• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Arka i Lechia ścigają się na gadżety

Weronika Korbal
26 września 2010 (artykuł sprzed 13 lat) 
Chcemy by nas było widać - mówi rzecznik prasowy Lechii, Błażej Słowikowski. Gdańsk ma swój "piłkarski" tramwaj, Gdynia - autobus. Chcemy by nas było widać - mówi rzecznik prasowy Lechii, Błażej Słowikowski. Gdańsk ma swój "piłkarski" tramwaj, Gdynia - autobus.

Trójmiejskie drużyny rywalizują ze sobą nie tylko na murawie. Rozgrywają też inny, równie ważny, bo budujący wizerunek klubu i przede wszystkim zaspokajający potrzeby jego kibiców, wyścig marketingowy przy pomocy gadżetów. Kto dziś w nim prowadzi i dzięki czemu?



Szalik, koszulka, czy charakterystyczne nakrycie głowy to dziś, jak się okazuje, jedynie skromny zestaw kibica. Ilość atrybutów prawdziwego fana piłki nożnej cały czas rośnie, a gadżety oraz reklama to nieodłączna część sportowej religii. Oba trójmiejskie kluby sportowe, oprócz typowego zestawu ubrań w odmianach dla pań, panów i dzieci oraz całej masy gadżetów, dorobiły się własnych rozwiązań reklamowych.

Koszulki gdyńskiego klubu to wycieczka przez wszystkie stylistyki, ale zawsze z mocnym przesłaniem. Koszulki gdyńskiego klubu to wycieczka przez wszystkie stylistyki, ale zawsze z mocnym przesłaniem.
Jajka są pomysłem gdańskich rugbystów, podobnie jak  piwo Lechia. Jajka są pomysłem gdańskich rugbystów, podobnie jak  piwo Lechia.
Na takie gadżety musimy jeszcze poczekać - koszulka  dla zwierzaka w barwach Arsenalu. Na takie gadżety musimy jeszcze poczekać - koszulka  dla zwierzaka w barwach Arsenalu.
Lechia wypuściła ostatnio napój energetyczny, taki również posiadała jeszcze niedawno Arka. Ta ostatnia mogła jednak pochwalić się też wodą i piwem, wyprodukowanym przez browar Amber, ale w tej chwili dostępne są już tylko końcówki produkcji. Kto natknął się na piwo Lechia niech nie łączy go odruchowo z klubem piłkarskim - złoty płyn z biało-zieloną etykietą, jak i również jajka, to inicjatywa drużyny gdańskich rugbystów. Oba kluby posiadają wiele dublujących się gadżetów, ale jest to zupełnie zrozumiałe, bo są tworzone z takich samych pobudek. Zarówno arkowiec, jak i lechista mogą więc kupić sobie zegar ozdobiony barwami klubu, breloczek, piersiówkę czy kubek z wygrawerowanym logo drużyny, a także smycz do kluczy - długo by wymieniać. Diabeł tkwi w szczegółach - przykładowo biało-zieloni nabędą skrobaczkę do szyb, podczas gdy trójwymiarową linijkę kupimy w barwach żółto-niebieskich.

- Nad produktem reklamującym klub pracuje nasz dział marketingu, ale tak naprawdę wszyscy współpracownicy biorą czynny udział w formowaniu pomysłów na promocję klubu. W końcu są to ludzie zaangażowani emocjonalnie w temat - tłumaczy rzecznik prasowy Lechii, Błażej Słowikowski. Lechia jest bardzo mocno ukierunkowana na promocję produktu z nią związanego - wchodząc na jej oficjalny serwis możemy od razu przejść do sklepu online i tylko pod tą częścią produktów klub się podpisuje. Poza tym kibice sami tworzą projekty na nadruki i gadżety, dostępne przez internet chociażby przez sklep "Lechista". Tym samym wybór dla kibiców Lechii wydaje się być większy.

Inaczej sprawa wygląda w przypadku Arki. - Nie zajmujemy się koordynowaniem produkcji gadżetów, tę część przejęli kibice, którzy od zawsze się tym zajmowali - mówi Małgorzata Korus, specjalista ds. marketingu klubu. - Na jesień planujemy więcej działań marketingowych z naszej strony, szczegóły ujawnimy wkrótce - dodaje. Ostatnią z inicjatyw samego klubu była wystawa fotografii w C.H. Batory w Gdyni. Za produkcję ubrań i pamiątek tymczasem odpowiada sklep kibica Arkowiec, któremu klub daje wolną rękę w kreacji, stąd ich poziom i stylistyka jest różna.

W Gdańsku natomiast poza przejażdżką zielono-białym tramwajem (a w Gdyni żółto-niebieskim autobusem), można się zapisać do szkoły jazdy, która dysponuje samochodem w barwach klubu. Współpraca ze szkołą jazdy Carusek to jedna z opcji programów partnerskich Lechii obok min. polisy Lechii. Takich działań Arka także nie praktykuje.

Koniec końców dla miłośników tego sportu nie ma sensu to wartościowanie, bo odpowiedź kibica Arki na pytanie o najpiękniejsze kolory na świecie będzie tak samo do przewidzenia, jak odpowiedź kibica Lechii. Jedno jest pewne: obu klubom daleko jeszcze do gigantów takich jak Arsenal, w którego sklepie znajdziemy ubranko dla zwierzaka w barwach klubu, czy czekoladę. Ale może to i lepiej, bo co za dużo, to niezdrowo.

Kluby sportowe

Zobacz także

Opinie (217) ponad 20 zablokowanych

  • A o Bałtyku zapomnieli??? (3)

    Przecież w Gdyni to Bałtyk miał pierwszy autobus w swoich barwach a Arka jak zwykle spapugowała.

    • 25 6

    • Bałtyk śmierdzi ropą naftową

      • 1 6

    • (1)

      a co to jest ten bałtyk ?? chodzi o morze czy jak ???

      • 1 7

      • nie widziałem autobusu bałtyk

        był trajtek, ale to coś innego

        • 1 1

  • Bojanowski nie rób cyrku! (2)

    Bojanowski wstydu oszczędź i nie rób cyrku w Gdańsku!

    • 3 4

    • podpisuję się obiema rękoma

      Zgadzam się w 100% i podpisuję się obiema rękoma.

      • 1 1

    • Andrzej Bojanowski musi odejść!

      Niszczyciel sportu w Gdańsku musi odejść!

      • 1 2

  • PO CO ???? (2)

    PO CO ARCE GADŻETY I TAK SĄ DO DUPY LECHIA I TAK Z NIMI WYGRAŁA OK. 4 RAZY Z RZĘDU WYGRALIŚMY Z NIMI I BĘDZIEMY WYGRYWAĆ!!!!

    !!!! ARKA ŚLEDZIE !!!!

    • 15 20

    • ok a Ty naucz sie logicznie pisac

      • 5 2

    • a po co tobie mózg

      piszesz ,że 4x z nami wygraliście i podpisujesz sie arkowiec :)

      • 0 0

  • piłka nożna to sport dla głupków

    • 17 11

  • Matko Bosko skąd tu tylu frustratów ?!!! (1)

    Choćbyście nie wiem jak tego nie chcieli to i tak jesteście na to skazani. Piłka nożna to najpopularniejsza dyscyplina na świecie, a Lechia jak i Arka to dwa największe i najpopularniejsze kluby w tej części Polski !

    • 11 9

    • Bo najlepsze to jest g...o - miliardy much nie mogą się mylić!!!

      • 2 3

  • niech nikt kilka z debem nie przymieza (2)

    • 1 5

    • co? (1)

      • 7 0

      • chyba temu analfabecie chodziło o kijka z dębem

        • 3 0

  • Głupi jak kibic.

    Powiedzenie stare jak świat.

    • 14 6

  • Napis na SKM-ce mówi wszystko ;)

    • 5 5

  • Panie Redaktorze (1)

    Arka Gdynia współpracuje z jedną ze szkół jazdy, która oferuje zniżki kibicom (za okazaniem biletu), także proszę o korektę :)(...)

    • 7 2

    • Gotowe zaprawy betonowe "Lechia"

      do nabycia w składach budowlanych.

      • 1 1

  • zielono-biały papier toaletowy (2)

    i ogórki kiszone lechia - produkcja na eksport do bangladeszu.

    • 12 11

    • są tez żólto-niebieskie pigułki ......na głowę

      • 1 0

    • Żółto-niebieski papier toaletowy

      wielokrotnego użytku wraz z eleganckim etui - produkcja dla mieszkańców śledziowa

      • 1 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane