- 1 Zamkną przystanek SKM na pół roku (67 opinii)
- 2 Nawałnica wycięła spory kawałek lasu (159 opinii)
- 3 Ruszył rozruch spalarni na Szadółkach (86 opinii)
- 4 Gwałtowna ulewa nad Trójmiastem (325 opinii)
- 5 Nowe życie dawnej szkoły w Brzeźnie (71 opinii)
- 6 Po pożarze hali. Zakaz kąpieli do piątku (164 opinie)
Analiza ruchu na al. Zwycięstwa. Czy można zabrać jeden pas, by chronić drzewa?
W najbliższym czasie powstanie analiza ruchu dla al. Zwycięstwa w perspektywie 2025, 2035 i 2045 roku. Odpowie ona na pytanie, czy możliwe jest zwężenie jej jezdni na całym odcinku od Wrzeszcza do ul. 3 Maja
. Takie założenie pojawiło się w opracowanej niedawno koncepcji rewaloryzacji Wielkiej Alei Lipowej.
- Via Vistula Franek i Sapoń - 72 570 zł
- International Management Services z Krakowa - 97 622 zł
- Fundacja Rozwoju Inżynierii Lądowej z Gdańska - 119 925 zł
Zamówienie obejmuje:
- analizę ruchu dla al. Zwycięstwa i Traktu Konnego w trzech horyzontach czasowych (2025, 2035, 2045), w godzinach szczytu porannego i popołudniowego, w oparciu o transportowy model symulacyjny Miasta Gdańska,
- mikrosymulację ruchu dla al. Zwycięstwa i Traktu Konnego w czterech horyzontach czasowych (2019, 2025, 2035, 2045), w godzinach szczytu porannego i popołudniowego, przy założeniu zmian i braku zmian w układzie drogowym,
- porównanie wyników analizy ruchu przy zwężonych jezdniach al. Zwycięstwa i Traktu Konnego i w sytuacji, gdy układ drogowy pozostanie bez zmian.
Wybrany wykonawca będzie miał cztery tygodnie na opracowanie analizy oraz symulacji i porównanie wyników.
Czytaj też:
50 km/h na Grunwaldzkiej i Zwycięstwa
- Analiza ruchu drogowego na al. Zwycięstwa ma dać odpowiedź na to, w jaki sposób zapewnić właściwe warunki środowiskowe dla rosnących w Wielkiej Alei Lipowej drzew, przy jednoczesnym zapewnieniu płynności ruchu pojazdów. Zostaną w niej wzięte pod uwagę różne warianty możliwe do wdrożenia wraz z symulacją skutków długo- i krótkoterminowych - tłumaczy Magdalena Kiljan, rzecznik GZDiZ. - Po zapoznaniu się z wnioskami płynącymi z danych zawartych w analizie, a także po wzięciu pod uwagę innych czynników: prawnych, społecznych czy ekonomicznych, będzie można podjąć decyzję o wdrożeniu któregoś z wariantów uwzględniających bądź nieuwzględniających zmianę układu drogowego al. Zwycięstwa.
Dwa pasy na al. Zwycięstwa i jeden pas na Trakcie Konnym
Analizy mają powstać w oparciu o projekt koncepcyjny rewaloryzacji Wielkiej Alei Lipowej, który, oprócz uzupełnienia jej o nasadzenia nowych drzew, zakłada też duże zmiany w układzie drogowym.
Koncepcja przewiduje ograniczenie komunikacji kołowej na rzecz komunikacji pieszej i rowerowej. Ma się to stać m.in. poprzez:
- zwężenie al. Zwycięstwa z trzech do dwóch pasów ruchu na jezdni z Wrzeszcza do centrum oraz zmniejszenie szerokości pasów z 3,5 do 3,25 m. W miejscu pasa jezdni miałyby powstać krzewy żywopłotowe,
- wprowadzenie jednego pasa ruchu o długości 3,5 m na całej długości Traktu Konnego, biegnącego równolegle do al. Zwycięstwa, pozostałe miejsce zostanie wykorzystane do parkowania równoległego.
Koncepcja rewaloryzacji Wielkiej Alei Lipowej - szczegóły
Koncepcja zakłada również stworzenie nowych ścieżek spacerowych między rzędami drzew na pasie zieleni wzdłuż torów tramwajowych oraz na pasie zieleni między Traktem Konnym a al. Zwycięstwa.
Stan drzew w Wielkiej Alei Lipowej
Czytaj też: Ruszają prace w Wielkiej Alei Lipowej. Tekst z maja 2019 roku
W koncepcji czytamy, że Wielka Aleja Lipowa liczy obecnie 596 drzew. 472 drzewa mają bardzo dobrą albo dobra kondycję. W złym stanie zdrowia jest 49 drzew, a pięć lip jest martwych.
Autorzy przedstawili też ogólne zalecenia dla Wielkiej Alei Lipowej. Wynika z nich, że 171 drzew nie wymaga żadnych zabiegów pielęgnacyjnych, a 21 drzew jest przeznaczonych do usunięcia, jako martwe bądź zamierające w stopniu nierokującym szans na ich przeżycie.
Opinie (743) ponad 50 zablokowanych
-
2021-05-13 19:28
Beton dozwolony tylko deweloperom (1)
A ja proponuję mniej śmiały (?) pomysł. Otóż niech Urząd wydając kolejne pozwolenia robygom itp. zabezpieczy miejsca na tereny zielone i zakończy betonozę. Obecne deweloperskie blokowiska w większości koncentrują się na zabetonowaniu na maksa. Rozumiem, że zgodnie z zasadą że w przyrodzie nic nie ginie rozpoczęliśmy epokę: za każdą nową inwestycję deweloperską miasto będzie szukało jaki skrawek drogi itp może zwinąć
- 132 6
-
2021-05-13 20:35
a ja proponuje by deweloperzy nadal rozlewali miasto budując gdzieś na granicy. W samym mieście zaś można dać sobie spokój z osiedlami. Tak na marginesie budowa ścieżki rowerowej to także "betonowanie" więc pomyślmy nad polnymi drogami
- 2 0
-
2021-05-13 19:30
Czemu nie...
Zabierzcie środkowy pas i na nim posadźcie drzewa. Będzie ciekawie :)
- 32 4
-
2021-05-13 19:31
Płot
Drzewa ogrodzić wysokim płotem z desek i po sprawie.
- 6 7
-
2021-05-13 19:32
czy obnizenie pensji urzędnikom o 30% spowoduje, ze zrezygnują z pracy, czy może pozostaną i miasto zaoszczędzi? (1)
przeprowadźmy analizę !
- 84 4
-
2021-05-13 21:53
Składam oferte
Zrobię analizę za 111 595,12 pln
- 5 0
-
2021-05-13 19:32
Gdańsk - miasto z dykty i kartonu. Nie można tego inaczej ująć. Tylko nie rozumiem waszego narzekania. Większość z was takich włodarzy sobie wybrała
- 43 3
-
2021-05-13 19:33
Tak to prawda w prl byli tacy ktorych (11)
nazywano racjonalizatorami i widac ze nic sie nie zmienilo. Komuna ma sie dobrze. Tylko teraz to ukryty komunizm. Zakaz palenia na balkonach zakaz reklam wszedzie tempo 30 tresowanie spoleczenstwa nie liczenie sie z mieszkancami likwidacja piecoew zakaz kosiarek pil spalinowych itd
- 51 10
-
2021-05-13 20:06
ale za to zrobią Ci plażę na środku skrzyżowania
albo dwie huśtawki w parku
- 5 1
-
2021-05-13 21:02
Przecież to za PRLu powstała obwodnica (7)
Plany Drogi Czerwonej,Drogi Różowej, Drogi Zielonej tramwaj na Chełm i SKMki na południe Gdańska. Obecna władza plany zaorała a tereny podciagi komunikacyjne sprzedała developerom.
- 4 0
-
2021-05-13 21:37
+ normalnie funkcjonowała SKM do Nowego Portu. (6)
A teraz? Osiedla na 20tys. ludzi i jedna droga dojazdowa, która już przy okazji remontu w tunelu pokazała jak potrafi być zatkana w godzinach szczytu. Nawet Brzeźno i Dworska się korkowały. Geniusze rządzą w Gdańsku. Nie ma co!
- 8 2
-
2021-05-13 22:02
Serio jestescie tak tępi, że nie widzicie że sami stanowicie problem? (5)
Użyj innego środka transportu, zamiast co dzień pchać się w korek autem. No muszki owocowki uczą się szybciej od was. A czyja wina? No nigdy wasza :)
- 2 8
-
2021-05-14 00:29
Jak będę miał czym dojechać z Nowego Portu w okolice lotniska (2)
w podobnym czasie co samochodem (około 30minut) i do tego taniej, to rozważę. Teraz przy dobrych wiatrach to podróż pół godziny tramwajem do Wrzeszcza (o ile nie wypadnie z rozkładu, co 5tce się lubi zdarzać) + pół godziny zawsze spóźnionym o przynajmniej 10 minut autobusem na pierwszym przystanku.
Panie tępy.- 8 0
-
2021-05-14 09:13
(1)
Ale rozumiesz że nie dla każdej możliwej tracy zbiorkom jest lepszy od samochodu?
- 0 0
-
2021-05-14 11:17
Ale rozumiesz, że takimi działaniami wszystkich używających samochodu wrzuca się do jednego worka?
I tych co jadą do pracy na drugi koniec miasta i tych co jadą do biedry po bułki.
- 1 0
-
2021-05-14 04:26
Ręce opadają. (1)
Sprzedano tereny przewidziane pod kolej, zlikwidowano SKM do Nowego Portu a ty piszesz o innym środku transportu? Jakim? Latajacy dywan czy helikopter?
- 6 0
-
2021-05-14 08:07
Nawet jakbyś chciał helikopterem to nie pozwolą
"Bo głośno", "bo niebezpiecznie", "bo spaliny" itd. Urząd zmusi Ciebie do komunikacji miejskiej, bo sam ma z tego kasę, a on nie ma konkurencji, więc nie musi się starać.
- 2 0
-
2021-05-13 22:00
No wszystko co wymieniłeś to są właśnie najlepsze rzeczy, ktore mogą się miastu lezytrafic (1)
Nie widzisz tego?
- 1 4
-
2021-05-14 11:19
Zabronić wszystkiego, a to co jeszcze dozwolone - utrudnić do granic możliwości.
Faktycznie. Najlepsze co mogło się temu miastu przytrafić!
- 1 1
-
2021-05-13 19:35
drzewa
gdańskie - pozwólcie nam żyć!
- 12 6
-
2021-05-13 19:35
Uuuuu.....
grubo , teraz to już chyba poszła krówka bez popity ;)
- 44 3
-
2021-05-13 19:35
Tak bo
Korków nie przybędzie, może jeszcze bloki obok?
- 23 1
-
2021-05-13 19:36
Ja nie wierzę, że dożyłem takich tytułów. Lewacki obłęd jest już na porządku dziennym.
- 54 11
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.