• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Artykuły o Gdańsku warte 24 mln euro

Michał Sielski
20 czerwca 2012 (artykuł sprzed 12 lat) 
Z marketingowego punktu widzenia takie zdjęcie, gdy pojawi się w zagranicznych mediach, jest bezcenne dla Gdańska. Z marketingowego punktu widzenia takie zdjęcie, gdy pojawi się w zagranicznych mediach, jest bezcenne dla Gdańska.

Tak wynika z badań zamówionych przez Gdańsk w Instytucie Monitorowania Mediów. Według jego wyliczeń materiały prasowe, które ukazały się w mediach podczas pierwszego tygodnia Euro 2012, można wycenić na 24 mln euro. Na promocję turnieju miasto wydało 3 mln zł.



Czy Gdańsk zyska na Euro 2012?

Skąd taka kwota? Instytut Monitorowania Mediów analizuje doniesienia telewizji, gazet czy portali internetowych i je wycenia.

- Przysyłają nam te materiały, dołączając informację o tzw. ekwiwalencie medialnym, czyli wyliczenie, ile miasto musiałoby zapłacić, aby wykupić określoną powierzchnię lub czas antenowy - powiedziała PAP Anna Zbierska, dyrektor biura prezydenta Gdańska ds. promocji miasta.

Według tych wyliczeń, do 15 czerwca Gdańsk był wymieniany w zagranicznych mediach kilkanaście tysięcy razy. Gdyby chcieć wykupić taką ilość tekstów promocyjnych, kosztowałoby to ok. 24 mln euro.

Najczęściej o Gdańsku informowały media w Hiszpanii i Niemczech, a nieco mniej w irlandzkich czy chorwackich mediach. 99 proc. materiałów miało wydźwięk pozytywny. Wprawdzie niektóre niemieckie stacje telewizyjne uparcie przekonywały, że hotel Dwór Oliwski leży w Sopocie, ale nie zmienia to faktu, że promocja Gdańska była gigantyczna.

- Euro to świetna okazja do promocji, a do tego materiały w mediach służą temu celowi o wiele lepiej niż np. zwykła reklama, bo są zawsze dużo lepiej odbierane niż ona - zaznacza Anna Zbierska.

O autopromocję zadbali też sami mieszkańcy Trójmiasta. Goście byli zachwyceni przyjęciem i gościnnością, więc większość z nich zapowiedziała, że z przyjemnością do Trójmiasta wróci na wakacje.

Opinie (110) 10 zablokowanych

  • Proszę o wyliczenie ile miasto straciło , tylko na jednym , tunelu przy lot.

    Przez 20 lat "cudownej dzierżawy".

    • 7 1

  • Teraz już tylko olimpiada w Trójmieście!

    Donald załatwi to chyba u pani Angeli ?

    • 2 1

  • bicie budyniu !!!!

    tak zwane tworzenie pozytywnego PR z efektu ubocznego Euro 2012 . wyliczane jakiś wirtualnych milionów jest śmieszne !!! i niech prezydent , radni i skarbnik nie krzyczą za głośno bo Rostowski karze zapłacić od tego podatek , a w latach następnych policzy janosikowie

    • 6 1

  • A są warte te o Sopocie ;>

    • 0 1

  • a inwestorzy !! ?

    • 0 0

  • A tym czasem (1)

    - inwestorzy od nieruchomości jeden po drugim - hiszpanie ,irlandczycy, holendrzy,sprzedają nabyte wcześniej nieruchomości (nawet za pół ceny ofertowej) blaszanka,przy chmielnej itp
    ach ten pijar budynia , kiedy mieszkańcy się obudzą!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    • 5 0

    • jak ręka w nocniku będzie

      • 0 0

  • Narzekacie tylko...

    Nie jest idealnie, ale cytując mistrza powiem że Euro 2012 w Polsce "był to mały krok dla człowieka, ale wielki krok dla ludzkości", w końcu jakaś wielka impreza zawitała do kraju będącego przez wiele lat na zapleczu europy, też widzę masę minusów, ale staram się patrzeć na to pozytywnie, dobre wrażenie poszło w świat, a jedną z rzeczy jaką po Euro moglibyśmy wyciągnąć to optymizm i zadowolenie Hiszpanów i Irlandczyków, nie chce nic mówić, ale wszystkie służby pracujące przy Euro narzekały głownie na nas i faktycznie coś w tym jest, ale mamy dobrą okazję do zmian! PEACE & LOVE !

    • 3 1

  • madre glowy

    mam nadzieje przeznacza te pieniadze dla ludzi-chociazby TRAGICZNY STAN jezdni na moscie GD-Przerobka nalezy zmienic a nie w kieszenie

    • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane