- 1 Będą trzy pasy na Obwodnicy Trójmiasta? (211 opinii)
- 2 Ponad 20 tys. zł za kurs taksówką (233 opinie)
- 3 Zalane ulice po burzy nad Trójmiastem (167 opinii)
- 4 Nurkowie odkryli wrak z szampanem (22 opinie)
- 5 W biały dzień kradł rośliny z trawnika (114 opinii)
- 6 Ministerstwo dało pieniądze na Złotą Bramę (70 opinii)
Autobusy już nie jeżdżą kontrapasem w centrum w Gdyni
Ruch na skrzyżowaniu przy dworcu w Gdyni po przebudowie
Wraz z przywróceniem wszystkich relacji przejazdu po remoncie skrzyżowania przy gdyńskim dworcu większość linii autobusowych i trolejbusowych wróciła na swoje trasy. Zniknął tymczasowy kontrapas na Władysława IV . - Nie chcieli go pasażerowie - przekonuje ZKM Gdynia.
Rozkład jazdy ZKM Gdynia po remoncie ul. Podjazd
Tak jak w trakcie remontu pojadą "na stałe" linie 105, 109 i 125 w kursach od strony Śródmieścia w kierunku Mechelinek, Babich Dołów i Pogórza Dolnego. Autobusy tych linii będą nadal kursować ulicami: Władysława IV, 10 Lutego, Podjazd i Morską.
Czytaj więcej: Skrzyżowanie przy dworcu w Gdyni (prawie) przebudowane
Trasy te będą obowiązywać na stałe. Jak opowiadają przedstawiciele ZKM Gdynia - za pozostawieniem na stałe "remontowych" tras tych linii opowiedziała się większość pasażerów z nich korzystających - zainteresowanych szybszym przejazdem z Redłowa, Węzła Franciszki Cegielskiej i Śródmieścia do ul. Morskiej oraz na Obłuże, Pogórze Dolne, Babie Doły i do gminy Kosakowo.
Kontrapas na Władysława IV w Gdyni: większość nie chciała
O argumencie "zdania większości" pracownicy ZKM Gdynia mówią też przy okazji likwidacji tymczasowego kontrapasa na ul. Władysława IV, który pomógł pasażerom w trakcie remontu, choć bywało, że irytował kierowców.
Nie brakowało stłuczek i kolizji. Mimo to pojawiły się głosy, że jeżeli Gdynia chce wyraźnie stawiać na komunikację miejską, mógłby pozostać na stałe.
Wnioskowali o to m.in. społecznicy z Miasta Wspólnego, proponując, by powstały także dodatkowe przystanki na ul. Władysława IV i 3 Maja.
- Wniosek wywołał wiele dyskusji. Było zarówno wielu zwolenników tego rozwiązania, jak i przeciwników. Postanowiliśmy zbadać, jakie zdanie mają nasi pasażerowie. Podeszliśmy do tego kompleksowo i pytaliśmy pasażerów komunikacji miejskiej poszczególnych linii trolejbusowych i autobusowych, jak widzą przebieg poszczególnych linii po remoncie. Okazało się, że mieszkańcy są przyzwyczajeni do dawnego rozwiązania i chcieliby, aby autobusy wróciły na ul. Dworcową - komentuje Marcin Gromadzki, rzecznik ZKM Gdynia.
Badania marketingowe były prowadzone w październiku 2017 roku.
Społeczników w innej sprawie posłuchał za to Zarząd Dróg i Zieleni. Zlikwidowano na stałe trzeci pas ruchu za 10 Lutego w kierunku ul. Starowiejskiej przed przejściem dla pieszych.
- Problem był ewidentny: kierowcy tuż przed przejściem, jadąc w dół, dostawali szerszą o 1/3 jezdnię, co pod względem bezpieczeństwa pieszych sensowne nie było - mówi Łukasz Piesiewicz z Miasta Wspólnego.
W środę jeszcze nie wszyscy kierowcy autobusów wiedzieli o nowej organizacji ruchu.
Miejsca
Opinie (126) 1 zablokowana
-
2018-05-18 09:02
"pod prąd"
Do czasu az zainteresowani nie naucza sie jak po tym" arcydziele projektowania " nalezy sie poruszac, takie przypadki niestety beda miały miejsce. Z drugiej strony zas , my Polacy bardzo słabo orientujemy sie jak nalezy jezdzic - a moze nie lubimy sie przystosowywac?
- 3 0
-
2018-05-18 09:19
super
Dawniej tam było kongo. Teraz super, raczej ze świateł każdy umie korzystać.
- 6 0
-
2018-05-18 09:26
(2)
Teraz 10 lutego niech wyremontuja droga jak na wsi
- 7 1
-
2018-05-18 11:45
i te czasy pamięta ;) (1)
- 2 0
-
2018-05-18 12:59
ty tez pamietasz omszaly tluku
- 0 2
-
2018-05-18 10:54
(1)
"Zlikwidowano na stałe trzeci pas ruchu za 10 Lutego w kierunku ul. Starowiejskiej przed przejściem dla pieszych."
głupota, już tworzą się tam korki.- 4 2
-
2018-05-18 12:47
ha ha hahahaha
- 0 1
-
2018-05-18 11:44
ciekawe czy autobusy znów nie będą mogły wyjechać z PKP dworcowa (1)
Bo złotówa będzie stała do samego końca i na obcierke liczyła. W tamtym roku kierowca powiedział że nie jedzie do czasu gdy policja się nie stawi i korek był na 3 autobusy :-) policja przyjechała przestawila taksiarza a następnego dnia ten sam stał tak samo ... :-) Gdynia powinna rozwiązać problemu kompleksowo a nie jedynie po łebkach ...
- 5 0
-
2018-05-19 11:58
Bym go piznal, tak, zeby na peron skm wlecial tym gratem, zlotowa cholerna...
- 1 0
-
2018-05-18 12:56
pytanie do debili społeczniaków jakim cudem ten pas miałby tam zostać na stałe skoro np nie dało się normalnie na niego wjechać z wójta radtkego (konieczność osobnego światła dla skręcających autobusów) poza tym wymijanie jadących z przeciwka autobusów wymagało zjechania przez nie ze swojego pasa (środkowego np) i jazdy dwoma pasami naraz.Ulica Władysława IV ma zbyt wąskie pasy by autobusy mogły się wyprzedzać czy wymijać (lusterka przechodzą na grubość lakieru) a debilom się marzyła prowizorka jako stałe rozwiązanie stuknijcie się w mózgi społeczniackie mendy te wasze stowarzyszenia dążą do jednego do zatruwania ludziom życia waszymi idiotyzmami i marnowania publicznej kasy.Pomijam już to że 3 maja wychodziło szybciej i sporo autobusów olewało ten bus pas i zalecenia zkmu jadąc po staremu i zawsze było szybciej na armii krajowej
- 9 2
-
2018-05-18 14:58
Standard w Gdyni. (1)
zamalować, zakreskować, bo po co ma być 3 pas brrrr bzdura. Może namalować ścieżkę rowerową, a potem napisać "wybudowaliśmy kolejne kilometry ścieżki rowerowej"!!!! Paranoja Gdynia to farba i wałek malarski. Chyba pora na zmianę Prezydenta
- 8 0
-
2018-05-19 11:59
A co po tym zakreskowanym sie nie da jechać? Miny polozyli, czy jak?
- 0 1
-
2018-05-18 22:09
Ale na 30tce
nie
- 1 0
-
2018-05-19 07:46
Wreszcie, skręt w lewo z Władka na 10 Lutego to była masakra
Kontrpas utrudniał zycie kierowcom i pieszym.
- 0 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.