• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Atak chuliganów na gdańską komunikację miejską

Michał Stąporek
30 października 2008 (artykuł sprzed 15 lat) 
W ciągu kilku godzin zniszczono ponad 40 szyb w gdańskich tramwajach i autobusach. W ciągu kilku godzin zniszczono ponad 40 szyb w gdańskich tramwajach i autobusach.

Zmasowany atak wandali na gdańskie tramwaje, autobusy i przystanki: w kilka godzin wybili ponad 40 szyb i zdemolowali co najmniej kilkanaście wiat przystankowych.



- Czegoś takiego od lat nie widzieliśmy - przyznają pracownicy gdańskiego ZKM, którzy od środowego wieczora usuwają skutki ataku chuliganów na tabor miejskiego przewoźnika. Usuwają i jeszcze długo będą usuwać, bo akcja wandali miała bezprecedensowy zasięg: w ciągu kilku godzin, od godz. 18 do 23, wybili 37 szyb w tramwajach (w tym także w najnowszym Bombardierze), cztery szyby w autobusach i zdemolowali kilkanaście wiat przystankowych.

Przestępcy działali na terenie całego miasta. Pracownicy ZKM spekulują, że grupa poruszała się samochodem, ponieważ ataki nastąpiły w różnych dzielnicach.

Zniszczone wiaty znajdują się co najmniej w trzech rejonach: na Przymorzu demolowano wzdłuż ul. Chłopskiej (przystanki Pomorska, Subisława, Piastowska), we Wrzeszczu wzdłuż al. Hallera (przystanki Reja, Kliniczna) oraz wzdłuż ul. Kartuskiej aż do Bysewa. Uszkodzono także jeden z przystanków przy dworcu głównym w Gdańsku.

- Straty ZKM szacujemy wstępnie na ponad 40 tys. zł. Wycena nie obejmuje wiat, o które troszczy się Zarząd Dróg i Zieleni i firmy prywatne - informuje Izabela Kozicka-Prus, rzeczniczka gdańskiego przewoźnika.

- Wiaty stojące przy ul. Budowlanych i Nowatorów w Bysewie zniszczono przy użyciu broni. Policja musi stwierdzić, czy była to broń pneumatyczna czy palna - opowiada Mieczysław Kotłowski, dyrektor Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku.

Właścicielem części zniszczonych wiat jest firma AMS. - Nie mogę jeszcze oszacować naszych strat, ponieważ pracownicy firmy jeżdżą po mieście i oceniają zniszczenia - informuje Grzegorz Gromow, dyrektor gdańskiego oddziału firmy.

W Gdańsku jest kilkaset wiat przystankowych, które należą do prywatnych firm AMS i Clear Channel Communications oraz do gminy.

Opinie (602) ponad 50 zablokowanych

  • niebezpieczne miasto

    a uczciwi ludzie muszą sie bać
    gdzie tu sprawiedliwosść

    • 0 0

  • gdzie jest powiedziane,ze wiaty muszą być ze szkła???

    widać w Gdańsku nie dorośliśmy do takiego rozwiązania.
    Swoją drogą podziwiam ZKM, że trwa przy tym szklanym rozwiazaniu. A może ma w tym interes firma, która dostaje zlecenia na wymianę tych szyb???

    • 0 0

  • Oni wiedzą że są debilami (1)

    tak jak o tym że niczego innego nie potrafią.Natura nie obdarza rozumem jednakowo.Dla tych delikwentów zabrakło a rodzice też widać z ich wychowaniem nie mieli dużo wspólnego.Jak jest się już takim imbecylem z wyboru to tylko się powiesić.Współczuje rodzicom.

    • 0 0

    • haniu....

      w tym sęk ze oni o tym nie wiedzą...stąd ta frustracja

      • 0 0

  • Monitoring.

    Ale w Bombardierze jest monitoring, tak samo jak na przystanku dworca głównego.

    • 0 0

  • przecież to jest chore

    to chyba jakieś bezmuzgi to robiły!!!!!!! pare godzin temu pociąg a teraz w mieście aż dziwne że nie zginęli ludzie i nic nikomu się nie stało!!!!!!

    • 0 0

  • Cisza - nikt nic nie wie

    Zastanawia mnie jedno - nikt niczego nie widzial i nie slyszal ?
    Nie wierze - spoleczenstwo gluche i slepe nam rosnie, nie wspomne o "bardzo skutecznej policji" ktore jest wszedzie tam gdzie nic sie nie dzieje w danym momencie

    • 0 0

  • niech sprzedadza te dragi co niby warte sa 20 000 i juz maja polowe tylko do zaplacenia

    • 0 0

  • ;/

    banda idiotów.!!!

    • 0 0

  • gdzie nasi wspaniali stróże prawa.... :D

    gdzie byli w tym momencie?? spisywali kogos za picie piwa.........w jakims zacisznym miejscu?? :D wspaniala straz miejscka?? moze wszyscy poszli na kit- kata??

    • 0 0

  • tylko nie zwalajcie winy na lechistow

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane