach są kolejne odcinki drogi. Na początek jednak powstanie chodnik.

- Zaplanowano m.in. wykonanie chodnika wzdłuż utwardzenia tej ulicy. Jesteśmy przekonani, że zdecydowanie poprawi to bezpieczeństwo pieszych poruszających się w kierunku ulicy Chwarznieńskiej, a odcinek ten z pewnością stać się może uczęszczanym skrótem do szkoły w Chwarznie - dodaje Glazar.

Za oświetlenie zapłaci Gdynia



Budowa chodnika uzależniona jest od dokończenia uzgodnień i uzyskania pozwolenia na budowę oświetlenia, które wykona Gdynia.

- Jesteśmy dobrej myśli i sądzimy, że obie te inwestycje uda się zrealizować jeszcze w tym roku - kończy Glazar.

Miejsca

Opinie (172) 6 zablokowanych

  • Ale te progi zwalniające to porażka! (2)

    • 17 4

    • Racja, jest ich zdecydowanie za malo (1)

      Choc dla mamusiek w suvach to nigdy nie będzie przeszkoda

      • 7 3

      • Nie stac na suva i zazdro??? Pedalowcu

        • 2 1

  • (3)

    a tam ulica Krauzego. Nikosia byłaby lepsza, ale to bardziej w Gdańsku za Lechię lub w Sopocie za Hestie

    • 7 6

    • W sumie to niezły pomysł

      Dokładnie tak by można zrobić. Myślę, że mimo wszystko był uczciwszy xD

      • 3 1

    • (1)

      to Ryszard Krauze ma swoją ulice w Gdyni?

      • 1 0

      • jak nie wiesz to wystarczy czytać ze zrozumieniem, nie o tego Krauzego chodzi

        • 3 0

  • Co z tego

    Co z tego, że droga skoro przy biedronce jest skrzyżowanie i się i tak stoi.Wielkie halo

    • 21 4

  • O! To prawie jak u mnie...

    na wsi za Kartuzami.
    Z tą różnicą, że u nas oświetlenie już jest.

    • 26 0

  • (3)

    Sorry ale to wyglada jak droga do skupu zboza dla traktorów a nie duzego, nowoczesnego osiedla.

    • 27 4

    • W sam raz

      Dla ciągników z burakami

      • 2 0

    • (1)

      Jak się chciało mieszkać na osiedlu z kartonu, to się teraz ma.

      • 1 2

      • Jak sie chcialo mieszkac w Gdyni to tak sie ma.

        • 1 0

  • Tylko dlaczego jest zwężenie

    Mam na myśli to, dlaczego starsza część drogi jest ułożona inaczej, a nowa inaczej, a między tymi odcinkami jest swoisty klin, ponieważ płyty ułożone są w inny sposób. Nowa cześć drogi przez to jest nieco węższa, niż stara (która i tak nie jest jakoś specjalnie szeroka). Nie dość, że nie ma tam pobocza ani chodnika, to jeszcze musieli okroić te kilkadziesiąt centymetrów.

    • 17 0

  • Najważniejsze namalować bus-pas i zrobić płatne miejsca parkingowe. Resztę zrobi się potem.

    • 33 0

  • (1)

    Gdynia to jednak najbardziej smart city na swiecie. Takiej drogi pozazdroszcza nam i w Berlinie i Londynie i Nowym Jorku. Jest sie czym chwalic. Gdynianie muszą być najszczęśliwszymi ludzmi na swiecie

    • 28 1

    • :P

      • 2 0

  • Zrównoważony rozwój Gdyni (1)

    Tytuł publikacji świadczy o tym , że autor artykułu jest zadowolony , że Gdynia buduje drogi .
    To dobrze , że droga z płyt rozwiązała problem korków w Gdyni Zachód .
    Brakuje mi jeszcze na tej drodze wymalowanej na czerwono trasy rowerowej .
    Jest to niezrozumiałe , że taka alternatywa nie jest do końca zaplanowana .
    Na końcu tej nowej drogi , jak się mija osiedle Zielenisz jest zjazd z góry - spore dziury , nawet mój rower nie dał rady .
    Reasumując - cieszmy się , bo Gdynia buduje drogi z płyt dla mieszkańców

    • 18 1

    • Korki niesamowite

      99.9% nowych mieszkańców tych osiedli ma auta w leasingu z tablicami na W. Ty z rowerem wyskakujesz mając już drogę dla rowerów od szkoły do Witomina.

      • 2 0

  • Byłem widziałem

    twarda jak nyple mojej konkubiny

    • 11 5

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane