- 1 Coraz więcej psów na plaży. To problem? (265 opinii)
- 2 50 lat pracuje w jednym zakładzie (155 opinii)
- 3 Twórca Amber Gold pisze list do dziennikarzy (183 opinie)
- 4 700 stoisk i 1 mln gości w Gdańsku (187 opinii)
- 5 Pierwsza maszynistka SKM w XXI wieku (206 opinii)
- 6 Zamkną przystanek SKM na pół roku (125 opinii)
Artykuły o Gdańsku warte 24 mln euro
Tak wynika z badań zamówionych przez Gdańsk w Instytucie Monitorowania Mediów. Według jego wyliczeń materiały prasowe, które ukazały się w mediach podczas pierwszego tygodnia Euro 2012, można wycenić na 24 mln euro. Na promocję turnieju miasto wydało 3 mln zł.
- Przysyłają nam te materiały, dołączając informację o tzw. ekwiwalencie medialnym, czyli wyliczenie, ile miasto musiałoby zapłacić, aby wykupić określoną powierzchnię lub czas antenowy - powiedziała PAP Anna Zbierska, dyrektor biura prezydenta Gdańska ds. promocji miasta.
Według tych wyliczeń, do 15 czerwca Gdańsk był wymieniany w zagranicznych mediach kilkanaście tysięcy razy. Gdyby chcieć wykupić taką ilość tekstów promocyjnych, kosztowałoby to ok. 24 mln euro.
Najczęściej o Gdańsku informowały media w Hiszpanii i Niemczech, a nieco mniej w irlandzkich czy chorwackich mediach. 99 proc. materiałów miało wydźwięk pozytywny. Wprawdzie niektóre niemieckie stacje telewizyjne uparcie przekonywały, że hotel Dwór Oliwski leży w Sopocie, ale nie zmienia to faktu, że promocja Gdańska była gigantyczna.
- Euro to świetna okazja do promocji, a do tego materiały w mediach służą temu celowi o wiele lepiej niż np. zwykła reklama, bo są zawsze dużo lepiej odbierane niż ona - zaznacza Anna Zbierska.
O autopromocję zadbali też sami mieszkańcy Trójmiasta. Goście byli zachwyceni przyjęciem i gościnnością, więc większość z nich zapowiedziała, że z przyjemnością do Trójmiasta wróci na wakacje.
Opinie (110) 10 zablokowanych
-
2012-06-20 18:05
Proszę o wyliczenie ile miasto straciło , tylko na jednym , tunelu przy lot.
Przez 20 lat "cudownej dzierżawy".
- 7 1
-
2012-06-20 18:18
Teraz już tylko olimpiada w Trójmieście!
Donald załatwi to chyba u pani Angeli ?
- 2 1
-
2012-06-20 18:25
bicie budyniu !!!!
tak zwane tworzenie pozytywnego PR z efektu ubocznego Euro 2012 . wyliczane jakiś wirtualnych milionów jest śmieszne !!! i niech prezydent , radni i skarbnik nie krzyczą za głośno bo Rostowski karze zapłacić od tego podatek , a w latach następnych policzy janosikowie
- 6 1
-
2012-06-20 18:59
A są warte te o Sopocie ;>
- 0 1
-
2012-06-20 22:15
a inwestorzy !! ?
- 0 0
-
2012-06-20 22:22
A tym czasem (1)
- inwestorzy od nieruchomości jeden po drugim - hiszpanie ,irlandczycy, holendrzy,sprzedają nabyte wcześniej nieruchomości (nawet za pół ceny ofertowej) blaszanka,przy chmielnej itp
ach ten pijar budynia , kiedy mieszkańcy się obudzą!!!!!!!!!!!!!!!!!!- 5 0
-
2012-06-20 22:55
jak ręka w nocniku będzie
- 0 0
-
2012-06-21 00:54
Narzekacie tylko...
Nie jest idealnie, ale cytując mistrza powiem że Euro 2012 w Polsce "był to mały krok dla człowieka, ale wielki krok dla ludzkości", w końcu jakaś wielka impreza zawitała do kraju będącego przez wiele lat na zapleczu europy, też widzę masę minusów, ale staram się patrzeć na to pozytywnie, dobre wrażenie poszło w świat, a jedną z rzeczy jaką po Euro moglibyśmy wyciągnąć to optymizm i zadowolenie Hiszpanów i Irlandczyków, nie chce nic mówić, ale wszystkie służby pracujące przy Euro narzekały głownie na nas i faktycznie coś w tym jest, ale mamy dobrą okazję do zmian! PEACE & LOVE !
- 3 1
-
2012-06-21 11:28
madre glowy
mam nadzieje przeznacza te pieniadze dla ludzi-chociazby TRAGICZNY STAN jezdni na moscie GD-Przerobka nalezy zmienic a nie w kieszenie
- 1 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.