- 1 Niepełnosprawny: zostałem na lotnisku (244 opinie)
- 2 Gdańsk i andrzejrysuje uczą kultury (105 opinii)
- 3 Coraz więcej psów na plaży. To problem? (746 opinii)
- 4 50 lat pracuje w jednym zakładzie (233 opinie)
- 5 700 stoisk i 1 mln gości w Gdańsku (220 opinii)
- 6 Mieszkam nad morzem i co mi zrobisz? (365 opinii)
Andrzejrysuje turystom, jak nie zachowywać się w Gdańsku
"Kultura uliczna po gdańsku" to tytuł nowej akcji, za pomocą której miasto prezentuje turystom zasady miejskiej etykiety. Materiały są efektem współpracy z rysownikiem Andrzejem Milewskim, znanym jako andrzejrysuje i przygotowane zostały w języku polskim oraz angielskim.
- Gdańszczanie skarżą się na hałas i nieobyczajne zachowanie
- Miasto uczy kultury... turystów
- andrzejrysuje na plakatach i w internecie
Gdańszczanie skarżą się na hałas i nieobyczajne zachowanie
I choć często upominani są, że gdańszczanie też dopuszczają się mniejszych lub większych wykroczeń, zakłócając ciszę nocną, śmiecąc czy hałasując po spożyciu alkoholu bądź innych substancji, to z obwinianiem przyjezdnych raczej nie zamierzają skończyć.
![Seks w centrum miasta i ekskrementy na ulicy. Nieobyczajne Trójmiasto](https://s-trojmiasto.pl/zdj/c/n/2/3424/150x100/3424665__c_0_223_754_527__kr.webp)
Miasto uczy kultury... turystów
Magistrat w zakresie tego, że za nieobyczajnymi wybrykami stoją głównie przyjezdni, najwyraźniej zgadza się z mieszkańcami, bo najnowszą kampanię adresuje do konkretnego grona odbiorców.
- Celem miejskiej kampanii informacyjnej jest uświadomienie turystom, jakie zachowania są lub nie są mile widziane w naszej przestrzeni publicznej - informuje Urząd Miasta Gdańska. - Prosimy m.in. o nieśmiecenie, o nie nazbyt swobodne rezygnowanie z odzieży w czasie upału, przestrzeganie ciszy nocnej, prawidłowe parkowanie czy szanowanie zabytków. Ponieważ wszystkim nam zdarzają się gafy lub wpadki, kampania dzięki zabawnym grafikom przypomina, iż powinniśmy zachować poczucie humoru i dystans, ale jednocześnie być uważnym na potrzeby innych i otaczającą nas przestrzeń.
andrzejrysuje na plakatach i w internecie
Autorem grafik jest popularny rysownik Andrzej Milewski, znany jako andrzejrysuje.
- Mam z Gdańska bardzo dobre wspomnienia i zawsze chętnie wpadam w odwiedziny, kiedy jestem nad morzem. Tym bardziej się ucieszyłem, gdy jedno z moich ulubionych miast zaproponowało mi współpracę - mówi Andrzej Milewski - Super zabawą było rysowanie i wymyślanie tekstów do ikonek informacyjnych dla turystów. Teraz będą one nie tylko informować, ale też, mam nadzieję, wywoływać uśmiech. Jestem bardzo ciekaw reakcji gdańszczan na te projekty.
Kampania w pierwszej odsłonie realizowana jest w postaci plakatów na miejskich słupach, w dalszych etapach przeniesie się do internetu.
"Kultura uliczna po gdańsku" to mini kampania w ramach miejskiej akcji "Gdańsk. Miasto, które działa" przewidzianej na dwa lata.
Ogłoszenia.trojmiasto.pl – Mieszkania na gdańskim Śródmieściu - sprzedaż i wynajem
Kampania "Gdańsk. Miasto, które działa" adresowana jest do mieszkańców i przewidziana jest na dwa lata. To kampania informacyjna, dotycząca czterech obszarów: środowiska, spraw społecznych, przedsiębiorczości oraz urzędu i urzędników. Jej dotychczas poniesiony koszt to 45 446 zł brutto.
Miejsca
Opinie wybrane
-
1 godz.
Miasto lubi kroić kasę
na turystach kosztem mieszkańców, tak samo Gdańsk, jak i Gdynia, niestety. Zasad jest dużo, ale nie ma straży miejskiej, która pilnowala by żeby je przestrzegano, to przecież by kosztowało. Nie ma tu co się oszukiwać, masa ludzi to zwykła trzoda, która nawet na te dziecinne malunki nie zerknie :). Co, nie wiedzą, że korzysta się z toalety, zamiast
na turystach kosztem mieszkańców, tak samo Gdańsk, jak i Gdynia, niestety. Zasad jest dużo, ale nie ma straży miejskiej, która pilnowala by żeby je przestrzegano, to przecież by kosztowało. Nie ma tu co się oszukiwać, masa ludzi to zwykła trzoda, która nawet na te dziecinne malunki nie zerknie :). Co, nie wiedzą, że korzysta się z toalety, zamiast robić w krzach 50 metrów dalej, nie parkuje auta na chodniku w miejscu niewyznaczonym, nie załatwia psa na plaży, gdzie dodatkowo jest zakaz? Robią to nieumyślnie? :)
- 49 3
-
58 min
Gdańsk to (1)
"miasto, które działa" ale przeciw mieszkańcom (także tym z kotami) !
Pan Andrzej najpierw powinien wyedukować rysunkami władze miasta by spojrzeli na siebie, nie tylko przez pryzmat kampanii wyborczej...- 18 7
-
26 min
Powinniśmy mieć na przystankach i autobusach infografiki.
Rodem z tych żartobliwych co można znaleźć w sieci.
- 0 0
-
1 godz.
(2)
Kreska Pana Andrzeja zawsze mile widziana, ale takie akcje nie wiele dają. Zasada jest taka mądremu nie trzeba mówić, a głupiemu jak powiesz to i tak nie zrozumie.
- 34 2
-
46 min
(1)
Niewiele pisze się razem.
- 1 2
-
45 min
Nie "razem", tylko "łącznie". ;)
- 0 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.