- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (430 opinii)
- 2 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (52 opinie)
- 3 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (262 opinie)
- 4 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (165 opinii)
- 5 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (107 opinii)
- 6 Piłeś? Nie włamuj się do auta (56 opinii)
Alternatywa dla Chwarznieńskiej. Ul. Krauzego utwardzona do osiedla Sokółka
Stanowiąca alternatywę, dla zakorkowanej w godzinach szczytu ul. Chwarznieńskiej, ul. Krauzego w Gdyni została utwardzona do osiedla Sokółka-Zielenisz. Niedawne prace sfinansował deweloper, za wcześniejsze - płaciło miasto.
Był jednak jeden szkopuł, o którym pisaliśmy pod koniec 2020 roku. Do tego, by droga była utwardzona do skrzyżowania z ul. Tarasa Szewczenki i osiedlem Zielenisz, zabrakło kilkuset metrów.
Władze Gdyni informowały, że dalsze prace sfinansuje i zrealizuje w ramach umowy drogowej deweloper - firma Hossa. Pojawił się graniczny termin - koniec grudnia 2025 roku.
Jezdnia utwardzona, będzie chodnik
Inwestycję - przynajmniej w najważniejszej części połączenia "starego" Chwarzna z nowym osiedlem - udało się jednak zrealizować znacznie wcześniej.
- Uzyskanie tuż przed wakacjami uzgodnień dokumentacji projektowej oraz ostatecznej decyzji pozwolenia na budowę umożliwiło nam realizację tego długo wyczekiwanego, szczególnie przez mieszkańców osiedla "Sokółka Zielenisz", uzupełniającego utwardzenia jezdni w ciągu ulicy Augustyna Krauzego w Gdyni - informuje Justyna Glazar, członek zarządu firmy Hossa.
Droga została wyłożona płytami yomb. Obowiązuje na niej dopuszczalna prędkość 30 km/h. Są też spowalniacze. W planach są kolejne odcinki drogi. Na początek jednak powstanie chodnik.
- Zaplanowano m.in. wykonanie chodnika wzdłuż utwardzenia tej ulicy. Jesteśmy przekonani, że zdecydowanie poprawi to bezpieczeństwo pieszych poruszających się w kierunku ulicy Chwarznieńskiej, a odcinek ten z pewnością stać się może uczęszczanym skrótem do szkoły w Chwarznie - dodaje Glazar.
Za oświetlenie zapłaci Gdynia
Budowa chodnika uzależniona jest od dokończenia uzgodnień i uzyskania pozwolenia na budowę oświetlenia, które wykona Gdynia.
- Jesteśmy dobrej myśli i sądzimy, że obie te inwestycje uda się zrealizować jeszcze w tym roku - kończy Glazar.
Ogłoszenia.trojmiasto.pl – Chwarzno i Wiczlino: mieszkania na sprzedaż i wynajem
Miejsca
Opinie (172) 6 zablokowanych
-
2021-09-10 20:02
Ale te progi zwalniające to porażka! (2)
- 17 4
-
2021-09-10 23:25
Racja, jest ich zdecydowanie za malo (1)
Choc dla mamusiek w suvach to nigdy nie będzie przeszkoda
- 7 3
-
2021-09-12 08:59
Nie stac na suva i zazdro??? Pedalowcu
- 2 1
-
2021-09-10 20:14
(3)
a tam ulica Krauzego. Nikosia byłaby lepsza, ale to bardziej w Gdańsku za Lechię lub w Sopocie za Hestie
- 7 6
-
2021-09-10 20:23
W sumie to niezły pomysł
Dokładnie tak by można zrobić. Myślę, że mimo wszystko był uczciwszy xD
- 3 1
-
2021-09-10 20:43
(1)
to Ryszard Krauze ma swoją ulice w Gdyni?
- 1 0
-
2021-09-10 21:31
jak nie wiesz to wystarczy czytać ze zrozumieniem, nie o tego Krauzego chodzi
- 3 0
-
2021-09-10 20:15
Co z tego
Co z tego, że droga skoro przy biedronce jest skrzyżowanie i się i tak stoi.Wielkie halo
- 21 4
-
2021-09-10 20:47
O! To prawie jak u mnie...
na wsi za Kartuzami.
Z tą różnicą, że u nas oświetlenie już jest.- 26 0
-
2021-09-10 20:51
(3)
Sorry ale to wyglada jak droga do skupu zboza dla traktorów a nie duzego, nowoczesnego osiedla.
- 27 4
-
2021-09-10 22:27
W sam raz
Dla ciągników z burakami
- 2 0
-
2021-09-11 08:27
(1)
Jak się chciało mieszkać na osiedlu z kartonu, to się teraz ma.
- 1 2
-
2021-09-12 05:24
Jak sie chcialo mieszkac w Gdyni to tak sie ma.
- 1 0
-
2021-09-10 20:51
Tylko dlaczego jest zwężenie
Mam na myśli to, dlaczego starsza część drogi jest ułożona inaczej, a nowa inaczej, a między tymi odcinkami jest swoisty klin, ponieważ płyty ułożone są w inny sposób. Nowa cześć drogi przez to jest nieco węższa, niż stara (która i tak nie jest jakoś specjalnie szeroka). Nie dość, że nie ma tam pobocza ani chodnika, to jeszcze musieli okroić te kilkadziesiąt centymetrów.
- 17 0
-
2021-09-10 20:56
Najważniejsze namalować bus-pas i zrobić płatne miejsca parkingowe. Resztę zrobi się potem.
- 33 0
-
2021-09-10 21:33
(1)
Gdynia to jednak najbardziej smart city na swiecie. Takiej drogi pozazdroszcza nam i w Berlinie i Londynie i Nowym Jorku. Jest sie czym chwalic. Gdynianie muszą być najszczęśliwszymi ludzmi na swiecie
- 28 1
-
2021-09-10 21:34
:P
- 2 0
-
2021-09-10 22:10
Zrównoważony rozwój Gdyni (1)
Tytuł publikacji świadczy o tym , że autor artykułu jest zadowolony , że Gdynia buduje drogi .
To dobrze , że droga z płyt rozwiązała problem korków w Gdyni Zachód .
Brakuje mi jeszcze na tej drodze wymalowanej na czerwono trasy rowerowej .
Jest to niezrozumiałe , że taka alternatywa nie jest do końca zaplanowana .
Na końcu tej nowej drogi , jak się mija osiedle Zielenisz jest zjazd z góry - spore dziury , nawet mój rower nie dał rady .
Reasumując - cieszmy się , bo Gdynia buduje drogi z płyt dla mieszkańców- 18 1
-
2021-09-11 07:00
Korki niesamowite
99.9% nowych mieszkańców tych osiedli ma auta w leasingu z tablicami na W. Ty z rowerem wyskakujesz mając już drogę dla rowerów od szkoły do Witomina.
- 2 0
-
2021-09-10 22:18
Byłem widziałem
twarda jak nyple mojej konkubiny
- 11 5
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.