• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Autobus na al. Adamowicza dopiero wiosną

Maciej Korolczuk
15 stycznia 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Tramwaj ważniejszy niż auta na Adamowicza
  • W ramach budowy al. Pawła Adamowicza powstały przystanki autobusowe. Autobusy pojawią na nich dopiero wiosną i tylko linii nocnej N2.
  • Mieszkańcy Jasienia liczyli, że do czasu uruchomienia tramwaju al. Pawła Adamowicza pojadą chociaż autobusy.
  • Część przystanków jest pozornie gotowa do użytkowania. Na pozostałych wciąż trwają prace, bo cała trasa jest wciąż formalnie placem budowy.
  • Na nowych przystankach będą zatrzymywać się tylko autobusy nocnej linii, bo ZTM nie chce dublować biegnących obok siebie linii autobusowych i tramwajowych.
  • Skrzyżowanie al. Pawła Adamowicza z ul. Kartuską.

Po otwarciu al. Pawła Adamowicza mieszkańcy Jasienia i Ujeściska zastanawiają się, czy i kiedy na nowej drodze pojawią się autobusy. Pytanie wydaje się zasadne, bo wzdłuż nowej trasy powstały przystanki, a tramwaj pojawi się na niej dopiero w maju. W tym samym czasie pojadą tamtędy także autobusy, ale tylko nocnej linii N2.



Czy miasto powinno wprowadzić na al. Pawła Adamowicza linię autobusową?

W poniedziałek władze miasta i przedstawiciele wykonawcy al. Pawła Adamowicza otworzyli ostatni fragment nowo powstałej trasy łączącej Morenę z Jasieniem.

Na razie z drogi mogą korzystać tylko kierowcy, bo wciąż trwają prace przy budowie torowiska tramwajowego i sieci trakcyjnej. Do ruchu nie jest też dopuszczona droga rowerowa.

Niektórzy mieszkańcy dzielnic, które zyskały nowe połączenie, zastanawiają się, czy i kiedy miasto planuje uruchomić tam połączenie autobusowe.

W e-mailu do naszej redakcji pan Kamil zauważa, że do czasu uruchomienia tramwaju - co ma nastąpić w maju 2020 r. - linia autobusowa w znaczący sposób poprawiłaby skomunikowanie południowych dzielnic z Moreną oraz umożliwiła mieszkańcom przesiadkę na tramwaj. Nasz czytelnik zwraca też uwagę na powstałe w ramach inwestycji przystanki autobusowe.


- Autobus jadący z południa przez al. Pawła Adamowicza pozwoliłby co najmniej o połowę skrócić czas dotarcia na Morenę bądź do Wrzeszcza. Linia tramwajowa ma zostać otwarta za kilka miesięcy, jednak bez połączenia do Wrzeszcza omijającego centrum nie będzie ona alternatywą z uwagi na długość czasu przejazdu. Rozumiem, że obecnie trwają ferie, ale być może po nich planowane jest uruchomienie nowej linii z południa do Wrzeszcza bądź centrum przez al. Pawła Adamowicza? Wzdłuż niej powstały nowe przystanki, które to sugerują, ale ze strony ZTM brak jakiejkolwiek informacji zwrotnej - napisał nasz czytelnik.

Gotowy jeden przystanek z kilku



We wtorek wybraliśmy się na miejsce, by ocenić, czy uruchomienie linii autobusowej - choćby tymczasowo do chwili, gdy będzie gotowe torowisko tramwajowe - jest realne. Część przystanków - choćby ten w okolicy skrzyżowania z ul. Stolema - jest pozornie gotowa do użytkowania. Na pozostałych wciąż trwają prace, bo cała trasa jest wciąż formalnie placem budowy.

Autobus będzie, ale tylko nocny



Jak informuje biuro prasowe Urzędu Miejskiego w Gdańsku, na uruchomienie regularnych linii nie ma szans.

- Przewidywany termin uruchomienia komunikacji miejskiej w ciągu al. Pawła Adamowicza to maj 2020 r., a więc po zakończeniu inwestycji. Jeśli chodzi o linie autobusowe, na tej trasie planowane jest włączenie do ruchu linii nocnej N2 - mówi Jędrzej Sieliwończyk z biura prasowego.
Obecnie linia N2 kursuje między pętlą Łostowice Świętokrzyska a Nowym Portem.

W ostatnich latach to stała tendencja w planowaniu nowych linii autobusowych. Zarząd Transportu Miejskiego stara się unikać sytuacji dublowania w jednym miejscu biegnących równolegle linii tramwajowych i autobusowych. Z tego m.in. względu w 2015 r. przebudowano i otwarto nową pętlę autobusowo-tramwajową na Siedlcach, po czym skrócono do niej wszystkie linie autobusowe jadące do tej pory do centrum.

Nowa linia tramwajowa od 2021 r.



Przypomnijmy, że docelowo tramwaje z Brętowa mają kursować przez al. Pawła Adamowicza w kierunku centrum aż do Stogów. Nastąpi to jednak dopiero po powstaniu linii tramwajowej w ciągu Nowej Warszawskiej, a więc najwcześniej w 2021 r. Nowa linia prawdopodobnie otrzyma nr 13 i będzie jedną z najdłuższych linii w Gdańsku.

Do tego czasu trasę z Brętowa na Jasień i Ujeścisko obsłuży linia nr 12, która obecnie kursuje między Migowem a Oliwą. Na końcu nowej trasy nie będzie możliwości zawracania, dlatego powstanie tam specjalny rozjazd, który od maja 2020 r. pozwoli tramwajom dwukierunkowym powrócić w kierunku Oliwy.

Nowa linia tramwajowa, która w 2021 r. połączy Brętowo ze Stogami. Nowa linia tramwajowa, która w 2021 r. połączy Brętowo ze Stogami.

Opinie (329) ponad 50 zablokowanych

  • ulica ze wsi do miasta. bez komunikacji

    zawsze mozna cos spalic albo zmarnowac.. taki to byl rozwoj widzicie teraz.

    • 7 2

  • Hahhaa, no aleja Pana Adamowicza, to musi być jakiś wał zrobiony : )

    • 12 1

  • Wały Pawła Adamowicza

    kiedy je dokończą? i na co ta szopka? PR wyszedł z tego żenujący. Może chociaż wdowa "polityk" jest zadowolona.

    • 18 1

  • czy To już kult jednostki czy dbanie o miasto?

    To już przypomina kabaret. Miasto generalne rozwija się pod kątem aspiracji deweloperów a nie mieszkańców. Chociażby warto przypomnieć walkę o zabudowę wysoką w wielu atrakcyjnych terenach - Brzezno, Walłowa, etc.

    Obchody rocznicowe jak po śmierci Papieża. Niezależnie od ludzkiej tragedii nie zapominajmy, że był to Prezydent z poważnymi podejrzeniami dotyczącymi majątku. Zakup posiadanych i niewykazywanych mieszkań budzi więcej jak mieszane wrażenia. Własna partia wyrzuciła go z szeregów.

    A teraz czysta beatyfikacja w mediach i wypowiedziach Miasta. Czy naprawdę obecne Władze potrzebują takiego świetego, a może skupiłyby się na realnych problemach miasta:
    - harmonijna wizja rozwoju urbanistycznego a nie pod dewelopera
    - eliminowanie zabudowy wysokiej jako prostej drogi do przeciążenia układu komunikacyjnego i pejzażu miasta
    - rozwój transportu publiczneg
    - redukcja aparatu urzędniczego - w końcu podobno jest administracja
    - weryfikacja zasadności istnienia niektórych spółek miejskich/synekur
    - żłobki/przedszkola

    Jeżeli ktoś miał do tej pory wątpliwości ograniczenia tylko do 2 kadencji to chyba one prysły.

    • 15 3

  • "Jeśli chodzi o linie autobusowe, na tej trasie planowane jest włączenie do ruchu linii nocnej N2"

    dlaczego tylko nocna?

    • 7 1

  • Tam powinien zostać przetrasowany 168. (2)

    Dojeżdża do Siedlec wyłącznie w celu przesiadki na tramwaj co można równie dobrze zrobić na Morenie.

    • 6 4

    • ciebie niech przetrasuja

      ponoc miasto sie rozwija. to gdzie nowe linie?

      • 0 2

    • Tak tak

      Zgadzam się w 100%. Ta objazdówka przez pętle Siedlce jest tak czasochłonna, że szkoda gadać, a tak przez Adamowicza, Bulońską, przesiadka na przystanku Warnenśka, którzy jadą do Głównego, a linia przez Jaśkową Dolinę do Wrzeszcza!!

      • 0 1

  • dla mnie to bedzie ulica bez nazwy . !!!!!

    • 5 2

  • czy To już kult jednostki czy dbanie o miasto?
    To już przypomina kabaret. Miasto generalne rozwija się pod kątem aspiracji deweloperów a nie mieszkańców. Chociażby warto przypomnieć walkę o zabudowę wysoką w wielu atrakcyjnych terenach - Brzezno, Walłowa, etc.

    Obchody rocznicowe jak po śmierci Papieża. Niezależnie od ludzkiej tragedii nie zapominajmy, że był to Prezydent z poważnymi podejrzeniami dotyczącymi majątku. Zakup posiadanych i niewykazywanych mieszkań budzi więcej jak mieszane wrażenia. Własna partia wyrzuciła go z szeregów.

    A teraz czysta beatyfikacja w mediach i wypowiedziach Miasta. Czy naprawdę obecne Władze potrzebują takiego świetego, a może skupiłyby się na realnych problemach miasta:
    - harmonijna wizja rozwoju urbanistycznego a nie pod dewelopera
    - eliminowanie zabudowy wysokiej jako prostej drogi do przeciążenia układu komunikacyjnego i pejzażu miasta
    - rozwój transportu publiczneg
    - redukcja aparatu urzędniczego - w końcu podobno jest administracja
    - weryfikacja zasadności istnienia niektórych spółek miejskich/synekur
    - żłobki/przedszkola

    Jeżeli ktoś miał do tej pory wątpliwości ograniczenia tylko do 2 kadencji to chyba one prysły.

    • 10 2

  • info o planetobusie znikaja z tego portalu (1)

    bo pokazuja prawdziwe oblicze gdanskiej komunikacji i podejscia do ludzi przez prezydenta.

    • 7 1

    • a co z planetobusem? już zapomniałem o jego istnieniu

      • 2 1

  • Chyba lepiej wyprowadzić się do Lęborka, SKM szybciej dojedzie do centrum Gd, a zaoszczędzone pieniądze wydać na dz*wki i k0ks.

    • 7 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane