• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Autobusy linii 167 wrócą do centrum miasta

Krzysztof Koprowski
9 października 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 
Autobusem linii 167 będzie można wkrótce ponownie dotrzeć bezpośrednio do centrum miasta. Autobusem linii 167 będzie można wkrótce ponownie dotrzeć bezpośrednio do centrum miasta.

Mieszkańcom udało się osiągnąć swój cel i w ciągu najbliższych tygodni autobus linii 167, który obecnie kończy bieg na Siedlcach, powinna zostać wydłużona do centrum Gdańska. Wiązać się to będzie jednak z rzadszym kursowaniem pojazdów.



Jak oceniasz decyzję o przywróceniu trasy linii 167 do centrum miasta?

Przypomnijmy, uruchomienie trasy tramwajowej na Morenę (Piecki-Migowo) powiązane było ze skróceniem wszystkich linii autobusowych z dzielnic zachodnich do przebudowanej pętli Siedlce zobacz na mapie Gdańska.

To rozwiązanie było od samego początku krytykowane przez pasażerów autobusów, którzy narzekali na fatalnie wykonany węzeł przesiadkowy (brak miejsca, niewielkie zadaszenia) oraz wydłużony czas przejazdu (sygnalizacja świetlna dla tramwajów bez priorytetu, większa liczba przystanków względem autobusu).

Czytaj też: Stowarzyszenie miłośników komunikacji proponuje zmiany w tramwaju na Morenę

Pod koniec września mieszkańcy przy wsparciu rad dzielnic Jasienia, Kokoszek oraz Stowarzyszenia Sympatyków Dzielnicy Kokoszki doprowadzili do spotkania z urzędnikami, na którym wprawdzie nie przedstawiono żadnych nowych rozwiązań, ale zapewniono, że będą trwały prace nad polepszeniem oferty komunikacyjnej.

- Zgodnie z wcześniejszymi deklaracjami, artykułowanymi zarówno na początku września, jak i na spotkaniu z mieszkańcami, przeprowadziliśmy analizę efektywności dotychczas wprowadzonych zmian - mówi Piotr Grzelak, zastępca prezydenta Gdańska ds. polityki komunalnej - Poprzez badania ankietowe poznaliśmy opinie mieszkańców i ich oczekiwania, a kompleksowe badania ruchu wskazały na znaczący wzrost liczby podróżujących z rejonów Jasienia, Kokoszek, Kiełpina Górnego w kierunku Wrzeszcza. Stąd nasza propozycja, by wspomóc komunikację tramwajową i wydłużyć linię 167 do centrum przy zachowaniu relacji [linią 168 - dop. red.] do Wrzeszcza.
Ale zmiana ta oznacza też ograniczenia w kursowaniu pojazdów. Autobusy linii 167 będą jeździły rzadziej: w szczycie pojadą co 20 minut (obecnie co 15), a poza nim i w weekendy co 30 minut (obecnie co 20).

Zmiany mogą zostać wprowadzone w ciągu kilku tygodni. Miasto czeka jedynie na opinie rad dzielnic w zakresie propozycji nowego-starego kształtu linii 167. To powinna być jednak tylko czysta formalność, ponieważ radni dzielnic Jasień i Kokoszki od początku protestowali przeciwko skróceniu linii do pętli Siedlce.

Miejsca

Opinie (202) 3 zablokowane

  • bez sensu (4)

    Totalna głupota po zmianie ulepszenia pętli siedlce powie tam wrócić autobusy ludzie są głupi mają teraz co 7 min a będą mieli co 30 i gd ze tu lepiej

    • 5 22

    • nie mieli co 7 tylko co 15-20 bo 167 i 168 jechały jeden po drugim

      co 7 minut dotyczyło wyboru 167/168 czyli nadal będzie co 30 min 167 i pomiędzy tymi odcinakami czasu 168 (jak ktoś wybiera się w okolice Emaus) czyli nie jest źle a bezpośrednie połączenie 167 z GD to pierwsza rozsądna (chociaż wymuszona przez wybory i mieszkańców) zmiana

      • 20 1

    • Przecież 167 nie jeździł co 7 min.(ani teoretycznie, ani praktycznie)... tylko łącznie ze 168

      Proszę nie wprowadzać ludzi w błąd i nie "jazgotać" bez sensu właśnie... Nigdy 167 nie jeździł co 7 min. a co 15 i to tylko w pewnych godzinach (w pewnych godzinach miał kursować co 7,5 min. naprzemiennie ze 168 tylko właśnie w godzinach szczytu a i z tym bywało różnie). Ponadto powyżej w artykule napisano, że w godzinach szczytu będzie jeździł co 20 min... czyli w taktowaniu różnica wynosi 5 min, a nie 23 (30-7=23) jak Pan "eryk" nieprawdziwie napisał. I gdzie ta "totalna głupota"?... przez grzeczność nie odpowiem.

      • 15 0

    • Przecież rozkład jest w internecie, można sprawdzić: (1)

      Zawsze niepotrzebne kłótnie. Niech zwożą ludzi do PKM i koniec jeżdżenia po kartuskiej. Od Karczemek jeździ GRYF do centrum.

      Siedlce > Karczemki
      167 | 5: 07 17 30 45
      168 | 5: 01 11 22 37 52

      167 | 6: 00 14 29 44
      168 | 6: 07 22 37 53

      167 | 7: 00 15 30 45
      168 | 7: 08 23 38 53

      • 1 15

      • tak cała pensja na przejazdy!

        Przecież tam są inne bilety..Każdy ma sobie kupować najpierw na G**f, potem na bus/PKM, bo G**f po całym mieście nie jeździ, albo Gdańszczanie na bus i PKM(ci, których bus ma tylko do PKM dowozić). Wszędzie inny bilet policzyłeś koszty??To dziękuję bardzo za propozycje od razu deklaruję, że przesiądę się na samochód

        • 16 0

  • Rozsądne

    • 1 3

  • wybory wybory wybory

    a skoro PO traci to nalezy cos obiecać
    i tyle

    • 4 3

  • zmiany zmian

    brawo,nareszcie posłuchali trole z ztm,ale to nie wszystko... gdzie inne linie 174,ktory powinien jechac czesciej 161,175..... no i 142 ktory powinien wrocic

    • 12 2

  • A ja się nie zgadzam na powrót linii 167 do śrdmieścia i zasmradzanie nam serca Gdańska!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (4)

    Chcieli powrotu 167 to będą mieli ale rzadziej, do Siedlec piękne połączeni tramwajem i częste kursy 167 były. Jak chcesz za dużo to dostajesz mniej prosta zasada jak w przysłowiu.

    • 7 43

    • A Pani samochód wytwarza tlen jak jeździ?

      Ilość spalin "produkowanych" przez autobus jest z pewnością mniejsza niż ilość wydalanych przez samochody pasażerów, którym te bezsensowne przesiadki doskwierały i wybrali właśnie swoje samochody jako środek transportu.

      • 24 0

    • A ja tam lubię zapach spalin, benzyny i farby olejnej.

      • 8 0

    • Ekooszołomy i ryby głosu nie mają

      • 9 0

    • "piękne połączeni'

      Nie mają być piękne a funkcjonalne.Wypowiedź godna kogoś, kto nie jeździ komunikacją miejską, albo ma w dużym poważaniu ludzi z innych części Gdańska, którzy codziennie rano próbują się dostać do pracy, a w międzyczasie koczują na przystankach. Tam jest też trasa dojazdowa do dworca PKP i dworca PKS i jak ktoś wybiera się w podróż pociągiem, czy PKS-em to też niekoniecznie ma czas i siłę na przesiadki z walizami i tobołami. Nikt nie wjeżdża tym autobusem na Długą pod Neptuna, Piwną czy Tkacką, a autobusy dalej jeżdżą trasą koło dworca( w kierunku Pruszcza, czy na Orunię, czy 108 na Chełm). Nie dajmy się zwariować... "piękne połączenie tramwajem"-to dla niektórych Gdańszczan dramat i nikt nie chce "za dużo" tylko tego co już było i się sprawdziło. Powyżej pętli Siedlce w kierunku na Kiełpina też mieszkają ludzie a "piękne połączenia tramwajowe" tam nie są doprowadzone. Pomijam już cały sens tej wypowiedzi, w którym jakby cieszy się Pani, że zmniejszono nam kursy autobusów. Jakiś taki niesmak się odczuwa jak to się czyta(Ktoś się cieszy, że komuś coś zabrano/utrudniono). Przykre.

      • 21 0

  • A dojazdy autobusem 174 zrobiły się koszmarem! (2)

    - Po pierwsze nie dojeżdża na Siedlce, dokąd jeździł od zawsze - żeby dostać się na Kartuską konieczne są dwie (sic!) przesiadki.
    - Po drugie tłucze się długi, przegubowy autobus bezsensownie po Chełmie, zwiększając tamtejsze korki, bo mieszkańcy Chełmu korzystają z niego w znikomym stopniu
    - Po trzecie trasę skrócono, częstotliwości nie zwiększono!
    - Po czwarte dojazd z Otomina i zza Obwodnicy do Centrum jest jeszcze do zniesienia, lecz w stronę przeciwną jest koszmarem - polowanie przy pomocy tramwaju na autobus jeżdżący 1x na godzinę, a w dni wolne od pracy 1x na 1,5-2 godziny - to horror, zwłaszcza, ze tramwaje są bardzo niepunktualne i bardzo awaryjne, a awaria jednego tramwaju powoduje opóźnienie wszystkich następnych. Kończy się to nierzadko ucieczką autobusu i/albo długim wyczekiwaniem na którymś przystanku autobusowym na Chełmie, w pobliżu których nie ma żadnych "atrakcji", w których można by się w cieple przechować, a zima nadchodzi...

    Głosuję w Gdańsku, nie w Kolbudach...

    • 15 3

    • A ja się cieszę. (1)

      Od trzech lat jeżdżę 174 do roboty. Przy dworcu trzeba było toczyć walkę o miejsce siedzące, modlić się aby staruszki poszły w inną część pojazdu. Przy Hucisku już dziki tłum, oddychać się nie da nawet siedząc. Przy Tarasach już wchodziły różne, hałaśliwe elementy. Czasami komentujące wygląd nieletnich dziewcząt (choć na tym się kończyło, ale sam fakt).

      Teraz większość tych osób jest zbyt ciapowata, aby sobie poradzić ze 174. A ja już pierwszego dnia ustaliłem sobie jak nie spóźniać się do pracy. Mam miliony miejsc siedzących, a ludzie są cichutko. I grama piwa nie ma!!!!!!

      • 5 1

      • Tiaaaa, teraz przez ponad pół drogi jedzie w ścisku w tramwaju na stojąco i w smrodzie oraz wyczekuje na stojąco na przesiadce, chyba, ze na pętli na Chełmie - tam można sobie posiedzieć, ale za to długo!!!
        Piwa nie ma, bo lato się skończyło. Wróci z wiosną!

        • 0 1

  • 174 (7)

    Durne zmiany w trasie 174 i całkowity brak korelacji rozkładu jazdy 174 z tramwajem nr 11, na który pasażerowie zdaniem ZTM mają się przesiadać. W rezultacie bezsensowne wydłużenie czasu przejazdu w stosunku do starej trasy o ok. 50 min.
    Pętla przy ul. Witosa totalne wygwizdowo, brak ochrony od wiatru, jesienią czy zimą oczekiwanie ponad 20 min. na tramwaj ( lub autobus ) w tych warunkach niewesołe.
    Aby się dostać do szpitali czy szkół na ul. Kartuskiej ze 174 trzeba się przesiąść 2 razy. Brak synchronizacji z innymi autobusami czy tramwajami wydłuża czas przejazdu o ponad 50 min.
    O warunkach jazdy zaś w zatłoczonych autobusach czy tramwajach lepiej nie wspominać ( w godzinach szczytu koszmar).
    A władze miasta dalej swoje. Jest dobrze, milczeć i korzystać jak każą. Albo pieszo lub wcale jak się nie pdodba.
    A urzędowi trolle zaraz napiszą, że trzeba było nie kupować domów czy mieszkań w tym rejonie.
    Tyle, że w najczarniejszych snach, nie można było przewidzieć, co nasza władza wymyśli i jak to zrealizuje.

    • 9 2

    • Większość ludzi przesiada się na Przemyskiej, bo to zazwyczaj najkorzystniejsze rozwiązanie, a pętla na Witosa to totalna pomyłka! Myślę, że decydenci nigdy nie spróbowali przejechać się tą trasą, bo nikt mądry i doświadczony czegoś takiego by nie wymyślił!
      Ale najzabawniejsze, ze wszystkiego są dwa przystanki autobusowe na Płockiej (czasem się tam przesiadam, bo autobusie luźno i mała konkurencja ;) wsiadających) - w odległości 20 metrów - przed torowiskiem tramwajowym i przy nim! Nawet koń by się uśmiał! Na pewno żaden decydent "własnoocznie" tego nie oglądał!

      • 5 0

    • ewa

      Ta pętla na Chełmie to totalna porażka.Równie dobrze gdyby jej tam nie było.Ostatnio chciałam tam kupić bilet w okienku budynku.Niestety siedział tam zdziwiony ochroniarz,a z miny wyczytałam :czego tutaj!?
      Ktoś z góry wymyslił żeby 174 dojeżdżał tam nie wiadomo po co ,zamiast do Gdańska ?Tz ,wiadomo aby utrudnić życie mieszkańcom.Aby jakoś zagospodarować pętlę ,która pochłonęła sporo kasy .Byłoby głupio gdyby teraz nic tam nie zajezdzało.,prawda?.I na chybił trafił ,trafiło na 174 ,Jedyny autobus z południowych dzielnic jezdzący do centrum..Proponuje ,jesli to, z włodarzy ktoś czyta, rozebrac pętle na Chełmie i wykorzystać materiały z rozbiórki na pętlę u zbiegu Jabłoniowej.Chociaz nie bedzie tyle strat i sztucznego ruchu nikomu niepotrzebnego .

      • 8 0

    • Ja już pisałem nie raz.. puścić 174 do Dworca po trasie 118 od Przemyskiej przez Chełm i dwa problemy z głowy:
      - dojazd do Dworca
      - brak dublowania sie z tramwajami.
      Wcale nie bedzie jechał dłużej niż przez Kartuską..

      A za częstotliwość odpowiada Wójt Kolbud (musiałby dopłacać więcej do większej ilości kursów). Opcją byłoby zatem puszczenie kursów z Gdańska - skróconych np. do Czermińskiego i powrót do Gdańska, np jako 274 albo jako jakieś oznaczenie w legendzie w rozkładzie "kurs tylko do Czermińskiego".

      • 2 0

    • (3)

      Kompletny brak korelacji pomiędzy kursami 11 i 174! Na przykład w niedzielę rano 11-tka zajeżdża na pętlę na Chełmie o godz. 8:37, a 174 odjeżdża o 8:34!!! A wcześniejsza 11-tka przyjeżdża półgodziny wcześniej - o 8:07.
      Powrót z pracy w niedzielę rano nigdy nie był problemem, kiedy 174 odjeżdżał spod dworca albo spod PKS. Teraz jest ogromnym wyzwaniem - nie ma możliwości by zdążyć, jeśli się nie ucieknie z pracy 5 minut wcześniej, by złapać 6-tkę. A następny 174 - za 1,5 godziny. Albo 40-minutowy spacerek. I za co płacę 115 złotych? Gmina Kolbudy nie po to dopłaca do autobusu, by jej mieszkańcy chodzili na piechotę.

      • 0 0

      • (2)

        Dopiszę jeszcze - ludzie poukładali sobie życie zwracając uwagę na istniejącą komunikację- dorośli wybrali miejsca pracy i jej godziny, młodzież szkoły, starsi przychodnie, do których łatwo dojechać. Nie można ludziom rozwalać życia jedną nieprzemyślaną decyzją!

        • 1 0

        • bez zmasowanej akcji i zaangażowania rady dzielnicy.. (1)

          (a w waszym przypadku rady gminy), jakiś lokalnych stowarzyszeń szanse są niewielkie. Trzeba pisać maile do ZTM podpisane imieniem i nazwiskiem oraz adresem z racjonalnymi argumentami. Samo pisanie na forum niewiele zmieni. Im więcej osób będzie protestować i przedstawić racjonalne argumenty tym większa szansa, że będzie zmiana na lepsze. Niech zrobią chociaż dojazd do pętli na Siedlcach.

          • 1 0

          • tym bardziej...

            że sama zmiana pętli Chełm na pętlę Siedlce to nie są dodatkowe koszty. Pętla - widmo na Chełmie to porażka.

            • 1 0

  • skurczysyny

    a kurka 168 to co?

    • 2 2

  • WAS wkurzają te tramwaje, a mnie wkurza ta durna myśl robienia dziury pod Pachołkiem. Po co komu jakaś "droga zielona", Przecierz to g--wno przegrodzi dotarcie do hali sportowej zwanej dalej ERGO ARENA. Parkingi będą po jednej stronie tej drogi a hala po drugiej stronie tej drogi. I co wy o tym myślicie. Ja też nie chcę aby tu się kręciły jakieś dodatkowe auta. Właśnie tu jest potrzebny tramwaj. Kiedyś jeździł do Sopotu, więc i teraz można było by go skierować pod ERGO ARENĘ i podłączyć go do pętli w JELITKOWIE a dalej pod PGE ARENA i basta. Wilk syty i owca cała. NATOMIAST OSOWA niech się kręci przez NOWĄ SŁOWACKIEGO.

    • 1 4

  • (1)

    Byłoby dobrze żeby linia 213 też jeździła do Gdańska tak jak kiedys

    • 3 2

    • od 24.pazdziernika

      Powrot dzwonilam do ztm I powiedzieli ...w koncu koniec ze spoznianiem sie do pracy ... W ogóle brak skomunikowania rano po 5. Tramwaj przyjeżdża autobus jest już parę merow za przystankiem..nie wiem jak w godzinach późniejszych Ale na 6.To ciężko się jedzie nie dość że o 3.wstaje to jezlszczre autobus sobie zeiewa i nie czeka na tramwaj. Mimo że były obietnice

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane